Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

er jeg den eneste..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 13:07
Hej..

Gå og er lidt fortvivlet.. jeg er 15. uger henne og har det stadig lige så dårligt som da jeg var i uge 8.. dog kaster jeg ikke op hver dag.. Jeg kan ikke gå på arbejde, ikke kører bil..
Jeg har denne her kvalme det meste af dagen alt mad sidder opppe i halsen, jeg er meget svimmel, utilpas, hovedpine, træt og kan ikke så meget..
Det tager mig næsten 2 timer at støvsuge lige knap 90m2... og så er jeg helt færdig... ja og arbejdet begynder at klage da jeg få sygemelding for 3 uger af gangen og det kan de ikke ansætte en vikar på (jeg er souschef i byggemarked)... så det er jeg selvfølgelig ked af..

Men er det ikke meningen det skal være fedt at være gravid..

Jeg er nomalt ikke særlig sart og havde aldrig forstillet mig det skulle være sådan her.. nu er vi ikke lige dem der bare kan blive gravid så jeg tager jo selvfølgelig heller ingen chancer og presser ikke mig selv ekstra..

Kan det virkelig være rigtig at man skal have det sådan... ja sorry mit sure opstod men man begynder at tro man er den eneste i verden.. ikke rart mange kan sætte sig ind i hvordan man har det og jeg orker ikke forklare.. lige nu er det hele sådan lidt op over og det med jobbet gør mig ked af det...

christina
0
0
Svar på denne tråd

det kan godt passe
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 13:16
Det er for nogle meget normalt at have det som du beskriver.. i denne graviditet har jeg haft det forfærdeligt.. jeg lider i forvejen af svær bækkenløsning.. men oveni, gik jeg med konstant kvalme, hovedpine, træthed ud over det sædvanlige, svimmelhed. Jeg fik problemer med mit syn... osv.

Der er simpelthen desværre bare nogle som ikke får den der lyserøde graviditet..
Hvis du er heldig så går det over på et tidspunkt.. jeg mener at det langsomt blev bedre med mig selv, da jeg var omkring i uge 30... men det er så forskelligt.

Du er nødt til at lytte til din krop.. og så gøre det du magter.. ellers bliver det fuldstændigt uoverskueligt.. og så ellers luk ørene for dem som nok vil fortælle dig at en graviditet ikke er en sygdom... det er det heller ikke.. men man kan sagtens få sygdomslign. tilstande i forb. med en graviditet.

Håber du snart får det bedre.. så du kan nyde det at være gravid.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Ihh musen
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 15:24
Jeg synes virkelig det er så synd for dig......

Har det sku skidt med at jeg (7-9-13) ikke rigtig nogen problemer har haft, og så ligger du der og lider.

Jeg bliver vist nødt til snart at komme ud til dig.....

1000.vis af opmuntrende knus.

Karina

Stærk fortaler for organiserede avl.

Citat Kons. J. Finderup fra LR:
"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
0
0
Svar på denne tråd

Din stakkel
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 16:15
Jeg kan godt følge dig! Jeg havde det lidt på samme måde, da jeg sidste år gik gravid. Jeg var væk fra skolen i 3 uger pga. kvalme...

Noget af det mest positive ved min graviditet, var at jeg mistede lysten til søde sager. Men desværre er det kommet igen. Kunne da ellers have været dejligt, hvis det kunne have fortsat.

men bare rolig, du er altså ikke den eneste! ;-) God bedring og held og lykke med det frem over.

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Ikke lutter lagkage
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 16:25
Øv christina - hvor er det synd for dig at du skal have det sådan.

For de fleste går kvalmen jo væk som regel efter de første 12-13 uger - men for nogen fortsætter den desværre i mere eller mindre omfang.

Nogle døjer med det hele graviditeten, og andre veksler bare på forskellige tidspunkter.

Min kvalme/opkast stoppede som på minuttet da jeg var 13 uger henne!

Mht. til dit arbejde, så kan jeg godt forstå at du er ked af det. Men du kan altså ikke gøre noget ved det - og du bliver nødt til at lade være med at have dårlig samvittighed. Det får hverken du, dit barn eller din arbejdsplads noget ud af.

Selvom de måske virker lidt irriterede på dig - så mener de det garanteret ikke så slemt 8-)

Jeg har altid troet at graviditet skulle være møghamrende hyggeligt, og jeg skulle rigtig gå rundt og være skide dejlig og se på og alt det der - men ved du hvad - sådan er det bare heller ikke for alle.

Jeg har da i hvert fald fået noget af et chok! Jeg synes det er hårdt at være gravid! Puha - hvis der ikke er det ene, så er der sgu det andet, og jeg har på intet tidspunkt i graviditet haft den der fede følelse af at være i et med mig selv, eller haft en indre varme apparat og bla bla bla hvad bøgerne ellers beskriver....Næh du - jeg døjer hele tiden med et eller andet!

Nu hvor jeg er i uge 22 - så lækker jeg råmælk, hvilket ikke ligefrem er behageligt, det gør faktisk hammer ondt for at sige det mildt.

Jeg har ikke fået en ordentlig nats søvn i næsten 14 dage - fordi jeg ikke kan ligge på maven længere, hvilket ellers har været min faste sovestilling UDEN undtagelse i 28 år!
Jeg vågner med kramper i benene min. 2 gange hver nat - og føler mig konstant oppustet og ja....Hamrende træt! Altid træt....Ot det bliver man jo TRÆT af i længden hø hø!

Og når man har det sådan allerede nu - så er der altså laaang tid til midt i juni!

Så - jeg føler med dig Christina - og jeg håber at din "sygdom" vil give dig lidt fred snart - for helt ærligt, det er hårdt nok i sig selv at være gravid :-P

JeEg er i hvert fald kommet godt og grundigt i tvivl om jeg nogensinde får de 3 børn jeg altid har drømt om - så tror jeg i hvert fald vi skal adoptere eller finde en rugemor :-)
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd

for nogle
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 16:36
er det bare et "onde" at skulle igennem for at få en skøn unge. Jeg har ligesom dig haft det skidt i alle 3 graviditeter, dog mest første gang, og mindst her den sidste gang. Jeg hader at være gravid, jeg synes det er træls hver evige eneste morgen at skulle knække sig og hele tiden have den der ulmende kvalme, hvis man ikke lige få passet sine spisetider, derudover hader jeg at blive tyk... og.. og.. og .. Men som sagt har jeg fået 3 skønne unger, og selvom den sidste var en smutter, da jeg havde svoret efter nr. 2, at nu skulle det være slut, så har det været al opkast og ubehag værd.
Så pøj pøj.. og måske er du heldig og få det bedre med tiden.

;-) Bianca
0
0
Svar på denne tråd

Hovsa....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 17:02
Altså - nu skal det jo heller ikke lyde som om det hele er forfærdeligt :-)

Glæd dig f. eks til du begynder at mærke den lille sparke - det er altså den vildeste oplevelse. Jeg kan få timer til at gå med at kigge på mavsen, og "lege" med den lille ved at prikke lidt til der hvor den ligger (jeg er meget tynd, så jeg kan næsten hele tiden se hvor den ligger) ;-D
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber, at du får det bedre
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 17:33
men der er ikke nogen 'opskrift' på hvordan man skal have det.

At have kvalme 7x24 er absolut rædselsfuldt. Nogle har kvalme i starten af graviditeten - andre har det slet ikke og andre igen har det hele tiden.

Da jeg var gravid første gang havde jeg kvalme i 8 måneder ;-D Det var bestemt ikke morsomt. Og kunne afhjælpes lidt ved at spise bestemte ting (jeg blev afhængig af leverpostej :-P) mens andre ting sendte mig direkte ud på toilettet, jeg kunne bl.a. slet ikke med kaffe - bare duften af kaffe, så kastede jeg op.

Med nr. 2 havde jeg ingen synderlig kvalme. Faktisk var det meget let med hende, bortset fra at hun prøvede at komme ud før tiden.

Er der noget du bedre kan spise end andet? Måske kunne du have det (måske et æble eller sådant) på dit natbord sammen med lidt vand, så du kan starte om morgenen med at ligge i din seng og få lidt 'indenbords' og derefter starte dagen langsomt.

Hvis du ikke rigtig får noget at spise og drikke, så kan du blive svimmel og utilpas af det. Så prøv virkeligt om du kan få lidt ned.

Held og lykke
De bedste hilsner,
Lotte K.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 06:07
I er altså bare søde.. det hjælper ikke at være den eneste og hører fra andre der har det lige sådan.. at det kan være rigtigt og at der ikke behøves at være noget galt..
Jeg havde tid ved lægen i går og det viser sig min blodprocent er lidt lav at jeg må på jernet så måske hjælper det.. men han ville gerne lige have jeg tog ud og fik taget en blod prøve for at være sikker på der ikke lå andet og gemte sig.. ang. arbejde kunne jeg få en sygemeldning for resten af gravidliteten men den venter jeg lige 14. dage med hvis nu det bliver bedre..
Han sagde ligesom jer at det var nu helt almindeligt og at der var mange der ikke lige gik fejlfri igennem og selvom jeg nu fik noget jern var det ikke sikkert det blev bedre så er det bare meningen jeg skal have det sådan..

Jeg har prøvet næsten alle husmandsråd men ingen har hjulpet synderligt da jeg tidliger kastede op stort set hele døgnet ca. 6-7 gange dagligt hjalp knækbrød, pære og solbær saft lidt så det levede jeg af i næste 14. dage det kom i hvert fald ikke op som alt andet.

Så nu håber jeg det bedste og ellers må jeg bare se fremad.. der kommer jo noget ganske fantastisk ud af det... :-)

1000 tak for hjælpen..

knuz christina

karina ja kom og kør mig en tur.. en tid det ikke er fedt at bo på landet :-)
0
0
Svar på denne tråd

Puha ja...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 20:17
Det med kvalmen kender jeg også til, og jeg har også været sygemeldt pga. det. Det endte med, at jeg fik nogle piller hos lægen mod kvalme. Dem bliver jeg desværre meget træt af og må ikke køre bil når jeg har taget dem. Så dem tager jeg kun om natten, men det hjælper til gengæld også, så jeg kan sove nogenlunde om natten uden at vågne pga. kvalmen.

Det kom også totalt bag på mig, at jeg skulle have det så dårligt, og i starten var jeg meget ked af det. Nu er det blevet lidt bedre nogle dage og jeg er virkelig begyndt at glæde mig over min graviditet.

Mange hilsner Kika
0
0
Svar på denne tråd

Prøv Primperan
Forfatter: 
Dato:  07-02-2005 15:42
Du kan få den på recept gennem din læge. De virker ;-)
Med venlig hilsen Christina
0
0
Svar på denne tråd

hej igen..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 16:53
Jeg har ikke ønskede nogen pille da min læge ikke kunne garenter at der intet skete med barnet.. jeg/vi kan ikke blive gravid af os selv så vi tager ingen chancer..

Jeg har det stadig dårligt til tider mere end andre gange.. dog er min hovedpine gået lidt væk.. lægen siger jeg nok må leve med det til jeg har født.. tja og man vender sig jo næsten til det.. det baer ikke lige sjovt hver dag.. når man ikke rigtig kan så meget..

christina
0
0
Svar på denne tråd

Jeg gjorde det i ni måneder..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 12:23
Da jeg var gravid kastede jeg meget op og var indlagt flere gange pga. dehydrering, folk sagde det stopper i uge tolv, da det ikke stoppede der sagde de uge 20, derefter sagde de tre uger før min termin.

Men jeg havde det dårligt i hele graviditeten og lå de første syv måneder i sengen, jeg havde det ikke så slemt de sidste 2 måneder, men kvalmen var der 24 timer i døgnet.

En læge fortalte mig at de der var så syge, sjældent aborterede, så hver gang jeg var ved at gå ned med flaget tænkte jeg på de ord og de holdt mig oppe, da jeg begyndte at kunne mærke mit barn sparke, glemte jeg at jeg var dårlig for det overgik alt.

Jeg havde en hurtig og nem fødsel uden de store smerter og jeg har i dag en søn på snart et år som har været nem hele vejen og jeg er sikker på at det er fordi at jeg har haft så hård en graviditet at det andet er gået så godt ( det bilder jeg mig ihvertfald ind)

Jeg sagde under hele graviditeten at jeg aldrig skulle have flere børn, men den næste er planlagt ( hvis man kan det) og står det til mig skulle der gerne komme en nr. tre og fire også.

Så op med humøret, det skal nok gå du er på vej til at opleve det største man kan opleve i mine øjne, og tro mig dagen efter har du glemt alt og er nok klar igen. ;-)

Mangte hilsner herfra.

Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

et råd.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 12:34
Hej Christina

Der er et gammelt husmor råd som lyder:

Så snart du slår øjnene op skal du spise en tør kiks!

Dette skulle kunne hjælpe kvalmen lidt på afveje.

Kh Anja ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider