Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Fodring af Katte/killinger...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 18:57
Hejza...

Vi er nogle stykker der er lidt uenige omkring foder til voksne katte/killinger... :-P

Nogen siger det ikke gør noget at en kat der er voksen får killingefoder hvor andre siger at en voksen kat ikke har godt af det da der er noget i fordret som kun er godt for dem i voksealderen men hvad mener i og hvordan ville i sørger for at de voksne ikke får killingefodret hvis det ikke er godt for dem...???

Mvh Tigerdyret...

0
0
Svar på denne tråd

Her i huset
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 19:40
har vi opdrættet Maine Coon i 11 år og de får alle killingefoder uanset alder ;-)
Dette gælder også kastraterne.......det er selvfølgelig killingefoder af høj kvalitet og det skal siges, at en Maine Coon er 4 år om at blive fuldvoksen ;-)

Der er selvfølgelig visse fodertyper til killinger som visse voksne katte ikke har så godt af, da det kan fremprovokere sten i urinvejene....men det meste foder af god kvalitet er PH- neutralt så der ikke sker noget.....

Håber det har hjulpet lidt på debatten ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Kraftig kost
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 19:58
altså killingefoder. det er tit med enhøjere næringsværdi og med mere fedt og protein.

Mine bliver tykke af at få det i længere tid, men ser ellers meget tilpasse ud .-)

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

katte mad
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 22:56
hejsa

det med katte mad kan godt være svært, man er nød til at holde øje med vægten. nogle katte har det med at blive meget fede. så er der dem som får problemer med blære sten. de skal have specielt foder.
Der er stor forskel i det fodder som du giver din killing og det som din voksne kat skal have, din killing er i vokse alderen og har behov for en mere fed mad en din voksne kat og det eneste du får ud af at give din voksne kat killinge fodder er at den for forkert fodder.
det er ikke så fedt når katten skal på slankekur...

charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Mine er blevet bollefede
Forfatter: 
Dato:  19-01-2005 03:49
Og de sniger sig til at hugge killingernes foder (Hills). Mine andre indekatte er kastrater, så det er ikke så fedt, at de æder sig en pukkel til.

Normalt har de fri adgang til foder, så de bliver gerne lidt rundere om vinteren, hvor de ikke er så meget ude, som ellers. Ellers er det ikke et problem- fedme.

Jeg fodrer killinger lige ved sofaen, så jeg kan jage de store væk- ellers kiggede jeg på et "killingebur" til 1200,- kr (flere dele med hængsler, og åbent øverst, så missemor kunne hoppe ind). Det var for dyrt- jeg er ikke avler.

Problemet var de smås mor, der blev alt for tynd, hun er sandt at sige også til den buttede side nu (ukastreret), og de små dier ikke mere, så vi kunne vel nøjes med at fodre de små i et andet rum.

Jeg har læst mig til, at katte spiser mellem 8 og 16 gange i døgnet, hvis de får lov til selv at administrere det. Mine vil have mad 4 x om dagen...

Kastrater skal have foder med lavt magnesium indhold, da de ellers kan danne urinvejssten. Hilss Killingefoder indeholder 0,08 %, hvor vores normale tørfoder indeholder under 1 %.

Men der er 25 % fedt i killingefoderet, der altså er bedst egnet til killinger og mødre!

MVH xtiny

<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider