|
|
|
|
| svar... |
|
|
når det trænger!
...eller...1 til 2 uger senere.... (i hvert fald med vinduer og køleskab
Gulvvask 1 gang om ugen (pga. megastor Irsk Ulvehund med poter str. 47).
Støvsugning 2-3 gange om ugen (af ovenstående årsag).
Hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha da... |
|
|
Jeg gør rent en gang i ugen. Først rydder jeg ordentlig op. Så tørrer jeg støv af og ordner badeværelse og støvsuger til sidst.
Men det er jo kun det "overfladiske"
Det der med vinduer.... Har måske vasket dem 2-3 gange i de 1½ år jeg har boet her.
Støvsuge under sengen kan jeg ikke, men jeg støvsuger alt andet hver uge.
Gulvvask... hmm.... sker måske lige så tit som vinduerne bliver vasket 
Men jeg har jo hverken børn eller dyr. Jeg er kun mig, så det trænger ikke så meget.
Køleskabet.... tror jeg stopper her
Jeg kunne ikke fjerne min signatur, så nu står der det her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror... |
| Forfatter:  |
Bente |
| Dato:  |
19-01-2005 11:51 |
|
at den tid er forbi, hvor man gjorde forårsrent og julerent
Det kan jeg huske min mor gik meget op i. Der skulle gøres grundigt rent og alt kobber, platter o.s.v. skulle have en tur fast 2 gange om året.
Åh - hvor jeg hadede at komme hjem fra skole og straks man trådte ind i opgangen, kunne lugte den 3 db salmiak. Så vendte jeg altid om igen og gik ud og legede. Fik når jeg så endelig kom hjem, skideballe og blev sat til at pudse det s.... kobber
Jeg er nok kureret for egentlig rengøring, og klare det efter behov.
Nu er jeg alene i min egen bolig og der bliver ikke særligt snavset. Vinduerne får en tur når jeg synes de er pinlige, hvilket nærmer sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har tyende... !! |
klara |
19-01-2005 11:54 |
|
Og det er simpelthen den bedste investering!
Der kommer en dame i to timer hver anden mandag og vasker gulve i køkken, bad og gang, tager badeværelserne rigtigt grundigt og støvsuger under sengene og de der lidt "hårde" ting. Jeg støvsuger stuen et par gange om ugen, vi har fugle, og vi er meget derinde. Det rengøring, der ellers skal laves, tørres støv af og ordnes badeværelser osv, kan jeg bedre gå og nusse lidt med, og det er ingen katastrofe hvis badeværelserne ikke ordnes totalt grundigt, for så kommer damen jo i næste uge og giver det den store tur.
Det er måske luksus, men nu fik vi tilbuddet og da manden arbejder til sent og jeg selv var stor, tyk og besværet, så slog vi til - nej hvor er det lækkert at komme hjem til en ren lejlighed!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gang ..... |
Eva L/Misse |
19-01-2005 11:57 |
|
om ugen sådan ca. hvilket osse kommet lidt an på, hvor meget vi er hjemme. Men der bliver støvsuget hver 2. dag, da vi har en lille Jack Russel, som render og drysser hår rundt omkring......Under sengen og sofaen bliver der næsten taget hver gang, da det ikke tager længere tid at støvsuge om man hopper let over eller gør det godt, så jeg fortrækker den grundige metode......
Eva L med æslet Misse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm.... |
Trine SH |
19-01-2005 12:08 |
|
...Ja så er vi da de rene møg svin hjemme hos os.
Der er ingen af os der er interesserede i rengøring. Toilet og håndvask gøres rene når de trænger, men stort set alt andet gøres sjældent (hver 2-3 uge).
Dette skyldes flere ting, dels at min mand praktisk taget aldrig hjælper med det hvis det gøres regelmæssigt, men ved at lade det "flyde" så kommer der dog et tidspunkt hvor han støvsuger, der midt på gulvet hvor han lige kan komme til
Min kære husbond har også en ide om at det ikke er nødvendigt at tage fodtøj af indendørs, hvilket betyder mudder og indtørret jord over alt.
Eftersom jeg ikke gider at hænge på rengøringen alene eller bruge min tid og energi på at skælde ud over det, når han nu har det sådan - Tjah så må jeg jo' gøre det som generer mig, når det generer mig.
Det sjoveste er jo' så når vi skal have gæster og manden farer rundt fordi han pludselig har fået øje på nullermænd og støv......
-Trine SH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| En gang |
Lisab.(Juul) |
19-01-2005 12:26 |
|
Om ugen, efter jeg er begyndt på arbejde igen, ellers var det hver dag...
Vinduer og køleskab er jeg så temmelig god til at springe let og elefant over 
Hilsner Lisab. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinduer... |
|
|
... er da selvrensende! De bliver "vasket" når det regner
Ud over det, mener jeg at jeg gør rent nogenlunde efter behov - dvs. et par dage efter at behovet opstod
Men det kommer jo også an på ens egen standard HVORNÅR man mener at der er behov. Jeg ved f.eks. at når min mor kommer på besøg, er der rengøringsbehov MEGET oftere end når jeg er alene - og det er ikke fordi hun grisser, men fordi hun kan SE alle nullerfanterne
Personligt er jeg også blevet desensitiveret. Nu hedder det ikke længere "der sidder en edderkop i hjørnet - så skal der støvsuges!". Nu er det "den er ikke så stor, og der er kun en - det kan vente"
*£isbeth & Baloo* If you want to make enemies, try to change something. (Woodrow Wilson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha Ha Lisbeth. |
Lisab.(Juul) |
19-01-2005 12:33 |
|
Ja sådan har jeg også fået det med de ellers ulækre edderkopper 
Og når man så kommer med støvsugeren eller papiret så er den væk 
Hilsner Lisab. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hånden på hjertet |
Cruella76 |
19-01-2005 12:46 |
|
Jeg får vasket/pudset vinduer ca. 2 gange årligt af profesionelle (magter det ikke selv) og det er rimelig billigt. Mener jeg giver ca. 250 kr. for indvendigt og udvendigt. Derudover bliver de ikke rørt.
Vi støvsuger ca. 2 gange ugenligt, den ene gang lidt mere grundigt end den anden, dvs. sofaen og div. stole får også en tur. Vores seng er indbygget, så der kan man ikke komme under
Køleskabet vil jeg mene får en tur ca. 1 gang om måneden, og ellers efter behov.
Persienner har vi ikke noget af, og gulvet bliver vasket ca. 1 gang om måneden, bortset fra entre & køkkengulvet som får en gang om ugen i forbindelse med hoved støvsugningen
Jeg kan godt li´ at min hjem er rent og pænt, og kan ikke slappe af hvis der roder eller virker beskidt, så jeg synes selv jeg er temmelig effektiv med at holde orden
Dog er jeg ikke så skrap til at få taget toilettet - men det sker...oftest beder jeg gemalen om det - han er ikke så sippet som jeg, og væmmes ikke ligefrem ved at ordne toilettet...
De bedste hilsner ChristelMedlem af F.F.G.B.H Foreningen for gakkede baghave heste...Husk HN-Træf august 2005Hn-træf 2005
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjælp.. |
|
|
Vi har invisteret i en selvkørende støvsuger 
Det er noget der virker, den klare den daglige støvsugning i et rum.
Man kan sætte den til når man går hjemmefra eller man kan lave noget andet imens.
Ellers bliver der støvsuger og vasket gulv i weekenden.
MEN den kan ikke pudse vinduer  det havde ellers været dejligt hvis den havde kunne klare det også.
vinduer blive pudset 3-4 gange om året, der 92 vinduer der skal pudses... ja, vi han bondehusvinduer.
mvh
Julle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Edderkopper... |
|
|
Jeg har det sådan med dem at hvis de går rundt - så skal de døøøøø.
Men sidder de fredsommeligt i et hjørne i et spindelvæv - så kan de få lov at leve til jeg har set et par stykker, eller til jeg alligevel skal støvsuge. Panikken opstår så først hvis de er flyttet UD af deres hjørne.
Men man kan ikke bo i et gammelt stråtækt hus uden at blive desensitiveret til en vis grad.
*£isbeth & Baloo* If you want to make enemies, try to change something. (Woodrow Wilson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3-6 gange dagligt |
Dorte |
19-01-2005 13:02 |
|
.....gør vi toilettet rent. For vi har nemlig sådan et smart IFÔ med besparende vandskyld
Det er indrettet så fikst, at det med næsten 100% garanti, IKKE kan benyttes til "stort" uden efterfølgende rengøring.
At man så skyller 3-4 gange i forbindelse med "stort" og efterfølgende rengøring, har jeg aldrig kunnet forstå var vandbesparende
Men ellers støvsuges ofte, det smarte vedligeholdelsesfri Pergogulv, SKAL vaskes/tørres over dagligt for ikke at ligne noget der aldrig ser en klud.
Vinduerne ordnes en gang kvartalet udvendigt af vinduespudser, men vaskes ned med vandslange påsat børste af os, når de trænger (det gør de ofte efter kraftig blæst, idet de nærmeste marker "sidder" der). Indvendigt pudser jeg vel hmmm.....hver 2-3 måned?
Køleskab?....når jeg blir' flov, når andre selv vil hente mælk til kaffen
Åhhhhh, gud...sengetøjet!!!! Pinligt.
Mvh Dorte
Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe puha... |
|
|
...vi er langt bagefter hjemme hos os kan jeg godt høre !!!
der bliver nok støvsuget 1 - 2 gange om mdr alt efter behov.
badeværelset bliver nok gjort rent også 1 - 2 gange om mdr.
køkkenet får nok en tur ca 3 gange om mdr.
....Vi hader at gøre rent!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Edderkopper |
Cruella76 |
19-01-2005 13:06 |
|
...Tjah - ser man en hos os, så er man godt nok heldig - for så går der i hvert fald ikke mange split sekunder før en af kattene også får øje på den, og så er den væk hurtigere end man kan nå at sige..."uhm, den edderkop ser godt nok...haps" smaske smaske smaske...
Så - selvom man skal støvsuge efter kattene - så er de altså gode til at holde kryb og fluer fra døren
(Til gengæld sker det i ny og næ at de sniger en mus med ind - men de er som regel døde) 
De bedste hilsner ChristelMedlem af F.F.G.B.H Foreningen for gakkede baghave heste...Husk HN-Træf august 2005Hn-træf 2005
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Primært.... |
|
|
1 gang ugentligt, p.g.a langhårs kat og hund, og toilet og vaske når det trænger..
Støvsugning er 1-2 gange ugentligt (men det gør min kæreste), og vasket gulv 1 gang ugentligt.. Der bliver tørret støv af 1-2 gange ugentligt, ellers når jeg har tid/overskud..
Knus Heidi
"Did you ever wake up sober after a one night stand and the person your next to is layin` on your arm, and they`re so ugly that you`d rather chew off your arm than risk wakin`them? That`s Coyote Ugly!" Citat: Lil, Coyote Ugly.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op.. |
|
|
..i lider da af rengøringsvanvid, næsten alle sammen!
Rengøring er ikke lige det, jeg gider bruge min tid på, jeg kan godt leve med lidt rod og snavs. Men badeværelset skal da se nogenlunde ud, ellers er det ulækkert. Dvs. rengøring hver 2.-3. uge. Gulvet bliver ikke ordnet oftere og støvet af, tja et par gange om året måske. Det skal dog lige siges, at jeg bor i lejlighed og ikke har hjemmeboende husdyr.
Vinduerne blev vasket for 3-4 år siden, så de skal vel vaskes indenfor det næste års tid. Hvis jeg når det! Til gengæld bliver min altan vasket med algefjerner hver til hverandet år, og er faktisk en af opgangens pæneste.
Køleskabet må vi hellere lade være med at snakke om, for jeg syntes egentligt det er ulækkert, hvis det ikke er rent. Men det er jo desværre ikke selvrensende...
Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
godt nok et badeværelse er ulækkert efter 2-3 uger uden rengøring.
Jeg kan allerede se efter ½ uge, at nu er det snart tid igen.
Og jeg bor også alene uden husdyr.
Jeg kunne ikke fjerne min signatur, så nu står der det her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hi hi..... |
|
|
det er sjovt så forskellige vi er med rengøring. Jeg lider virkelig af vandvid, og hader rod og urene gulve ect. Jeg synes selv jeg er god til at tage det hele i opløbet, og gør rent en gang om dagen...... nej nej, ikke hele huset, men lidt hverdag i de forskellige rum, det gør så at man ikke skal afsætte en hel weekend til kun at gøre rent i.
Sengetøj, køkken og toilettet, se det er noget for sig!! Jeg skifter tit sengetøj, og badeværelset får dagligt en våd klud, og toilet hver gang man har lavet stort. Køkkenet kan jeg ikke gå i seng uden at have ordnet det så det er pænt rent.
Nogle gange kan denne vandvid gøre at når jeg besøger veninder og venner, så gør jeg automatisk rent mens jeg er der..... 
Med venlig hilsen Marie M!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos Os . |
Illum |
19-01-2005 14:25 |
|
er der ryddet , men jeg ligger ikke under for noget rengørings vandvid gen
Vi bor jo kæmpestort og hvis jeg skulle støvsuge hver dag over det hele , så kunne jeg aldrig lave andet .
Så det bliver gjort hver 2. dag der hvor vi " er " og så bliver der vasket gulv når jeg ikke mere kan se Krig og Terror sætter potespor , ja jeg overdriver , men det bliver gjort når det er nødvendigt .
Vinduerne dem har vi 52 af med 6 fag i hver . Så dem tager en vindusmand sig af ,når jeg ringer .
Men jeg skifter sengetøj 1 gang om ugen , elsker en ren seng .
Alt andet bliver taget som jeg nu mener jeg har tid til  .
Men vi kan altid modtage uventede gæster uden at gå i panik 
Jeg kan nemlig nå rigtigt meget fra det øjeblik de køre gennem porten til de når op ad trappens 8 trin
:-D
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her bliver der.. |
|
|
støvsuget en gan gom ugen - osså under sengen!
Vindues pudsningen sker vel 3-4 gange om året, ja sådan ca. hvert kvartal.
Køleskab, ovn, afrimning af fryser sker alt for sjældent dvs. et par gange om året.
Jeg hygger mig nu også med rengøring og tøjvask
Hygge - Lise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bor sammen med farmand |
Louise Østergaard |
19-01-2005 19:26 |
|
og han har ikke helt samme mening som mig mht rengøring.
Så vi har delt det op - stuen bliver der kun gjort rent i hvis vi venter gæster, og det gør vi sjældent...
Køkkenet gør man jo sådan set rent dagligt, fladerne ihvertfald.. Så det er faktisk ikke tit jeg gør mere - måske hver 3. uge. Baggangen får en tur når der er for meget kattegrus derude (trænger snart) og toilettet ligeså, når der ligger for mange skæghår (min far har langt skæg) og ligner bvadr-hår, så gør jeg rent. Mit eget værelse er rimeligt ryddeligt altid, og støvsuge gider jeg næsten aldrig, da det er et gammelt lortetæppe der ligger her, og flænser i stykker når man kører støvsugeren henover.
Så jeg har heller ikke den vilde panik, men kommer du herhjem vil du ikke kunne se at det er så sjældent der bliver gjort rent, jeg er meget renlig i mine hverdagsrutiner.
Men altså, vinuder!!!!! Tror ikke de er blevet pudset siden han flytte ind for 4 år siden..... Det er mig totalt underordnet!!! Gulvene er nok mest dem der får, og så støvkosten op på væggene og loftet, hvis det trænger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har en del dyr |
Icewife |
19-01-2005 20:13 |
|
Så jeg tørrer støv af 2-3 gange om ugen, støvsuger hver dag, også under sengen, da 5 katte og 1 hund og 3 børn sætter sine spor.
Køleskabet 1 gang pr mdr, er total hysterisk med steder hvor mine madvarer står.
Vinduer bliver pudset 1 gang pr mdr i sommerhalvåret, men har ikke været så flittig her i vinter, og har bestilt vindues pudser 
Alel gulve bliver vasket 1 til 2 gange om ugen, da det igen ses man har børn og mange husdyr
Det hedder ikke den rigtige hesterace. Men den rette personlighed og kærlighed til hinanden Min HP tør du ? Mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rydder op og |
Sanne & Liva |
19-01-2005 20:52 |
|
vasker op dagligt -noglegange flere gange dagligt.
Støvsuge ca. 1.gang ugentligt
tørrre støv af og vaske badeværelse blievr nok ca en gang om mdr.
Tager toilet og overflader ca. hver 14. dag -ved godt det burde gøres oftere, men det bliver det ikke her -basta.
Her er ryddet op, men ikke rent
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rengøringsalf |
|
|
Jeg har da en rengøringsalf, der kommer 2 gange om ugen og ordner alt hvad der måtte falde mig ind, og hun er rigtig efektiv, foruden det, hænder det at min mand svinger støvsugeren hvis børn og hunde har luftet nullermændende.
vinduer, det er min mands opgave, og kun om forår og så længe solen står højt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi må godt nok |
LoneSchannon |
19-01-2005 21:21 |
|
SVINE meget!!!!
For vi støvsuger flere gange om ugen (2-3)- og ku´ sagtens tåle en gang mere.
Når jeg støvsuger gør jeg det allevegne - ellers kan det jo være ligemeget - det gør børnene osse - manden kan gost støvsuge sådan uden om hjørner og under møbler. Til gengæld gør han det tiere - men mit holder længere.
Jeg rydder op - de andre rydder op efter sig - men jeg rydder sådan gennemgående op. Hader ting allevegne - som den eneste i familien.
Elsker at smide ud!!!
Men jeg har lige skiftet sofaerne ud med læder - for jeg var virkelig træt af hundehår og hunde-hvad-ved-jeg i de polstrede - efter et par år, hvor jeg var blevet træt af de gamle i læder -
Badeværelse en gang om ugen - eller så..... i princippet ihvertfald - skulle være to gange om ugen.
Køleskabet - det er åbenbart kun mig der kan se når køleskabet trænger - så gør jeg det rent. Ved ikke helt hvor tit - meget afhængig af om vi fx har haft en masse gæster og mad.
Baggangen/Bryggerset gør jeg rent - for her opbevarer manden alt muligt @!#$ - som jeg så smider brutalt ud. En til to gange om måneden
Og han tør ikke blande sig i det mere - ha!
Vinduer - tja... det sker vel - man kan da se ud af dem - hvis man absolut vil.
Hilsen Lone
Hodie mihi - Cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allergi |
RikkeH |
19-01-2005 21:43 |
|
Suk hvor ville jeg gerne springe lidt let om ved rengøringen, men hvis jeg gør det så går der ikke mange dage før hud og øjne klør, næsen løber (og klør) osv. Så der bliver gjort en del rent hos os.
Støvsugning to gange om ugen i den forbindelse støves også af, gulvvask een (vi har trægulve overalt og ingen dyr i huset). Toilettet ordnes to gange om ugen, og køleskabet får typisk en omgang om ugen, måske hver 14. dag. Jeg har to børn, der flittigt går i det, så der går ikke mange timer før det er snasket. Gardiner vaskes ikke så ofte som de burde, men støvsuges til gengæld typisk en gang om måneden. Sengetøj skifter vi to gange hver uge (een gang er egentlig nok, men nu har jeg endelig fået ham dresseret;-).
Vinduer... hov det gør vi stort set aldrig. De ser herrens ud! Hold da op... selv her i mørket kan jeg se det... hmmm min bedre halvdel kan heller ikke huske hvornår vi gjorde det sidst. Det var vidst et job til weekenden!
Hej fra Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TIHI har rengøringsdame |
sandra winther |
19-01-2005 21:51 |
|
ja ja hele 3 gang ei ugen bliver alle gulve her i hjemmet fejet og vasket, enda på alle fire.
ej nu ikke tror jeg har en slave rende he ri hjemmet 3 gange i ugen nej nej sådan er jeg skam ikke.
det er min nye svigerinde hun er lige flyttet her ned og har ingen penge og elsker altså at gøre rent, så derfor tilbød jeg hende så sød jeg nu er(rødnmer lige lidt) at hun kunne feje og vaske gulv her 3 gang ei ugen og få lidt for det hun måtte sel vvælge hvor mege thun vilel gøre rent og hvad hun forlangte for det. og ja hun vaskede alle mine gulve i dag for første gang, enda på alle fire det gjrodte hun altid sage hun så var hun sikker på at hun kom ind alle steder og det var gjordt ordentlig.
ja det giver jeg 75kr for i ugen billigt billigt ikke???
hun får dog noget mere, i dag gav jeg hende 50 kr for det for jeg synes virklig det var flot rent.
men hvis jeg selv skulle gøre det så 1-2 gange i ugen men altså så heller ikke mere så er det manden der må gøre det jeg hader at vaske gulv.
men der skal jo være rent nu her hvor jessica er ved at lære at kravle.
ang vaske vinduer så bliver det gjordt ca 1 hver 3 mdr og kun når der regner det skulle være bedst siger de kloge dog ikke, når det øsregner bare helt let regnvejr.
orw jessica har jo fåret hendes først tand ja ja.
mvh Wandra Winther
Golf 2 årg 85. synet 4/04 ingen rust. køre 20-22km/pr L(diesel) sølvmetallic. kan omsynes ved ejerskift. køre og starter perfekt. motor i god stand. alle service overholdt. billede kan ses på min præsentation, samt flere kan sendes pr mail. pris:18.000kr.sælges pr mangler større bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha uha... |
HHansen |
19-01-2005 22:02 |
|
Man sidder jo her og føler sig næsten som et gammelt svin
Her gøres rent når JEG synes det trænger, eller når jeg venter gæster
Typisk er det støvsugning 1 gang om ugen (sjældent under sengen) - nogen gange kan der gå 2 uger (så er nullermændene på størrelse med marsvin  )
Badeværelse... Tja - toilettet ca ugentligt.. Resten... Når JEG bliver træt af at se det trænger.
Køleskab? Når noget vælter, lugter eller jeg bare ved et uheld får øje på at det skal gøres...
Opvask - 1 gang om ugen - på en god uge 
Nej faktisk vasker jeg op flere gange om ugen, jeg når bare sjældent i bund.. der står altid lidt (indtil jeg skal have gæster)
Vinduer.. Har i sidste uge pudset halvdelen - det er da 2. gang mens jeg bor her (på 5. år  )
Er dæleme glad for jeg bor alene og selv kan sætte dagsordenen...
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enten er jeg |
Zanne (den gamle) |
19-01-2005 22:07 |
|
tangerende til et rode-øre, måske halvblind eller også har jeg fantastisk velopdragne nullermænner.
Her bliver gulvet rendt over med en god gammeldags kost når jeg kommer hjem fra arbejde, hvilket sker hveranden dag. Altså at jeg kommer hjem. Opvasken klarer Marie - hun kører også hveranden dag og det samme gør vaskemaskinen.
Støvsugeren bliver luftet lørdag, ligesom støvekluden og badeværelserne rendes også over af en hvid tornado. Vinduer bliver kun pudset udvendig, når knægten har lavet noget, han virkelig skal be' om godt vejr efter.
Så er det jo jeg sidder og tænker om jeg virkelig er så gigantisk et øffehoved, eller jeg bare ikke har noget pertentligheds-gen ? Det er jo ikke fordi her ikke bliver rodet/snavset med 3 voksne og 2 store hunde, der drøner ind og ud af døren. Nej - de bruger ikke måtten, joo måske manden, men bestemt ikke knægten og slet ikke hundene.
Brændeovnen gør at der både støver og slæbes brænde, men det ligger da ikke i lag  Jeg kan da stadig se gulvet og piller jeg hundehårene af sokkerne, er strømperne da stadig hvide. Næhnæh - hundehårene sidder heller ikke i lag på strønperne men helt undgåes kan de ikke.
Jeg undres virkelig over at I har både tid til arbejde, hus hjem og børn samtidig med heste og diverse andre dyr - samtidig med at der gøres rent i meget stor stil. Hvor stjæler i den dog henne ??
Venlig hilsen Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tiden... |
Cruella76 |
20-01-2005 08:31 |
|
Ja, jeg indrømmer gerne at jeg dagligt lige ordner "et eller andet"! JEg vil tro jeg hver dag når jeg kommer hjem lige bruger 15 min. på at løbe huset over, enten med en klud i hånden, eller for bare lige at fjerne det tøj vi har smidt rundt med om morgenen, feje det værste støv fra brændeovnen op, sætte de sidste kopper i opvaskemaskinen, osv...
Når de 15 min er gået er huset næsten som blæst, (ja, jeg er ret effektiv når det kommer over mig) men det er også kun fordi at jeg så ved at jeg har ro i sjælen resten af aftenen fordi jeg ved at der ser ordenligt ud
Når jeg så når til den dag i ugen hvor der bliver gjort decideret rent er det aldrig så slemt, fordi jeg simpelthen holder det nede i løbet af ugen
Jeg har været langt mere sippet end jeg er nu - før jeg fik katte, heste og MAND 
For det kræver trods alt lidt længere snor - hvis ikke man hurtigt skal blive uvenner over det....Det tog os noget tid, gemalen og jeg, at finde rytmen dengang vi flyttede sammen, for han var selvfølgelig et værre rode hovede - men det er han faktisk ikke længere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| med mange |
|
|
indedyr.. 4 hunde, 3 katte og 2 fugle .. og 2 børn og ikke mindst os, så skal man være fremme i skoene for, at her ser bare nogenlunde ordentligt ud..
jeg må støvsuge stueetagen MINDST 1 gang dgl. støvtørring hver 2 dag... gulv vast dgl. og badeværelse ditto..
oprydning ad libitum ( eller konstant)..
på 1 salen har vi ikke dyr, så den kan nøjes med en gang om ugen, også under sengen og linnedskift..
med alt det arbejde, er her ikke engang clinet, at hyre en rengøringsdame ville være synd for hende, hun ville ikke kunne se, hun havde været her næste gang hun kom..
men vi trives med dyrene og de bunker der kommer imellem oprydningen
Sussie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange dyr-lille lejlighed... |
isa |
21-01-2005 15:30 |
|
...=kaos
Gulvene ligner altid noget der er løgn desværre. Jeg har marsvin med dertilhørende hø og spåner. Da lejligheden er en kælderlejlighed kan jeg ikke tage gulvtæpperne af pga der så ville komme en ny istid hernede  . Og med så lidt plads virker her nok altid rodet og bombet.
Da jeg er ryger bliver her så jævnligt ordnet vinduer (indendørs)-eller rettere vinduÉ. Har kun et stort og dertil hørende karme.
Støv er her altid. En halv time efter jeg har støvet af kan man ikke se det mere. Men jeg gør det ofte (samme med at lufte ud) pga indeklimaet.
Vaske op undgår jeg helst. Desværre har jeg ikke råd til kun at bruge pap og plastik *g*. Men alle dyrenes foder og madskåle vaskes mindst 1 gang om dagen heh. Køleskabet er til gengæld lidt af en mærkesag for mig. Har boet et sted hvor jeg havde delekøkken med 4 "knægte". Det kostede en campylobacter forgiftning.
Toilet efter behov. Jeg er kun mig og husker at skylle tandpastaresterne ordentlig af vasken, ordne toilet efter mig osv så der er ikke så slemt.
Men jo jeg ville faktisk ønske jeg var mere ordentlig end jeg er. Men gider sørme ikke bruge mit liv på rengøring. jeg har boet med en "bo bedre" kæreste og der fik jeg ligesom nok af den slags (især fordi det var MIG der skulle sørge for det)...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rodehoveder |
xtiny |
23-01-2005 16:13 |
|
Er vi- og meget gode til *ikke* at se støv og nullermænd- og edderkopper- og ditospind. Desuden har vi kronisk for mange ting på for lidt plads.
I perioder har jeg en dum ryg og arme, og er deprimeret og energiløs- så rengøring har været et sort kapitel.
Nu glæder jeg mig til at stå op- og lige få ordnet, det, der skal ordnes, og det tager faktisk ikke ret lang tid, når man ikke skal *skrubbe* på gammelt snavs.
Pt satser jeg på, at få fixet det daglige- og så en større ting af oprydning/afsæbning whatever. Hvad jeg nu kan holde til den dag.
Ellers satser jeg på, at køleskab/fryser får den store tur 2 gange om året, hvor der afrimes og vaskes af i stor stil. Tilsvarende med vinduerne, der desværre bliver ret nassede, når kattene har siddet og fedtet pelsen mod glasset.
Nipsting (og hylder) ordner jeg højst en gang om måneden- mens tv mv får en tur hver 14. dag. Toilet og bad får den store tur hver uge (vores er også et If¨o- men det er ikke så slemt- måske sidder vi mere fremme på "potten"?!)
Jeg er sådan skruet sammen, at der enten er pinligt rent (men lidt nusset i krogene og bøger i stabler)- eller også er det bare pinligt.
Men det er nu rart, at kunne gå på bare tæer i (næsten) hele hytten- og ikke have sko på.
Fordelen ved at gøre rent dagligt er ikke så store, da huset er så nedslidt, at de plettede gulve (linoleum) forbliver plettede- og kattene sviner også med snavs og pelshår (og kattemad).
Hvis jeg renser deres bakker med bæskovlen hver dag- og bruger klumpende grus OG smider to-tre af dem ud hver dag, så er det til at holde ud.  Men de er faktisk mere renlige, hvis jeg er det.
Men lidt spindelvæv i hjørnerne, det slipper vi vist ikke for. Og jeg havde en fin korsedderkop i flere måneder, så blev den dræbt af to andre eddy'er. DE kom så i støvsugeren, som straf. 
MVH xtiny <--!whitay> i just wanna kill mysql <--!whitay> myself* <--!heaika> that's an odd warning.. <--!whitay> mmm stupid reflex typing bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rengøring |
|
|
Nu er vi temmelig væmmelig ny-udflyttede, så der er ikke kommet så meget rytme i det endnu...
Men køkkenet er jeg meget hysterisk over. Når opvasken tages skal resten af køkkenet også skinne bagefter. Og opvasken skal jo altså tages rimelig tit, når man kun har 4 tallerkner
Hva... hvordan ordner I egentlig køleskab? (og hvad gør I af madvarerne?). Jeg synes egentlig godt, at vores kunne trænge...
Støv er jeg desværre nok lidt blind overfor. Badeværelset tages vel hver 2. uge lige for tiden. Det er så gammelt og slidt, at man dårligt ser forskel
Jeg har det bedst med rene omgivelser, men når jeg bliver for træt trøster jeg mig med, at sterile omgivelser medvirker til allergi 
| | [INFO] Lene Skov Mikkelsen. Privat: pivnu. Chat: HesteChatten. Hingst: WMH 118. Søges: Welsh Mountains. |
|---|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køleskabet |
Cruella76 |
24-01-2005 14:54 |
|
Når jeg ordner køleskab - er det samtidig en god anledning til at få smidt lidt af det man går og "gemmer" på ud.
Altså - f.eks ketchup flasker med ikke engang nok i til at dække 2 pommes frites osv.
Jeg tager en hylde ad gangen som bliver tørret af med en ajax klud og et viskestykke.
Jeg er lynende hurtig - så ja, køleskabet står jo åbent i den tid det lige tager mig at tørre af - men det er ikke længere end jeg stadig synes det er forsvarligt at beholde varerne i det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|