Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Skift af børnehave før start
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 22:29
Så i garvede pædagog HN'er og erfarne mødre, eller bare jer andre med en mening..

Frederik, der blev 3 i november, er blevet tilbudt en plads i alm. børnehave fra 1.januar. Jeg havde ønsket skovbørnehave, da Frederik er meget ude menneske, og det er en BH jeg kender særdeles godt, da jeg har arbejdet der.

Men nu fik han så tilbudt en plads i en alm. og der var ikke udsigt til en skov-plads før til sommer..

Frederik og jeg har besøgt børnehaven to gange i december, senest i går..
Han glæder sig rigtig meget til at starte - jeg brød mig dog ikke så meget om pædagogerne på hans stue, men det lod jeg mig selvfølgelig ikke mærke med..

Idag bliver jeg så ringet op fra pladsanvisningen, de havde en plads til Frederik i skovbørnehaven fra 1.februar, om jeg ville have den istedet..

Jeg takkede ja med det samme, og nu skal han starte der i stedet..

Nu er jeg bare blevet i tvivl, hvordan jeg lige serverer den for "lille" Frederik..

Tror I han vil gå meget op i, at det pludselig er en anden BH der er "hans", når vi skal besøge dem???

Hvordan ville I servere den for jeres lille pode???

Julie - der lige pludselig ikke var så pædagogisk, da det drejede sig om sit eget pus...
0
0
Svar på denne tråd

Øhh.....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 22:50
Ja, nu er jeg heldigvis ikke selv i den situation endnu, men jeg kan da godt forstå, at du gerne vil ham i skovbørnehave. Det vil jeg også selv foretrække til Jeppe, når den tid kommer.

Hvordan du lige skal forklare det til din søn ved jeg ikke. Men mon ikke det han glæder sig mest til, er at han skal til at lege med andre børn. Om det bliver det ene eller det andet sted er måske ikke så vigtigt for ham...

Det var hvad jeg lige havde at bidrage med. Held og lykke med det! :-)

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

ud og besøge dem i morgen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 23:07

om du så udsætter julen ... Så ud og kik på den i morgen.... :) :)
For så har i julen til at snakke om det i... :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

være glad
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 23:25
Jeg ville sige det som det var,

jubii, du har fået en plads i en skovbørnehave, den må vi ned at besøge. Så nu skal du ikke starte i den børnehave vi allerede har besøgt.

længere er den ikke ! Og som ElseG skriver så skynd dig ned at besøge dem, så I kan snakke om den og glemme alt om den anden børnehave !

God jul

kh en pædagog HN´er

(y)Man kan, hvad man vil (y)

Kh. Anja
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor skovbørnehave ?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 23:27
hejsa

hvorfor er folk så vilde med de der skovbørnehaver ?

jeg fatter det ikke, min søn er også meget glad for at være ude, men tanken om at han skal gå i 8 timer udendørs (måske 6 hvis man trækker spisepauser osv fra) i evt silende regnvejr kan jeg ikke se ide'en i ?:-)

og i regnvejr eller en dag hvor barnet måske er træt, småsnottet eller andet som man ikke kan tage en "sygedag" på, synets jeg da det er dejligt at se han kan sidde i et varmt rum og læse en bog eller hygge med modeller voks. måske ikke så fedt i en bus hvor alt er proppet sammen på ingen plads og gulvet er beskidt og våde flyverdragter overalt.

i hans børenhave som han startede i i december er de mellem 2-5 timer om dagen... det syntes jeg er rigeligt.

men de dage hvor det stormer en halv pelikan og det står ned i stænger kan de vælge at blive inde... men hvis børnene gerne vil ud i det vejr kommer de det.

så fortæl mig lige hvorfor det er så genialt ? er det er "modefænomen" ? eller er det fordi vi gerne vil være "sunde" på vores børns vegne ? hvad er det der er så slemt ved en alm legeplads ? og i alm børnehaver går de jo også ofte ture ud af huset.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Børn SKAL da være....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 00:18
våde, beskidte og snottede!

Gætter på du måske også er typen der holder hesten inde i regnvejr? ;-)

SKAL poderne partout i institution, vil jeg også foretrække et sted der har meget udendørsaktivitet, idet jeg selv er vokset op hos en dagplejemor i et betonbyggeri.

Tror faktisk den lille gut vil glemme alt om den første BH ligeså snart i har besøgt den anden. De husker jo ikke så meget i den alder.

Fredriksborger - hva ellers?
0
0
Svar på denne tråd

hej julie.
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 07:20

Tillykke med pladsen i skovbørne haven.

Jeg regner med det er den ved gyrstinge du snakker om.

min datter har selv gået der og det er et dejligt sted.

Tag en tur der ud med frederik og se på omgivelserne og hils på de voksne. jeg tror din søn vil glæde sig meget til at skulle gå der, når han først får set de andre børn.

ang. det med at det skulle være syndt for ungerne at skulle gå 8 timer i skoven ??.
Pråv at besøge en skovbørnehave en hel dag og i vil hurtigt opdage at det ikke er at gå 8 timer i en skov hele dagen.
det er jo også leg i huset om morgene, hyggeligt samværd med de andre unger, leg udendørs i sandkaseen og ganske almindelige aktiviteter som alle andre børne haver også laver.

hvis jeg idag havde små unger der skulle i børnehave, ja så ville jeg også fortrække en skov børne have.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

Til alle
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 09:15
Jeg kan desværre ikke besøge dem før jul, da de havde sidste dag i går..

Inger: Nej det er den i Sorø (Søskoven), jeg har selv arbejdet der senest sidste år.. Så jeg kender pædagogerne i forvejen, og de har (for mig at se) den rigtige måde at "se" på børnene på..

Sjanna: Nu ville jeg slet ikke sende Frederik afsted, hvis han var snottet, og behøvede at sidde i et varmt rum og lege, for så er han efter min mening for syg til at komme afsted.. Der er ikke noget værre som personale end at få en snottet pivet unge ind ad døren..

Denne skovbh ligger i skoven, så der er ingen busser her.. De leger hjemme i huset om morgenen, går i skoven til over middag, og så hjem og lege i huset/legepladsen igen..

Denne skovbh har mange gode traditioner, til trods for at de kun er 4 år.. De laver mange spændende aktiviteter..

De alm. bh'er jeg har kendskab til, har ikke engang haft en fast dag de kom ud af huset (fx i skoven), og det var ikke altid børnene kom ud..

For mig er det vigtigt at min søn lærer hvordan man gebærder sig i naturen.. At der findes både orme og edderkopper.. Det går vi meget op i herhjemme, og derfor er det for os helt oplagt at hans hverdag også blive meget aktiv..

Desuden er det bevist, at skovbh børn har meget lettere ved at starte i skole, da deres motorik er langt mere udviklet..

Julie

NOGEN DER ØNSKER TO SØDE PONYER?
BEGGE PONYER SÆLGES TIL DE RETTE PERSONER,
STED FØR PRIS

0
0
Svar på denne tråd

held og lykke med det
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 18:55

det er et fornuftigt valg at lade frederik komme i skovbørne have.

god jul og godt nytår.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

dressur sadel sælges . lemetex 17 1/2 tm

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 20:22
jamen så har jeg bare været heldig med de steder min søn har gået. dvs vuggestue og nu børnehave.... (jeg troede da at det var "standard" at alle børn kommer ud og lege hver dag uanset hvilken børnehave de går i)
begge steder kom de ud HVER dag. uanset vejret... i børnehaven spiser de ofte deres frokost ude også, de har sådan et tag på nogle stolper hvor de kan sidde i tørvejr.

min søn kommer da afsted alligevel selvom han er snottet (og hverken er pivet eller har feber eller er træt) tror hurtigt jeg skulle flytte fra hus og hjem hvis jeg skulle holde sygedag pga snot 2 uger pr mdr mdr hver vinter :-) :-)

det jeg mener er bare at nogengange har børn da en dag hvor de helst vil være inde, fks når det 5 dage i træk har øsregnet og blæser meget. men det lyder på jer som om der er mulighed for dette ??

og nej.. min hest kommer ud hver dag, dårlig sammenligning. ?:-)

det var heller ikke en kritik at skovbørnehaver, men fik jeg tilbudt sådan en og så en alm børnehave hvor de er ude mellem 2-6 timer hver dag så ville jeg vælge den alm. hvor der også er rytmik rum, puderum, tegneborde og varme. osv osv

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Børnehave
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 21:33
Hej

Min søn skal starte i BH efter nytår, han og ikke mindst hans forældre, glæder sig.

Jeg kan godt forstå du ikke syntes det er smart at skifte efter en måned, det ville jeg nok ikke selv byde min søn men på den anden side så er børn ikke så ukomplicerede, de laver hurtigt nye venskaber. Kan han ikke få lov at være i dagplejen en måned mere?

Hilsen

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 22:01
Han skal ikke skifte efter en måned, han starter ikke i den alm. bh... Så det er ikke et skift..

På nuværende tidspunkt går han herhjemme hos mig, og har gjort det siden 1.nov. Så vi glæder os begge til 1.feb. han trænger virkelig til at lege med andre børn nu!

Jeg har valgt at vente, til vi kan komme ud og besøge den anden bh efter nytår, med at fortælle det.. Tror bare at jeg vil tage ham med, og så sige at det er hans nye bh.. Og så må jeg tage reaktionen derfra..

Tror ikke det bliver et problem, da han er ekstremt glad for at være ude - hvis I kunne se de lege der kommer ud af en pind og en sten.. Alm. legetøj gider han stort set ikke, det er sjovere at lege med pinde og sten..

Julie

NOGEN DER ØNSKER TO SØDE PONYER?
BEGGE PONYER SÆLGES TIL DE RETTE PERSONER,
STED FØR PRIS

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider