|
|
| nogen der vil bytte |
|
|
krop med mig!?
sidder og er helt forpint, jeg er låst i hele ryggen normalt er det kun i lænden og nakken, men fordi jeg lagde i sengen hele dagen igår er det nu hele ryggen, kan ikke trække vejret dybt, kan ikke gå fordi det føles som om man får stukket knive i hofterne for hvert skridt man tager.....åh suk
smerte stillende er bestilt, så håber jeg at jeg kan få kadaveret igang igen, men et bytte til en ny og bedre krop ville ikke være af vejen.
sovende fingre, skuldre og tæer, krampe i fødderne og gigt smerterne det kan man lære at leve med, men at være hæmmet på den her måde!!
ak så sidder jeg og klager mig, min fader har trods alt siddet sådan i knap 2 år, men godt nyt er at han bliver opereret så snart der er plads og hvor jeg under ham det og glædes på hans vejne, der er hele 80 procent chance for at han vil få det bedre og kan arbejde igen, hvis resten af hans ryg vel og mærke kan, da den er slidt ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej tak |
| Forfatter:  |
Icewife |
| Dato:  |
17-12-2004 08:48 |
|
Vil ikke bytte, for har selv ulidelige smerter 24/7/365. Kan ikke hukse hvornår jeg sidst har fået sovet en hel nat uden at vågne op med smerter, så jeg ikke kan vende mig i sengen, eller hvornår jeg sidst har kunne stå op, uden jeg næsten skal kravle ud af sengen.
Men jeg har lært at leve med de smerter, det e rmig der styrer dem, og ikke dem som styrer mig længere.
Eterhånden som man har levet med en kronisk sygdom og dertil kroniske smerter, så lærer man at undgå alle de ting som giver flere smerter. Hvor jeg i starten bukkede mig som jeg peljede, eller bar en indkøbspose, selvom jeg vidste det kom til at koste et par timer på langs. Men nu ved jeg at jeg lige så godt kan lade være, da jeg ikke gider tilbringe 90% af tiden på langs
Det væreste er bare at jeg aldrig kan tilrette lægge noget med familien på forhånd, såsom familie ture, eller gæster i weekenden, da jeg pludselig kan få så ondt at jeg ikke kan røre mig og må tilbringe dagen i sengen, men familie og venner ved jeg har det sådan og jeg pludselig kan aflyse en evt middags aftale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dig gider |
|
|
jeg ikke bytte med, det vil jo bare være et lige byt!!
jeg vil havde et bedre bevæge apperat end mit eget.
ja man lærer at leve med smerterne og normalt skal der meget til at slå mig om kuld og krybe til stærkere smerte stillende.
men jeg kan godt blive lidt bitter, hvorfor skal man i så ung en alder plages af gigt, gigt er noget der hører gamle folk til, syntes omverdnen ihvertfald at tænke, der ses jo ikke noget på hende, hun kan alle mulige ting, ja jeg kan en masse men jeg priotere en del!! og nej det ses ikke, men de skulle bare vide.
jeg klager mig ikke i det daglige heller, istedet triller tårerne om natten når det er værst, men alt det kender du sikkert godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Surt show........ |
|
|
det lyder rædselsfuldt - så nej tak - jeg vil helst ikke bytte
Er der ikke noget effektivt, der kan lindre? Hvis du har gigt, har du så prøvet noget glucosamin eller fiskeolie udover gigtmedicin ?
Rigtigt god bedring - du lyder til at trænge til det...
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godmorgen |
|
|
Hold da op hvor er vi ens os 3. Hvor jeg dog kender det. Jeg kan heller ikke tilbyde at bytte med dig !
Kender I det der med hvor pinligt det er at sidde et sted og så pludselig tabe koppen eller glasset ud af hånden eller skulle bede sin mand om at skære kødet ud ??
Eller skulle udholde at se folks mærkelig blikke når de ser ens rande under øjnene fordi man ikke har sovet,men at vide at de tænker noget helt andet om en !!!
 Mvh Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt sikkert |
Icewife |
17-12-2004 09:16 |
|
Kender det alt for godt, for er snart så vant til folks mistro, for man kan ikke se mine smerter, nej muligt men jeg kan sgu mærke dem 
Selv mine læger har haft svært ved at tro mig når jeg grædende mødte op og igen bad og Ketogan fordi det er det eneste kombineret med Nobligan som kan tage TOPPEN og jeg sagde vitterlig TOPPEN af smerterne.
Jeg er ung, 39 år ( ja ok måske ikke helt ung, men var da et godt forsøg) *GG*
så kan da umuligt have så dårlig og nedslidt ryg, nej måske ikke, men sådan ligger landet nu engang for mig.
Sygdom spørger ikke om alder, ej heller døden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Ja og jeg er næsten på din alder ( 42 ).. Det er ikke altid smerterne der er det allervæste,men folks tanker og blikke når de spørger hvad man laver ! Og man ved man har arbejdet hårdt fysisk hele livet og inet,eller næsten intet kan mere.
Det eneste positive der er at man kan høre glæden når ens ridelære siger at det er dejligt man har sådan en blød hånd. Ja ha ha ha den er god med hende.
 Mvh Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utroligt |
|
|
at så mange har de problemer. Jeg har selv slidgigt i ryggen efter flere års slæb på rideskoler og fabrik og jeg kan også få perioder (heldigvis kun perioder) hvor min ryg og især lænd bliver fuldstændig låst (hekseskud). Som oftest kommer det af et forkert tag og så bliver det bare værre og værre over nogle dage.
Jeg er dog glad for at mit normalt kan løses op med smertestillende, muskelafslappende og ikke mindst en god kiropraktor så jeg ikke har konstante smerter, men jeg føler absolut med Jer, der ikke har gode og smertefrie perioder, for det er skrækkeligt at have så ondt.
Såeh...summa summarum; heller ingen bytte med mig; jeg vil helst ikke undvære mine gode perioder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ønsker mig |
|
|
en opvaske maskine, vi har ikke et helt stel tilbage, det flyver i perioder ud til højre og venstre når jeg vasker op, har dog lært at lade den stå til at jeg har en nogen lunde føelse af at kunne mærke hvor løst eller fast jeg har om det, enten har jeg ikke ordenligt fat og så flyver det eller så har jeg så hårdt fat at det flækker i hånden af mig.
maybritt, glusocomin er prøvet, uden den store virkning, jeg har bevidst valgt at jeg ikke tager piller i det daglige for smerter, men har dem som regel til at lægge, er bare løbet tør nu, så derfor er der bestilt, man lærer som sagt at leve med sine smerter og man lærer at kende sine begrænsninger, det bedste for mig er at holde apperatet i bevægelse med måde, så kan jeeg leve med det, men har vi en dag hvor vi er i pindene eller skal havde lavet noget ud over det sædvanlige så skal jeg havde piller hjemme, for så er det sikkert som ammen i kirken at jeg er helt til rotterne bag efter, men man gør jo tingene der er ikke andre til det end os der bor her
jeg er enddog kommet så langt at jeg hvis alt går vel starter med et deltids job " drømme job " til januar afhængigt af en masse faktorer hvor arbejdgiver er fuldt ud indforstået med min situation, men jeg vil sg* prøve
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder da fedt |
|
|
Ja bare klø på. Det lyder da positivt,så bare klø på. Er helt misundelig !
 Mvh Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyha.... |
HHansen |
17-12-2004 09:51 |
|
Stakkels dig Berit
Og også jer andre der lider af den slags konstante smerter. Må være et helvede at vågne op hver dag med ondt... Føler med jer...
Bytte krop vil jeg ikke - det skulle da lige være fordi du er slankere end mig, Berit
Nå, iøvrigt har jeg jo også en ryg der brokker sig jævnligt.. Tror jeg har fået en brugt af slagsen da der blev delt kropsdele ud - min er ihvertfald mindst dobbelt så gammel som resten af mig - føles sådan!!!
Det vil jeg godt klage over
God bedring alle sammen - håber et julemirakel indtræffer, og i får en nogenlunde smertefri jul
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berit........Graven |
Icewife |
17-12-2004 09:53 |
|
En opvaske maskine er guld værd når man har kroniske smerter.
Jeg har også dage hvor jeg bare ikek kan mærke det jeg har fat i, og de dage bliver det ikek til meget the og mad før manden kommer hjem, af frygt for at skulle tabe det på gulvet og ikke kunne få det op igen, har jo hund og katte som meget nødigt skulle komme til skade.
Og nogen vil nok tænke, jamen hvorfor så have dyr hvis det gør du ikke får the og mad i løbet af dagen ??
Jeg ville ikke kunne undvære mine dyr, og så længe jeg kan holde smerterne nede ved at passe godt på mig selv, og ikke stresse mig selv så længe har jeg dyr omkring mig.
Jeg tager heller ikke piller til dagligt da jeg lige efter den mislykkedes operation røg ud i et pillemisbrug, og har ca 3/4 år af mit liv jeg intet husker af. husker svagt en juleaften med mand der stod med en kone der lå i sengen med voldsomme smerter, 1 halv stor pige der hjalp ham med at fejre jul, og passe 2 ble børn, og det vil jeg ikke byde min familie igen.
Så tog en kold tyrker, og har siden dengang ( 8 år siden) ikke taget piller uden det er meget meget slemt.
Graven.
Præcist lige mine ord, det væreste er folks blikke og mistro 
Men vi ved bedre selv, så jeg lukker efterhånden af overfor det, men tager lang tid at sluge sådanne kamaler
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtigt mange |
|
|
Mennesker kan IKKE forstå hvordan jeg kan klare dyrene.
Nej måske ikke, men de er dem ,der giver mig livsindhold. Og jeg kan love for ,at de hurtigt lærer hvad jeg kan og ikke kan. Mine hunde kan finde på at slikke på mig lige, der hvor det gør ondt,og min elskede hest kigger på mig og puffer til mig blidt når han kan se jeg har det skidt.Og vil vil han være fræk,bruge sine kræfter eller lignenede og jeg så kigger på ham og siger nej,ja så forstår han.Og kan jeg en dag ikke komme op og må tage en stol,så står han mussestille og venter på mig.
Så ja jeg ville ikke undvære en eneste af dem.
Og ja jeg er heller ikke en af dem der tager tabletter, så ja Icewife det kender jeg.Der sidder også en skræk i livet for mig om at komme til at tage flere og flere.
Har jeg ikke sovet en hel nat i en uge, ja så kan jeg godt tage et eller andet for så bliver jeg en pestilens for mine omgivelser.
 Mvh Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skal vi danne en klub for de svagelige!! |
|
|
he he ja hvor man ikke for blikke når glasset vældter og sikker uroligt på stolen gys hvor jeg hader det også når man har de " gode dage hvor man går mere normalt og måske fjoller lidt mere den der fornemmelse at bli betragtet som en hypokonder for idag kan hun jo det og det suk
ja lige for tiden er mit humør bare nede kan ikke få den skide hjernescanning ud af hoved he he ja ud af hoved 
aiii jeg er vist ikke vær at bytte med
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gys..... |
|
|
kan i ikke lige bære over med de stavefejl og gætte på hvad der står 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utroligt |
pjemm |
17-12-2004 11:40 |
|
Det var da underligt med alle de rygtilfælde i øjeblikket, jeg har selv haft ulideligt ondt i ryggen de sidste 2 uger og i dag suppleret med hovedpine og kvalme. Det er det meste af min decemberløn som ryger sig en tur, jeg kan simpelthen ikke tænke.
Meget upassende når man står med en handicappet hest, der skal igennem en masse undersøgelser...
:Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De svageliges klub |
AnneK |
17-12-2004 11:54 |
|
Den til hører jeg også, måtte opgive at arbejde i Marts 2002, og får nu Pension.Jeg er 42.
Jeg har kroniske smerter, på af fibromyalgi(led og muskelsmerter) som så er forværret af hybermobilitetssyndrom.Og to ulykker.
Har prøvet snart alle midler intet hjælper ;O(
Forøvrigt læste lige dette:
GIGTMIDDEL BLIVER PÅ MARKEDET
De populære glucosaminpræparater, bliver ikke trukket tilbage
fra markedet.
Men Lægemiddelstyrelsen anbefaler alle brugere af midlet at
gå til deres læge og få målt deres kolesteroltal.
Styrelsen finder det dokumenteret, at i hvert fald nogle patienter
får forhøjet indhold af kolesterol i blodet ved brug af gigtmidlet.
Forhøjet kolesterol forøger risikoen for hjerte-karsygdomme,
herunder blodpropper!!
Hestene kan jeg ikke undvære, min mand muger ud.
Så har jeg en passer ,som rider en gang om ugen, sammen med min datter.
Jeg selv rider kun en gang imellem ,når jeg har gode dage.
Min dejlige krumme dreng, ved heldigvis, at han skal tage hensyn til mig, stå fuldstændig stille, og opfører sig altid pænt, når vi rider ture.
Det gør han nemlig ikke, når Tine eller Katja ,rider på ham. Så er han en spillopmager.
Anne K
Stald Sørig Ryttere søges se Præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved ikke om |
|
|
amistar har sympati med mig men ihvertfald ligger han nu med kolik den krampe
nogle som vil bytte heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Berit |
ligach |
17-12-2004 12:29 |
|
hvor er det sølle hos jer. Jeg syntes ellers jeg var sølle - har nu ligget med influenza siden onsdag og bare sovet, når ikke lige jeg har fodret heste.
Jeg døjer også med mine led. Jeg har bare efterhånden opgivet at finde ud af, hvad der er galt med dem. Man bliver jo betragtet som hypokonder.
Jeg glemmer aldrig den læge der sagde til mig, at jeg måtte finde mig "noget andet at gå op i", da jeg for "gud ved hvilken gang" kom til hende med smerter i skulderen efter en bilulykke. Da jeg endelig kom på hospitalet og fik undersøgt skulderleddet med kikkert, viste det sig, at der sad arvæv i klemme - det var dét, der var galt.
Behøver jeg at sige, at jeg har skiftet læge ?
God bedring, Berit - både til dig og Amistar.
Og også til alle I andre....
Line-ligach Lykken er.. en broget hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Berit |
Tralle-trold |
17-12-2004 15:15 |
|
Det er da træls med din rygg. Men prøv at tage hensyn til dig selv lige nu slik at du får en "god" periode i julen. Men min sympati er mest med Ami lige nu. Håber han ikke har for stærk kolikk.
Jeg kan ikke bevege mig meget lige nu. jeg røg ud af døren i går aften da begge mine stokker bestemte sig for at tage en anden vej en det jeg hadde planlagt. Falt så lang (lille)*GG* jeg er over betongtrappen og ned i et espalier vi har udenfor. Espalieret er kun 1 meder højt ovenfra trappen og går ca 2 meder nedunder. Thord sto bag meg og var bange jeg skulle ryge udfor espalieret også. Han så for sig at jeg blev på hospitalet i lange stunder fremover på grund af knokkelskørheden.
Men fyj hvor ondt jeg har. I nakke,skuldre,rygg,knær og ankler. Har ikke sovet i natt på grund af smærter.
Fikk diagnosen spondylometafysial dysplasi (for tidlig aldring af knokler etc) da jeg var 18. I en alder af 20 år så knoklene mine ud som hos en der er 90 år. forkalkninger i både knokkler og bløddeler. Efter at jeg fikk børn i -88 og 89 blev jeg gradvis meget værre. I -90 fikk jeg invalidepensjon i en alder af 28, Og i -95 blev jeg afhengig af el.kørestol.
Jeg er heldigvis ikke bitter det har jeg ikke tiden til, men nyder de gode dage til det fulde. Selvfølgelig er det meget smærter i forbindelse med sygdommen min, men man får en anden smærtegrænse og bliver tøffere når man haver en kronisk sygdom.
Jeg får vært år 2000 piller (paraflex comp narkotiske) men jeg bruger kun 200 pr år. Lægen min ønsker at jeg skal gå over til nogen stærkere morfinpreparater, men nej tak. Det vil jeg spare til jeg bliver fullstendig invalidisert.
Den perfekte ponny har ingen bestemt farge
|
livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| av for søren |
|
|
tone da, dine krykker skal blive hvor de skal være, vi kan ikke havde at du går og falder, pas nu ordenligt på dig selv.du er et af de sejeste mennesker jeg kender.
dyrlægen er lige kørt fra os nu, han har fået smertestillende og noget tarm afslappende, det er luft som sædvanlig, så vi håber han vil prutte lidt nu, vi var lige inde og vende omkring mave sår, da han er begyndt at sidde som en hund, jeg har taget det lidt med sinds ro da jeg mente at det var for at kompentsere for smerter og der har ikke været behov for yderligere dyrelæge undersøgelse når han har gjordt det, dyrlægen mente så at det kunne være mavesår, og da amistar´s sind jo til tider kan være vanskeligt sammenholdt med det andet, ja så kan det være en mulighed for hans tilbage vendende kolik anfald.
en bekymret far og en mat amistar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels Ami |
ligach |
17-12-2004 17:15 |
|
Hvor ser han dog sølle ud, ham Amistar. Jeg håber han snart kommer sig igen. Det mavesår - hvis det er det, han har - kan dyrlægen gøre noget ved det ?
Tone - det gør mig ondt med dit fald, håber smerterne begynder at aftage.
Jeg må sige, Tone, at du er et menneske, jeg har stor respekt for. Jeg synes altid du er så livsbekræftende i dine indlæg, til trods for din sygdom og dine mange smerter. Jeg var glad for at møde dig hos Berit, og jeg håber vi ses igen.
Det er imponerende med sådan en vilje - gid det var mig, der var så stærk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amistar kan få |
|
|
noget mavesår´s medicin og det skal prøves ad, for det er træels og se på ham med hans små anfald også, lige nu har han det bedre og har også lukket lidt luft ud, så nu håber jeg at han kommer over det og heldigvis har dyrlægen lovet at holde tlf åben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhha den stakkel |
|
|
er han ikke ovre det endnu
Det lyder da godt nok som om I ikke skal have en rolig weekend deroppe nordpå
Og i storcenteret efter julegaver kom du vel heller ikke
Jeg krydser fingre for at Ami får ro i løbet af natten så I kan komme afsted med god samvittighed i morgen
Line: Da jeg var yngre havde jeg lange ledbånd i mine ben, hvilket medførte at jeg tit vrikkede om og havde mange forstuvninger, en gang fik jeg så noget underlivsbetændelse og var til gentagne undersøgelser hos min læge og hos special læge - og da jeg skiftede læge efter 1 år med diverse ondskabsfulde stikpiller, skrev hun i min journal at jeg var hypokondrisk og at det sikkert var psykisk betinget siden det sad både i benene og i underlivet
Da mistede jeg troen på læger.... og siden har jeg ikke haft mange oplevelser der gav mig grund til at skulle tro på dem igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| berit.... |
|
|
sikke da noget øv.
Jeg har også i en alder af 22 en pænt ringe ryg - min ryg svajer ikke mod lænden - og det medfører konstante smerter i ryggen.
Jeg har et smadret knæ som følge af en hests fantasi om at mit ben var en sofa.
Dette gør at jeg ikke kan have oprejst arbejde, men en dag på stolen foran skærm og tlf gør, at min ryg kan spilel mig et puds - et STORT puds.
Så er der ikke andet for end at kravle op på nemoen og så træne en times tid. bevægelserne dæmper smerten i min ryg - og sommetider kan jeg være helt smertefri.
Jeg blev i en alder af 14 ordineret af min læge til at benytte min interesse for heste som terapi for min ryg, og det hjælper - men jeg har til tider så ondt at jeg må opgive at ride ham.
Nogle dage kan jeg ikke bøje mig for at rense hove og så må jeg droppe det, men der er så altid lgie en der kan hjælpe mig.
JEg føler med jer og jeres smerter - jeg har det dog ikke vildt slemt hele tiden, der ligger dog en følelse af smerte i min ryg konstant - men når det er slemt og jeg ikke kan rejse mig er jeg nok på det smertestadie i befinder jer på - og tro mig - jeg ved hvor ondt det gør.
hjælper ridningen på jeres smerter?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| June... |
ligach |
17-12-2004 19:15 |
|
Det er da rart at vide, at jeg ikke er den eneste, der har haft dårlig erfaring med læger.
Min nuværende læge er nu helt OK - tror jeg - nu har jeg jo lige været alt det igennem med min fod og ankel. Hun tøvede ikke med at sende mig videre i systemet, da jeg blev ved med at døje efter en forstuvning.
Jeg fik at vide, da jeg var ca 14-15 år, at jeg er hypermobil. Det spiller selvfølgelig også en rolle i mine led. Jeg kan godt mærke, at jeg med alderen har flere og flere problemer - især her om vinteren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| update....... |
|
|
min ryg er så fin som den nu kan være, har jo rendt en del frem og tilbage for at tjekke om ami nu havde det godt og det ser ud til at gasserne nu slipper ud, så vi kan vidst roligt tage afsted og ellers ved jeg han er i gode hænder hos mette som skal passe ham og min mor som skal passe børnene kan også godt se om det er skidt eller godt
så alt vel, bortset fra at tastaturet på den bær bare fik et glas mælk af niels, som det ikke brød sig om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og her går jeg og pylrer over min |
ElseG |
19-12-2004 00:43 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor opløftende |
|
|
...at læse om nogen der det værre end én selv
Jeg har heller ikke den vilde tiltro til læger. For 20-25 år siden gik jeg bag over med en hest(godt råd, det er altid en fordel hvis hesten er nederst, ellers gør det forbandet ondt) Lægen der kiggede på mig, mente at jeg var hysterisk og hypokonder, det kureres med Kodimagnyl.
Så jeg humpede rundt, i starten på krykker, senere blev jeg da bedre og bedre gående, dog har jeg altid været stiv i hoften. Jeg spurgte for en del år siden min egen læge om der kunne gøres noget ved det. Men nej.
De sidste 4-5 år er det så blevet gradvis værre igen. det gør ondt når jeg har siddet for længe. Når jeg har kørt på arbejde skal jeg først rettes ud, inden jeg kan gå igen. Jeg gik på et tidspunkt til fysioterapeut, som fortalte mig at den muskel der sidder foran på hoften/bækkenet havde været kraftigt læderet og mest bestod af arvæv.
Sidste år viste Søren hest frem for et par fra Næstved, vi var nede og hjælpe med klargøringen og skulle så grille bagefter. Efter maden siger manden pludselig "ikke for at være nysgerrig, men hvad har du gjort ved din hofte". Det viste sig at han var ortopæd-kirurg, så han syntes at jeg skulle røntgenfotograferes. Det ordnede han så, jeg har pga. den gamle skade atypisk slidgigt i hofterne, værst i venstre side og skal have en ny hofte.
Så nu "render" jeg rundt og humper pga. skævheden få jeg smerter i lænden, pt. har jeg også ondt i den ene balle og kan næsten ikke vende mig i sengen eller komme ud af den om morgenen. I går tog det et kvarter. Men det går meget godt når jeg bare står og går. Så det kunne være at jeg skulle prøve at sove stående.
Tænk hvis jeg var blevet taget alvorligt fra starten af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|