Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

En efternøler..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 12:29
Jeg har 3 børn, en datter på 16 og 2 sønner på hhv. 14 og 10. Jeg har længe ønsket mig en baby mere, og i oktober gik manden så med til at droppe præventionen (pessar).

Jeg er 38 år, og det mener jeg ikke er for gammelt til at sætte en baby i verden! Jeg gik til lægen i oktober efter at min mand og jeg var blevet eninge om at forsøge at få en baby til. Han lavede forskellige undersøgelser bl.a. en hormonblodprøve. Den viste at jeg havde for meget mandligt kønshormon (men jeg er ikke i overgangsalderen :-)).

Nu går jeg så og venter på at komme til ved en gynækolog her først i det nye år. Men mit underliv opfører sig mere og mere mærkeligt! Jeg pletbløder hver gang vi har haft samleje og også indimellem bare sådan lidt "for sjov". Desuden havde jeg menstruation fra d. 4-18 dec., men det var kun en meget let menstruation. Ellers har jeg ikke haft menstruation siden vi træf beslutningen i oktober!

Jeg har desuden kvalme og ondt i hovedet, som jeg har haft under mine 3 graviditeter, men jeg mener ikke, at jeg kan være gravid, når jeg går og bløder sådan og der iøvrigt ikke er styr på hormonerne, eller hvad?

Ind imellem klør det også en lille bitte smule i den aller nederste del af skeden (sorry hvis du ikke gad at vide det), og så bliver jeg i tvivl om blødningen kommer fra livmoderen eller fra skeden?? Det har sviet gangske let efter samleje en enkelt gang, så jeg kan ikke lade være med at tænke på om jeg har fået svamp? Jeg har aldrig haft svamp eller andre kønssygdomme (bliver rutinemæssigt tjekket i forbindelse med celleskrabsprøve, og både min mand og jeg er tro mod hinanden -håber jeg da!!!) før, så jeg ved ikke hvordan det skal føles. Men jeg regner med at svamp giver noget kraftigere symptomer end en meget let, næsten ikke eksisterende kløen og 5 min næsten ikke eksisterende svien efter samleje??

Jeg har som sagt allerede en tid ved gynækologen, men jeg vil så gerne vide om der er andre der har oplevet noget lignende mine symptomer og evt. kan sige hvad der sker i mit underliv. Kan jeg være gravid, og kan blødningerne i så fald være ufarlige? Kan jeg være gravid, men hvor der er noget galt? Kan det være at mine hormoner bare er gået helt i kuk? Kan det være at mine hormoner er i kuk, og at jeg samtidig har svamp? Jeg vil sætte meget pris på dit bud.

Med venlig hilsen Marianne
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 14:48
Tja jeg kan jo ikke lige sige om´du er gravid eller ej. Men da jeg ventede mine børn(har 4) havde jeg lidt svamp i skeden. Her 4. gang var det meget mindre end de andre 3. Det kløede også kun lidt. Men når du bløder lidt? Jeg havde en veninde der også fjernede sit pessar, og hun havde også en del blødninger inden hun blev gravid. Så måske det bare er noget hormonelt.

Det ved jeg ikke. Man kan vist nok købe gravidtetstest nu der kan give svar næsten med det samme. Var det måske en ide? Hvis du er/bliver gravid så held og lykke med det.

Mine piger var 11,10 og 6 da vi fik den sidste, og de elsker ham bare. Der findes ingen bedre. Så jeg ville (hvis gyn. siger go for det) bare springe ud i det.

Held og lykke og godt nytår.

Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Efternøler ;o)
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 15:23
Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål om dine symptomer - vil bare lige komme med en psotiv bemærkning.

Du vil sikkert blive mødt af undren og dumme spørgsmål, når I har valgt at lave en efternøler og så i den alder *ss*.

Men mine forældre blev skilt for ca. 14 år siden og min mor mødte en mand der ikke havde børn - de har så i fælleskab givet mig en herlig lillebror som bliver 9 år i marts.

Min mor fylder 50 til juli og faderen er 43 år, så min mor var ca. 41 år da hun fødte Simon.

Jeg er selv 26 og har en bror på 21, en søster på 17 og den mindste bror på 9.

Vil bare fortælle, at det er herligt at I gør som I har lyst til og at det nok skal blvie dejligt ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Aj hvor herligt,
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 15:35
og du er bestemt ikke for gammel !

At det skulle være noget hormonelt at smide pessaret, kan det ikke rigtigt være da den jo intet hormon indeholder.

Jeg pletblødte meget under graviditeten med Albert, mest i de første 4 måneder. Det var lige til at gå ud af sit gode skind over, men vi har verdens dejligste dreng nu.

Din egen læge kan hurtigt konstatere om du har svamp i skeden, ellers må du gerne bruge canesten selvom du måske er gravid (spørg apoteket). Sjovt for jeg har nemlig hørt at Canesten kan hjælpe lidt med at blive gravide, hvordan det kan jeg ikke se eller regne ud. Om det er en skrøne, ved jeg ikke.....

Med held og lykke med projektet. Det er jo et rigtigt ønskebarn I skal have, så hold ud ;-)

Knus fra
Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

efternøler...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 17:52
synes bestemt IKKE at du er for gammel... synes tværdigimod at det er fedt at dig og din mand har mod til at få flere børn... i er jo for længst kommet over -skrig og skrål og ble-skift midt om natten-alderen med de andre børn... held og lykke!
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 19:13
...præcis som jeg havde det, da jeg efter fødslen af den 4. fik en lokal østrogenmangel i skedeslimhinden.
:-(

Snup en hormonstikpille (fåes i håndkøb under navnet Sexadien) eller 4 og se om det ikke tager generne!
(i)

Ellers må du besøge den rare doktormand/kvinde og bede om råd.
:-)

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)

Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd

Gammel NO WAY
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 21:41
Blir selv 40 næste år og har en efternøgler på 6 mine de to ældste er snart 21 og 17 år.. Så gammel NO WAY.. held og lykke med projekt efternøler... (y)
:-Dwho intet vover intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

svamp....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 22:18
har jo altså intet med utroskab at gøre. Det har noget med PHværdien i skeden at gøre -tror jeg nok.

prøv at læs om det på netdoktor

opstaldning 5 km fra Aalborg C. lækker folde og rideterræn.
skriv for yderligere oplysninger
0
0
Svar på denne tråd

herligt
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 22:59
Sikke en herlig beslutning! Ville bare fortælle at min mor var 40 da hun fik mig og min søster var 17. Det er da gået meget godt :-)

Held og lykke.
Katja

>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<

0
0
Svar på denne tråd

Tak for opbakningen.
Forfatter: 
Dato:  31-12-2004 10:13
Tak for jeres søde indslag.

Det var rart lige at høre andres erfaringer med lignende symptomer.

Det er også dejligt at få bekræftet, at det vi begiver os igang med, ikke er helt hen i vejret.

Vi har selvfølgelig tænkt det grundigt igennem. Jeg vil være ca 53, når han eller hun skal konfirmeres, og det syndes jeg egentlig umiddelbart lød gammel. Men så kom jeg til at se på min mor, hun er 59, og hun er da en attraktiv, smuk og aktiv kvinde (overhovedet ikke spor bedstemor-agtig). Hun arbejder som mellemleder i en stor virksomhed, og hun er overhovedet ikke gammel!

Desuden er jeg kun 3½ år ældre end vores elegante UNGE kronprinsesse! ;-)

Min mand er 6 år ældre end jeg, men han vil formentlig stadig være under 60 den dag, den lille ny skal konfirmeres.

Vi føler begge to, vi har så meget overskud. Vi har en ok økonomi. Vi er færdige med at renovere gården. Vi har bygget ny stald samt ridehal inden for det sidste år, men hold da op hvor sparer vi meget tid på ikke at skulle ligge og køre hele tiden! Mens de forskellige bygge og istandsættelses projekter har stået på, har vi naturligvis brugt meget tid overskud på det, men nu er vi færdige!

Jeg har halvdags job på et gymnasie, og min mand har hjemme arbejdsplads som landbrugskonsulent. Han har selvfølgelig lidt travlt i perioder, da han selv passer det meste ved driften af vores 80 ha jord. Men de tider er faktisk der, han har den allerbedste kvalitetstid med vores yngste. Vores 10 årige var ikke ret gammel, da han begyndte at stå op kl halv 5 om morgenen, for at se om det var sprøjtevejr, så han kunne komme ud at køre traktor med sin far {>

Vi har desuden en barnepige lige ved hånden :-). Vores datter har altid ønsket sig en lillesøster, det kan vi naturligvis ikke love hende, men hun er så kærlig og omsorgsfuld over for den mindste, og hun glæder sig til at skulle være storesøster igen.

Den mellemste synes, at det er lidt pinligt. Han synes i det hele taget at det er lidt pinligt at han bor helt ude på bøh-landet, hvor det lugter af hest! Vi er selvfølgelig ikke ude på at træde på hans følelser, men han er 14 år, og han bruger 1 time på at sætte hår om morgenen! Så vi er sikre på, at det pubertetet der trykker.

Begge de store er flinke til at hjælpe til med det praktiske her på gården (ellers får de iøvrigt igen lommepenge). De har hhv 3 og 4 dage om ugen hvor de hver ordner alle de 7 heste bokse. Jeg lukker ind og ud samt fodre 3 gange om dagen, kører lidt wrap og vand ud på foldene og sådan lidt, men det rager ikke vidt.

Vi har virkelig pladsen, roen og overskudet til en baby, som vi aldrig har haft det før. Da vi fik de 2 ældste var jeg stadig under uddannelse, og da den yngste kom, var vi lige flyttet ind her på gården.

Jeg savner at være tyk og rund og mærke det spirende liv vende sig i min krop. Jeg savner at høre hvor meget lyd, der kan komme ud af sådan en lille en. Jeg savner at sidde i stuen i dæmpet belysning, når alle andre sover, mens min krop giver min baby næring. (Jeg savner at kunne tage en lang lur om formiddagen) Jeg savner at se det første smil...den første tand...de første skridt.

Min mand synes ikke, at der findes noget mere 6et end en slank kvinde med en stor gravid mave. Så vi glæder os.

Med venlig hilsen Marianne
0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 13:56
jeg har en veninde som lige har været i TV. Hun har 13 børn hvoraf den yngste lige er blevet 6 år, og hun er over de 50 ;-D
:-Dwho intet vover intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

ældre mor
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 15:15
er jeg også
mine born er 20,17,16 og 4.
jeg er 44
og det er dejligt at har mine lille dreng..og de stor elsker ham også
0
0
Svar på denne tråd

Marianne.....
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 19:30
syntes at det lyder dejligt at i vil prøve at få en lille efternøler....men nu ikke noget med at råbe for højt om det for min kone plager mig om at få sat trådene sammen igen så vi kunne få en lille efternøler men jeg gider ikke flere søvnløse nætter og bleer...

Rigtige mænd rider western

Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003
" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
0
0
Svar på denne tråd

Hyggeligt............
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 23:29
Det lyder MEGET hyggeligt ;-)

Jeg kan love dig for, at var det ikke fordi min krop sagde stop efter Line på nu 11 år, som jeg fik som efternøler, da jeg lige var blevet 33 år ( og hun var et stort held ;-) ), så havde vi også lavet nogle flere dejligheder :-)

Min egen og andre læger, fik udpenslet præcis hvordan jeg ville dø pgra en ny graviditet, da jeg pippede op om planer om flere afkom ;-) Og min private gynækolog, hvis kone og datter selv har heste, ordinerede en hest mere istedet for et barn der med sikkerhed ville gøre sine søskende og sig selv morløse ;-)

Held og lykke med projektet ;-) Jeg er helt misundelig ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var så heldig...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2005 11:46
at få en lillesøster da jeg var 22 år - og jeg er bare så glad for hende... Min far er 56 år og min bonusmor er midt 30'erne - så der er en "lille" alders forskel... Min lillesøster er i dag 1½ år og jeg synes det er skønt at være blevet storesøster.

Gitte :-D
0
0
Svar på denne tråd

Held og Lykke
Forfatter: 
Dato:  04-01-2005 20:30
Min mor har været på alder med dig, da jeg blev født(har en storesøster på snart 24, er selv lige straks 20), det har jeg på intet tidspunkt set som et problem! Du har masser at give af endnu! (Hvis du er bare en lille smule som min mor) ;-)

Så jeg ønsker jer al held og lykke!
0
0
Svar på denne tråd

efternøler...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 02:11
Hej

Ikke for at være negativ, men mere som en modvægt til alle de positive indlæg.....

Min mand og jeg har 4 børn. To på 14 og 12 år - og to på 3 og 6 år. Vi elsker dem alle og det er skønne unger, men der er dælme gang i den og til tider kan vi altså godt falde om i sofaen og drømme om at vi var stoppet ved de to store :)
Hold da op al den tid vi så havde haft til hinanden, hypperne, vennerne og alt det andet som vi også gerne vil i vores liv.
Jeg kan til trods for dette godt genkende lysten til en lille ny baby og har svært ved at tænke på at det aldrig skal gentage sig, så fuld forståelse for lysten til at få en mere.
MEN den uafhængighed som I er godt på vej imod, den bombes altså ÅR tilbage...........

Pøj Pøj med pojektet

KH Sillepigen
0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 20:39
skal også lyde fra mig. Gammel nej bestemt ikke. Jeg ville bare ikke til det igen. Jeg bliver 39 og nyder mine 2 store børn på 15 og snart 12, det giver frihed. Kan dog også godt savne det der bomlen rundt i maven, men ikke nok til en efternøler!!!! Det er vi heldigvis enige om.

Ulla
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider