Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Høj feber og hoste
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 10:52
Puha, min lille søn på 13 mdr har siden tirsdag haft høj feber og hoster utrolig meget. Da feberen nåede over 40 tirsdag aften, tog vi en tur til lægevagten, som ikke fandt noget på ham. Han har så siden været helt slatten med høj feber og nu hoster han rigtig grimt. Han spiser selvfølgelig ingenting, men vi kan da få lidt væske i ham. Vi har en madrasse liggende på hans værelse, så vi kan være hos ham hele tiden, og han er meget urolig og ked af det om natten. Det er ikke meget vi får sovet, og vi ligner snart lig begge to. Det er så utroligt hårdt når de små er syge, for man er så hjælpeløs og de kan ikke fortælle hvor det gør ondt. Jeg glæder mig bare til at han er frisk igen, så jeg kan se hans skønne smil og glade væsen.
Januar har været hård, så jeg håber at foråret er på vej med lidt sol og varme
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Føler med dig..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 11:04
Vi har lige været igennem det samme med vores søn på 11 måneder, det blev til fem lægebesøg på to uger, han er stadigvæk ikke helt ovenpå ørene er stadigvæk røde og han får stadig medicin, men er startet i dagpleje.

Min mand blev også syg, så jeg var godt nedkørt tilsidst og har endelig fået indhentet alt det forsømte fra skolen.

Så jeg føler med dig, men jeg syntes du skal snakke med lægen om at få noget for hans hoste, vores søn sad op og sov den første uge, da han ellers ikke kunne få vejret, vi fik derfor noget af lægen og det havde stor virkning og det er vigtigt at de små får en god søvn.

Du må have god bedring med ham.

Mange hilsner fra Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

hoste..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 11:09
Vær opmærksom på hvis hans hoste bliver sådan søløve gøende agtig.. og hans vejrtrækning hivende, så kan det være falsk strubehoste, ofte er børnene først forkølet, inden det bliver til falsk strubehoste.

Hold godt øje med at han får væske nok, da han har så høj feber.

Det kan hjælpe hvis i sidder op med ham, mens han sover, så letter det hans vejrtrækning.

Håber han snart bliver rask igen.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Godt bedring
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 11:10
Kan det mon være RS-virus?
Den kan vist godt give en grim hoste, med sejt slim.

Ja, det kan være hårdt med syge børn.
Sidste forår havde min datter på da 1½ år, tre gange lungebetændelse (én af gangene med akut hospitalsindlæggelse). Det var ved at slå mig helt ud til sidst.. :-(
Nu har hun heldigvis (og 7-9-13) ikke haft noget med lungerne siden da.

Nå, jeg taler om mig selv.... 8-)

God bedring med drengen, :-)

kh
Minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Hæv den
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 12:51
ene ende på sengen så hovedet holdes højt, det hjælper lidt på vejrtrækningen.

Giv ham en masse kolde sodavandsis, det plejer syge børn hellere at ville have end saft eller vand (det gælder ihvertfald mine børn) Han vil have brug for både væsken og sukkeret.

Snak evt med lægen igen om at kunne give en smule evt flydende panodil (evt stikpille) for at få feberen en smule ned. Kun efter snak med lægen selvfølgelig.

Og endelig, så skynd dig at ringe til jeres egen læge og få ham tjekket endnu engang. Den første fandt måske intet, men det kan være jeres egen læge kan sige hvad det er.

Rigtig god bedring med guldklumpen og jer selv.

Miniature heste sælges samt en enkelt mini-knabstrupper.
Bedækning tilbydes ved Dk´s mindste avlsgodkendte miniature hingst.
3 års kat 1 hoppe sælges
0
0
Svar på denne tråd

Æblejuice
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 17:23
Det er godt at give dem æblejuice når de ikke rigtigt vil tage føde til sig, det har jeg altid fået anbefalet af min læge. Mathias har været meget feberbarn da han var helt lille, så han har drukket mange liter æblejuice.

Stald Hestehaven - godt miljø for dig og din hest i Fuglebjerg

Kieffer Master dressursadel sælges, meget flot og velholdt, kun 2½ år gammel men kun brugt 1½ år.
0
0
Svar på denne tråd

rs-virus
Forfatter: 
Dato:  12-02-2005 15:28
minski: RS-virus var også min første tanke!

I den institution hvor jeg arbejder har vi netop (de sidste tre uger) kæmpet med luftvejsinfektioner - tror at samtlige af vores børn har været syge (og også personalet), og jeg fandt en beskrivelse af RS-virus i Helse - det passer godt på symptomerne på dit lille barn! Sørg for masser af væske, det er det vigtigste!

Hos større børn er symptomerne lidt mildere end hos småbørn.

Med venlig hilsen
Lise Rohden

Se min dejlige parthest, Bernando, på min præsentation!
***Jeg søger billeder, historie og andet der måtte vedrøre Amager Ponyklub/Rideskole***
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider