Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

et ridested i 1970 i Jyllingeområdet..
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 20:59
?:-)Hej alle..

Mon der er et par kloge hoveder herinde der kan huske et ridecenter eller noget der ligner et ridecenter... Som i 1970´erne fungerede som rideskole.
Det skulle ligge lige omkring Jyllinge-ølstykke-stenløsekanten, altså på sjælland. Min moster mener at det var "berømt" i DK helt tilbage fra 1960érne og hed et eller andet i retning af Falkegården eller sår´rn.. MEN DET kan jeg ikke få til at passe. Og det sjove er, at ligemeget hvor og hvem jeg spørger, er min moster den ENESTE der kan huske sådan et sted.

HJÆLP UDbedes fra bedrevidende.... Mange hilsner og på forhånd tak!

Lise
0
0
Svar på denne tråd

Et forslag
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 22:02
Prøv at kontakte de lokalhistoriske arkiver der ligger i det område stedet skulle have ligget. De kan helt sikkert hjælpe dig :-)

Jeg ved der har ligget nogle forskellige rideskoler i Gl. Holte, øvrige gamle rideskoler uden for københavnsområdet har jeg endnu ikke undersøgt noget om.

Tina
0
0
Svar på denne tråd

den er god nok
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 01:47
Det hed Falkærgård og lå ved Østrup ved Hove på vejen mod Jyllinge. Der var ridecenter, men om det var landskendt ved jeg ikke. Det var temmelig stort, men jeg har kun været der til stævner, så jeg ved ikke meget om det.

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Falkærgård
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 13:48
Det må være falkærgård du mener. Det var et kæmpe ridecenter som både havde privat opstaldning og rideskole. Min mor havde sine heste stående derude, da jeg var bare. Det eksistere i øvrigt stadig, men om der stadig er heste der, tror jeg ikke. Det var der i hvert fald ikke da jeg kørte forbi derude for 1/2 år siden.
Det ligger i øvrigt i Gundsø kommune. Så måske kan de fortælle dig om der stadig er rideskole der.

Og forresten ja, så var det vist nærmest "berømt" i hele landet for at holde nogle fantastiske stævner, og så havde/har de jo også nogle super gode omgivelser.2 Ridehuse, store græsspringbaner og mange folde.

Det er faktisk ikke så mange år siden at det var til salg for en ret stor sum penge.

Vrinsk fra Sille :-o
0
0
Svar på denne tråd

Noget foregår der stadig
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 16:43
xXx
0
0
Svar på denne tråd

Stutteri
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 17:01
Mon det er det der i dag hedder Stutteri Falkær?

Adressen er Østrupvej 160 i Gundsømagle. Tror ikke de har en hjemmeside. Jeg har ikke fundet nogen.

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 08:38
Til jer alle. Det er da utroligt hvad andre kan finde,,

Det eneste minus ved dette er jo at moster sgu da har ret... (ÆV)
MEn tak for jeres indsats og håber det bliver mig der kan hjælpe jer næste gang...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider