Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Dessert til nytårsaften
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 13:23
Jeg skal bruge ideer til desserten nytårsaften. Det skal være til voksne og vi bliver vidst 12.
Det behøver ikke passe til forret og hovedret, da det medbringes af andre og jeg ikke ved hvad det bliver.
Det skal være lækkert, og det gør ikke noget hvis den er "tung" da vi bliver mange bønder ;-)
Jeg har et hav af marcipan i fryseren, så det må meget gerne indgå.
(jeg kender allerede DK-kogebogen)

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Jeg laver...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 13:31
... en Bombe Surprise

Den kan tilpasses i størrelsen efter hvor mange i er - og efter hvro stor din ovn er.

Lagkagebund lægges på et metalfad( helst et med en god kant). der sprinkles lidt spiritus over - efter smag - jeg bruger nok GranMarnier.
Så skal der frugt på - jeg tror at det for vores vedkommende bliver mandarinstykker, eller en krukke Amarena Kirsebær (i ved, dem i SØD sirup - så bør spritten nok udskiftes med kirsh)
Næste lag er is - enten købe eller hjemmelavet.

Hele historien dækkes med et lag marengs (det kan jo piskes i god tid) - husk at lave lidt mønster i det.

Er tingene forberedt, kan det hele samles i løbet af et øjeblik.

Ind i ovnen for fuld knald i omkring 5 minutter, til marengsen er fin lysebrun, men isen må ikke smelte.

Ud af ovnen, overhældes med spiritus (cognac er godt, elelr andet med en høj procent), antændes og bæres ind til bordet i antændt stand :-)

Høj kant på fadet, så du ikke hælder spritten ud over bordet (har engang sat ild til et helt køkkenbord på den måde - heldigvis var det et stenbord, men det så flot ud, med brændende cognac over det hele)
*£isbeth & Baloo*
If you want to make enemies, try to change something.
(Woodrow Wilson)
0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke lige finde opskriften.....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 13:33
....men det er fra en af Brugsens kogebøger.
Det er en ret enkel "sag" med kagebund med masser af marcipan, der bruges en sprøjtepose til at lave en flot kant med på bunden/bundene.
Fyldet er meget enkelt, nemlig stiftpisket flødeskum hvor der vendes purerede hindbær i.
Får helt selv lyst til at lave det igen, så skal jeg lede seriøst efter opskriften ??
Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

en gang hjemmelavet is
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 21:01
med marcipan- og chokoladestykker, det smager bare godt!

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vi skal have
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 22:12
chokolade fondue med frisk frugt - og marcipankugler :)

mvh PiaR
quantum in me fuit.

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Anjas Opskrifter
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 09:54
prøv at se på www.anjas-opskrifter.dk
(tror nok der er bindestreg)

Der har jeg selv forelsket mig i en islagkage med marcipan og Bailey. Lyder kanon, men jeg har altså ikke selv prøvet den endnu.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

helt klart
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 11:00
Vi har i mange år altid fået fondue til nytårsaften, med is og frugt til dessert.
Men i år vælger vi noget rødt kød, og så chokolade fondue til dessert. Ungerne er vilde med det og er rigtigt hyggeligt at afslutte en god middag med det.

Kun fantasien sætter grænser for hvad du kan bruge.
Selv små stykker sandkage kan du bruge :-)

8-) Jeg er den jeg er, med egne holdninger og meninger 8-)

Min mail

Min hp, tør du ? :-D
0
0
Svar på denne tråd

desserter
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 15:01
Tak for jeres gode og meget lækre ideer!
Den der is-surprise var der en der havde med sidste år, så den bliver det ikke.
Jeg er ikke selv særlig vild med chokolade8men meget vild med desserter!), så fonduen bliver det heller ikke.

Den der marcipanbund lyder godt. Er den sådan lidt kransekae agtig? Det kunne være lækkert, og så med is og frisk frugt ovenpå. Jeg tror det er den jeg vil satse på, så Lisbeth, hvis du kan trylle en opskrift frem ville det være kanon :-)

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider