|
|
| Hjælp! Om skilsmissebarn |
|
|
Brian har en søn på 7 år fra et tidligere forhold.
Moren har nægtet os samkvem - lang historie, som er lige gyldig nu.
Men tilbage sidder Frederik (3 år) og savner sin storebror, han siger mindst 3 gange i løbet af dagen, at han savner sin storebror - og nu er han begyndt at sige, at jeg skal køre ud og hente ham!
Hvad fanden siger jeg til ham?
Ind til videre har jeg sagt at han ikke er hjemme, er i skole osv..
Men hvad ville I have gjort?
Han kan ikke engang ringe til ham, for hun tager ikke telefonen!
HJÆLP - det er frustrerende at sidde med en dreng der savner SÅ voldsomt, uden at jeg kan gøre noget..
Hvad skal jeg sige til ham?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan hun vel ikke |
|
|
altså nægte jer samkvem?
Prøv da at ringe til hende , eller vil hun bare ikke snakke med jer heller?
Det er bare synd for børnene , det er altid dem det går ud over i sidste ende , når diverse mødre og fædre stiller sig på bagben.
Har selv et skilmissebarn.
Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. moren |
|
|
Der er ikke noget at gøre mht. moren - nej hun tager ikke telefonen...
Det er en helt anden debat.. Nu var det mere fordi, jeg ikke ved hvad jeg skal sige til frederik..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan hun ikke... |
| Forfatter:  |
mo-cheri |
| Dato:  |
17-01-2005 17:55 |
|
hun kan ikke nægte faren samværd. ring til statsamtet og få et møde og forklar dem sagen..
i statsamtet kan de fastlægge samværdet. og det SKAL overholdes... els vil hun få dagbøder..
det er en vigtig sag som de ser alvorligt på. -to søskene der bliver holdt adskildt, mod deres vilje...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh gud da.. |
|
|
Jeg kender godt vores rettigheder osv..
Det var ikke det jeg søgte svar på..
Men hvad I ville sige til Frederik..
Alt det andet har jeg styr på..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som mo-cheri |
|
|
siger så få fat i statsamtet, eller rettere din mand skal lette sin dertil indrettede og få styr på den sag.
Jeg har selv en datter på 3 år der aldrig har set sin far (han gider ikke og det er hans egne ord) og det skærer virkelig i en når de nu spørger efter vedkommende.
Jeg har så sagt at han bor langt væk, det har gjort det lidt nemmere for hende.
Hvad du skal sige til jeres lille søn, den er straks værre. Håber virkelig i får fundet ud af noget..
Miniature heste sælges samt en enkelt mini-knabstrupper. Bedækning tilbydes ved Dk´s mindste avlsgodkendte miniature hingst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fortælle ham som |
|
|
det er, at du har prøvt at få fat i storebror, og du kan ikke få fat i ham, og du ved ikke hvornår det vil lykkes.
Fortæl at du godt kan forstå at han savner ham, og snak om følelsen at savne.
Mine unger har en far, som ikke vil se sine unger, i starten forklarede vi også at far har travlt, er på arbejde osv, men efterhånden er sandheden kommet frem på en pæn måde, at det er far der skal ringe til dem ikke omvendt, at jeg godt kan forstå at hun savner ham, men jeg kan ikke gøre noget ved det osv osv.
Min poiente er du kan godt forklare at storebror ikke må komme lige for tiden, for det vil hans mor ikke have, Frederik har jo også oplevet at der er ting han ikke må for dig.
Det var vidst lidt rodet, men jeg håber du kan bruge det.
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pruhest |
|
|
Tak for dit brugbare svar...
Det gør bare så ondt når staklen står og beder mig hente hans storebror!
(og ih hvor er det irriterende, HN's mailservice virker åbenbart ikke pt.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandheden |
ElseG |
17-01-2005 19:59 |
|
og ikke andet, end sandheden....
Og så endelig få det vendt sådan, at bettemanden ikke får fornemmelsen af, at det er hans skyld at storebror ikke må komme... For det kan de nemt få fornemmelsen af, lige så snart ordene "IKKE MÅ", kommer på bordet...
Uhhh sådan noget være rod, jeg kan gooodt forstå, at du er rådvild lige nu... 
Håber meget, at i får en anden ordning med moderen...
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når man kun... |
Himmelfjer |
18-01-2005 04:47 |
|
..er 3 år forstår man ikke lange forklaringer og voksnes indbyrdes stridigheder, og det skal man heller ikke. Så når lillefyren spørger efter sin bror, så sig det som det er, at han ikke må komme for sin mor.
Men ja, det er trist, at voksnes indbyrdes problemer skal forhindre søskende i at se hinanden. Man kan blive så forbandet arrig og frustreret!
Kan lillegut ikke komme på besøg hos sin storebror i stedet? Er der slet ingen mulighed for at én eller anden kan fortælle mor'en, at de to drenge har brug for at se hinanden?
Men ellers er det eneste du kan gøre at fortælle ham sandheden (på en ikke-bitter og hadefuld måde...men det behøver jeg vidst ikke sige, har jeg på fornemmelsen..  ) og så ellers trøste og give forståelse. For vi ved jo alle sammen hvor svært det er at savne nogen.
Håber, at mor'en alligevel tør op en dag...
Camilla
NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En ide |
Helle - Mimi |
18-01-2005 08:34 |
|
Hej Julie
Det var da en trist situation. Hvad med at lade lillbror tegne en tegning til storebror. Måske prøve at få ham til at tegne noget det han går og tænker på.
Så kan i jo sende tegningen til storebror.
Jeg ved godt at der er en fare for at moderen konfiskerer brevet, men i kunne da prøve, og se hvad der sker.
Hilsen Helle - Mimi
De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.
Peter plys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utroligt.. |
|
|
Synes faktisk det er helt utroligt,at voksne mennesker blander sig i hvad Julie og hendes kærste skal gøre,for at få lov at se kærstens søn..
Der er ingen af jer der kender den sande grund,til at barnets mor ikke vil udlevere barnet til sin far (der med ikke sagdt at Julies kærste er en dårlig far)..
Julie jeg synes du så skånsomt som muligt,men stadig forståligt,skal fortælle lillebror sandheden..
At lyve er ikke en løsning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for hjælpen |
|
|
allesammen..
Tror jeg vil lade ham tegne en tegning til ham, og så sender vi den sgu med posten - så må madammen selv om hvad hun gør med det..
Men måske, hvis vi bombarderer hende med breve og tegninger fra Frederik - går det op for hende, hvad hun har gang i..
Vi står i en rigtig skidt situation lige nu - vores hus bliver revet ned til maj, og vi SKAL være ude 1.maj. Amtet betaler SÅ dårlig en pris for det her, at vi stort set ikke har råd til at købe et andet.
Da vi endelig havde fundet et hus vi ville have, havde ejendomsmægleren aftalt samme tid til os og et andet par, til underskrift.. Og vi fik det ikke!!
Så lige nu, står vi desværre i en situation, der gør, at hverken brian eller jeg , kan magte at skulle igennem statsamtet LIGE NU!
Vi er simpelthen nødt til at få styr på det andet først - så vi i det mindste har et sted at bo - ellers kan vi jo lige så godt spare tiden at gå i statsamtet, da vi uden bolig, heller ikke får Martin..
SUK - livet er uretfærdigt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandheden |
|
|
Mine unger ser heller ikke deres storesøster, og det har de ikke gjort de sidste 3 år mine børn er 9 og 5 år, de ved at det er hendes eget valg, at hun ikke gider sin far, og slet ikke mig, hvorfor kan vi ikke fortælle dem, for det ved vi ikke, da vi sidst var sammen med hende var alt i den skønneste orden.
Vi har aldrig lagt skjul på over for vores børn at det ikke er os der ikke vil, og at det nok ikke er dem hun ikke vil se, men os.
Deres søster har to børn på 8 og 2 og den yngste har vi aldrig set.
Deres storebror på 22 har vi til gengæld et fint forhold til og han elsker sine små søskende og de ham, men han er også blevet uvenner med sin søster, så ad den vej kan der ikke skaffes kontakt, og jeg er nået dertil at jeg er ligeglad, og mine børn har acepteret tingene som de er, og jeg er sikker på at det er fordi de altid har fået sandheden, så falder tingene på plads for dem og der tales stort set aldrig om det mere.
Som de andre siger, forklar ham at han ikke må for sin mor, og at det ikke er jer der forhindre det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|