Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Surprice :)
Forfatter: 
Dato:  27-01-2005 21:49
ja det kan man sige jeg fik idag, da jeg skulle ind og fodre mine marsvin, der var pludselig 3 istedet for de 2 der plejer 8-)
Nøj jeg hoppede op og ned, dansede og sang :-D jeg kikkede lige igen, da jeg var faldet lidt ned, og den lille bitte flotte lysebrune baby var der stadig Ihh hvor er den sød - den hedder Surprice... {>

Nu er jeg på jagt efter endnu et bur, så jeg kan beholde "min" første baby :)

Jeg sætter billeder ind af ham/hende når jeg får taget et godt et :)

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Billed.
Forfatter: 
Dato:  27-01-2005 22:04
Her er han/hun så - Som i kan se er det et kæmpe krav at jeg får et størrer bur :)

Surprice med mor og far :)

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

nuttet lille kræ
Forfatter: 
Dato:  27-01-2005 22:11
tillykke med familieforøgelsen.Jeg er altid så imponeret over at marsvin får sådan nogle helt færdige unger.Det er jo bare en miniudgave.
Kh.Tine.
ps.Du skulle jo nærmest have postet den under bleer og veer*GG*
{>
0
0
Svar på denne tråd

Nej, hvor er den fin
Forfatter: 
Dato:  27-01-2005 22:24
Ja, det er godt nok en "færdig" unge! Det er da imponerende! Hvor er den dog sød!

VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd

tillykke med lillen
Forfatter: 
Dato:  27-01-2005 22:28
og erm du får nok flere bebser om ca 70 dage igen. For hunnen går i brunst en 2-3 timer efter fødslen så farmand har været på igen. Måske du skulle overveje at skille dem ad når næste fødsel nærmer sig ;)
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...... :-)
Forfatter: 
Dato:  27-01-2005 22:40
med bebsen.

Marsvineunger er bare det kæreste..... {>

Husk at få hannen kastreret, så du ikke overbelaster hunnen med unger hele tiden ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Gud er det
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 08:31
Rigtigt ??
Jamen så må jeg ud og ha fat i et nyt bur idag, for vi skal ikke ha flere små marsvin :)

Skal den ha noget specielt at spise ?? Eller gnaver den bare lidt af det de andre får.

Ja jeg er nybagt marsvin baby mor så jeg aner det ikke.. Jeg har stövsuget nettet...

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Ungen får mælk......
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 08:47
hos sin mor, og begynder gradvist at spise det samme som de andre ;-)

Du skal ikke ud og købe babymad.

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, de avler som rotter
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 09:21
Vi havde også et marsvinepar der fik unger nogen gange.

Den sidste gang var hannen "på" hunnen igen få timer efter fødslen, hvilket jeg ikke brød mig om. Det var meningen at han skulle være kastreret, men desværre fik Bo allergi af deres hø og halm, så vi måtte af med dem inden vi nåede det.

Men det hold unger de fik til sidst, gav jeg væk til veninder mv. Og søreme om ikke den ene unge fik unger kort tid efter de var flyttet hjemmefra - dvs. at faderen havde været "på" ungen inden de nåede at flytte og det selvom de flyttede inden det antal uger, hvor de skulle være kønsmodne.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 09:38
Endnu ikke om det er en hun eller han, jeg ville ikke tage den igår da den jo var helt ny :)
Jeg kikker når jeg kommer hjem, da skal buret alligevel renses.

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål !
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 21:07
Er det rigtigt at hvis hunnen bliver gravid igen, så kan de finde på at dræbe babyen ?

Jeg har fjernet hannen, jeg tror ikke han har været på hende, han gik ihvertfald rundt og spillede skør, så jeg tænkte jeg hellere måtte skille dem ad.

Jeg kan nu osse konstatere at mor og søn (Det er en dreng) har mere ro på, de ligger sammen hele tiden nu, hvor farmand ikke løber efter hele tiden :)

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

nej de dræber
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 23:08
ikke ungerne. Men du skal altså nok regne med hun er preggy igen.
Marsvine bebsen vil die og i løbet af nogle dage også smage voksenmad. Det klarer de helt selv. Når de bliver en 2-3 uger vil moren begynde at opdrage på deres unger og det kan virke meget voldsomt. Men det er naturens vej så bliv ikke forskrækket :)

Meget vigtigt! Når det er en hanunge skal du veje ham jævnligt. Han skal tages fra når han enten når 4 uger eller max max 320 gram. For derfra kan han nemlig parre sin mor (hvis hun altså ikke er preggy igen allerede). Og han vil sikkert kunne gå med sin far når han er så lille (altså når han er taget fra).

Du er velkommen til at skrive eller spørge hvis der er mere du gerne vil vide :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider