Hej Karina,
Min datter bliver 2 til marts 2005 og jeg må lægge øre til det samme som dig. Både fra familie, venner og kolleger.
Min pige er en aktiv lille krudtugle og en pilfinger uden lige, nysgerrig som bare f... Så jeg synes faktisk at det er først nu vi kan komme lidt ud til venner og bekendte hvor hun er ved at være lidt større. Det har simpelthen i lang tid været for anstrengenede at have hende med i "børneløse" hjem.
Jeg nyder hende i fulde drag og er lige nu slet ikke klar til nr.2 baby. Jeg ved ikke om jeg nogensinde får trang til nr. 2. Men det er helt sikkert at jeg virkeligt skal føle indeni at jeg vil have et barn mere. Jeg vil ikke få et barn bare fordi hun ikke skal være enebarn.
Når kommentarene fra folk kommer siger jeg det som det er at vi lige nu nyder at hun er ved at være så fornuftigt og at vi glæder os over en gang at få lidt nattesøvn igen. Hun har været meget syg med mellemørsbetændelse, og det tager altså også en del energi.
Måske vil vi engang have nr.2 måske ikke. Det er os der virkeligt skal ønske det.
Jeg tror ikke at det i dag er så slemt for et barn at være enebarn som det var dengang hvro man gik hjemme hos ens mor. I dag får de jo masser af social kontakt i instituion.
For mit vedkommende er tiden også en væsentlig aspekt angående nr.2. Jeg arbejder 32 timer med en ½ times kørsel hver vej, så der er ikke meget tid i forvejen til barn, hest og hus. (manden bliver ikke engang nævnt her, han er der jo bare

).
Så jeg tror det er mere synd at få et barn bare fordi 2 stk. nu engang er "normal" eller fordi det vil være synd at være enebarn.
Det er mere synd hvis der ikke er tid eller penge til to bare fordi der nu skal være to.
Glædelig jul fra Steffi
P.S.: Jeg er blevet 30 i år, men det er ikke alderen jeg tænker på, jeg kan jo sagtens får et barn når jeg er 35 eller 37.