Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Tynd mave i over en uge, hvad gør jeg?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 00:13
jeg har haft diarre i over en uge nu, får mavekneb og drøner på wc, hvorefter jeg enten har enormt tynd mave eller "lufter ud". Idoform gjorde det værre...

Drikke sodavand og spiser lidt chips, for sukker/salt balancen.. ved ikk om det virker men det anbefales at drikke søde drikke samt spise noget salt på ND, så det gør jeg...

hvis det stadig er der søndag aften så går jeg til lægen mandag, men kan jeg gøre noget weekenden over for at stoppe det?

Mvh Sofie Iversen

Hearing the music is just like
seeing the colors of trance
and feeling the power of acid

*Kai Tracid - Trance & Acid*

Tyreengen.dk
0
0
Svar på denne tråd

cola cola og atter cola
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 00:38
det er vældig fint sammen med chipsene, men det skal være rigtig cola og ikke hverken light eller ultra light, mærket er ligegyldigt.
Det er det råd jeg fik af min læge da jeg var på den "kur", du kan endvidere købe nogen piller i håndkøb der også kan hjælpe.
Havde du nu været en hest ville jeg have sagt 1 spsk timian og 1½ spsk bukkehornsfrø i 3 dage, men jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan det virker på mennesker, hestene er det ihvertfald effektivt ved.

mvh
Vipse
0
0
Svar på denne tråd

Du kan også
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 01:25
drikke saft af blåbær, da det binder maven eller the af blåbær.

Ellers kan du købe imodium eller travelco i håndkøb på apoteket.

Spørg betjeningen om råd da det kan gå i mælken til din søn om du ammer ham.

Derfor nevnte jeg blåbær først da det er det man bruger til spebørn/små barn mod diarè

Husk at ved diarè over 3 dage skal man alltid kontakte læge.

Salt, sukker og druesukker er at anbefale ved diarè.

ellers lett mad som kogt ris, gulrod (former tarmene) og hvid fisk eller kyllingkød(hvidt)

;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

du kan også
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 09:40
lave lidt gammeldags haversi som det hedder..

Du tager som følger

Havergryn/vand/sukker lader det koge helt ud så drikker du det da det skal være tyndt og klart.. kan du ikke lide det kan du søde eller smage det til med sød saft fra Rynkeby C.. Min ældste søn havde mave besvær efter sin omgang med kysse syge her i Nov 2004 og han fik det her 24 efter kunne han begynde så småt at spise uden maven "rumlede".. God bedring.. :-)
:-Dwho intet vover intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

revet æble
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 10:03
er et gammelt husråd, det hjælper ikke bare at spise et æble, det skal være revet.
Og banan skulle også være en god ting.
0
0
Svar på denne tråd

Mørk chokolade
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 11:09

Cola (med sukker), banan og mørk chokolade uden nødder eller sådan noget virker altid. Apoteket har nogle piller - som jeg har glemt hvad hedder - som virker ret hurtigt.

Det revne æble (og anden frugt, bortset fra banan) har jeg altid hørt er den anden vej - altså når maven er træg og at havresien først når maven er i ro.

Så må du ikke spise youghurt eller andet syrnet mælkeprodukt.

Når det nu har stået på en uge, skal du nok have et elektrolytpulver, når maven ellers er i orden.

God bedring.

0
0
Svar på denne tråd

Cola....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 11:36
Apropos Colaen skal den du have rystet brusen ud af den. Det var det råd min veninde fik på Gran Canaria af lægen, da vi var dernede..

Mvh Jan

Fotografering for alle
JP-photo
Speciale i heste og portrætter
0
0
Svar på denne tråd

Juice!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 13:32
Endelig ikke mælkesyreprodukter, når du har haft det i så lang tid! drik evt. juice, fordi frugtsyren retter op på balancen i dit tarmsystem, det råd har jeg selv brugt (fik det af min læge).

Held og lykke med maven ;-)

Hilsen Hanne
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Revet æble
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 14:44
Jeg har på egen krop testet de revne æbler. Det er altså ret effektivt mod diarre.

Du skal rive et par æbler og så skal de stå og blive brune ellers virker det ikke. Det skulle gerne virke ret hurtigt efter du har spist det.

Cola er lige så meget for at man kan opretholde sin væske- og elektrolytbalance. Når man bliver ofte rådet til at drikke cola er det også fordi hvis man er på ferie og bliver syg af at drikke vandet, mens man ved hvad der er i colaen, forstået på den maåde at man ikke bliver syg af at drikke cola.

Men husk under alle omstændigheder at få drukket masser af væske så du ikke bliver helt dehydreret.

God bedring.

Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
0
0
Svar på denne tråd

1234ftnh
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 18:22
Du skal drikke kogt vand og spise ristet(tørt) hvidt brød. Det var hvad min læge sad da jeg havde været syg i næste uge ligesom dig og jeg havde også prøvet med cola osv med alle de gode husråd, men læges råd hjælp i løbet af 22 timer var jeg helt rask.....

Hestelig hilsen Julia og pædagogponyerne :-D
0
0
Svar på denne tråd

dancer
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 23:32
hej
ved ik så meget om dårlige mave. Men har tænkt på hvordan det går med din hest du fik til bage, har kigget i alle dine andre indlæg, men du svarer aldrig til bage

mvh jan
0
0
Svar på denne tråd

hej jan
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 12:40
jeg har da ellers lavet et indlæg på hyggen her i december om ham.

Han blev slagtet mandagen før jul...

Han var ødelagt i sindet, stod bare og hang hele tiden.. Desuden havde jeg hverken tiden eller pengene til en skadet hest...

Og ville ikke sælge ham videre som han havde det, så hellere slagte ham, og være sikker på han ikke led mere...

Mvh Sofie Iversen

Tyreengen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Sofie :-D
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 14:11
er du ovenpå igen..
:-Dwho intet vover intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

Imodium..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 15:48
er super godt - det satte en stopper dengang jeg havde omgangssyge og rendte i et væk på toilettet - meget ubehageligt iøvrigt men sådan en Formel 1 numse!

Hygge - Lise :-)

Caprilli Bates kombi sadel m. ml bred bom sælges billigt, se mere info

HER
0
0
Svar på denne tråd

ovenpå.... tjah...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 16:25
jeg ved det ikke rigtig ?:-)

for jeg har slet ikke været på wc og lave "bummelum" siden den aften jeg skrev indlægget...

Har heller ikke ondt i maven, men er lidt nervøs for at det vender sig til forstoppelse, når jeg nu ikke har haft afføring 2 dage...

Mvh Sofie Iversen

Tyreengen.dk
0
0
Svar på denne tråd

så kom mavepinen!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2005 20:07
ja, jeg har altså været på wc her til aften, hvor afføring var normal igen, men nu efter vi har spist aftensmad, har jeg bare SÅ ondt i maven og kvalme, så jeg ringer altså til lægen imorgen...

Jeg tror min mave er blevet slået i stykker af noget pastasovs på glas, i ved den slags man bare skal putte hakket kød i...

Kødet fejlede ikke noget, og sovsen er lavet efter forskrifterne og vi har en god køkken hygiejne, så tror simpelthen pastasovsen var dårlig...

For jan havde også dårlig mave en dags tid af det, men min dårlige mave har bare varet siden vi spiste den pastasovs (n)

Pastasovsen er den der hedder Firenze fra føtex, bare så i ved det.. Så kan i undgå den så i ikke evt også bliver syge...

Mvh Sofie Iversen

Tyreengen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider