Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvor er det skønt at have hest !
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 19:25
Hvor er det dog skønt at have hest !!

Har ellers været lidt i vildrede om jeg nu skulle beholde ham eller sælge, eller udleje, da jeg er gravid og vidste ikke om jeg kunne overskue det...

Da jeg så satte ham til salg, fortrød jeg hurtigt da der var en som ringede. Jeg kan da ikke sælge en af mine bedste venner med så meget personlighed og som altid har tid til mig og som aldrig svigter....

I morges havde min passer meldt afbud til mig, med hensyn til pasning, da jeg har svært ved at komme ud til gården, da kæresten skal bruge bilen, når jeg er kommet hjem fra arbejde.

Så jeg tog ud til stalden i morges og ordnede boks, og foder. og så gik jeg ud på folden i strålende solskin og vi stod lidt og nulrede, og hvor var det dog bre en skøn fornemmelse, blev helt nyforelsket i "Prinsen" igen. Sælge - nej tak ikke her !!!

Hvordan har I andre det med hesten ?? Og hvad med jer andre gravide - føler I at i kan overskue det/hesten også ????
Mange hestehilsner fra

Susanne & prinsen

"En rigtig hest ER en oldenborger"

0
0
Svar på denne tråd

kan absolut ikke...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 21:18
overskue en hverdag uden hestesport... sådan, på langt sigt. Jeg skilte mig af med en DV i forsommeren, og købte en fjordhest seks uger efter. Der var mange grunde, men noget af det var en rygskade, der plager mig når jeg rider heste med stort rygsving. Noget andet var at jeg var færdig med uddannelse og ville få mindre tid - så ville det være mere ærgerligt at have en mere kostbar hest. desuden så mente jeg måske at en "koldere" hest lettere ville kunne klare tre dage i stræk uden ridning, men bare med fold... hvis jeg fik brøltravlt med arbejde. Så havde jeg også bare lyst til at prøve noget nyt...

Jeg var allerede gravid da jeg investerede i fjordhesten, jeg vidste det bare ikke endnu!... men nej, jeg kunne da ikke tænke mig at sælge. Jeg fandt en part, der startede med at have tre dage om ugen, mens jeg stadig red. Nu er hun oppe på fem dage om ugen. På mine dage lukker jeg ham bare ind (personalet lukker ud efter morgenfoder) hen på eftermiddagen, børster ham og snakker lidt med ham. Jeg har fire uger til termin, og der vil nok blive en måneds tid hvor jeg slet ikke kommer i stalden, når vi kommer så langt... men bagefter, når jeg er "hel" igen, så regner jeg da stærkt med at parten skal tilbage til sine tre ugentlige dage, og jeg kan ride igen.

Jeg kunne ikke forestille mig ikke at have hest med i min hverdag. Og bagefter... går livet jo videre, og man skal jo alligevel i form på een eller anden måde... og have noget luft. Så vi er enige om at når jeg fysisk er klar, så får far lige æren af lillen helt alene, mens jeg går ud og træner i et par timer (jeg står på et godt ridecenter, hvor udmugning, fodring og udlukning ikke er mit problem... på den måde kan hesteriet jo overståes på forholdsvis kort tid, når man bare skal hente på fold, strigle og ride og ordne)...

så nej... jeg skal ikke have solgt! for nu har jeg fået en hest, som jeg inden jeg nedlagde ridningen fik en rigtig lækker fornemmelse af virkelig at kunne ride. Jeg har fået noget rigtig god undervisning, og jeg glæder mig helt vildt til at komme igang igen. den er allerede ret god, men berideren er meget positivt stemt overfor os, og læsser nye opgaver på... så det bliver spændende at se, hvor god sådan een kan blive!

Men det kræver jo lige at man har en passer eller en hjælper... for uanset hvor nem ens graviditet er, så er der jo behov for hjælp med det hele... i hvert fald for en periode.

0
0
Svar på denne tråd

At tænke på hestens ve og vel.
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 21:25
Jeg har det sådan at min hest skal have det godt, det indebærer den kommer på fold hver dag, bliver ordentlige passet, at jeg kommer min. 5 gange omugen og den får daglig motion i form af ridning.

Hvis jeg ikke havde tiden og overskuddet til det ville jeg sælge hende - da jeg vil den det bedste.

Jeg synes ikke man skal holde hest for sin egen skyld HVIS man inderst inde ikke har tiden eller overskuddet til den. Og at det bare er hyggeligt at skrigle og nusse lidt - en hest skal bruges synes jeg!

Har man den fordi man ikke kan nænne at skille sig af med dne har man den udelukkende for sin egen skyld og sit eget bedste, men har man den fordi man har tiden til den er det en anden sag. Og selvf. også hvis man er gravid og passer lidt mere på sig selv..

Jeg tror aldrig jeg kommer derud hvor jeg har den fordi jeg ikke kan nænne at sælge den.. den ikke bliver brugt og bare er "penge ud af vinduet" også selvom den har en dejlig personlighed og er en skæn hest... det er ikke noget "heste liv" for den..

Man skal tænke på hesten - og ikke sig selv (synes jeg)
Hygge - Lise :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  27-01-2005 21:52
hvordan jeg ville have det uden min hest, tør ikke tænke tanken!

C
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Se her eller evt. på min præs. for flere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 10:16
Det er da også det mest skønne sted du har Prins stående - jeg er kommet en del i stalden nede på Løkkevej (mener jeg den hedder).

Det er Manne der har gården og grunden til at jeg er kommet der, er at jeg købte en hest af Fadime - som faktisk var halv oldenborger, halv frederiksborger og hed Prins Shaitan ;-)

Jeg købte Prins af Fadime, som på det tidpsunkt også havde Aslan.
3 år senere solgte jeg ham tilbage til en anden pige i stalden hvor han kom fra og derfor kom jeg jævnligt og besøgte ham og red på ham i Hedeland - paradis!

0
0
Svar på denne tråd

Kender følelsen!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 14:53
Jeg har jo ikke redet siden jeg faktisk opdagede at jeg var gravid - det har så også en del at gøre med al den kvalme jeg havde :-P
Men jeg har stadig været derude, og snakket med hesten, gået lidt ture og bare nydt at ære ude i stalden.

Jeg kunne slet ikke forestille mig ikke at have den - og selvom jeg ved at jeg får meget at gøre med den lille VED jeg at jeg vil så hurtigt som muligt på ryggen af hende igen!

Jeg er så heldig at have en sød passer, og at have hesten opstaldet hvor der bliver taget sig at næsten alt - så det er bare ridningen der skal være tid til. Det giver mig jo også en del fordele!

De sidste par dage har jeg faktisk gået med præcis de ord i tankerne som din overskrift ;-) Hvor er det dog skønt at have hest!!! Det skal den lille da også opleve ;-D

♥ Knuz fra Malene_s og Snapse-hesten ♥

Alle dyr undtagen mennesker ved, at livets overordnede mening er, at man skal nyde det

Min Hjemmeside! ♡ !

♥ Intet hjem er perfekt uden lyden af kattepoter ♥ på gulvet
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er mærkelig!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 22:25

Jeg er nok mærkelig, men jeg ville ikke kunne sælge en eneste af mine heste.

Jeg kan slet ikke undvære dem. Sebastian bliver ikke brugt så meget, men for at han ikke skal have et " kedeligt" liv, så finder vi på ting til ham. Han har f.eks. lige været på visit på en 4H gård i 4 måneder. Min datter passede ham og red ham hver dag. Så sker der også lidt i hans liv.

Men sælge mine " børn".... ALDRIG i livet.

Mange hilsner
Lilian

Besøg min hjemmeside med
Mine heste!
0
0
Svar på denne tråd

Til TinaR
Forfatter: 
Dato:  30-01-2005 10:35
Han står ikke i stald Løkkeholm, men kender godt til gården og de mennesker der kommer på den. Bare lige en indskydelse....
Mange hestehilsner fra

Susanne & prinsen

"En rigtig hest ER en oldenborger"

0
0
Svar på denne tråd

ang hesten!!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2005 10:59
uden min dejlige glade og specielle skønhed ariel ville min dag være trist og grå.. hun er den der får mig til at bevæge mig ud i selv den vildeste storm og hun er den der får min kvalme væk når den er allerværst ( er gravid i tredje måned ), når jeg er i stalden hos mine 6 dejlige hestedyr så glemmer jeg alt andet.. det ervirkelig livskvalitet.. ja ligefrem terapi at være i deres nærvær!!
så sælge dem.. måske nogle af de unge med tiden.. men aldrig ariel.. en hest som hende får man kun en gang i sit liv!!
Carina og hestedyrene!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider