Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

vandafgang - ligge eller stå - opklaring
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 22:07
Tror jeg nok!
Nu er jeg nok ikke den eneste, der har hørt modstridende forklaringer hist og pist - når vandet går, hvad gør man så?

Jeg har hørt, at man straks skal lægge sig, fordi navlestrengen ellers kan falde frem i fødselsvejen og ilten til barnet dermed blive afskåret. Jeg har hørt at man endelig skal transporteres liggende for at forhindre at det sker.

Jeg har hørt at man roligt kan gå rundt, og køre helt almindeligt til fødselsstedet.

I dag var vi ved jordemoder (gik iøvrigt rigtigt fint, baby blev skønnet til knap 3,5 og hjertet lød rigtigt fint og stabilt, og aktiviteten er fin) - og selvfølgelig spurgte jeg til det.

Hvis man har haft veer i nogen tid, så livmodermunden er begyndt at åbne sig og vandet går, og babyen ikke står fast - så skal man lægge sig og ringe til fødestedet.

Hvis vandet går, og man IKKE har haft veer, så livmodermunden er lukket kan navlestrengen ikke komme i klemme, selv om babyen ikke står fast. Så må man gerne stadig gå omkring - mens man ringer til fødestedet og aftaler hvad næste skridt skal være.

Så det var da rart lige at få på plads... man hører jo så meget.

Sidse - termin om 17 dage
0
0
Svar på denne tråd

Klara ja det også sådan
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 07:19
jeg har fået afvide .. eller jeg fik afvide jeg godt måtte gå rundt når hovede står fast .

og hvis ikke kunne barnet vende sig og få navle snoren omkring halsen . derfor sku man ligge sig ned.

Men som du sikkert selv gør , vil jeg stole på min egen JM og så gøre hvad hun siger du skal og ikke hvad vi andre siger.. Det nok det klogeste, så er man sikker på det rigtigt

jeg troede faktisk du havde født, synes ikke man har set dig herinde et par dage.
Ligesom Mette Blossi . mon hun har født . ```???

mvh Louise

www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd

jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 07:49
født, skal have kejsersnit på torsdag...

Louise, det er ikke rigtigt at man skal ligge sig ned for at barnet ikke skal få navlestrengen om halsen, det kan de få ligegyldigt om man står eller ligger. Du og din jdm. må have misforstået hinanden.

Det er fordi at navlestrengen ikke skal falde med ud, sammen med vandet, og derved blive afklemt af barnets hoved under en ve.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

du skal ligge
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 08:49
ned i det tilfælde at barnet ikke står fast oplevede det da jeg skulle have min første , jeg fik besked på at lægge mig og vente på ambulance eftersom jeg på daværende tidspunkt ikke havde mærkbare veer virkede det helt forkert at jeg ikke engang selv måtte stige ind i ambulance NOPE heller ikke det må man..... så ingen tvivl (ligge ned)
Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D

medlem af
AHNA<

EJENDOM SÆLGES 695.000,-
0
0
Svar på denne tråd

Mette Blossi
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 09:14
Det kan godt være jeg har misforstået min JM så ..det skal jeg ikke kunne sige...

Kejsersnit. hvorfor skal du føde ved Ks .?
Er der noget i vejen ?

www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd

louise..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 09:16
Nej der er ikke noget i vejen, men jeg har født ved kejsersnit 2 gange før, så må man ikke selv føde vaginalt mere, da der er for stor risiko for at livmoderen brister.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Hm, ikke helt opklaret
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 09:42
Klara - jeg er nu ikke helt enig i dit opklaringsarbejde ;-)

For min jordemoder sagde at jeg skulle ligge mig uanset hvornår vandet gik. Der var ikke noget med om jeg havde haft veer først eller noget - det var bare klask ned på ryggen med det samme!

Jeg tror at det eneste vi kan forholde os til, er det som vores egen jordemoder siger - det vil jo også afspejle hvad der er praksis i det amt vi bor i.
Fx. er der ngoen amter, hvor man ikke skal ligge sig fordi det automatisk giver omkostninger til ambulancer mv.
Jeg bor i vestsjælland og dem jeg kender der også bor her, har alle fået af vide at de skal ligge sig - så det er sikkert praksis her i amtet.

Nå, men mit barn står jo heldigvis fast nu, så jeg bekymrer mig ikke mere *ss*
0
0
Svar på denne tråd

Da vandet gik...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 10:02
var jeg på arbejde...Jeg ringede til fødegangen, som sagde, at jeg skulle lægge mig ned og blive liggende da jeg ikke vidste om hovedet stod fast. Jeg blev derefter liggende kørt til sygehuset i ambulance. Da jeg blev undersøgt af jordemoderen og fik at vide, at hovedet stod fast, måtte jeg frit bevæge mig rundt igen.

Mvh Pommes
0
0
Svar på denne tråd

Med min nr. 2
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 12:05
Gik vandet 6 uger før termin, ved kontakt til fødegangen fik jeg oplyst, at så længe jeg ikke havde veer hastede det ikke så meget med at komme ind, jeg måtte gerne gå og stå.

At jeg så i hu og hej blev kørt ind på fødegangen, skyldtes at min mand ikke turde have mig derhjemme og ville afsted! Jeg arme kvinde gik glip af morgenmaden.

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider