|
|
| Anbefal mig en barnevogn. |
|
|
.... til min kommende baby (sidst i januar) - tror du lige jeg glæder mig til at blive mor?? Ja! Det gør jeg *ss*
Nu er der januar udsalg og jeg skal for første gang ud og købe barnevogn - men hvilken?
Hvis ikke prisen spiller nogen rolle - hvilken vil du så anbefale? (det gør den selvfølgelig, men hvad er det bedste??)
Tænkte på en Odder eller Emmaljunge - men holder de virkelig så meget bedre på alting siden de er så dyre end f.eks. en babysam??
HJÆLP en kommende mor..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange gode |
|
|
der findes så mange gode barnevogne.. vi har selv købt en Brio R'bigger med lufthjul og teleskopstyr.. den har et stort liggemål, og er kanon god at køre med.
det bedste er at gå ned i butikken, og så prøv dig frem, nogle af vognene føles tunge og klodsede at køre med, mens andre føles mere slatne.. det er nok en smagssag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| odder have |
|
|
vi til anne, som vi købte af min faster som de købte til deres første fødte som nu er 15 år og den findes stadig, hos min søster, så ma må sige at den har holdt, det var med stålkasse, nemt og dejligt når man har dyr.
til niels havde vi en der hed princess, en meget elegant og flot vogn også men i nylon, den fik min veninde til deres den er stadig lige så pæn som ny og vi købte den brugt til niels.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad skal den kunne |
|
|
ud over at fragte barnet  skal den nemt kunne komme ind i bilen ? er det en promenade vogn du vil have ? vi havde 2,en lille brio til at have med, da liften kunne tages ud og der var klapvogn til senere...men vores børn forblev ikke korte i længden, så temmelig hurtigt kunne de ikke ligge i den lille mere.. her havde jeg så en brugt odder.. den var stor og de kunne bruge den til at sove til middag i senere..
jeg ville gerne have haft den store flotte med læderstropper, men da vi ikke kunne promenere der hvor vi boede, var det pengene ud af vinduet, at have den stående på terassen.
Sussie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har... |
| Forfatter:  |
TinaR |
| Dato:  |
03-01-2005 10:03 |
|
Vi har ikke mindre end 2 stk Emmaljunga.
Filippa har en Big Star model 2002 og på torsdag kommer Babysam med en Big Star Supreme model 2005 til LillePut.
Vi har været enormt glade for Filippas vogn, den opfylder alle vores krav.
Den er nem at klappe sammen, den vejer ikke ret meget, den har et stort liggemål, den er dejlig at køre med, den har nogen gode detaljer osv.
Filippa sover stadig i sin HVER dag og det er også den vi tager med, når vi skal på ture - derfor har vi valgt at købe endnu en, så hun kan beholde sin vogn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu det godt nok |
Icewife |
03-01-2005 10:22 |
|
længe siden jeg har haft små børn, men havde en Odder vogn til alle 3, dejlige lange i kassen og de kan snildt bruge den til de er 3-4 år, og synes man kan få dem i så mange flotte designs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gå ned i butikken |
Piglet |
03-01-2005 10:31 |
|
... og prøv dig frem!
Selv har vi en Odder, som vi er rigtigt glade for! At det blev en Odder var fordi at jeg gerne ville noget dansk, og fordi det var dem jeg synes var pænest! Jeg bryder mig heller ikke om Odders Soft-vogne, men det er jo smag og behag!
Vores er noget i stil med det her, bare den er mørkegrå med en rød stribe...:

Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mellemklassen... |
Katja |
03-01-2005 10:49 |
|
Hej Gitte
Efter mange overvejelser købte vi en Baby Basson med lufthjul. Det er en "mellemklassevogn" fra Kære Børn.
Den var sat ca. kr. 1000 ned så vi betalte kr 2700 for den - det var incl.lift. Til sammenligning koster Emaljunga, Brio og Odder det dobbelte eller mere.
En meget smart detalje ved denne vogn er at Baby Bassons klapvogn kører på samme stel, det vil sige, at man kan nøjes med at købe overdelen af klapvognen(ca. kr 1000), hvis man gerne vil have en klapvogn. Det skal vi nu have, for den er noget nemmere at have med i bilen, da man ikke behøver at skille den ad for at klappe den sammen.
Indtil videre er vi meget glade for vognen. Hvis den er slidt op, når Sofia engang skal være storesøster, kan vi købe en ny - det skulle der jo snildt være råd til, når vi nu sparede så meget i første omgang.
God fornøjelse
kh
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Basson Grande |
|
|
er den vogn jeg har tænkt mig at købe.Har kun hørt godt om mærket og den er en del billigere end andre mærker.Vi køber en startpakke hos Kære Børn,der er både barnevogn,seng,dyne,badekar og meget andet, også til under 5000,-Havde ellers tænkt mig at skulle købe brugt,men...
Det her bliver jo nok mit sidste barn,en rigtig efternøler,så vil jeg altså lige have lov at få en ny barnevogn.Sidst havde jeg en brugt Odder,også en rigtig god vogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Emmaljunga |
TinaR |
03-01-2005 11:59 |
|
Det er den her vi får hjem på torsdag - i præcis samme farve mv.
Du kan gå ind på Emmaljungas hjemmeside og se alt om deres vogne.
Da vi skulle vælge vogn første gang, lavede vi en liste med vores krav til vognen og gik i butikken med den.
Ekspedienten viste os de vogne som han mente dækkede vores krav/behov, forklarede kort om dem og så gik vi ellers i krig.. med at tøffe rundt med vognene, skille dem ad, pille og hive i dem, skubbe til dem osv.
Efter en del trasketure op og ned i butikken med vognene (Godt at Babysam i Næstved er så stor), så var det Emmaljunga vi bedst kunne lide.
Tror ikke at kvaliteten er bedre end i de andre mærker og modeller, det er helt klart en smagssag og en økonomisk sag hvad man vælger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har en |
Sofie#Star Dancer# |
03-01-2005 12:02 |
|
Carena Lux:
Carena Lux leveres komplet med knækstyr, fuld understøtning, dobbelt støttefodsbremse, lufthjul, lift, aftageligt vaskbart inderfoer, kofanger, varekurv og taske.
Liggemål: 95x40 cm
Vægt: 20 kg.
Leveres i flere farver.
Vi er glade for vores barnevogn, den er nem at køre og manøvrere. Vi gav 2500 for den i Kære Børn i Slagelse i efteråret.
Den kan klappes sammen og fylder ikke så meget men det bruger vi nu ikke, eftersom vi ikke har en bil den skal ind i
Mvh Sofie Iversen
Hearing the music is just like seeing the colors of trance and feeling the power of acid
*Kai Tracid - Trance & Acid*
Tyreengen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Odder!! |
|
|
Vi har også en Oddervogn.
Personligt bryder jeg mig ikke om de vogne der er sådan lidt "fluffy" i det, med tykke hjul o.a.....men det er jo en smagssag.
Odder er måske ikke i den billige ende, men en god solid vogn er det, samtidig med at den også tager sig pænt ud.
Håber i bliver glade for hvad end i vælger!
kh
Minski
Musegrå/dunfavet hoppe efterlyses. Se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Odder....desværre |
maria l |
03-01-2005 15:12 |
|
Hejsa
Vi valgte en Odder til vores førstefødte for 2 år siden. Den kostede knap 9000 kr. med alt udstyr incl.
Vi valgte den pga. liggemålet (92 cm) og lillemanden kan stadig ligge i den, så det er dejligt.
Men når det så er sagt er det noget af det mest skodagtige. Hvad der ikke er gået i stykker på den vogn!!!! Bla. er stellet gået i stykker 2 steder og pusletaskens lynlås.
Hvis jeg kunne vælge om ville jeg helt sikkert vælge en Emmajunga....men man udskifter jo ikke bare lige så dyr en vogn...
Jeg venter i øvrigt også familieforøgelse sidst i januar  - nærmere betegnet er jeg sat til 20 januar, så kun 2 uger og 3 dage tilbage....
Maria 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker - og.... |
|
|
... så har jeg været i BabySam i dag og kigge-lure. Emmaljunge er godt nok en lækker vogn - og dyr! Tror det bliver den alligevel. Den helt nye model er altså vældig skøn at køre med + de ekstra finesser den har - og så vejer den kun 13 kg...
Hmmm - tænker mig lige om et par gange og så må jeg ud og shoppe... Vogn + Voksi-posen - den MÅ jeg bare have.. *ss*
TAK for alle jeres input!!!

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uanset hvad |
ElseG |
03-01-2005 18:58 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| størrelsen |
|
|
hvis den emaljunga som er den "populere" så skal du ikke regne med at kunne bruge den ret længe hvis du får et stort barn. dem jeg kender der har den har ikke kunne bruge den så længe som de gerne ville pga den er både smal og kort, til gengæld er den supergod til spædbørn.
klapvognen er også meget lille. jeg syntes det er navnet man betaler for.
jeg købte en udemærket stor banrevogn fra babysam til 2500 på tilbud i januar pga udsalg. den var incl lift og pusletaske.
der er intet negativt ved den, alt indtræk indeni både i kassen og i liften kan tages ud og vaskes... det har jeg været glad dor. sådan noget gylp er ikke særligt rart at lugte til, så dete r ihvertfald en ting jeg syntes er vigig at gå efter. og så de store liggemål.
det er også vigtigt om du skal burge den mest hjemme eller om den skal med ud i byen ofte. vi havde den ofte med = en let handy barnevogn. men hvis fks den skulle med i stalden osv som din jo skal ville jeg nok vælge en lidt tungere/robust model.
husk at hvis du handler i babysam så kan du altid "platte" en regnslag eller myggenet me di handelen hvis det ikke følger med  det har jeg gjordt begge gange og de lød som om de var vant til det *g*
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Største liggemål?? |
|
|
... den Emmaljunge jeg har kig på har 93-95 som liggemål og umiddelbart kan jeg ikke finde en som har et længere.. men hvilken har da??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| emmaljunga |
|
|
Jeg havde en emmaljunga til Mathias, da var liggemålet 92 og den kunne han ligge i til han var knap to år (han voksede godt derud af) - lidt knebent til sidst, men det gik. Nu er målene jo lidt større. Jeg var meget glad for den, den vejer ikke så meget, hvilket jo er dejligt når den skal ud og ind af bilen. Den er let at skille ad - igen dejligt når den skal i bilen. Den kan justeres i "hårdhedsgrad" så det lille barn bliver vugget og den bliver lidt mere stabil til det større og tungere barn. Den er godt affjedret. Samtidigt havde kassen en vuggefunktion f.eks. når man var ude fordi den var rundet i bunden. Den er dyr ja - men jeg har aldrig fortrudt.
Som staldbarnevogn havde jeg en ældre odder - den var godt nok tung at bokse rundt med, kassen vejede vel det dobbelte af emmaljunga.
Men en ting jeg aldrig vil gå på kompromis med er lufthjul. Det kostede 500 kr ekstra, men til gengæld lå han også godt uanset hvilket underlag vi kørte på. Og jeg har aldrig punkteret, selv om den har været med til adskillige stævner på ujævnt og stenet underlag. Klapvognen har været punkteret en enkelt gang. Men det var fordi jeg ikke havde luft nok i, man skal bare sørge for at hjulene er punket hårde, så kan "afviser" de stenene.
Jeg passede godt på min - den stod aldrig ude i regn osv uden regnslag og altid inde om natten. Så da jeg solgte den efter to år fik jeg 3500 for den incl. weekendseng - jeg havde givet 4700 for den. Så jeg synes også jeg havde en billig barnevogn i sidste ende.
Stald Hestehaven - godt miljø for dig og din hest i Fuglebjerg
Kieffer Master dressursadel sælges - flot og velholdt, kun 2½ år gammel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KAnon. |
|
|
... jeg tror også det bliver sådan en vogn - en Emmaljunge (sjovt navn i øvrigt)
Sikken en pris du fik for den som brugt!! *s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. navn mv. |
TinaR |
04-01-2005 10:45 |
|
Den hedder ikke EmmaljungE - men EmmaljungA  Det er svensk *ss*.
Mht. liggemål, så er den model Filipp har med et mål på 92cm - hun er 19 mdr og ca. 83cm lang og hun ligger fint i den. Satser på, at hun kan blive i den i hvert fald sommeren over.
Den nye vi har bestilt har et mål på 95-97cm.
Og ja, de ligger i den pebrede ende - vi skal give 5199 for vognen, 899 for liften og 399 for tasken.
Men de laver også en der hedder Juno, den er lidt mere skrabet, men du sparer en del penge og får næsten de samme funtioner (minder meget om den vi har fra 2002).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| simo 233 lux |
stutteriMørk |
04-01-2005 19:47 |
|
Jeg fødte i 2003, og købte den nye simo. Super lækker vogn efter min mening, da den har lang liggemål, og ikke er "fluffy" at de på. Samtidig så den ikke så tung at trille med som odder, og forlæderet sidder fast i blæsevejr, tilforskel fra nogel emmaljunga.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores vogne |
|
|
Vi har en Emmaljunga herhjemme og en ældre Odder til dagplejen.
Oddervognen er grim som arvesynden, men den fungerer, og det er jo det vigtigste 
Emmaljungaen er super lækker. Den er stor og rummelig og har en masse smarte finesser. Vi startede med en Amalievogn fra Jysk Sengetøj. Den var en af de vogne der blev forbudt, da den havde alvorlige fejl. Vi fik pengene tilbage for den uden vrøvl. 
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"
Parter søges - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Odder Sølvpil.. |
atengstedt |
05-01-2005 12:38 |
|
..har alle mine unger haft.
Ialt to vogne. En bordeauxfarvet og en hvid.
Begge blev købt brugt for en slik - og kunne i teorien have været solgt videre, da barn nummer 4 holdt op med at sove til middag i barnevogn.
Dog falmede kaleschen af åre noget på den mørke vogn.
De er GODE vogne. Solide. Brede.
Kan nemt bære et ekstra-barn ovenpå overlæderet, om der er en lille storesøskende, der får trætte fødder under spadsereturen.
Med isoleret stålkasse, så baby kan holde varmen og et liggemål på omkring 91-92. Så hut jeg da hvisker.
Der er kun eet "men" ved dem: de er TUNGE og fylder ikke påfaldende meget mindre i sammenklappet stand end i "udklappet".
Så hvis du skal køre meget i bil med barnevognen bagi, så vil jeg nok IKKE tage en Odder Sølvpil.
Ellers skal du nok købe en kassebil.
med venlig hilsen atengstedtMan skal aldrig slås med et svin. Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det! (desuden er svinet ofte den stærkeste...) Link til debatten om FMS!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|