|
|
| når svigerinden fylder for meget.... |
| Forfatter:  |
stutteriMørk |
| Dato:  |
09-02-2005 08:13 |
|
Jeg har efterhånden fået et kæmpe problem med min svigerinde. Hun fylder ALT for meget i vores dagligdag. Hun bor lige overfor os, men roder og rager i vores ting, og når hun laver bål, for at brænde grene af, ja så smider hun også de kasser jeg er har givet til VORES katte ind i bålet. hun kommer forbi mindst een gang om dagen. Hun arbejder samme sted som min mand, så hn kører med hver eneste dag, selvom hun har sin egen bil. Det resulterer i, at jeg henvises til bagsædet når vi skal hjem, for jeg skal først med fra Viby. ( jeg må ikke få kørekort, så jeg kan ikke selv kører bilen). Der er bare så meget der går mig på med hende, er der nogen der har et godt råd???? Jeg har i ren protest ikke snakket med hende i to dage, og min mand føler at han er som en lus mellem to negle. HJÆÆÆÆLP!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sig dog noget |
|
|
to muligheder:
1) Bed din svigerinde direkte om at holde sig fra dine ting, affald eller andet, og bed hende om tage bagsædet i bilen når hun stiger ind.
Hun vil sige at hun jo bare vil hjælpe(det holder du så op med nu) og det har jeg da ikke tænkt på( det gør du så nu) og er det ikke at tage tingene lidt vel højtideligt( og det gør du også nu)
hun bliver stødt og fornærmet, og vil spørge sin bror om hun kan gøre noget for ham.
2) Du beder manden din om at få orden på sit forhold til dig og familien, han er ikke en lus mellem to negle, han er et fjols hvis han ikke kan få sin søster til at bakke lidt, hun skal ikke fylde noget som helst i Jeres liv, hun skal bare være hans søster, og det indebære ikke daglig belejring med forskellige påskud om at ville hjælpe.
Hun bliver stødt og fornærmet, men tro mig det går over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan |
Piglet |
09-02-2005 08:50 |
|
godt forstå din mand, for han holder sikkert af jer begge.
Du skal nok starte med at snakke med din mand om det. Og så skal I måske i fællesskab tage en snak med din svigerinde, for det kan jo godt ske, at hun har gjort mange ting for at være venlig og hjælpsom, uden at vide, at du finder det en smule generende.
Men ellers kender jeg alt til at have svigerfamilien boende tæt på. Jeg har det meste af min boende inden for 1 km fra os.
Prøv at få en snak om det. Og så håber jeg I finder ud af det sammen.
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min nye svigerinde |
sandra winther |
09-02-2005 13:49 |
|
fylder også alt alt for meget her,.
vi bor i samme hus dog i hver sin ende.
men hun fedter sig virklig ind ved mine forældre gør alt for dem siger aldrig fra elelr noget tvært i mod.
hun er da fin nogk vi kan da sagtens snakke sammen hun har da også gjord rent her idn e3 gange i ugen for os, da jeg ikke kunne overskue det og hun manglede penge og gerne ville hjælpe med jessica hvor je så siger nej men hun kunne hjælpe med at vaske mine gulve det ville jeg hellere have.
jeg gå jo trods alt hjemme på barsel for at passe jessica ikke for at andre skal tage hende for mig.
det er sådan at min far er med i hjememværnet har været det i over 30år nu, og siden jeg ahr kunen abge en kage selv har jeg bagt kage til ham når han skulle give kage til deres møder ca hver 2 mdr har jeg skulle bage en kage og det har virklig været en del af min opgave og har også nyt det hver gang, hun her i morgen skal han så have kage med igen og han spurgte mig jo så at om jeg igen kune bage en kage og hvilken en jeg ville bage så han kunne købe det hjem til den. med det samme brød min svigerind eind hun have alt hjemme til at bage kage så hun kunne da bare bage en kage.
jeg blev bare så sur for far snakkede med mig ikke med hende og det er MIG der bager ikke hende og der blev jeg sur og sage det også til hende.
MVH Sandra Winther
autostol fra fødslen af sælges. som ny. blå/hvid. nypris:600kr nu 200kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker..... |
stutteriMørk |
10-02-2005 08:14 |
|
Min mans ved godt at der er et problem, men som sandra siger, så holder han af os begge to. Hun har ikke gjort de ting for at være venlig, men for at bestemme over ALT. Hun har sågår inviteret sig selv ind i vores vennekreds, hvilket betyder, at så snart vi skal noget, så tager hun med. Jeg er virkelig ved at få nok af hende. Og de gange jeg har påpeget det overfor hende, så preller det bare af hende, for så siger hun, at hende og hendes bror skal stå sammen fordi de mistede deres mor for 6 år siden. Jamen.... halloooo, derfor behøver du ikke at indfedte og genere os. Er virkelig begyndt at overveje at købe hende ud af huset for at få fred. Det ved Jesper godt, og synes selv at det er en god ide. han er meget forstående, men huner så dominerende at det er svært for andre at forstå, hvor galt det rent faktisk står til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|