|
|
| Jeg vil være en mand!! |
|
|
I mit næste liv!! Der vil jeg være en mand!
For tænk ikke at skulle bekymre sig om hvad vi skal have til aftensmad.
Ikke at skulle bekymre sig om børnene kommer i bad inden de bliver alt for nussede.
Ikke at skulle tænke på om børnene nu får frokost, især i weekenden. I hverdagene kunne jeg så slippe for at bekymre mig om deres madpakke er spændende, sund og alsidig.
Tænk ikke at skulle bekymre sig om der nu er nogle til at stå op med børnene i weekenden.
Eller om der kommer morgenmad på bordet.
Og tænk ikke at skulle bekymre sig om der nu bliver handlet ind til et par dage.
Tænk hvis man bare lige kunne tage afsted i byen rent spontant om aftenen uden at skulle tænke på hvem der så er hjemme til børnene og nå alle de ovenstående ting...
Ja jeg vil være en mand i mit næste liv!
(Bær over med mig. Jeg brokker mig bare...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
|
|
også være en mand i mit næste liv
Bare det at slippe for det månedlige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulempen |
|
|
Ulempen ved at være en mand, er at man skal høre på en masse brok  Så er i nu helt sikre på at det er det værd??
Mvh Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaU .. |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
14-02-2005 08:22 |
|
Jeg er sikker på at med rette træning og vejledning kan manden oplæres til at " bekymre " sig om de ting de nævner
Bare giv dem en chance
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved det |
|
|
Jeg ved det, Illum.
Spørgsmålet er bare hvad der så er nemmest? 
At træne manden til at bekymre sig eller at selv blive en mand...?
Indtil videre har det taget 10 år uden succes ret længe af gangen...
(Hmm, lidt mere brok)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså! |
Helle - Mimi |
14-02-2005 08:56 |
|
Hvis du vil være en mand af den slags du beskriver der, så ville jeg nødigt være gift med dig.
Har heldigvis en mand, der er noget bedre til at tage sin del af ansvaret. 
Hilsen Helle - Mimi
De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.
Peter plys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm......... |
|
|
Det kommer vel an på hvilken mand.....
De 2 første jeg havde, skildte jeg mig af med netop pgra manglende ansvarlighed - og det har jeg sådan set aldrig fortrudt......
Den allerførste er far til mine 2 ældste børn, og han har her 18½ år efter jeg gav ham fodpedalen ikke ændret sig et klap  Han har aldrig taget ansvar for vores 2 børn - og det nye barn han, fik for 3½ år siden med sin ikke så nye kone, behandler han så man kan ærgre sig over, man intet har at skulle have sagt i denne sammenhæng.....  At han så heller ikke virker særlig sød over for konen, det kan man undre sig over, at hun har gidet finde sig i i 18 år - men det må simpelthen være hans held
Min næste mand, jeg dog kun boede sammen med og ikke var gift med, glemte i perioder han havde en datter - lige som han glemte så meget andet, fordi han havde et periodisk alkoholproblem. Sådan en kan man ikke byde hverken sine unger eller sig selv at bruge sit liv på  Det er alt for nedbrydende.
Min nuværende mand gennem snart 13 år, har helt nadre egenskaber - han er på alle måder ansvarsfuld, omsorgsfuld og passer hvad han skal og mere til
Skulle jeg være en mand i mit næste liv, ville jeg da være sådan en fyr - og ikke en af de triste af racen som ingen alligevel gider holde ud og af i længden
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men hør nu |
HHansen |
14-02-2005 09:12 |
|
piger...
HVEM siger at man SKAL bekymre sig om hvad man skal have til aftensmad???
Eller om børnene bliver badede FØR de er nussede???
Man kunne også vente til man ser om det nu også ER et problem.. Og så tage det derfra
Man kan jo som bekendt have problemer/bekymringer 2 gange: Når man bekymrer sig om HVOR galt det KAN gå, og når man faktisk HAR problemet...
Skær den første væk, så får du halvt så mange bekymringer 
Og nogen gange bliver det ikke engang et rigtigt problem alligevel - og så har man jo bekymret sig unødigt
PS: Indrømmer gerne at ovenstående bekymringsfrie livsstil kræver lidt tilvænning, og også godt kan virke en smule kaotisk på omgivelserne.. Det kan også være LIDT dyrere at leve på den måde - når man først kl 18 finder ud af hvad man gerne vil spise.. Lige nu
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine børn er heldige |
|
|
for deres far sætter større pris på et varmt måltid end deres mor. Eftersom jeg arbejder om aftenen, er det ham der står for indkøb og madlavning. Han har ikke problemer med at lave dejligt mad til bare ham og børnene.
De få gange som jeg er alene med dem, er maden noget som skal overstås, så vi kan hygge bagefter. Så hedder det toast, pølser/brød osv. Jeg havde ikke en rollemor til at vise mig kunsten "madlavning" og har ikke interesse derfor.
Madpakker står jeg for, kunsten at indsamle tøj div. steder i huset, så de kan blive vasket, er mit job.
Badning af børn var noget han gjorde, hvis jeg bad ham om det, det var ikke en selvfølgelighed. "gud er det så mange dage siden de er blevet vasket"????
Jeg tror selv at jeg har været med til at skabe min mand, jeg gjorde det hele i starten, men gennem længere tid har jeg strejket, så han er begyndt at overtage fx. gulvvasken og vask af badeværelse
Næ jeg vil ikke være mand, for så var jeg jo bøsse.
jeanette
haflinger udlånes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdragelse |
|
|
Det kan lade sig gøre. Men der sker kun små fremskridt ad gangen. Husk at gøre noget for ham tilgengæld. Her i huset hjælper vi hinanden så vidt muligt. Og når han kommer og siger at han ikke har flere boxershorts, så fortæller jeg ham hvor vasketøjsmaskinen er og hvor vasketøjskurven er. Jeg kan jo ikke rende og holde øje hele tiden. Han er en voksen mand og ikke et lille barn. Hvis han ikke ved hvor køleskabet er, så skal han sgi nok finde det, når jeg ikke er hjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdragelse |
|
|
Jeg kan anbefale bogen "Don't Shoot the Dog"
Ja, du læste rigtigt, bogen lærer os positiv forstærkning, som kan bruges til indlæring af alle arter, også mennesker!
Så bare gå igang, det skulle efter sigende virke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min farfar... |
Kirsten Ø |
14-02-2005 15:40 |
|
...overlevede kun med nød og næppe, da min farmor var sneet inde hos et familiemedlem i 4 dage, for han kunne ikke finde stegepanden...
Det var dengang - og så alligevel. Min far lærte først rigtig noget om husholdning, da min mor brækkede benet på adskillige spændende måder. Han havde til gengæld også mange til at belære sig udover fruen - 5 kvindelige ansatte, der synes det var meget morsomt at kunne tage sin hjælpeløse chef i skole.
Her hos os har vi princippet, at "den som rodet generer kan jo rydde op", og - øh - det er ret ofte Poul. Og det ER vist også ham, der er mest i køkkenet...
...mens "konen" er på HN...
Min lillebror lærte i øvrigt at lave sovs af sin fysiklærer... Hmmm....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gider ikke |
NinaL |
14-02-2005 16:09 |
|
... at være mand.
Jeg gider ikke at:
-barbere mig hver dag.
-muge alt det tunge.
-køre møjet væk på traktor og smide det af vognen.
-slæbe alt det foder hjem, som menageriet skal have.
-reparere biler og vedligeholde dem.
-reparere diversemaskiner, værktøj og ting og sager, der går i stykker
-kløve brænde og vælte træer.
-skovle sne.
-reparere huse og udbygninger.
-have et arbejde, hvor jeg skal slæbe rundt på alt muuuligt.
Ovennævnte kunne jeg jo blive NØDT til, hvis jeg ikke havde en mand, der gerne gør det for mig - men nu er jeg jo så heldig, at jeg kan nøjes med at lave de ting, JEG er bedst til:
Så som:
-at lave mad.
-vaske tøj.
-lægge tøj sammen og stryge.
-sørge for "indedyrenes" forplejning.
-være lidt "huslig", når det kommer over mig.
HOV ... det blev en lidt kort liste, jeg fik skrevet som MINE "pligter" ... Må hellere gemme listen LAAANGT væk, så han ikke ser den!
Hej fra
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næææh, en god |
Céleste |
14-02-2005 17:20 |
|
omgang OPDRAGELSE er havd der skal til!
Er der ikke noget MMS? Man Man Ship?
Noget med positiv forstærkning lidt som i klikkertræning? Eller mon klikker træning ville fungere på mænd?
Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.Se her eller evt. på min præs. for flere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså Tina |
|
|
Du bliver nødt til at vænne dig til en mere tilbage lænet tilværelse
For en hel del år siden besluttede jeg at NU ville jeg ikke være den der gik og ærgrede mig over vasketøj og rod mere ... Nu måtte folk bare tage det som det så ud - eller også måtte gemalen til at lære at rydde op efter sig ...
Det har medført at jeg (under normale omstændigheder  ) har en mand der ganske vist ikke aner hvordan ungerne får tøj på om morgnen - og heller ikke ænser hvis Celine dukker op i kjole en kold vinterdag  , men til gengæld smører han deres madpakke, sender dem afsted til tiden og husker også at tage kød ud af fryseren til om aftenen, eller køber det med hjem på vejen ...
Han er en habil kok (som hader at jeg blander mig  )
Vi er bare ikke så enige om hvad maden skal smage af
Vaskemaskinen "kan" han godt tumle, men vil helst ikke ... og det der med at lægge tøj sammen  ...
men det er osse ok!! Jeg gider sq heller ikke hverken skifte dæk eller fylde olie og sprinkler osv på bilen ..
Det der irreterer mig mest er at han ikke kan "se" hvornår der trænger sindssygt til at blive støvsuget og vasket vinduer og tørret støv af ...  - eller for den sags skyld når græsset er blevet til 1 m høj menneskeædende sump
men det irreterer mig ikke så meget at jeg ville være en mand i mit næste liv
så hellere en stor bred lesbisk madamme med et hel harem af små nips til at varte mig op
For mænd er nu engang sjældent gode til at flirte og danse og på et eller andet tidspunkt når de en alder hvor spændstigheden går helt af dem ... og det vil jeg ikke udsætte min ånd for
Ej, hvor er jeg useriøs .. undskyld ...
June
Når man lever sit liv på en løgn så forvent ikke at andre vil fortælle sandheden om dig!!
Medlem af:
itchy bitchy witch klubben - VI DANSER GODT!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OS' mig, os' mig!!! |
atengstedt |
14-02-2005 19:06 |
|
- jeg vil OGSÅ lesbisk i mit næste liv.
Men KUN hvis jeg må være en mandhaftig, muskuløs lesbisk engelsk hundeopdrætter med en søød, elskelig superhumoristisk samleverske der udover at holde af hunde, heste og havearbejde bare ææælsker at tørre fodpaneler af hver eftermiddag..og at danse en times tid hver anden aften i dagligstuen.
Indtil da tilslutter jeg mig ubetinget HHansens opskrift på et bekymringsfrit liv.
(- og jeg har da endnu ikke oplevet at ungerne måtte gå nøgne i skole på grund af manglende rent tøj - eller at der groede grønt mug på opvasken??!  )
MAND vil jeg ihvertfald under ingen omstændigheder være - så hellere et TRÆ!

med venlig hilsen atengstedtMan skal aldrig slås med et svin. Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det! (desuden er svinet ofte den stærkeste...) Link til debatten om FMS!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re. Jan |
Fiestas-mand |
14-02-2005 21:13 |
|
Ja jan jeg kunne ikke nå at svare så hurtig som dig. Men der er sgu da også mange der stadig forstår os 
Rigtige mænd har en datter som er hestepige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil ikke være lesbisk - eller et træ |
NinaL |
14-02-2005 21:21 |
|
... Jeg vil være KVINDE!
Jeg HAR så mange "privilegier" - kan man vist kalde det?
Og i mit næste liv - vil jeg være kvinde igen!
HVIS jeg ikke kan få dette ønske opfyldt - så vil jeg være en rig mandlig inder!
Gæt selv hvorfor.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hørt NinaL |
SusanneL (prins) |
14-02-2005 23:01 |
|
Fuldt ud enig med dig.....
Stort +, min kæreste er også opdraget til at vaske gulv og støvsug....hvad siger I så piger ????
Vil heller ikke være mand...!!!
Mange hestehilsner fra
Susanne & prinsen
"En rigtig hest ER en oldenborger"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skøre Kvindemennesker |
|
|
I skøre kvindemennesker
Og I har jo ret. Tænk alle de dejlige ting man gik glip af hvis man ikke var en kvinde. Bare det ikke at opleve en graviditet. Det ville være ærgeligt...
Jeg må opdrage lidt på manden. Eller "ned"drage lidt på mig selv så jeg ikke tager alle de ting så alvorligt.
Tak for smilene, jeres svar gav mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Neddragning.. |
atengstedt |
15-02-2005 13:16 |
|
..lyder som et fremragende første skridt på vejen til en bekymringsfri tilværelse.
- altså NÅR du nu ikke, som HHAnsen og Jeg selv har været så "heldig" at få en totalt fejlslagen opdragelse.
(måske det ligger i generne, HHansen??
For SÅ er der jo endnu håb for vores BØRNS lykkelige og bekymringsfrie liv i fremtiden.
- mon vi alligevel burde opfordre til fætter-kusine-ægteskaber for ikke at miste dette vigtige gen?? Det er jo øjensynligt allerede udavlet hos din storesøster??  )
med venlig hilsen atengstedtMan skal aldrig slås med et svin. Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det! (desuden er svinet ofte den stærkeste...) Link til debatten om FMS!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Atengstedt |
HHansen |
15-02-2005 15:58 |
|
Nu ER det jo lidt svært med fætter/kusine ægteskaber og ikke mindst børn... eftersom Mikael var så dum at dø - så er der jo ikke så mange af de RIGTIGE tilbage - og jeg mener - du og jeg kan jo ikke ret godt gidte os og få vidunderlige bekymringsfrie børn sammen 
Og jeg tror ikke umiddelbart de andre fætre og kusiner har ligeså gode gener som os
Men måske grandfætter/grandkusine???
Jesper og Ida, Sara og Jon og Daniel og Lea?? Synd for Aja, hun får ikke nogen 
Vi kan starte vores egen stamme
Iøvrigt synes jeg at NEDdragelse er et fantastisk ord!!! Og det MÅ være sjovere end opdragelse
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du har jo ret!! |
atengstedt |
15-02-2005 16:28 |
|
Det ER jo allerede et sparsomt gén??
Vi må nok bare håbe det bedste - MÅSKE er det muligt at bibringe verden et problemfrit liv gennem neddragelse  hvilket BESTEMT må være nemmere end opdragelse: når man skal NEDdrages så arbejder man jo MED tyngdekraften!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdrage og neddrage |
|
|
Jeg troede kun det var Misse Møghe i Matador der kunne virke dragende
nej Jeg fatter det ikke ...
Kan der drages nogle betydningsfulde konsekvenser af det ned dragede gen
Eller handler det i virkeligheden om en fejlslagen opdragelse så indavlen bliver mere succesfuld end de forbyttede tvillinger
For mig har opdrage altid været et positivt ord  især når det lykkedes
- men neddrage virker direkte tillokkende
Kan jeg blive behørigt belyst om de langvarige konsekvenser
Mister man noget så  udover overblik
June
Når man lever sit liv på en løgn så forvent ikke at andre vil fortælle sandheden om dig!!
Medlem af:
itchy bitchy witch klubben - VI DANSER GODT!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spekulerer |
HHansen |
15-02-2005 17:59 |
|
på om vi bare er nogle DRAGER i vores familie
Nå, jeg kan nu også godt lide drager, så det er helt i orden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhm....inden det her går helt i fisk |
Lene Rask |
16-02-2005 16:32 |
|
Ja, så MÅ jeg da lige føje mit til (og måske naivt håbe, at ingen bemærker hvor ufatteligt lidt jeg har fattet af de sidste indlæg om neddragelse, indavl osv  )
Ham jeg deler køleskab og seng med havde nemlig heller ikke nogen manual med, da jeg fik ham. Og nøj, hvor var han mangelfuldt OPdraget hjemme fra (tydeligt, at min svigermor har været for nem at få til det hele  )
Derfor måtte jeg gå hårdt og pædagogisk til værks  . Han fik derfor at vide, at hvis vi var 2 om at lave opvask, så måtte vi også være 2 om at vaske op, samme princip galdt mad = 2 sultne, giver 2 om at lave mad osv osv. Han fik lidt starthjælp (sådan ordner man et løg, dette er en opvaskebørste, en vasketøjskurv osv. osv.  )
Det virkede dælme, tøser  . I dag skiftes vi til at lave maden hver anden dag, skiftes til vasketøjs-tjans den ene uge og rengørings-tjans den anden uge osv. Og det virker!!! Han beder somme tider om hjælp til hvad han skal finde på af aftensmad, men er så også god til at finde på noget nyt og spændende.
.....måske det var en slags positiv forstærkning (eller hvad det nu hedder  ) det kan da godt være. I hvert fald var det der gjorde gennembruddet ang. madlavningen, at han kunne se det lykkedes og at det gik bedre og sørme smagte godt. Rengøringen er bare noget, der skal gøres (men det vigtigste er vel at det bliver gjort - JEG nyder det jo heller ikke  ). Tøjvasken, jamen det er da logisk : hvis du vil have rene underhakkere på, så skal der vaskes tøj.
Det er altså en god ting at deles om de ting, hvem gider helt ærligt stå med det hele selv??? (det er ikke for at jokke på nogen, blot et udtryk for min egen dovenskab - og den lille frække rødstrømpe, der somme tider stikker næsen frem  )
* Medlem af FHK - FiskeHviskernes Klub anno 2004 *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|