Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Nostalgi ??
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 21:15
Hvad er det for dig??

Man bliver helt "ung" igen når man på tysk pludselig støder ind i et program hvor Chris Normann fra Smokie synger de "gode gamle" Living next dor m.m...

og når

Pussycat levere "missisippi"

Hvad er nostalgi ???

For mig var det idag at sidde for mig selv og synge højt med på de gamle slager ;-D
(nok godt jeg er alene hjemme :-) )

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Nostalgi er..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 22:22
Nostalgi er at læse gamle Penny og Min Hest blade.

Nostalgi er at dykke ned i *skattekisterne* med gamle postkort, glansbilleder, billetter og blyanter.

Nostalgi er at gå på loppemarked og sige: Se, sådan en havde vi i mit barndomshjem.

Nostalgi er at kigge på gamle isplakater på Friskos hjemmeside.

Nostalgi er mange ting. For mit vedkommende.

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Uh, Jytte
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 22:51
det er MANGE ting for mit vedkommende! ;-D Så mange at jeg ikke tør starte listen :-P

C

Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Se evt. min præs. for flere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

Uha da da
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 23:27
Lugten af modellervoks

Bamse på planeten og i bogen - mener jeg det var?

Cykelture foran på fars cykel - hver gang vi mødte en ko, sang vi: Der står en ko, lad vær og glo!

Når min farfar løb efter bilen når vi havde besøgt dem i sommerhuset

Leverpostejmadder med agurk hos min mormor og morfar - spiser stadig KUN Stryhns den grovhakkede.

Mini lagkage i teltet hos farmor og farfar - fik altid min helt egen minilagkage når der var fødselsdag

At smugle levende snegle med ind på værelset

At lege med Barbie og bestemme det hele

At klæde sig ud og danse løs til "Danse i Måneskin" med Trine Dyrholm

At være håbløst forelsket i Rick Astley

At blande 10.000 grønlandske perler (de små) sammen og herefter sortere dem med en nål efter farve - og så blande dem igen

Uha uha, jeg kunne blive ved...
0
0
Svar på denne tråd

Nostalgi...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 14:10
er for mig...

* at se gården jeg er opvokset på
* lege i halmen
* ride ponyer
* lugten af modellervoks
* kigge på billeder
* læse Penny, Min hest, Wendy osv
* besøge min gamle rideskole og se at de ikke har taget de præmier jeg har vundet på hestene ned - selvom der står en ny hest i boksen...
* min studenterhue
* gamle film
* høsten - lyden af mejetærskeren og lugten... (hmm - nogen ville nok kalde mig bondetøs :-P )
* spise filur is - hvor det røde skal bides af før det gule må spises...
* bamser og dukker fra min barndom
* osv osv

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Nostalgi
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 14:27
Sidde mutters alene og tænke på kollegie tiden

Tænke tilbage på de dejlige heste/ poyer, jeg har ejet

Den første ferie uden mor & far

Når de de radioen spiller gamle sange feks. Hvor skal vi sove i nat, red red vine osv.

0
0
Svar på denne tråd

Giro 413
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 14:31
- ren nostalgi en søndag middag... Minderne vælter frem - søndagsslik, min fars snorken i soveværelset, det stille hus... Utroligt at programmet stadig ligner sig selv efter så mange år (15-20 år)

Gitte ;-D
0
0
Svar på denne tråd

*Suk*...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 15:29

Ha ha, TinaR - det glæder mig at se, at jeg ikke er den eneste, der havde the hots for Rick Astley ;-D Ih guder.

For mig er nostalgi

- at mødes med mine folkeskoleveninder og snakke om de dumme lærere, de umulige kammerater, de grimme drenge og de sjove tøseflip, hvor man kunne grine til man fik krampe

- at sidde og kigge på de gamle rosetter fra pony-tiden

- at bruge en halv dag på at pudse alt udstyret og mindes de tider, hvor man gjorde det hver søndag og sad inde i sadelrummet med kakao og en flok nussede ponypiger

- at tage forbi min mormor og morfars gamle hus i tusmørke og liste ind i haven og sætte sig under kirsebærtræet i haven (og håbe, at den nye ejer ikke opdager én! :-P)

- at kigge i fotoalbums og se billeder fra min barndom i USA

...Ak ja... man føler sig helt gammel!! Utroligt, at 70'erne og 80'erne kan være så længe siden.

Totte
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes nok
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 20:53

at min gamle hjerne kunne huske noget om et jubilæum for giro 413 - det var faktisk 50 års jubilæum, og det var i år 2000, for udsendelsen blev sendt første gang med det navn i 1950 !

Der er ikke noget at sige til, hvis den udsendelse er nostalgi for mange af os.

Otto Leisner gav udsendelsen navn - han er også ren nostalgi. Kan I huske - hed det Lørdagshjørnet ? - Og på med Pilen Palle ?

Nostalgi er også bilfri søndage og cykelture midt på vejen ud til rideskolen.

5-ørers lakridser, der godt nok kostede 10 øre - men hvad.

0
0
Svar på denne tråd

nostalgi...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 21:30
er et græsk ord, som betyder "hjemrejse"... så er det vel sagt. Kan godt lide ordet, men er ikke særligt nostalgisk anlagt... skulle da lige være, da vi var på loftet for at se efter et sofabord, mine forældre har stående... og man kommer til kasserne med ens gamle bamser og legesager, som man faktisk havde glemt, men husker så præcist, når man får det i hænderne. Men skulle jeg lave en liste over de legesager, jeg havde som barn har jeg ikke mange detaljerede erindringer... *S*

men nostalgia = hjemrejse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider