Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Uha - sikke en basse..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 16:38
... pige eller dreng.

Var til sidste scanning i dag - kg. 2.992... UHA UHA mon ikke man skulle vælge kejsersnit i stedet for at blive sprættet op indenfra?

Pyha - synes det lyder stort!

Hvad var fødselsvægten på din baby? og hvad er kønnet?
Kh
Gitte

Stalden huser Balder, vallak og Jack D., hingst :-)
KÆLEDYRSKOMPAGNIET -

0
0
Svar på denne tråd

hvad uge
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 16:59
er du i.. i uge 35+0 blev min skønnet til 2900 gr. ved scanning. Så det lyder da ikke vildt stort.

Mine andre børn har vejet :

Dreng. 3700
Pige. 4500
Pige. 4700
Pige. 3400

Og jeg må sige at der ingen forskel var på om det var en af de store eller en af de små, mht. til smerterne.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Pjat med dig
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 17:06
Mine drenge vejede henholdsvis 4750 og 4800 g. og var begge 56 cm.
Den første blev født ved kejsersnit pga. pludselig svag puls og manglende veer men den anden blev født ganske normalt.
Vi glæder os meget til at se den lille nye arving

Rigtige mænd rider western

Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003
" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
0
0
Svar på denne tråd

tvillinger.. 8 kg i alt
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 17:14
tja, der er nu ingen fare for at du sprætter op indefra;O)
Har selv født et hold piger der tilsammen vejede 8 kg.
De vejede hhv. 3700 og 4300 gram.. pyha -det var godt nok ekstremt hårdt men det gik godt! Min første var en dreng der vejede lidt over 4 kg.
Det skal siges at jeg er rimelig almindelig af bygning
- 168 cm høj og en vægt på ca. 68 kg.
Så vær du bare rolig. Det bliver ikke størrelsen der bliver et problem. Men hvorfor skulle der blive det??
Held og lykke med det.
Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd

den er da lille... !
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 17:33
er du ikke "færdig" om ganske få uger... så er det da en bette ven, du går med. Jordemoderen har skudt vores "buller" til 2,7-2,8 her hvor der stadig er fem uger tilbage. Jeg tror efterhånden de fleste nyfødte ligger lige omkring de fire kg... og du kan godt! (tænk positivt og optimistisk - det skal jo gå!)

chin up, det går nok.
sidse, 35. uge
0
0
Svar på denne tråd

pige.....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 18:44
3750 og 53 cm

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

fik en dreng
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 19:53
i november, han vejede 3580 gram og målte 52 cm... Han blev præcis en uge før fødslen skønnet til 3000 gram :)

Mvh Sofie Iversen

Hearing the music is just like
seeing the colors of trance
and feeling the power of acid

*Kai Tracid - Trance & Acid*

Tyreengen.dk Star dancers tidliger ejers efterlyses, se på Efterlysninger!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik en
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 20:24
dreng i oktober.

5 dage før forventet fødsel blev han scannet til at veje ca. 3000 g

Jeg gik så 9 dage over tiden og fødte en velskabt dejlig dreng på 48 cm og 2850 g så det er ikke altid korrekt hvad de scanner dem til.

Jeg blev scannet 5 gange inden for de sidste 2 måneder før fødslen og han voksede fint ifølge deres scanninger, og øgede sin vægt som han skulle (han lå ca. 500 g under det "manualen" sagde), så det var ikke bare fordi denne ene scanning var forkert.

Held og lykke med barnet

Helena og Nicolai :-D
0
0
Svar på denne tråd

Mette - det lyder dejligt.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 21:12
.. sød musik i mine øre - er sku´ da ved at gå til af at tænke over det... synes det lyder stort..

hmmm :-(
Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET -

0
0
Svar på denne tråd

4800 og helt normalt..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 21:14
.. jammen altså - synes det lyder stort... får sørme betænkligheder ved ... hmm.. det hele.. *s*

Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET -

0
0
Svar på denne tråd

Jette - lyder vildt..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 21:15
.. du er absolut noget mindre end mig - så hvis du kan... kan jeg vel også... *ss*

Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET -

0
0
Svar på denne tråd

Min termin er den.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 21:17
... 25. januar... så indenfor en uges tid.. :-)
Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET -

0
0
Svar på denne tråd

Hej Hundegitte
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 23:00
barn nr 1 . 2350 født uge 35
barn nr 2 3100 født uge 37..

ham der ligger i maven blev skønnet for en uge siden , til 2600 g .af både jordmoder og scanning.

Så nu vejer han vel 2800 g.. det finder jeg ud af når jeg føder..

{>SkoVlundeGårds BacardI {>

www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd

hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 23:53
Barn nr.1 født i uge 33 1580g og 42 cm.
Han er i dag 15 og ca 187 høj
Barn nr.2 født til tiden 3050 og 50 cm.
Hun er 12 idag og 168 høj

kan man ikke ride:{-(må man køre, det er godt det er en god familiesport {>
0
0
Svar på denne tråd

sofie...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 09:52
blev skønnet til 4500 g i uge 41. ved fødslen 41+6 dage vejede hun 4150 g. og var 53 cm.

Mange siger at det er nemmere at få store børn end små, hvis alså man har et bækken som er stort nok. Husk på at det er hovedet som tager tid at føde, og der er der ikke den store forskel.

pøj pøj med fødslen...
0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte,
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 09:52
er det sådan en basse du venter dig ??

Gittes basse ????

Albert var skønnet til 2800 gram 3 dage før fødsel (jordemodermål) men da han endelig kom til verden vejede han kun 3400 gram. Han blev født 16 dage før termin og ved kejsersnit.

Skal foriøvrigt hilse fra mange og sige at det er nemmere at føde børn omkring de 4000 gram end et lille myr på 3000 gram. Hvorfor, ved jeg ikke. Prøv at spørge din jordemoder.

Du skal ikke tage sorgerne på forskud ! Det skal nok gå godt, indenfor 2 uger har du den dejligste baby i dine arme og har glemt alt om fødslen ;-)

Superknus fra Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

store børn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 09:58
Det er nu ikke helt rigtigt at det er nemmere at føde store børn.. ofte har de så store skuldre at de er meget svære at få ud.

Det er især de børn som vejer over 4500 gr.

Hovedet på et 4700 gr barn, er godt nok også større end et lille 2900 gr barn.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu piger
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 12:29
Nu må i ikke skræmme Gitte mere end aller højst nødvendigt ;-D

Rigtige mænd rider western

Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003
" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
0
0
Svar på denne tråd

Mine piger...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 15:18
...vejede henholdsvis 3065 gr (40+3) og 2986 gr (39+0). De var 49 cm og 50 cm da de blev født.

De var ikke store, men det gjorde dælme ondt nok at føde dem (og det tror jeg egentlig, at det gør ligegyldigt hvor stort/lille et barn er! :-D).

Heldigvis sprak jeg ikke en milimeter :-o

Held og lykke med fødslen,

kh
Minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Helt normalt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 15:18
Dreng 3350g. og 55cm.
Pige 3880g. og 56cm.
Begge født normalt og på få timer.
Det skal nok gå, bare slap af og lyt til din krop, så er det hurtigt ovre.
Hvis det var så frygteligt fik vi jo nok ikke barn nr. 2 - 3 osv. vel?

Glæd dig istedet og tro på dig selv!
Selvfølgelig kan du det!!!

Hilsen Annette
0
0
Svar på denne tråd

alle jeres små puds :-)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 18:36
Min første vejede 5.550 g og var 58 cm han ville ikke ud af sig selv og blev taget ved akut KS på selve terminsdagen.

Derefter kom der 4.300g, 4.100g og 4.500g de blev taget 14 dage før tid ved planlagt KS.

Held og lykke, bebs kan jo komme hvornår det skal være.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

LeneJ..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 18:42
Du skal da også altid prale sådan... :-)

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Ih - du godeste..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 18:53
... sikke nogle store babyer du har fået dig *ss*

Tja, hvad kan jeg sige... tror nu at "landet har fået lagt sig lidt igen" ang. mine nervøse tanker om at skulle føde en stort barn - alt er åbenbart relativt når det kommer dertil *ss*

Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET -

0
0
Svar på denne tråd

Sådan et lille pus ;o)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 20:18
2900g er ikke meget - men det har de andre jo allerede skrevet ;-) På den anden side, er det heller ikke lidt - min jdm sagde, at gennemsnitsvægten på nyfødte er ca. 3300g.

Filippa blev født 3 dage før termin og var 514cm og vejede 3470g.

Jeg var til jdm i torsdags hvor jeg var 36+3 og der skød hun barnet til 2700g - så hun mente, at jeg ville få et godt gennemsnitsbarn på ca. 3400g igen hvis jeg går tiden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Ha, Mette
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 20:48
Jeg er bare godt og grundigt misundelig på dig og Gitte.
Tænk at i snart må sidde med sådan en lille en på armen og for mig er det bare slut.

Må indrømme jeg er lidt skruk for øjeblikket. Men efter 4 kejsersnit skal jeg vel lede længe efter en læge der vil åbne for mit varme vand igen :-) (jeg er steriliseret nu)

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hovsa..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 20:58
Jeg har vist slået verdensrekorden mht. et nyfødt barns længde - ikke mindre end 514cm! (Det fik jeg skrevet i mit indlæg).

Hun var kun 51cm ;-)
0
0
Svar på denne tråd

LeneJ..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 21:37
Vi har da hørt om kvinder som har fået 5 kejsersnit uden problemer, så måske du alligevel kunne finde en.. hehe.. :-)

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Mine børn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 22:39
Min datter vejede 4670g ved fødslen (fødte normalt)
Min søn vejede 4317g (akut kejsersnit)
www.staldkaninlandet.webbyen.dk
dværgvæddere og løvehoveder

Vores heste:
Sørøver Sally og Al Mahra
0
0
Svar på denne tråd

og dog..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 17:04
.. jordemoderen "målte" min mave i dag (gammelt husråd åbenbart) og hun er sikker på at baby ikke er mere end omkring 3600-3700 gram... pyha...

Har termin i morgen, men jeg tror det først bliver i weekenden.. nu må vi se *ss*

Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET

0
0
Svar på denne tråd

ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 18:28
for på terminslisten skriver du d.28. er terminsdato,så det passer selvfølgelig*GG*
Held og lykke,når fornemmelserne nærmer sig.
Kh.Tine
{>
0
0
Svar på denne tråd

3735g..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 11:13
..vejede Birka. Ret perfekt, for hun var rund og blød uden at være stor, men heller ikke så lille så man følte at hun ville knække! :-)
Ham, der ligger og godter sig i maven og nægter at komme ud blev sat til 4000g for 14 dage siden...så jeg er ret spændt på hvor stor han er når han engang vælger at beære os med sit selskab! ;-D

Der er mange, der siger, at det gør ondt at føde, men synes lige du skal vide, at det behøver det altså ikke... :-) Jeg synes det var ret fantastisk at føde og udvidelsesvéerne var da hårde, men ikke så slemme som at gå 3 måneder med et flækket haleben efter et fald af en hest! ;-) Og hele følelsen af at skabe noget - at bringe liv til verden - at blive til to - jeg synes det var kanon! Jeg glæder mig til at føde igen. Smerter-perter...phø...din krop ved hvad den skal, og hvis du lytter til den og slapper af, så kommer det til at gå fint! :-)

Camilla

NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

vægt gætterier..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 12:31
1. barn, 16 dage over tid. Skønnet af læge, jordmoder til absolut max. vægt på 3000 g, ( men sikkert mindre) han var 3650 og 53 cm.

2. barn fik en vægtscanning som viste 3850.. Han var 3250 og 51 cm, taget ved kejsersnit 5 dage før termin.

3. barn 10 dage før termin': 3100 og 51 cm. Denne gang skønnede de næsten rigtig, + - 100 gram.

Så alle de der skøn skal tages med et gram salt..

Held og lykke!

;-) Bianca
0
0
Svar på denne tråd

og spur camilla
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 13:30
når det kommer til tiden er en lige glæde med hvor stor den er den skal bare ud...når i har gået med den stor mave så langt tid til sidste siger man jeg vil heller har den ud og pass den ind så lige meget med de smerter ...dem glemmer i...elelrs vil vi ikke har flere born alle sammen..
mine har hvert 3700 3 uge for termin'som er 4 år nu
9 pund født i england ...10 dage for termin som er 16 idag
og 7,4 pund ca 14 dage for termin er 17 år
7,3 pund ca 14 dage for termin..er 20 år

det værste var at det gang med andrew som vejed 4 pund, de sagt hele tiden stor baby den er så tænker en hold op den skal også ud...heldigvis fik jeg den for tiden ellers måske har han hvert lidt for stort...
(fik dem alle for tidlig pga blodtryk for høj )
0
0
Svar på denne tråd

Mandy - 4 pund...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 19:09
.... er det ikke bare 2 kg?

Lyder ikke som en "færdig" baby... :-)

Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET

0
0
Svar på denne tråd

Mandy mener..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 20:43
..vist 4 kg. Så vidt jeg husker vejede Andrew næsten 9 pund ved fødslen. :-) Så det er endda næsten 4,5 kg.

Men det er rigtigt som Mandy siger, at når de bliver derinde længere end de behøver (altså over terminsdatoen), så er man ret ligeglad med hvor store de er, de skal bare ud! ;-D Hun ved i hvert fald hvordan jeg har gået og bandet og svovlet over det her langsomme barn de sidste 14 dage! :-) Heldigvis er hun sød at passe godt på min hest for mig mens jeg går og er lidt nedtrykt og frustreret. :-)

Camilla

NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider