|
|
| Strækmærker creme? |
|
|
Hvad er jeres erfaring? hvad creme skal man smører mavsen og lårbasserne i under graviditeten for at undgå strækmærker eller for at mindske dem???
fik at vide Aloevera creme er godt hvad siger i?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| intet... |
|
|
hejsa
jeg smurte mig både med en creme der er lavet specielt til formålet og så med olie(kan ikke lige huske om det hed jordnød eller mandel.. men noget i den stil)
og jeg har omkring 6000 stræmærker på maven. mine 2 veninder har ikke et eneste mærke man kan se og de gjorde intet.
den eneste forskel jeg kan komme på er at de begge er solariefreaks, men om det har noget at sige ved jeg ikke.
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| strækmærker kan man |
| Forfatter:  |
Sofie#Star Dancer# |
| Dato:  |
21-01-2005 19:42 |
|
intet gøre for at forhindre, man er bare heldig hvis man ikke får nogen... jeg mener at have hørt det er dels arveligt, dels hormonelt hvis man får dem...
Jeg har selv en ordentlig stak strækmærker midt på maven fra jeg var gravid, og jeg gjorde heller intet for at undgå dem, jeg smurte mig ind i mellem med alm aloe vera creme, men det var nu pga tør hud
Mvh Sofie Iversen
Hearing the music is just like seeing the colors of trance and feeling the power of acid
*Kai Tracid - Trance & Acid*
Tyreengen.dk Star dancers tidliger ejers efterlyses, se på Efterlysninger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere muligheder |
AnjaFP |
21-01-2005 19:43 |
|
mange af os som får strækmærker har vores "gener" at takke for det.
Ellers skal du søge for at smøre maven med en rigtig god fed creme og start gerne i god tid. Du kan evt. også bruge ren mandelolie og det sidste som jeg ved der er flere, som har været meget glade for er, en cocoa butter stick fra The Body Shop.
Det er uanset hvad du vælger vigtigt at holde maveskindet smidigt og det gør du blandt andet ved at tilføre det masser af fugt.
Hilsen, Anja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er ingen |
Piglet |
21-01-2005 19:43 |
|
cremer der har en dokumenteret virkning. Nogen får bare mange strækmærker, andre ingen. Jeg kender en der har 3 børn, og som ikke har fået et eneste strækmærke... Det synes jeg er snyd! 
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min veninde... |
Idenion |
21-01-2005 20:31 |
|
Brugte en creme fra Biotherm-kan ikke lige huske hvad den hedder men den er lavet specielt til strækmærker.
Hun brugte den på brysterne og efter 2 måneder var de stort set væk.
Så nogle cremer virker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strækmærker er |
|
|
skridninger af underhuden og hormonelt betinget - derfor er der ingen creme der kan afhjælpe dem.. dog skader det jo aldrig at holde sin hud fugtig og smidig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min søster......... |
livde |
21-01-2005 23:26 |
|
brugte noget....hmmm jeg mener det hed et eller andet med Cleopratra...hun fik ingen strækmærker, om hun så bare var heldig, aner jeg ikke.
Livde, en HNholiker på afvænning, og sandsynligvis light dement 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie... |
Idenion |
21-01-2005 23:28 |
|
Hvis ingen creme kan afhjælpe dem, hvordan kan det så være at folk beviseligt har haft gode erfaringer med cremer?
Blandt andet min veninde.
Spørger fordi jeg ikke forstår det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Både mandelolie og |
NinaL |
22-01-2005 00:33 |
|
... hvedekimolie er velegnede til forebyggelse af strækmærker (siger hende, der aldrig har fået børn).
Bare for lige at komme med lidt "dokumentation" fandt jeg en hjemmeside via Eniro, hvor jeg søgte på hvedekimolie.
Men her er et link med lidt af hvert:
Weleda
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie.... |
Tine-Lykke |
22-01-2005 01:30 |
|
Hvis det er hormonelt så burde tykke mennesker (altså ikke gravide), da ikke kunne få dem
Venlig hilsen Tine  - it's never personal! Hestens Urtehave-Kvalitets Urter til din hest, se præsentation for yderligere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cleopratra |
ElseG |
22-01-2005 03:01 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undersøgelser |
|
|
Der er lavet flere undersøgelser der viser at det ingen betydning har med creme.
Men om jeg kan finde dem nu!
Da det er skridninger i underhuden, vil tykke mennesker, der hormonelt er betinget for strækmærker, også få dem.
Jeg fik fx de første strækmærker på hofter og mave da jeg var 10 år! Mit hormonsystem har altid været mærkeligt
Lige så snart jeg har mere tid til at lede efter de undersøgelser, skal jeg linke..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså, |
|
|
jeg har jo været svært overvægtig i mange år og fik mange strækmærker. De er efterhånden pæne og hvide. Man skal kigge godt efter dem for at se dem.
Da jeg blev gravid frygtede jeg dem helt vildt ! Var SÅ bange for at de ville myldre frem, tykke, røde og grimme.
Men ikke een eneste grimme strækmærke dukkede op  Mon ikke det så har noget med graviditetshormonerne at gøre med ?? Min mor har fået 4 børn og har ikke een eneste strækmærke  Min søster derimod har maaaaaange ja, en hel jungle
Jeg smurte maven hver dag med hvedekimolie og det var lækkert, for når man er gravid kan maveskindet altså godt klø ! Og jeg mener: det klør rigtig meget ! Fordi det strækkes ud....
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stræk mærker |
|
|
Er gerne arveligt fesk hvis din mor har for du også --- det ikke altid ...
Men der findes ingen cremer eller noget som helst imod strækmærker.. Man kun for minske det ved du feks smøre din mave i baby olie hverdag ..
det hvad jeg har fået afvide........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingenting |
|
|
Jeg var også meget bekymret over strækmærker og spurgte jordmoderen. Spise sundt og bruge almindelig bodylotion efter badet samt nul rygning, var hendes råd.
Hun fortalte noget om nikotins skadelige effekt på huden, men kan ikke rigtig huske hvordan og hvorfor.
(Det vedkom jo ikke mig, som ikke ryger)
Jeg fik ikke et eneste lille mærke under mine graviditeter og jeg tager altså ikke solarie, men jeg kan ikke tro at solarie kan gøre det bedre snarere tværtimod. Sol udtørrer jo huden!
Hilsen Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette g |
|
|
man kommer til at se gammel ud hvis man tager for meget solarie.. som nogen gør. Og det hjælper ikke på strækmærker det har du ret i .....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan ikke undgå dem |
SusanneL (prins) |
22-01-2005 20:41 |
|
hvis du har tendens til at få dem...
Men jeg bruger selv en creme fra Matas som bare hedder "mavecreme" og den er meget lækker at smøre på og har en god konsidens.
Jeg har også mandelolie, men det er for fedt og siver ikke rigtigt ind, så det gider jeg ikke at bruge.
Men lægen siger at jeg nok ikke får nogle, heldigvis !!
Mange hestehilsner fra
Susanne & prinsen
"En rigtig hest ER en oldenborger"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er jeg.... |
Idenion |
22-01-2005 22:40 |
|
Kommet i tanke om navnet på den creme min veninde havde gode erfaringer med, den hedder "Biotherm Vergetures"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| masser.... |
Mattie |
23-01-2005 12:35 |
|
Ja jeg smurte maven i stride stømme med mavecreme fra matas og olie og jeg ved ikke hvad.
Jeg har også ca 6000 mærker overalt.
Min mor har født 3 gange og har ikke et eneste, min søster har heller intet.
Så ja, det er hormonelt, har jeg også fået at vide af lægen.
Nogle får det og andre gør ikke. Det er bare om at krydse fingre!
Mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm nå |
|
|
må vel bare se om jeg får en golfbane på mavsen eller ej..
smør mig nu stadigt i Decubal det fugter så godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| e-vitamin |
katrunte |
23-01-2005 22:46 |
|
siger nogle skulle hjælpe. Jeg fik mine strækmærker allerede i puberten og har haft dem siden. Jeg har aldrig været overvægtig og har endnu ikke været gravid, men det har altså ikke afholdt dem fra at "stribe" henover min krop, øv. Læste engang en artikel der sagde at det var e-vitamin mangel hos moderen, som medførte at man blev disponeret for strækmærker. E-vitamindråber kan købes hos Matas og nogle bruger dem til at smøre på dybe sår, da arrene skulle blive pænere bagefter. Min søster siger at hendes strækmærker er blevet pænere af det.
Jeg har selv i perioder brugt hvedekim-olie eller cremer med e-vitamin, synes det har hjulpet - men det er svært at vurdere rent objektivt. På en god dag synes man jo at det er hele er meget pænt og på en dårlig dag, tjaaa..så kan jeg finde 1000 strækmærker og en million andre ting.
Men til lykke med maven hvad enten den nu får strækmærker eller ej.
mvh. katrunte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa... |
Shaze |
27-01-2005 20:32 |
|
Jeg har aldrig været gravid og jeg har en million over hofter og lænd - måske hænger det sammen med at jeg burde tabe 10 kg.. Men hvis nogen finder et vidundermiddel, så lad mig det vide! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|