Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Ideer til fondue
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 10:39
Ja det vrimler jo allerede med opskriftsforslagstråde til nytårsaften herinde, så nu vil jeg give mit bidrag med. :-)

Da det er første år vi er på gården og det er første gang vi har hestene nytårsaften, har mig og manden valgt at have en hyggelig og fredelig aften derhjemme.

Vi har valgt at lave fondue fordi det er noget vi kan sidde med i laaang tidm og det er så her jeg skal bruge jer, for jeg trænger til lidt inspiration til hvad vi kan komme i gryden. ;-D

Indtil videre her vi: godt mørt oksekød, små pølser med bacon om, broccoli, champignon, peberfrugt, og cherrytomater. og så skal vi have en god salat godt brød og dressing til.

Til forret står den på østers, det har det og vil det altid gøre.

Desserten er vi lidt i tvivl om endnu, enten et par gode oste og noget frugt eller en rigtig møg tung chokoladekage med dejlig frugt til. :-D

Men har i forslag til hvad vi skal putte i gryden nytårsaften så tager jeg gladeligt imod.

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
everyone imitates someone-
0
0
Svar på denne tråd

Vi skal god tnok have
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 10:46
Raclette, men mange af tingene er jo det samme:

Konge/tiger rejer – Rogn – Tun.
Kyllingefiler – Oksefilet – Svinemørbrad – Bacon – Cocktailspølser - Hakkebøffer, Chorizopølse,
Peber, Gulerødder, Majs, Mini majs, Tomater, Soltørret tomater, Agurker, forårsløg, Pinjekerner, Løg, Broccoli, Purløg, Bladselleri, Ost, Feta, Oliven, Hvidløgssmør, Smør, Æggemasse, Mango chutney, Hot salsa, Heinz-
Pasta, Små kartofler, Risblanding, Flutes, Bacon omviklede bønner/bladselleri.

Dessert er Chokoladefondue brun/hvid med flamberet frugt.
Appelsinfiler, Pære, Æbler, Ananas, Banan, Kiwi,
Pernod, Cognac, m.m.

hov - vores forret er Hummer Termidor.

mvh PiaR
quantum in me fuit.

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

PiaR....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 10:56
Tak, du huskede mig lige på at jeg skal have Halloumi til fonduen, ummm elsker den ost.

Og så tror jeg da lige vi skal starte med et par tigerrejer og noget tun... mums

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
0
0
Svar på denne tråd

Kalvelever
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 11:01
Hej Katrine

Vi har altig lidt kalvelever med på fadet. Det er ikke alle der synes at det er så fantastisk men vi ÆLSKER det. Det er meget delikat evt. med bacon om.

VH

Katja
0
0
Svar på denne tråd

zdhdjndcj
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 11:05
I kan putte løgbåde på spydene også.
Hvis man er til stegt banan kan det også lade sig gøre, bare der sidder noget nedenunder som kan holde den fast.
Jeg syens det er meget lækkert at bruge flere slags kød, så måske købe noget kalkunkød til også?

Du skal ikke være bange for at have kød til overs, når vi er færdige med at spise fondue smider jeg kød, champignon og løg i en stor stegegryde , svitser det, kommer vand på og lade det småkoge i en time eller to. Og så har man den lækreste gullasch til dagen efter.

Det der med tigerrejerne er så som så, vi har prøvet at putte rejer eller andet fiskeagtigt i fonduen, men det kan ske at resten af køden får en fiskesmag, så pas på med det.

0
0
Svar på denne tråd

kalvelever
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 11:18
Kalvelever var dog en fremragende ide og jeg har heldigvis masser af det i fryseren. :-D

Kalkun er ikke lige mig, men løg skal vi da selvfølgelig osse have på, hvordan kunne jeg glemme det.

Det er nok rigtig nok med fiskesmagen, så vi skal vist bare have en lille mundsmag.

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
0
0
Svar på denne tråd

Hvis man er til den slags...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 15:37
... så smager det altså også godt med hele hvidløgsfed. De bliver bløde og milde i smagen og er nemme at få til at blive siddende på gaflen - men hvis man ikke er sikker på, at alle i selskabet kan lide hvidløg, skal man nok være varsom.

Mvh
Lisbet
- som sidder og bliver helt sulten af at læse om alle nytårsmenuerne :-P
0
0
Svar på denne tråd

gfgfgfgfg
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 18:11
i fondue kan du bruge rødvin eller hvis vin i stedt for olie det samger godt.
spring rytter styre for vildt

En rigtig hest er en oldenborger.
(y) {>
0
0
Svar på denne tråd

Hvilken olie?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 12:31
Hej, vi er ikke til rødvin i gryden, har prøvet det, da nogle venner vi havde, sagde at det bare var det bedste ;-) Men hvilken gryde tror I blev brugt mest? Den med olie :-D
Men hvilken slags olie bruger I? Jeg kan nemlig ikke liiige huske hvad der har været bedst :-P

Godt nytår
Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

olien....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2004 09:40
Man skal altid bruge lugtfri olier til fondue, og vindruekerne olie skulle være blandt de bedste.

Det er i hvert fald den vi skal bruge i aften :-)

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider