|
|
| Jeg får et nervøst sammenbrud!! |
|
|
Glædelig jul til alle.. Det var den herligste julemorgen at stå op til..
Frederik fik noget fingermaling i aftes, og det havde han åbenbart i nat, ment at han måtte afprøve..
Så da vi stod op i morges, var der malet på sofaen, væggene, mine spisestuestole der ikke kan vaskes, hunden, hundens kasse, hele hans værelse inkl. alt hans tøj og legetøj, han havde rullet en hel staniol gennem stuen.
Jeg bliver idiot af den dreng.. Han står op hver nat og raserer hele huset.. Må man sætte krog på døren
Og han havde som prikken over i'et taget alle de nye julegaver og givet lidt maling - deriblandt nogle trøjer der skulle have været byttet...
Da jeg vågnede lå han lige så sødt ved siden af mig (i min seng) og sov, indsmurt i maling, så hans nye nattøj er lige til at hyle ud, sammen med alt hans legetøj..
Nogle med lidt moralsk opbakning??
Julie
NOGEN DER ØNSKER TO SØDE PONYER? BEGGE PONYER SÆLGES TIL DE RETTE PERSONER, STED FØR PRIS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja hvad |
|
|
kan man sige..
Du ved jo åbenbart han står op om natten, hvorfor så ikke sætte de ting væk han ikke må tage???
Jeg har låst ud til køkkenet da jeg har et par stykker der tømmer al maden ud på bordene og glemmer at sætte det ind igen (der er kun låst om natten) ellers er der fri adgang til hele hytten.
Jeg kunne ALDRIG drømme om at sætte krog på ind til mit lille barn, de skal kunne komme ind til forældrene og få den tryghed der er behov for.
Fingermaling kan som regel fjernes, der må stå noget på dåserne/bøtterne, så læs der og så gå igang med rengøringen.
Selvfølgelig er det træls med de gaver der skulle byttes men det er nok mere mor og far´s skyld end den lille dreng. Nu ved jeg ikke lige hvor gammel han er men går ikke ud fra han er ret gammel og så gør børn som de først tænker og det kan jo tænkes, at han ville tørre finger af og så lå det nye tøj tættest på.
God rengøring og fortsat god jul..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Surt...... |
|
|
show - du må simpelthen lære at sætte de ting væk, der er uegnet for små drengefingre  Og i virkeligheden kan du være glad for, at han "kun" har svinet, og ikke selv er kommet til skade, hvis han går alene rundt uden opsyn om natten
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smiler en anelse... |
| Forfatter:  |
Tullermus |
| Dato:  |
25-12-2004 11:53 |
|
... du har i det mindste ramt plet med en gave han blev glad for, ikke
Men nej, det er sgu ikke sjovt. heldigvis er de fleste slags maling til børn forholdsvist let at fjerne, fordi producenterne ved, at det har en tendens til at "havne" de forkerte steder. Læs lidt om ikke det er muligt at fjerne det. Og væn dig så til at have børnefri ting udenfor børnerækkevidde.
At "bure ham inde" ville jeg ikke vælge, men det må være muligt at lære ham, at hvis han vågner om natten skal han hellere gå direkte ind til dig og vække dig, så kan I læse en historie, drikke et glas mælk, sove sammen eller etellerandet?
Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for opmuntringen |
|
|
Til orientering lå malingen i et skab meget højt oppe, menhan har da bare sat to stole ovenpå hinanden, og så kunne han nå..
Vi har ikke noget der indenfor rækkevide, men han skal nok få fat i det..
Da husets eneste dør er ind til hans værelse, er det lidt svært at låse af, så han ikke kan komme til noget..
Men løsningen må jo være at jeg sover sammen med ham, for ellers er jeg jo en dårlig mor der lader mit barn gå rundt om natten uden opsyn..
Og så ikke et ord, om at i nat var første nat jeg sov i 2 måneder, for ellers er jeg vågen for at holde ham i sengen..
Julie
NOGEN DER ØNSKER TO SØDE PONYER? BEGGE PONYER SÆLGES TIL DE RETTE PERSONER, STED FØR PRIS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natteravn. |
|
|
Hej Julie.
Har du nogen idé om, hvorfor han ikke sover om natten?
Hilsen Linda.
Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linda... |
|
|
Han går hjemme hos mig, og har gjort det siden 1.nov. han dødkeder sig, selvom vi går i skoven, leger udenfor osv.
I går faldt han i søvn kl.18 og blev vækket kl.19 da vi skulle rundt om juletræet. Den ene time, er nok til at han ikke sover om natten...
Han sover ikke til middag, og har ikke gjort det siden han var 2. Men hvis bare han får 1 times søvn i løbet af dagen, er den helt sikker at han er vågen hele natten..
Jeg ved godt at jeg ikke lever op til mit ansvar som mor, når jeg bare sover fra det, men jeg hører ham virkelig ikke.. I nat er første gang i 2 måneder jeg har sovet hele natten..
Jeg glæder mig til 1.feb hvor han skal starte i bh, så bliver han forhåbentlig ordenlig træt, så han kan sove..
Men lige nu er jeg på randen til et sammenbrud, det er SÅ opslidende at skal se sit hjem raseret så tit..
Hvis jeg låser ting inde i et skab, finder han en måde at åbne låsen, så det er heller ikke en mulighed
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie....... |
|
|
Måske du skal kigge lidt på, hvornår han kommer i seng om aftenen og igen står op om morgenen?
Det kan let blive et skidt mønster at være vågen anderledes, også for børn, og det kræver træning at ændre opståede mønstre. Det vil sikkert ikke alene være nok at din søn starter i børnehave, og i starten bliver mere træt - for det er en stakket frist.
Han skal lære, at man sover om natten og er vågen om dagen. OG at man hvis man vågner om natten, ikke står op, men lægger sig til at sove igen.
Mange børn vågner lidt i perioder om natten - men de står ikke nødvendigvis op.
Er han evt vant til, at du står op med ham om natten? Kan det være fordi han har brug for ekstra opmærksomhed en periode?
Husker jeg helt galt, eller var der noget med, at du en periode have et job, hvor du kun var hjemme enkelte dage om ugen?
Det er svært at give dig kvalificerede råd udfra så så lidt, som der står i dit indlæg - også at du nu har sovet for første gang i 2 mdr???? Er det sandt med så stor en søn - så er der noget der bør ændres i en fart.
Det ER en opgave og et ansvar at være forældre - og møgbesværligt til tider - men som regel kan tingene løses relativt nemt, hvis man tager fat i det
Det må være en menneske ret at sove om natten, når man ikke mere har spæde børn i huset ( og barnet ikke lider af f.eks autisme, Damp elign. - for så er der helt andre ting der gør sig gældende ).
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan heller |
|
|
lade være at smile, julie, det kunne lige så godt ha været her, bortset fra niels sover om natten, men han har fået til vane at stå op uden at kalde, det resulterede så i at igår korges var han stået ekstra tideligt op, jeg fandt ham på hans værelse med en saks og en af hans julegaver, som han havde åbnet, jeg havde jo selv sagt til ham at han skulle sove en nat mere i torsdags inden han fik pakker, og det havde han jo så gjordt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan lige forestille mig |
|
|
dit ansigt og din gru, da du vågnede op ved siden af 1 stk. farvelade-søn...
Nu er det heldigvis ikke mig det er sket for, så jeg synes det er vildt morsomt og nøget så sødt
Jeg havde sikkert selv fået et føl...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jEG SYNTES DET MAA |
AG PALADINI |
25-12-2004 15:21 |
|
VAERE LAEKKERT, TAENK AT HAVE SAA UNG EN KUNSTNER?? JAMEN DET MAA VAERE UNIKT, ALTSAA KAN DER IKKE VAERE 2 AF SAMME SLAGS OG I DE TIDER VI ER NU HVOR VI ALLE GERNE VIL VAERE INDIVIDUELLE, MAA DET DA VAERE NEMT AT SAELGE SOM KUNSTNERISK ARBEJDE IKK???
LOVE IT, BARE JEG VAR DER KUNNE JEG GODT TAENKE MIG AT KOEBE ET PAR TING, OG GEMME DET TIL FREMTIDEN OG SAA SE DENS VAERDI STIGE hehehe MERRY xMASS NU VED DU HVORFOR DE SIGER HOW HOW HO ARIEL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så kom jeg igennem |
|
|
Så kom jeg over på den anden side, det meste er rengjort, og resten bliver i morgen..
Jeg kan godt grine af det nu, men det er sgu træls alligevel..
Frederik har sovet igennem om natten siden han var 5mdr. altså lige indtil d.1.nov. i år.. Dagplejen stoppede, og da han skulle starte i bh efter nytår, syntes jeg det var synd at han skulle i gæstepleje - når nu jeg går hjemme..
Efter han er begyndt at gå hjemme hos mig, har han ændret sig fuldstændig.. De dage vi har været nede og besøge h'en er han samme gamle Frederik.. Så han mangler nok bare noget social kontakt med børn på hans egen alder..
Hans sovetider er ikke ændret. Han kommer i seng ml.21-22, alt efter om vi skal noget, og op igen ml. 7-8..
Jeg håber og tror nu stadig på at det bare er overskudsenergi, og kedsomhed der gør det..
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyha det |
HHansen |
25-12-2004 21:47 |
|
er hårdt at have friske opfindsomme unger
Håber du fik taget billeder af 'tragedien' de vil gøre sig godt når han skal konfirmeres
Udover det har jeg ingen råd - tror du selv har styr på det og at det får en ende når han kommer i børnehave igen
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ind i Jeres soveværelse indtil 1.2! |
Johanne! |
25-12-2004 22:00 |
|
Jeg ville bestemt flytte hans seng ind til Jer indtil han skal starte i børnehave! Det dér er da ikke til at holde ud
Jeg vil ikke begynde at analysere "hvorfor" han ikke sover om natten, men det er vigtigt for Jer allesammen at I finder en løsning NU! Hans alder taget i betragtning, kan han godt forstå, når I fortæller ham, at han skal sove om natten, så må I tage et alvors-ord med ham. - Også selvom det trækker tænder ud nogle nætter! (Om ikke andet, kan I da sige til ham at han får barnevognssele på om natten, hvis han ikke stopper....?)
Hvad med at sætte sådan et trappegitter i dørhullet?(kun hvis han sover inde hos Jer!)
Kender I ikke nogen med jævnaldrende børn han kan lege med engang imellem? Kan han ikke besøge venner/familie? (så sker der da lidt andet for ham)
I kan også tage i legestue - og se om der skulle være nogle nye kammerater dér?
Johanne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uden du vågner ??? |
|
|
hejsa
hihi... kan lige forestille mig det.
staniol larmer da rimeligt meget, og hvis et lille barn skal sætte 2 stole ovenopå hinanden foregåre det da heller ikke lydløst ?! vågner du heller ikke når han kravler op i sin seng ?
måske kunne du sætte et par babyalarmer op og så skrue meget højt op i dit soveværelse, så ved den mindste lyd i resten af huset så kommer der en slem "ssskkkrrzzz" lyd i din ende. hvis du ikke vågner af stolestabling eller leg med staniol og julegaver, så vågner du nok heller ikke af en dør/havedør der bliver åbnet og et barn der smutter ud.
min søn har en gang været på eventyr i huset tidligt om morgenen. han valgte så bare at tage sin stol og kravle op på køkkenbordet tage en pose havre gryn og en hel fuld grøn opvaskemiddel og så eller dekorere hele bordet med enb blanding af de 2 ting, samt fylde min kaffemaskine med det også.... jeg vil slet ikke tænke på hvad der kunne være sket. fks hvis han havde tændt kaffemaskinen eller alt muligt andet farligt.
så jeg vil ikke sige det er barnet der skal laves om på men dit sovehjerte  jeg sover selv meget tungt men efter den ene gang så vågner jeg for det kan hurtigt gå galt med et lille barn alene blandt alle de farlige instrumeneter der findes i et køkken. og hvad der ellers kan ske.
at sove mens sit barn er vågen er jo i mine øjne det samme som at lade det være alene hjemme. udover at barnet nok ikke er ked af det fordi det ved du er der.
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til alles orientering.. |
|
|
Har vi i nat sovet allesammen.. Jeg blev siddende udenfor hans dør, til han faldt i søvn i sin seng... kl.00.00
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på den igen |
|
|
Tjaa så har han været der igen..
Jeg har sat et barnegitter for ind til stuen, så han kun kan være på sit værelse og gå ind til os i soveværelset..
I nat vågnede jeg ved at han smed en vasketøjskurv ned af trappen.. Han fik at vide at jeg ikke vil have at han løber rundt og leger når vi sover, men hvis han vågnede skulle han komme ind og lægge sig hos os eller lægge sig ned isin seng igen - det så ikke ud til at fise ind..
Da jeg så stod op i morges, opdagede jeg at han også har nedlagt gitteret, og er derefter gået ud i køleskabet og har taget ketchup, remoulade osv.. og sprøjtet det ud i hele værelset + hans sengetøj, og har taget to L mælk og helt ovenpå det hele..
Ja undskyld, men det er sgu lidt svært at sætte sit køleskab så han ikke kan nå det...
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, men faktum er at jeg helt seriøst snart bryder sammen.. Jeg kan ikke holde det her ud, der må sgu da være noget jeg kan gøre for at få ham til at blive i sin seng!
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med at...... |
|
|
sælge ham til amerikansk tv? De må da kunne bruge ham underholdningsmæssigt....
Nej ærligt talt, er du sikker på, at han ikke har andre problemer?
Mange børn med forskelige neurologiske problemer, har søvnproblemer oveni - han kan jo f.eks lide af Damp eller andet?
Mange 3-årige har svært ved at sove selv - men jeg synes det er sjældent, de ligefrem hærger, som du beskriver...
Hvad hvis han sover hos Jer i Jeres soveværelse? Er det så det samme?
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så stopper festen |
Cruella76 |
29-12-2004 10:02 |
|
oki - jeg håber du tager gevaldigt @!#$ på os nu Julie!!!
Her kommer altså en svada der vil noget!
Sikken en infam møgunge!! Ikke om jeg havde stået model til det?
Og nej - jeg har ingen børn endnu, ikke før engang til Juni - men jeg kan LOVE dig for, at det der havde min unge ikke lavet mere end 1 gang!!
Jeg er bestemt ikke tilhænger af at man slår på børn, BESTEMT ikke - men ham der, ham er jeg sikker på havde fået en god gammeldags numseklasker hvis han var i hus hos mig!
Dit barn skal jo ikke låses inde - slet ikke i tilfælde af brand eller lignende! Og det kan heller ikke passe at i ikke kan have jeres soveværelse for jer selv, i hans alder!
Hvordan har han så ikke opførst sig hos dagplejeren?? Du godeste - ej, jeg sidder virkelig her og river mig selv i håret af arrigskab, både over din søn, men i aller højeste grad også over dig, som (sådan som jeg i hvert fald opfatter det) tager alt for let på det her!
Men Julie - jeg kan også godt høre at din grænse trods alt er ved at være nået - men en ting kan jeg forsikre dig om, det der er ikke en "normal" opførsel for en i hans alder!
Selvfølgelig kan de være nogle lømler og lave ballade og ødelægge ting - men det der lyder på mig til at være meget værre!!
Jeg ville seriøst søge proffesionel hjælp - hvis han opfører sig sådan der i den børnehave han skal starte i, så er jeg sikker på i lyn hurtigt også bliver upopulære, og det er jo heller ikke særlig rart hverken for dig eller ham Julie.
Jeg håber det bedste for jer - ellers kan du sende ham på ferie hjemme hos mig - så skal han få sin sag for 
De bedste hilsner ChristelMedlem af F.F.G.B.H Foreningen for gakkede baghave heste...Husk HN-Træf august 2005Hn-træf 2005
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PS...... |
Cruella76 |
29-12-2004 10:06 |
|
Gemalen og jeg havde overvejet hvis vi får en dreng, at kalde ham Frederik...
Den tager vi lige op til overvejelse... 
De bedste hilsner ChristelMedlem af F.F.G.B.H Foreningen for gakkede baghave heste...Husk HN-Træf august 2005Hn-træf 2005
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| støøøøn |
LoneSchannon |
29-12-2004 10:09 |
|
Stakkels jer -
Det lyder faktisk for mig, somom din søn har et eller andet problem: hyperaktiv, mindre grad af damp -
Hvor gammel er han: 3 år? Han ser ihvertfald gammel nok ud til at vide, at man ikke smører hele huset ind i ting og sager. Gør han også sådan om dagen, hvis han kan komme afsted med det?
Jeg synes I skulle få noget hjælp, for det der kan I da ikke leve med.
Vågner INGEN af jer, når han begynder sine natlige eskapader?
Tror du han har mareridt, siden han har så urolig en søvn?
Sover han tit om dagen - lad være med det, selvom det måske føles som en times uvurderlig fred og ro.
Det jeg ville foreslå - indtil videre- var at I skiftes til at sove hos ham, indtil I har fundet ud af hvordan I løser problemet, holder hans dør lukket og låst ( med jer hos sig) og når han så vågner blot insisterer på at man skal sove om natten, blive i sin seng og at det er helt uacceptabelt at stå op og gå rundt i huset.
Ved du nogenlunde hvad tid han gør det? I kunne prøve at være vågne ved den tid ( en af jer) og få fat i ham inden han begynder sit terrorregime.... Stil vækkeuret og få fat i ham når han begynder at myldre rundt og følg ham i sen igen - også selvom det er tusinde gange.
Har I lys i huset om natten?
Han kan øjensynlig ikke tåle omvæltningen fra pasning ude til pasning hjemme - siger I tit at han snart skal starte et andet sted? det kunne også gøre ham utryk, fordi han måske ikke har alderen til at foretage den abstraktion det i virkeligheden er, at skulle beskæftige sig med noget i et fremtidsperspektiv.
Kan han sove hos andre - og gør han det samme dér?
Bliv ikke fornærmet over mine første linier - jeg kender jo ikke din søn, men masser af mennesker lider af forskellige grader af disse ting og har det heller ikke nødvendigvis godt førend man finder en måde at håndtere det på.
Det kan godt være, at tusinde mennesker ikke forstår at I ikke vågner - men det gør I nu engang ikke, så lad være at føle I skal forsvare jer. I må bare finde på noget inden det går galt.
Hilsen Lone
>Hodie mihi -cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for hjælpen |
|
|
Det er sjovt som ingen læser hvad det er jeg skriver..
Der har aldrig været problemer med ham før, det er først nu han er begyndt at gå hjemme hos mig at det er begyndt..
Jeg tror helt klart på at han keder sig og at han har for meget overskudsenergi..
De to gang vi har besøgt børnehaven (i 2 timer) er han faldet omkuld på sofaen kl.20.00 og har sovet helt til næste morgen.. Det må da bevise at det er fordi der sker for lidt her..
Nu var det egntlig ikke flere slag i hovedet jeg manglede, for så kunne jeg sgu lige så godt bare lade som ingenting herhjemme.. Jeg søgte gode råd, eller evt. en lille opbakning, for det her er simpelthen for hårdt.
May-Britt han fejler ikke noget, heller ikke DAMP, han er et utrolig kvikt barn der er langt foran sin alder på mange områder (testet af psykologer, da dagplejekontoret var i tvivl om de skulle sende ham et år før i BH)
Han har gået i dagpleje hos min mor, og er altid blevet passet med mindre børn, og har derfor altid styret legen.. Han er et meget dominant barn, men når han er sammen med børn på hans egen alder eller lidt ældre er der intet..
Men det er virkelig ikke rart at smide sine følelser og privatliv herind i håb om hjælp, og det eneste man får er hug og at vide hvor dårlig en mor man er..
Det hjalp sgu lige på selvværdet, og den spirende depresssion tak for det!
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En STOR klokke... |
|
|
... der hænges foran hans dør, så den ringer når han står op, BURDE kunne være nok til at vække jer, så i kan stoppe ham før han hærger. Og også at sikre at han ikek gør noget der kan være farligt.
Den skal selvfølgelig afmonteres om dagen, men hvis det er for en kortere periode at han har søvnproblemer, må det kunne bruges.
Ud over det, må du vist i gang med at børnesikre alle skabe - og køleskabet. Kan døren til køkkenet ikke låses?
Får grimme "syn" ved tanken om tændstikekr og den slags - husk at fjerne ALT den slags om aftenen (det gør i jo nok i forvejen)
Jeg tror ikke på at en "numseklasker" ville kunne løse noget. Selv om han har fået besked på hvad han må og ikke må, tænker børn jo ikke altid så langt, når de er optagede af at lege.
*£isbeth & Baloo* If you want to make enemies, try to change something. (Woodrow Wilson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen døre her |
|
|
Et af de store problemer her, er at der ingen døre er i huset.. Kun indtil hans værelse, soveværelset og badeværelset.. Der er ikke døre ind til stuen.. Ellers havde vi "bare" låst dem..
Jeg skal ud i dag og finde sådan en alarm at sætte på døren.. Den hyler som en tyverialarm, og det MÅ vi for pokker da vågne ved - det er sgu da heller ikke rart for mig, at jeg ikke vågner.. Hvis han græder vågner jeg med det samme - det er underligt!
Lone: Tak for de trods alt opbakkende ord..
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håber ikke |
LoneSchannon |
29-12-2004 10:27 |
|
at du opfattede mit indlæg som slag i hovedet?!
Men netop fordi han måske er meget intelligent kan det være årsag til hyperaktivitet eller noget der ligner. Udfordringerne kan være for små, hvilket du jo også selv er inde på.
Det der må være værst for dig er vel den vrede du uvilkårligt føler mod dit barn - for det er da satans til adfærd - det gir dig vel dårlig samvittighed. Lad være med det også!
Hmmmmm?
Struktur i hver eneste dag?
Lange gåture udendørs?
Har I ikke en eller anden legestue i omegnen I kunne frekventere?
Hyperaktivitet kan også skyldes allergi - prøv at tænke over de mest åbenlyse ting, såsom slik, farvestoffer bla bla bla.
Hvad siger din mand?
Cruella: barnet er jo ikke ondt - et tre års barn gør jo ikke denlags ting, fordi han er OND. At slå er ikke en løsning på noget som helst. Bare en erklæring om ens egen magtesløshed. Lad være med det!
Hilsen Lone
>Hodie mihi -cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rolig nu Julie |
Cruella76 |
29-12-2004 10:29 |
|
Slap lige af der...
Læs lige samtlige svar på dit indlæg igen, og så fortæl mig om 99% af dem ikke er positive og medfølende??
Så vidt jeg kan læse er det kun mig der har givet udtryk for at det der havde jeg sgu ikke fundet mig i fra et barn!!
Der er faktisk flere der skriver gode råd og idéer til hvad i kan gøre for at holde ham i sengen om natten - og helt ærligt - hvordan ved du at han ikke lider af en eller anden form for damp eller anden sygdom som May-Britt skriver?? Det har du måske fået undersøgt på den måned han har gået hjemme hos dig??
Nej Julie - fald lige ned, og så rejs dig igen - så var det altså heller ikke værre!
Der er da ingen der har skrevet at du er en dårlig mor - tværtimod har folk haft ondt af dig og føler med dig....
Tag selv og læs hvad der egentlig bliver skrevet!!!
Ja, lidt vrantne hilsner her, men fordi man får et enkelt svar som går en en lille smule på klingen, er det jo ikke ens betydende med at hele verden er imod dig...vel - heller ikke mig forresten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie.... |
HHansen |
29-12-2004 10:33 |
|
Kan dæleme godt forstå du er på randen af et sammenbrud når han laver sådan nogle numre - når det ikke bare er et engangstilfælde så er det altså ikke morsomt 
Mange af os så det nok som lidt sjovt da du skrev dit første indlæg, men jeg tror ikke man rigtig kan forstå hvor belastende det må være for dig, når det sker igen og igen.
Du kan jo ikke gøre for at du ikke vågner når han står op - det er altså ikke ALLE der har den evne at de vågner ved det mindste!! (jeg ville ønske jeg ikke gjorde - jeg vågner bare hunden vender sig  )
Jeg synes idéen med en alarm der larmer når han står op er god.. Så bliver du nok vækket og kan fange ham og forklare at han skal sove!
Har du snakket med ham om det om dagen? Hvad er hans egen forklaring på balladen?
Held og lykke med at holde terroristen i skak fremover.
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie.......... |
|
|
Mange børn med Damp er altså velbegavede børn - der NETOP leger bedst med ældre børn
Du skriver:
"Han har gået i dagpleje hos min mor, og er altid blevet passet med mindre børn, og har derfor altid styret legen.. Han er et meget dominant barn, men når han er sammen med børn på hans egen alder eller lidt ældre er der intet..
Men det er virkelig ikke rart at smide sine følelser og privatliv herind i håb om hjælp, og det eneste man får er hug og at vide hvor dårlig en mor man er..
Det hjalp sgu lige på selvværdet, og den spirende depresssion tak for det!"
Hvor står der at du er en dårlig mor?
Og når du vælger at skrive her, så er det da underligt, at du åbenbart kun vil have en bestemt type svar? Kunne du være så venligt at definere hvilken type svar? For hvis du forventer, at vi skriver, at det er helt almindeligt at 3-årige børn opfører sig som din søn, så har du et oprigtigt problem.
Det er IKKE almindeligt og på ingen måder acceptabelt.
Spørger du om råd - så tag dog imod dem. Og er du for klog til at høre andres mening eller råd - så undlad at skriv om dine problemer, så nemt er det!
Faktisk er det spild at tid et prøve at respondere til dig - fordi du åbenbart blot bliver fornærmet istedet for kontruktiv.
Og jo - jeg personligt undres - for hvis du er lige så ukonstruktiv i din opdragelse som i din respons her - så kan jeg så absolut godt få øje på din søns måske største problem
For din søns skyld - så tag dog imod hjælp!
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie - hvad med at |
|
|
sende knægten i gæste dagpleje/børnehave? Du skriver han aldrig har været sådan før, altså raserende om natten osv. det lyder som om knægten har meget energi der skal brændes af.
Jeg ville sende ham i gæste dagpleje, også selvom det kun er 1 mdr! Det andet er både synd for ham og for dig.
Hygge - Lise Caprilli Bates kombi sadel sælges billigt, se mere info HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lone & Julie |
Cruella76 |
29-12-2004 10:38 |
|
Oki - fair nok at nogle har den holdning at en "numseklasker" ikke løser noget....
Det gjorde det nu for mig da jeg var barn. Jeg var i hvert fald ikke i tvivl om at det jeg havde gjort var forkert, hvis "numseklaskeren" kom på tale!
Men fred være med det - man må jo ikke slå på børn, ligesom man heller ikke må slå på heste selvom de er ved at bide kraniet af dig
Når det er sagt, så er der jo mange andre måder at sætte grænser på.
En eller anden form for afstrafning mener jeg ville være på sin plads!! Nu ved jeg ikke hvad lille Frække Frederik rigtig godt kan li´, men det kunne jo være en idé at tage en snak med drengen om at hvis disse natlige sydsler gentager sig, så bliver han nægtet f. eks sit yndlingslegetøj, tv eller syltetøjsmad - hvad ved jeg...
Blot MIN form for råd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Numseklask........ |
|
|
og andre klask ER altså ulovlige og betegnes som vold i DK.
Og heldigvis for det!
Der er heldigvis mange, der er i stand til at opdrage vores børn med kærlighed og konsekvens HELT uden vold.
Og mange, der har problemer, er heldigvis kloge nok til at søge hjælp hos andre, der i blandt professionelle, der kan hjælpe børn og forældre inden det løber helt af sporet.
Det er ingen skam at have problemer, men det er helt uacceptabelt specielt for barnet ikke at få dem løst!
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvem sir |
LoneSchannon |
29-12-2004 10:44 |
|
at du ikke ville være blevet et endnu bedre menneske uden vold?
Og jeg ville da til hver en tid klappe min hest én, hvis den angreb mig.
Nå, men det er jo ikke det det handler om, her.....
Julie: det er IKKE normalt for en tre-årig at være således. Og det er heller ikke normalt, at en treårig har så megen energi at en normal hverdag ikke kan brænde det af.
Jeg tror han reagerer på omvæltninger - at det gør ham utryk.
En ringende klokke gør da bare jeres hus til endnu mere cirkus, endnu mere uro om natten. Det skal være kedelæigt at være vågen.
Men, ja, hvad siger han selv? Eller vil han ikke tale om det? Vil han ikke det er det endnu et tegn på, at I skal søge hjælp.
Og hvad med forslagene om at sove sammen med ham?
Hilsen Lone
>Hodie mihi -cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overreagerede måske |
|
|
Måske overreagerede jeg før - det beklager jeg så.. Men det er dælme ikke nemt når den dårlige samvittighed over ikke at vågne, gnaver og der så bliver skrevet
> Og i virkeligheden kan du være glad for, at han "kun" har svinet, og ikke selv er kommet til skade, hvis han går alene rundt uden opsyn om natten <
> at sove mens sit barn er vågen er jo i mine øjne det samme som at lade det være alene hjemme.<
>Du godeste - ej, jeg sidder virkelig her og river mig selv i håret af arrigskab, både over din søn, men i aller højeste grad også over dig, som (sådan som jeg i hvert fald opfatter det) tager alt for let på det her!
<
Ja jeg gør hvad jeg kan - og spørger jo bl.a. herinde om der er nogen med gode råd..
Jeg er dælme godt klar over at det ikke er normalt at en dreng på 3 år opfører sig sådan - lidt har jeg hørt efter i pædagogik timerne
Men vi må vel bare til psykolog endnu engang og så må vi håbe at han kan give os en forklaring..
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glem nu de numseklaskere |
Cruella76 |
29-12-2004 10:47 |
|
For nej - det er jo ikke det det handler om her
Den diskussion kan vi tage i en anden tråd en dag
Lone - man bliver ikke et meget bedre menneske end jeg er ...ahem...Nåh ikke? Ej, det gas - i kan vel ta´ det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lukke øjnene |
LoneSchannon |
29-12-2004 10:50 |
|
> at sove mens sit barn er vågen er jo i mine øjne det samme som at lade det være alene hjemme.<
Men det ER det jo, Julie!
Du har bare ikke lige lyst at høre det.
Men at lukke øjnene løser jo ikke problemet.
Jeres søn har et problem - og I har et problem fordi I sover fra det.
Problemet er ikke det tilsmurte hjem, - men at han åbenbart ikke har det godt.
Han er et barn og kan ikke løse dette selv - men hvad gør I for at løse det og jeres problem med ikke at vågne?
Jeg mente, at du ikke skal have dårlig samvittighed over det, det er meget ukonstruktivt - men jeg mente da ikke, at I ikke skulle gøre noget der modvirker dette, at I ikke vågner.
Hilsen Lone
>Hodie mihi -cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cruella.. |
|
|
Spørgsmålet er jo om konsekvensen af handlingen ses SOM en konsekvens – af modtageren.
Jeg siger ikke at man ikke må klaske sin hest – men det skal foregå i det splitsekund den gør noget galt. På samme måde, ville jeg nok instinktivt komme til at klaske barnet en, hvis jeg greb ham/hende på FERSK gerning i gang med noget der var alvorligt nok (noget med tændstikker og gardiner). I det tilfælde ville straffen være en så stor forskrækkelse at det virker – for det er jo overraskelseseffekten der er straffen – ikke at man skal slå hårdt (hverken på børn eller heste)
Men hvis min hest gør noget han ikke må, vil jeg ikke slå ham 5 minutter efter – så ANREER han jo ikke hvad det handler om. På samme måde hjælper det ikke med et ganske lille barn, at give ham en straf der falder længe efter ”forbrydelsen”. Og det gælder både når straffen er fysisk og når den er af arten med at man mister noget. Det med at inddrage goder (tv, syltetøjsmad o.l.) ville nok være en god ide til et større barn – men Frederik er vist ikek ret gammel, og vil sandsynligvis ikek forstå sammenhængen. Julie HAR jo prøvet at fortælle ham hvad han ikek må – men det er vist normalt for små børn, at hukommelsen ikke rummer den slags, når de er optaget af noget.
Jeg er HELT for konsekvensopdragelse – men der skal tages højde for barnets/dyrets fatteevne.
Jeg tror langt mere på det med alarmen der sikrer at Julie vågner, og kan gribe Frederik på fersk gerning, og følge ham tilbage i seng, så der ikke er noget ved at være vågen. Men det kræver lige at hun vågner - og det ER jo forpokker ikke med vilje at man har et godt sovehjerte (skal jeg jo sige, jeg der engang sov fra at det holdt 4 brandbiler med udrykning på, lige under mit vindue)
Men hvad ved jeg – jeg har ingen børn eller planer om dem
*£isbeth & Baloo* If you want to make enemies, try to change something. (Woodrow Wilson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie....... |
|
|
"Og i virkeligheden kan du være glad for, at han "kun" har svinet, og ikke selv er kommet til skade, hvis han går alene rundt uden opsyn om natten"
Det KAN og bør du faktisk være glad for
I mit gamle boligkompleks faldt en 2-årig dreng ud fra køkkenvinduet på 2. sal af samme årsag
Og når I sover, så GÅR han altså alene rundt uden opsyn  Uanset om du bryder dig om det eller ej.
Vær nu fornuftig og få løst Jeres problem inden noget går helt galt - ik'?
Jeg kan fortælle dig, at vi i vores specialgruppe i "min" institution også fungerer i en rådgiverrolle.
Og vidste du hvor mange forældre der faktisk HAR opdragelsesproblemer, så ville du måske få det lidt bedre. Men bedre skal man ikke have det, fordi også andre har vanskeligheder, bedre skal man få det, fordi familien sammen får løst deres problemer, så alle kan fungere og have det godt!
Om din dreng blot har ondt i opdragelsen eller måske har andre vanskeligheder, kan man slet ikke sige ud fra indlæg her, der skal andre undersøgelser til.
Men noget er der rivende galt, og med mit kendskab bla til Damp, så er det ikke umuligt, at det kunne være en medvirkende årsag.-
Nu kan du jo ikke får en superpsykolog på her inden nytår. Måske kan I få lidt hjælp til pasning af Jeres søn et par nætter, så I kan få udsovet? Hvis man er udmattet af søvnmangel, bliver man lettere nedtrykt eller direkte deprimeret, og overskuddet til problemløsning er derfor selvsagt langt mindre.
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har jeg |
Hanne!! |
29-12-2004 11:13 |
|
ikke lige læst alle svar, men næsten alle julies indlæg og det lader til at han keder sig ekstremt meget hjemme hos dig, kan du så ikke gøre noget for at han ikke keder sig. Kan i ikke gå en rigtig lang tur i skoven og samle ting ind til at lave efterårskranse eller dekorationer med. Eller lege rigtig meget uden for, eller tage på besøg i børnehaven lidt oftere, eller måske lade ham begynde til ridning, eller hvad med børnefodbold. Der er jo masser af ting du kan aktivere ham med ind til han skal starte i børnehave. Men hvis det er nu her til den 3. er det lige dumt at gå igang med en hel masse, men bare ind til.
Men jeg kan godt se det er lidt noget træls noget med sådan en krudtugle. Jeg ved ikke, jeg har ikke selv børn, men jeg var nu nok blevet stik hamrende tosset på ham, men det kan jeg jo sagtens sige. Men det burde altså være til at kompensere for børnehaven det stykke tid han skal være hjemme. Med mindre du da arbejder der hjemme, så har du jo ikke tiden til det.
Held og lykke med ham
Kram Hanne!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| May-Britt |
LoneSchannon |
29-12-2004 11:14 |
|
Hvis man er udmattet af søvnmangel, bliver man lettere nedtrykt eller direkte deprimeret, og overskuddet til problemløsning er derfor selvsagt langt mindre.
Det er udmærket det du skriver - og du må vel om nogen vide noget - men du tager igen for givet, at man ikke sover, når ens barn er aktivt om natten.
Problemet er jo netop at Julie og mand sover! You see?!
Jeg ville osse som trøst have sagt, at man ikke dør af søvnmangel - hvilket jeg positivt ved, efter 6 mdr. hvor mine to unger skiftedes til at vågne hver tim - hele natten igennem ( men man blir lidt psykotisk......)Men det er jo ikke det der er tilfældet her!
Hilsen Lone
>Hodie mihi -cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
Cruella76 |
29-12-2004 11:15 |
|
Jeg er skam enig med dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg sover jo netop ikke |
|
|
Ikke hele tiden i hvert fald.. Men af en eller anden årsag er det de nætter jeg vælger at sove han bliver aktiv..
Jeg har i flere nætter ligget og holdt mig vågen for at "gribe" ham i det, men der sker intet..
Jeg er psykisk udmattet, det er hårdt at have ham hjemme hele dagen, han kræver en del opmærksomhed, og er blevet enormt mor-dårlig efter han er begyndt at gå herhjemme med mig..
I dag er der heldigvis massere af sne, så vi skal ud og lege lige om lidt..
Men selvom vi har vært ude og lege, og vi har været i skoven - i går gik han 10km med min søster og lige lidt hjælper det..
Jeg tror stadig på at han mangler den sociale kontakt med andre børn...
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lone...... |
|
|
Hej Lone.
Øhm - jeg ved ikke lige hvor du præcis vil hen?
Men jo, jeg ville da tage det for givet at man normalt ikke sover, når ens barn er vågent om natten. Mit mellemste barn var faktisk vågent mange nætter som lille, da han i perioder ikke kunne ligge ned og sove pgra astma. Og da jeg var alene med ham og storesøster dengang var tjansen altså min - og jeg sad med ham om natten og sov selv gennemsnitligt 3 timer i døgnet gennem nogle mdr, da jeg samtidig læste og skulle passe min uddannelse  Så jo, jeg kender alt til træthed og snigende mangel på overskud.
Og nej - man dør ikke af mangel på søvn.
Men selv om du og jeg ( og mange andre ) kan klare at passe vores børn også hvis de er vågne om natten, så er der altså nogle der ikke kan klare mosten. Af forskellige årsager.
Og sover man fra sit vågne barn, så vil jeg mene, at det for barnets sikkerheds skyld, måske vil være en ide at få barnet passet om natten, af en der kan holde sig vågen, eller som vågner når barnet vågner.
I Julies tilfælde er de rent faktisk 2 voksne der sover fra deres barn - og DET er i mine øjne mærkeligt! Det må kunne lade sig gøre at holde sig vågne på skift her....
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie.......... |
|
|
Hej igen!
Måske er der andre børn i området? Måske kan I lave aftaler med deres forældre om at ungerne på skift leger bla ude i sneen?
De kan skiftes til at trække hinanden på kælke og lege fangelege, ståtrold osv - det bliver de fysisk trætte af
Børn med røde kinder af udeleg nogle timer sover ofte godt
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
LoneSchannon |
29-12-2004 11:48 |
|
bare derhen, at man tager nogle ting for givet i sine vurderinger - Jeg havde forstået at problemet bl.a var at Julie og manden sov fra det hele - men lige meget, det var en sidebemærkning.
Og May-Britt, netop når man har prøvet det, ved man hvor sindssygt opslidende det er og hvor meget indre styrke det kræver. Og fra ens øvrige gang på jorden véd man (jeg/vi) også, at få er så priviligerede med så megen indre styrke - jeg går aldrig ud fra, at ting jeg har kunnet klare - kan andre også klare. Well, jeg VILLE jo også have trøstet - men der var lige en detalje der var smuttet.......
Og sover man fra sit vågne barn, så vil jeg mene, at det for barnets sikkerheds skyld, måske vil være en ide at få barnet passet om natten, af en der kan holde sig vågen, eller som vågner når barnet vågner.
I Julies tilfælde er de rent faktisk 2 voksne der sover fra deres barn - og DET er i mine øjne mærkeligt! Det må kunne lade sig gøre at holde sig vågne på skift her...
Præcis! men det synes ikke, at Julie læser netop disse ting..... eller vil diskutere dette.
Hilsen Lone
>Hodie mihi -cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej du |
|
|
jeg er desværre ikke fyldt med gode ider, men har ret ondt af dig, det er ikke til at holde ud og jeg kan sagtens forstår at du reagere som du gør, også hvis du overrearere  det er lidt svært når du ikke kan lukke af og når han nedlægger babygitteret. jeg håber virkelig det løser sig når han kommer i BH og får brugt sit krudt på noget andet, ellers kan du da tale med en børne psykolog, det er der jo ikke noget galt i, og hellere det end du går helt ned med flaget.
mange tanker herfra.
camilla.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels... |
|
|
Stakkels barn!
Jeg har læst hele tråden, samtlige indlæg, ikke bare skimmet dem, som mange gør!
Ud fra det jeg kan læse, handler det om en lille dreng der er dybt frustreret.
Julie, der er flere der har foreslået dig at finde en legestue i nærheden, så din dreng kan være sammen med andre børn. Dette har du ikke på noget tidspunkt kommenteret på.
Hvis det er fordi du er usikker på hvad en legestue, som er uden for dagpleje-miljøet er, så sig det dog.
De fleste legestuer holder til i kirkerne. Det er så også den eneste forbindelse der er til noget som helst religion/politik.
Jeg har passet børn der kom i en legestue. Der var fuld drøn på ungerne de timer om formiddagen, og de voksne fik set andre voksne. Der var børn i alderen nyfødt til lige-før-skolestart. Rar, hyggelig og uformel stemning.
Legestuen er også en vej til at drengen finder nye legekammerater.
Har din dreng ingen kontakt med jævnaldrende, ud over et par timer i børnehaven i ny og næ?
Hvis han ikke har, så er han meget, meget ensom. Selvom han har dig og sin far, så bliver i aldrig hans jævnaldrende kammerater.
Ensomme, frustrerede børn går enten helt ind i sig selv og bliver "stile og usynlige" eller "laver ulykker" når de ser deres snit til det. Som jeres dreng gør det om natten når I sover.
Det er muligt, at regelmæssigt samvær med jævnaldrende løser problemet, men jeg tror det ikke. Der skal proffesionel hjælp til.
Det er absolut ikke et nederlag at bede om hjælp. Det er en sejer! Det er et nederlag blot at lade stå til.
Hvor har jeg ondt af din søn... Han har det tydeligvis ikke nemt.
Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommentar |
|
|
Det handler ikke om at jeg ikke VIL kommentere May-Britts indlæg, men hvad er der at sige til dem.. Ja jeg har et problem.. og det er dælme ikke sjovt, når man mest af alt har lyst til at aflevere ham til nogen, der til syneladende kan passe ham bedre end jeg åbenbart kan!! Det gør sgu da ondt!!!
Mht. legestue findes der mig bekendt ikke nogen her i nærheden.. Og nej vi kender slet ingen på hans egen alder.. Vi har ikke ret mange bekendte og de enkelte der har børn, der er børnene mindre..
Vi bor på landet, så han kan desværre heller ikke "bare gå ud på gaden", der er ingen børn her i nærheden...
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men Julie........ |
|
|
Du skriver kun om dig.....  Hvor er din søns far i alt det her?
Det kan vel ikke kun være din opgave alene?
Prøv at bruge din energi på en løsning
Hvad med at lade et vennepar eller familie passe sønnike et par dage? Og så kan I få sovet ud og bruge tid på SAMMEN at finde en konstruktiv løsning på Jeres FÆLLES problem?
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved ikke helt hvad jeg skal |
|
|
skrive.. men jeg forstår ikke at din søn er blevet anderledes efter at han går hjemme hos dig.. mine børn har altid gået hjemme hos mig... indtil de skulle i skole.. og jeg kan ikke genkende det med at de skulle lide et savn i forhold til dem der presses ind i diverse børnehaver mm.. hvor der ofte er alt for mange børn stuvet sammen..
jeg vil da mene at man sagtens kan aktivere sine børn hjemme.. måske nogle ikke kan, det ved jeg ikke..
men det lyder som om din søn er destruktiv på en eller anden måde.. og jeg tror ikke det er fordi at han går hos dig.. men måske han ønsker mere opmærksomhed fra dig.. jeg ved ikke hvordan jeres hverdag fungerer.. men hvis han går hjemme hos dig.. men ikke rigtig er med i tingene... måske fordi du har travlt med et eller andet, så kan det være hans råb om at han mangler dig..
prøv at tage ham med i de ting i gør i dagligdagen, samt give ham nogle små opgaver.. så han også føler at han hører sammen med jer.
mht. til at han står op om natten, så ville jeg være meget utryg hvis det var mit barn.. måske han kunne sove inden i jeres soveværelse.. så hørte i måske hvis han stod op..
hvor gammel er det nu han er... han kan jo også være kommet i den alder... hvor han VED bedst og VIL alt selv.. men jeg tror mest at han ønsker opmærksomhed fra dig og hans far.. ikke at jeg ikke tror han får det.. men måske er det bare ikke nok..
jeg håber i finder ud af en løsning... det andet er da uholdbart.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frederiks far |
|
|
Tjaaa.. han er her da, men han går på arbejde.. Han har aldrig været den mest deltagende, men han har lovet at prøve mere.. Det går fremad lidt af gangen, men det er mig der skal trække læsset.. De gange han er stået op om natten kan vist tælles på en hånd..
Frederik er lige blevet 3 i november. Han har ændret sig radikalt!! efter han er kommet hjem til mig at gå.
Jeg har været 3 måneder på Fyn fra 1.august-1.november, i den periode var jeg kun hjemme i weekenden..
Han er med i ALT hvad jeg laver, når der skal gøres rent, får han en klud og så tørrer han støv af.. Han er også med i madlavning osv.
Du har nok ret i at det er et opmærksomheds "problem", men jeg tror nu desværre også at han savner andre børn at lege med..
Han taler meget om sin storebror, som han savner meget..
Jeg ringer til kommunen på mandag og hører dem om der ikke findes en legestue hvor vi kan være med i januar..
Jeg har desværre ingen der kan tage ham et par nætter - min mor har jeg trukket lidt meget på det sidste stykke tid, så det er vist udelukket - og så er der ikke andre..
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| summen af..... |
LoneSchannon |
29-12-2004 14:38 |
|
Mor væk i 3 mdr.
Ingen dagpleje mere
Mor hjemme hele tiden - far måske nu mindre deltagende
Bror savnes
Måske snak om ny dagpleje/børnehave
Jul
Andet?
Din søn er vel ganske normalt stresset og har svært ved at tackle al dette.
Dagplejen er (desværre) ofte børns faste holdepunkt og når det forsvinder i en ellers kaotisk verden, så skal det jo gå galt.
Han er sikkert ganske normal, men i en stressperiode.
Løsning: faste rammer - men det kommer jo her fra januar.
Hilsen Lone
>Hodie mihi -cras tibi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julie.. |
|
|
der er legestuer overalt, spørgsmålet er hvor langt man vil køre efter dem. jeg bor selv på landet og indenfor 15 km findes der 4 forskellige legestuer af dme jeg kender til.
kunne du evt finde en ung pige til at tage med ham i legestue ? så kan du få lidt tid alene og evt få sovet eller tage ud til en veninde eller lign. det kan da godt være pigen skal have 100 pr gang men hvis dte kan hjælpe på jer begge 2 så er det vel det værd ?
og hvis det er i en legestue er der jo også mange andre der holder øje (ved selv at der skal noget til før man sådan lige finder den perfekte barnepige) så pigen behøver måske ikke være så gammel og erfaren som hvis det skulle have været alene i privat hjem.
jeg siger på ingen måde du er en dårlig mor (jeg kender dig ikke og tror bestemt ikke at en dårlig mor ville prøve at søge hjælp), men undrede over at du kun fokuserede på de ting han lavede om natten og ikke rigtigt havde tænkt hvad der kunne have været sket med ham eller jer alle (sådan læser jeg dine indlæg i starten) fks med vasketøjskurven ned af trappen..... jamen det kunne jo lige så nemt have været ham. ikke en kritik men bare mine tanler.
den ide med klokken på hans dør syntes jeg er god, og så må du ud og købe noget ordentligt vintertøj og så i skoven/marken eller hvad i nu har i nærheden et par timer hver dag.
jeg ved selv at man kan blive "sindsyg" af at gå hjemme med sit barn når færst de har været ude og blive passet. der energi eksploderer når først de er vant til alt det der sker i en dagpleje/vuggestue.
min søn er 1 mdr yngre end din, han gik hjemme til han var 2 år uden problemer, vi havde det rigtigt rart, men efter han er kommet i vuggestue og nu i børnehave kan han ikke være hjemme i ret mange dage uden "læsset vælter" vi har løst/prøver at løse det med at lave noget aktivt. så han kan få brugt sin energi på en god måde, for han har det jo heller ikke godt med at lave ballade/være sur/slå/vil have sin vilje med alt osv.
dvs de fleste søndage kommer han i svømmeland, vi går som regel tur med hunden i skoven hver weekend. han SKAL ud og lege i haven medmindre det øsregner når han holder fridag og vi ikke skal noget (han nyder det også så snart han er kommet ud), for ellers går det galt og så er der intet hyggeligt i det mere.
hvad med væske.. drikker han om aftenen ? vågner han måske fordi han skal tisse ?
håber det løser sig altsammen for jer allesammen....
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjanna |
|
|
Vi er MEGET aktive, er ude mange timer hver dag, går ture, vælter os i sneen eller bladene.. Vi ER udemennesker allesammen..
Det er åbenbart bare ikke nok..
Jeg har desværre ingen jeg kan få til at tage ham nogle timer, udover min mor, der pt. ikke er så interesseret - det er jo hende der er dagplejen der er stoppet pga. sygdom osv..
Men nu må vi se. Jeg må jo se at få fundet nogle han kan lege med..
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har svaret før... |
Johanne! |
29-12-2004 20:50 |
|
Men du har åbenbart ikke gidet (?) kommentere mit indlæg... 
Jeg har faktisk prøvet at foreslå flere løsningsmodeller, der efter min overbevisning skulle kunne hjælpe Jer!
Jeg kan se, at flere der virkelig har forstand på børn har foreslået at han nok savner opmærksomhed fra dig..... Og så skimmede Jeg lige tidspunkterne på dine indlæg idag, og undskyld mig, men måske sidder du simpelthen for meget foran skærmen? Hvis du ikke arbejder hjemme (hvilket jeg synes at huske, at du ikke gør), er der vel ingen grund til at sidde hele formiddagen & eftermiddagen foran computeren? - Selvom du så måske går lidt frem og tilbage, må det da være meget frustrerende for din lille dreng, hvis du hele tiden afbryder det I er igang med "for liiiige at tjekke om der er kommet nye indlæg".
Du er vist generelt en aktiv HN'er, og ingen onde ord om det, men mon ikke du skulle holde computeren slukket i din søns vågne timer, og så give dig selv 100 % til ham, i denne turbulente periode?
Johanne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
Lisab.(Juul) |
29-12-2004 21:57 |
|
Virkelig ondt af dig puhha hvor må det være hårdt..
Min den ældste som er 2 år og 8 måneder, går i dagpleje 3 gange om ugen, nu har han så været hjemme i 2 uger, pga. jul og DP ferie.. Og så er der altså også knald på - Han er ikke vågen om natten og smører heldigvis ikke hytten ind i alt muligt, men så finder han på så meget andet  men jeg kan også mærke forskel på om han har leget med jævnaldrene eller om han har været hjemme..
Jeg synes også du skulle finde en gæstepleje - For jeg ved hvor opslidende det er ikke at få søvn, er selv i behandling for en depression, pga. stress og søvnmangel.
Jeg håber i snart finder ud af noget..
Hilsner Lisab. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle gode ønsker |
Neslo |
29-12-2004 23:40 |
|
Har desværre ikke nogen råd til dig, men alle gode ønsker for at I finder en løsning! Held og lykke og klem på!
- Lotte
*Between minds we weave our mesh a blanket to warm the soul*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkel! |
chickflick |
30-12-2004 13:28 |
|
Hej Julie
Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke har børn - så det, der kommer her er bare ment som et uprøvet forslag...
Det jeg hæfter mig ved er at I er meget aktive. Du skriver på et tidspunkt "i går gik han 10km med min søster og lige lidt hjælper det..".
Uden på nogen måde at sammenligne børn og hunde helt generelt... Så ved jeg, at jeg ikke kan løbe min beagle træt. Han er klar til at lege efter 10 km. i skoven... Men træner jeg med ham, eller lader jeg ham bruge hovedet på en anden måde, så er han udmattet efter 20 minutter.
Mit forslag er vel, at Frederik skal bruge hovedet på en eller anden måde - gerne på en måde så han får masser af ros og opmærksomhed, mens han gør det. For der er da ingen tvivl om at en 3-årig, der kan stable stole og dekorere en hel stue er meget kreativ og opfindsom.
Min mor, der er dagplejer, tager tit "sine" børn på museum (med stabile skulpturer, der kan holde til at små fingre piller ved dem!), på gåtur til en indhegning, der huser kameler og rådyr. I december gemmer hun "julemanden" (en lille tøjdukke) som ungerne skal finde, og så har han en pakke rosiner eller andet godt til ungerne. Find sammen på en historie, der kører et stykke tid (lidt a la julekalender) og lad Frederik lave tegninger, der passer til dagens afsnit.
Måske kan du bruge noget af det? Jeg håber for jer, at I får det løst.
//Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Update |
Cruella76 |
14-01-2005 09:51 |
|
på lille frække Frederik.
Hvordan går det med jer Julie?
Har han raseret hjemmet for nyligt eller er der ved at falde lidt ro over tingene?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Update |
|
|
Frederik har nu ikke lavet ballade siden sidst jeg skrev..
Men jeg har til gengæld stort set heller ikke fået søvn siden..
Jeg har siddet mange timer og "ventet" på at han stod op, for at sende ham tilbage til sengen..
Vi har fået installeret en alarm, og den har gjort at jeg ikke sover så tungt, da jeg ligger og lytter efter den - det er dog kun mig der er gået i den en sen nattetime jeg skulle på toilettet
Jeg har fundet ud af, at der er 3 grunde til at han vågner..
1: Han har lavet stort i sin ble
2: Han er sulten - han er ikke så god til at spise aftensmad..
2: Han er tørstig..
At han laver i bleen når han sover, kan jeg ikke gøre så meget ved, udover at skifte ham når han vågner..
Men jeg er begyndt at sætte en rugbrødsmad og en kop vand på værelset når han bliver lagt i seng - og det hjælper på det..
Så indtil videre er problemet løst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super Julie |
Cruella76 |
14-01-2005 10:57 |
|
Det var godt at høre.
Så håber jeg ikke det varer så længe før du igen kan få en normal nattesøvn
Men mon ikke de løser sig selv når han starter i børnehave.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de der seler |
|
|
barnevogns-seler som ungerne har på når man har dem i barnevognen for at de ikke skal falde ud.
giv ha sådan en på - tænd baby-alarmen - så MÅ han da blive hvor han er - og så vil han også kalde når han vil noget..
Karina82 møgkællinger har det sjovere Formidler af salg af Haflingere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina82 |
|
|
Hvis du læser mit sidste indlæg, vil du set, at problemet er løst..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|