Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

fagforeninger
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 10:01
vi sidder her i snestormen og kom til at snakke fagforeninger, jeg er på nuværende tidspunkt medlem af HK, - min kærste har så snakket med en der var på vej over i ASE, med en kontigentbesparelse på 5000 kr om året!!- det er jo også en slags penge!, er der nogen der har prøvet at skifte fagforening(evt til ASE) og kan berette lidt om der er nogen hager ved noget der ellers ligner et tilbud der er for godt til at være sandt??
!
0
0
Svar på denne tråd

Ase....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 12:43
er IKKE en fagforening men en a-kasse....Det samme er DANA. De er primært for selvstændige :-)

Det er derfor du kan have denne store besparelse, men du kan så heller ikke få hjælp i forbindelse med fagforeningsspørgsmål. Det samme gælder den kristelige....det er rene a-kasser ;-)

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Kristelige
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 15:03
Lillefis, du tager fejl. Kristelige Fagbevægelse er også en fagforening.

Jeg er selv i ASE og giver 329,- om måneden for A-kasse. Hvis jeg ikke husker forkert tager HK 405,- for det. Og det giver da 912,- lige ned i lommen hvert år - jeg får jo ikke mere udbetalt i dagpenge bare fordi at jeg betaler mere for A-kassen..

Mvh Jan

Fotografering for alle
JP-photo
Speciale i heste og portrætter
0
0
Svar på denne tråd

Lige her og nu er HK ved at hjælpe mig....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 15:09
...min gl. arbejdsgiver prøver på at snyde mig for løn og lønsedler samt min pension, og det var nok også lykkeds dem hvis ikke HK trådte ind med sin eksperthjælp...så nu får jeg min løn samt lønsedler og min pension + de skaffer mig kørselsgodtgørelse m.m....
HURRA for min fagforening...siger jeg bare... :-)

Tænk dig om inden du skrotter din fagforening...
:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

0
0
Svar på denne tråd

Lillefis...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 15:11
Ja, som Jan skriver tager du fejl.

Jeg har været medlem af Kristelige i flere år, både af deres a-kasse og deres fagforening.

En medarbejder fra HK - vil omtale en fagforening som ASE som en af "De gule" - hvorfor er jeg ikke helt klar over.

ASE - er både a-kasse og fagforening - og det er vildt så stor en prisforskel der er på f. eks dem og så HK.

Forskellen, ligger efter min overbevisning i flere ting.

Hovedsagligt i servicen, og men i aller højeste grad også i kompetencer.
Jeg er overbevist om at HK kan gøre langt mere for dig den dag du rent faktisk står og har brug for hjælp fra fagforening. Jeg ved ikke om det er en fis i en hornlygte, men de har trods alt langt større ressourcer end mange af de "små og billige" fagforeninger.

Jeg er nok også en smule farvet af at have både en mor og en "far" som er ansat i HK :-)

Dog tror jeg ikke jeg ville være bange for at flytte til en "gul" - men det er også fordi jeg et eller andet sted ikke er bange for at skulle få brug for fagforeningen.
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd

Hvad kristelig
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 15:29
angår kan I godt have ret, kender ikke så meget til den, men jeg har selv været ansat i DANA og DANA og ASE er faktisk ens.....ASE er IKKE en fagforening kun a-kasse og så kan man jo selv bestemme om man har brug for fagforening eller ej.... ;-)

De to a-kasser var tidligere kun for selvstændige og noget så grundigt konkurrenter, men de var ens og kører efter de samme regler...ASE er den dag i dag billigere end DANA, da DANA har større omkostninger til administration :-( hvorfor ved jeg ikke...

Kig på ASE´s hjemmeside.....en a-kasse.....men tilgengæld en kanon a-kasse...min gamle chef er ansat der i dag ;-) ;-) men desværre ingen fagforening....

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan den ene A-kasse....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 18:43
...være bedre end den anden ?? De er jo stort set bare statens forlængede arm og er underlagt ens regler, hvad udbetaling af arbejdsløshedsunderstøttelse angår ??

Det er noget helt andet med fagforeninger.
Jeg har på min tidligere arbejdsplads erfaret, at Kristelig Fagforening var på Herrens mark, da de selvfølgelig ikke kendte ordlyden af den lokalaftale, som var lavet med den fagforening, der dækker det pågældende arbejdsområde.
Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

A-kasse
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 11:09
Jeg citerer lige lidt fra ASE's hjemmeside:

Den 1. september 2002 vedtog Folketinget en ny lov om tværfaglige a-kasser. A-kasserne kan frit optage både selvstændige erhvervsdrivende og lønmodtagere, og folk kan nu selv frit vælge deres a-kasse.

Jeg har regnet lidt på det, da gemalen er i Dansk Metal p.t. - han vil kunne spare ca. 100,- kr. pr. kvartal ved at skifte A-kasse til ASE (og beholde Dansk Metal som fagforening naturligvis) ... så det er altså ikke ligefrem det helt store, må man sige ...

/Tanja B
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider