Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Snor på livmoderen.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 11:50
Min venindes mand ringede igår da min veninde desværre er blevet indlagt pga. hun har åbnet sig og hun er kun 20 uger henne.

Jeg er meget bekymret da de desværre har prøvet det før i uge 24 hvor de mistede deres lille pige hun levede kun i 20 min. da hun ikke var udviklet nok til at kunne leve.

Han fortalte at de ville sætte en snor på livmoderen halsen for at holde igen, samtidig ville min veninde få noget medicin så barnets lunger folder sig ud, så skulle der være en større chance for den ville overleve hvis hun fødte tidligt

Er der nogen der har prøvet det og hvor store er chancerne for det går godt?
Jeg kan ikke få mig til at spørge dem, da jeg mener de har nok at tænke på nu.

Vh.Susanne

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

god løsning
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 12:02
Det er en udmærket løsning at snøre livmoderhalsen som en tobakspung, og hvis ellers barnet er i orden er der ingen grund til at det ikke skal gå godt.
Kun er det en rigtig god ide hvis de husker at fjerne snoren igen når barnet skal fødes, det har jeg hørt er blevet glemt og det gør naturligvis rigtig ondt,
ellers ingen grund til bekymring.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

En clerage tror jeg
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 13:13
det hedder ! Det er en stor hjælp hvis livmoderen er åben og man ikke er særlig langt henne. Dog skal hun også holde sengen for at øge chancerne for at holde den lille i sig længst muligt.

Jeg har haft to patienter (da jeg var sygeplejeske) og de gik tiden til 35. uge, så satte vi fødslerne i gang og begge fødte to dejlige velskabte børn.

Men det er træls at ligge i sengen i så lang tid. Husk at besøge hende tit :-) Så hun kan få tiden til at gå.

Knus fra Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

Årh nej dog
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 15:14
De sprøjter til lungerne fik jeg selv her i midten af januar.
Og de gør at lungerne folder sig ud til at bedre kunne omstille sig hvis hun går hen og føder for tidligt.

Det med livmoderen har jeg ikke hørt om, men jeg ved hun skal blive liggene i sin seng stort set resten af graviditet , jeg håber faktisk ikek hun har børn i forvejen , at hun kun har sig selv og hendes mand.
Så hun har bedre mulighed for at blive i sengen.

Det blir en hård graviditet, for hende kan jeg kun sige. Men hellere ligge i sengen end at sku gennemgå at miste et barn mere....

Jeg ønsker din veninde alt mulige held og lykke og må alt gå godt

Knuz Louise

www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd

gode chancer
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 15:27
Der er gode chancer for at hun skulle kunne holde på barnet lidt endnu, når de lægger en cerlage.

Men hun skal nok regne med at være indlagt i nogen tid nu.. men hvad gør man ikke for at få et levende barn med hjem. De har jo allerede oplevet den sorg det er at miste et lille barn.

Jeg håber virkelig at det kommer til at gå godt for dem, andet er jo ikke til at bære.

Der er så mange ting der kan gå galt, når man er begyndt at åbne sig så tidligt, men samtidig hører man heldigvis også om alle dem hvor det går godt.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Takker.....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 12:16
for jeres svar...
Hendes mand ringede igår hun skal blive på sygehuset længe endnu og måske graviditeten ud, alt efter hvordan det kommer til at gå.

Lægerne er meget positive og tror på det går godt, men hun skal blive i sin seng og må kun gå på toiletet og hente mad på gangen.

Beagle:
Jeg har svært ved at besøge hende, og har desværre svigtet dem da de mistede deres datter, jeg følte en skyld over at have fået en rask søn kort tid inden de mistede deres datter (som kunne have været redet hvis lægerne havde hørt på min veninde)

Jeg har det svært når jeg ser dem begge pusle om min søn og ser hvor glad de er for ham, det burde jo være deres pige der fik den kærlighed, men det fik de ikke chancen for at give hende.

Lige nu prøver jeg på at tage mig sammen til at besøge hende for det har hun brug for,det bliver nogle hårde måneder.

Vh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

susanne
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 12:25
Jeg synes virkelig du skal besøge hende, også selvom det er hammer svært.

Det vil betyde så meget for hende, at du kommer.
Også selvom du føler at du svigtede da hun mistede, det gjorde du måske også.. men nogle gange vælger man jo desværre den nemme løsning. Men denne gang kan du jo vælge at være der for hende. Noget jeg tror hun vil blive enorm glad for.

Jeg har selv mistet to børn, og de mennesker som jeg holder allermest af, er dem som ikke undgik mig, mens jeg havde det sværest. De mennesker glemmer jeg aldrig.

Hvis du føler det er svært at tage derind, så meld ud når du kommer, at det er meget svært for dig, og at du føler du har svigtet hende, jeg er sikker på at hun vil forstå....

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Susanne...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 14:27
..jeg tror du måske har en lidt forkert indfaldsvinkel.... Min lillesøster mistede sit barn kort tid inden jul og jeg har jo så lige født en sund og velskabt dreng her i januar. Lige som dig havde jeg en mærkelig "skyldig" fornemmelse over at min graviditet gik så fint, når hun mistede sit barn. Men jeg kan se nu, at vores børn er ren terapi for min søster. Al den kærlighed hun havde "sparet sammen" til sit eget barn, den øser hun ud på Birka og Toke. Så måske skulle du nyde, at dine to venner kan pusle om dit barn og på den måde få afløb for nogle instinkter... :-)
Og hun har brug for dig nu. Det er da vigtigere end noget... Lad være med at "svigte" hende igen. Besøg hende, giv hende et knus og fortæl hende, at du er ked af, at du ikke var der for hende sidste gang, men at du er der nu, hvis hun har brug for det. Jeg er sikker på, at hun vil forstå det. :-)

Held og lykke til hende. :-)

Camilla

NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider