Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Starter med 80 i timen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 20:30
Min ishest har fået en meget dum vane.Han har altid startet med at fare afsted når man lige er gået op på ham.I starten sprang han med det samme,hun venter han dog til man sätter igang.Det er bare med rivstart.Rigtig dårlig vane.Det er bare når den "förste" sätter sig op,d.v.s hvis der er en der skal have en tur gör han det ikke.
Er der nogen der har en god ide til at stoppe denne uvane ?
0
0
Svar på denne tråd

Få hjælp
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 21:06
Hej

Det er en snu rad, du har dig der.

Jeg tror du skal få nogen til at hjælpe dig, så en kan holde ham og på en eller anden måde stoppe ham, indtil han finder ud af, at han ikke skal gå. Jeg ved faktisk ikke hvordan man gør med sådan en "ishest".

Jeg har jo selv en westernhest og når hun i perioder "glemmer", at man skal stå stille og vente på at "mor" får hevet sig op, har jeg mit eget trick, som ihvertfald virker på min Daisy.

Hvis hun begynder at gå, hiver jeg straks benet ud af bøjlen og skubber hende tilbage til der hvor vi stod. Nogen gange kan det tage ret lang tid, og skal gøres mange gange, men hun gider lige pludselig ikke blive skubbet tilbage mere og så står hun stille. Jeg ved ikke om det "kun" virker, fordi hun jo rent faktisk godt kan stå stille og at hun bare lige glemmer det nogen gange. For mig virker det. Du kan jo prøve, det skader jo ikke....

Pøj pøj.

Mange hilsner
Lilian

Besøg min hjemmeside med
Mine heste!
0
0
Svar på denne tråd

vente-lektie
Forfatter: 
Dato:  29-01-2005 12:47
hej

når du har sat dig/nogen op og den farter afsted. så drej rundt på en lille bitte volte.
og stop den op (parade).

hvis den straks farter afsted igen, så rundt een gang til og parade.

(heste er kloge, de ved når de har tabt. den holder op før eller siden.hav tålmodighed).

vent til den står i et par sekunder 5- 10 stk. når du så starter den igen gør det enten med at gå til siden eller bagud.

det vil på sigt gøre at den afventer hvor du vil hen ad for det ved den ikke når du varierer det hele tiden.

til stævner skal du selvfølgelig bare ride programmet.

men hjemme snyd den til at vente.

held og lykke
hilsen 1512 :-)
0
0
Svar på denne tråd

Samme metode som Lillian.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2005 13:49
Jeg har gjort på samme måde som Lillian, men det er ikke altid, at jeg gider skubbe hesten tilbage på oprindelig plads igen.

Ja, det kan tage lang tid (de værste heste jeg har været ude for, har det taget mig 15-20 minutter at komme op), men jeg tør godt love, at proceduren skal ikke gentages ret mange gange før hesten står stille - den synes simpelthen at du er så belastende til sidst, at det er for besværligt at gå 8-)

Jeg vil klart anbefale dig, at du begynder at bruge en opstigningsskammel. Felur kan godt være strid at komme op på fra jorden i ny og næ, men ved en træstub, stol e.lign. så kan jeg stige op med løse tøjler og "sætte mig til rette" inden vi rider afsted.
Felur har fundet ud af, at det er langt mere behageligt at stå ved træstubben end når jeg kravler/hiver/hopper op fra jorden af :-P

Du vil nok have god gavn af en hjælper, der kan give en stump gulerod, når hesten står stille. Husk, at du ikke kan forlange så meget i starten, men at du gradvis kan øge tiden fra opsidning til "afsted" med få sekunder ad gangen. Jeg sidder nogengange og tæller til 10 inden vi rider afsted.

Hilsen Camilla & Felur

Albion Legend K2 Dressage sælges.

Klipning tilbydes! Glostrup og omegn. Se min HP, PRÆS eller MPL.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider