Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 hjælp!! nu skal han i dagpleje
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 10:17
ja som overskriften siger så er tiden løbet stærkt her.. tænk at det snart er 8 mdr siden at jonas kom til verden.. og i lørdags blev jeg rigtig gjort opmærksom på det da vi modtog brev fra dagpleje at nu var der en plads den 2 marts... øv hvor jeg kunne ha tudet.. nu ender min dejlige tid herhjemme med min lille guldklump..jeg fik en stor klump i maven og blev ked af det for jeg kunne ikke forstå hvor tiden var blevet af..

og i går da jeg skulle ringe og bekræfte pladsen og aftale tid til at se dagplejen måtte jeg da også knibe en tåre.. føj hvor er det svært at sende ham af sted.. men okay han skal jo afsted engang..

men når så det med at det er svært at sende ham af sted er sagt( er det kun mig der er en pylder mor)så lyder det faktisk rigtig godt.. en dagplejemor som ikke er så gammel, og som kun har 4 børn med jonas.. og fra 1/8 er der kun 3 børn.. og de dagplejer vi har her i området mødes flere gange om ugen og er sammen så selv om han kommer i en lille flok så lære han også at være i en støre flok.. det er dejligt nok og hvis hans vante dagplejer har fri eller er syg kommer han til en af de andre i området som han så kender..

jeg kunne bare ikke bære at sende han i vuggestue fra starten, han er jo så lille og hvis han så skulle ud og forholde sig til så mange børn på en gang kunne jeg ikke klare.. jeg har nemlig aldrig selv været i hverken vuggestue eller børnehave.. så jeg kan slet ikke se mit barn i en vuggestue... men jeg er nok bare en hønemor, som min mand også siger..ggg

jeg vil bare så gerne gi min søn den bedste start på livet og det mener jeg at jeg gør på den her måde..

er det kun mig som har svært ved at slippe eller kender i også til de tanker..
Du har din stil, jeg har min,
ikke to er vi ens.
Det er det der gør hver enkelt rytter så unik
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender følelsen
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 10:25
Min søn var 9 mdr da han skulle ud og passes. Vi valgte også at få en dagpleje, da vi mente at det var der der var mest tryghed for sådan en lille mand. Jeg havde næsten 3 uger at køre ham ind i, så vi tog det stille og roligt. Vi var meget spændte på hvem vi ville få. Vi fik en lidt ældre dagplejemor, som på det tidspunkt havde 3 børn med vores. Hun er meget erfaren og det gav os en følelse af tryghed. Lige fra starten har Kasper bare accepteret at blive afleveret, og der gik ikke længe før jeg kunne rende og hoppe. Han smilede og rakte armene ud når han så hvor han kom hen, og Jytte er bare GUD..
Jeg havde det også mærkeligt da tiden nærmede sig, men jeg følte også at jeg var klar til at komme lidt afsted. Jeg tog min sidste orlov således, at jeg har fri hver onsdag på barselsdagpenge. Det er en rigtig ordning og jeg får stadig lidt tid med junior, da jeg holder ham hjemme hver onsdag.
Nu skal vi snart flytte, så han skal have en ny dagplejemor. Jeg håber bare at hun er lige så god som Jytte og som hans gæstedagpleje. Det betyder så meget at man som forældre har tillid til den person som tilbringer mange timer med ens barn, og jeg har 7-9-13 aldrig haft et grædende barn når jeg er gået. Tværdimod, han er allerede inde og lege når jeg siger farvel. Det er fedt!!!!
Held og lykke med indkøringen, jeg håber at du får en rigtig god dagplejemor.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi delte vores
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 12:16
barsel, da jeg har gået hjemme i et stykke tid før fødslen, og min mand ville også gerne have lidt tid sammen med Anne. Så vores barsel sluttede d. 18/1 og jeg har fået arbejde pr. 1/3.

Anne har heldigvis en frisk oldemor, der har tilbudt at tage hende det første stykke tid, ellers tror jeg at jeg ville have det nøjagtig ligesom dig. Anne er nu 7 mdr, og kommer til at hygge sig med Oldemor, mens jeg tager på arbejde.....

:-D ~ M.C ~ :-D
~ STALD FLAKON ~
;-D ~ MAN TAGER ALDRIG FEJL AF EN WELSH ~ ;-D
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heroppe.
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 12:40
Kan de ikke komme i Dagpleje för de er 1 år gammel, jeg havde det osse skidt med at aflevere de små, men de trives heldigvis, og får så meget mere end hvad jeg kan gi dem..
De vil begge gerne ind og lege, kan dårligt nå at sige farvel :)

Jeg har osse valgt dagpleje da jeg godt kan li de ikke er så mange börn, alle dagpleje mödre er sammen hver fredag, så de kommer ud blandt mange.

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 min nevø
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 12:43
begyndte i dagpleje da han var 4 mdr gammel. Min søster er desværre blevet alene med begge hende børn, så der var ikke andet for, da hun skulle begynde i skole igen. Han trives vist også fint med at være i dagpleje med stpresøster på 2 år, men ja det er da tidligt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender godt følelsen
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 16:41
Da jeg i sin tid skulle sende min "lille" søn på 9 mdr. i dagpleje den første dag.

Jeg tuede som var det mig der blev sendt væk hjemmefra.
Han derimod vinkede og kravlede ind i legerummet og havde en fantastisk dag indtil jeg kom og hentede ham.

Men hold op, hvor var det svært den første tid.

Nu 2 år, flytning til anden landsdel og ny dagpleje efter, er det stadig svært. Ville gerne holde ham hjemme hos mig, men jeg ved, at han har det bare så godt og han er dejlig træt når han kommer hjem.

Jeg har hørt at det ikke bliver nemmere med årerne, det er svært at aflevere dem i børnehave, specielt når de græder :{-( og når først de starter i skole, tja så er det tiden for alvor løber :-@.

Så jeg tror jeg vil nyde, ikke at høre ham græde når jeg aflevere og ikke at tiden løber så stærkt (endnu!)

Merete
0
0
Svar på denne tråd
 
 Betina Bang
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 16:57
Det her er lidt sjovt, den Jytte I pt. bruger som dagpleje, lyder meget som den Jytte min bror og jeg blev passet hos :-)

Vi boede i Smørum Nedre dengang :-)

Den Jytte jeg tænker på har tre børn, hvoraf jeg husker den ene hedder Eva, mon det er den samme?
(Hed sønnen mon Allan eller noget i den stil...)

Jeg håber du vil svare mig, for så vil jeg bede dig hilse fra os :-)
Du kan få efternavne og navne i beskedcenteret :-)

Venlig hilsen Pia...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider