|
|
| Er jeg for tidligt igang??? |
|
|
Nu vil jeg lge høre Jeres mening - både dem som har erfaring, men også bare dem der har en mening
Til maj bliver vi jo forældre herhjemme, og vi glæææder os. Også min kæreste som gerne dagligt lytter og snakker til maven (på trods af at jeg kun er 18 uger henne, og det eneste han kan høre er skvulpelyde som "lyder som en opvaskemaskine" GG )
MEN allerede ret hurtigt var min mor og jeg i BabySam og kigge, og endte med at have reserveret (købt) en barnevogn som mine forældre vil give os. Der var et godt tilbud, og man kan vente med at hente og betale til fødslen er op over
Den har han overhovedet ingen interesse i at tage med over og se. Okay det VAR også tidligt ude.
Så skal det siges at vi bor i et lille rækkehus med have (dejligt) men kun 2-værelses. Dvs at baby skal altså have værelse sammen med os til at starte med. Vi vil gerne finde et hus men jeg er arbejdsløs og økonomien rækker ikke til at vi kan vælge og vrage. Og så går tingene jo heller ikke SÅ hurtigt - jeg mener så lang tid er der da heller ikke til maj...?
Jeg er derfor indstillet på at vi skal bo her med babyen lidt - det er min kæreste IKKE. Hver gang jeg begynder at snakke om at flytte rundt, og smide ting som fylder unødigt ud siger han, jamen vi er nok flyttet til den tid.
Og de gange hvor han måske indser at vi kan risikere at bo her hopper han hurtigt af igen, og skælder mig ud fordi "der er jo lææænge til"
Jeg mener nemlig at vi bør begynde at købe ind så småt fra januar evt så vi ikke står og skal købe ALT når vi når april - det bliver både for dyrt og for mig, stressende.
Er det bare mig der ikke kan vente og desuden mangler noget at gå op i fordi jeg bare går herhjemme....????
♡ Knuz fra Malene_s ♥Alle dyr undtagen mennesker ved, at livets overordnede mening er, at man skal nyde det
Min Hjemmeside! ♡ Opdateret!
♥ Intet hjem er perfekt uden lyden af kattepoter ♥ på gulvet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal have alt klaret |
| Forfatter:  |
ElseG |
| Dato:  |
16-12-2004 10:03 |
|
til den dag i maj, hvor du endelig står med dit barn i armene.. For det er for sent efter fødslen... hvad vil du læggeden i, hvad vil du klade den i... OSV...
Næhh lige så stille allerede nu begynde at købe ind, så bliver chokket over, hvor dyrt det er at have børn ikke så overvældende...
Kendte en, der har fortalt om en, der ikke havde købt en disse inden fødslen, de måtte i banken og låne, for at kunne klare det bagefter... Så NEJ du er IKKE for tidligt ude...
Hvis du kender nogen, der har en masse brugt babytøj, så tag endelig imod det, for det er jo ikke slidt op.. Og kan spare en for en masse penge...
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
TinaR |
16-12-2004 10:04 |
|
Da vi ventede Filippa, som er vores første barn, begyndte vi at handle så småt ind allerede samme da jeg tog den positive test.
Det gjorde vi igennem hele graviditeten og det betød, at stort set alt blev købt på tilbud og at vi derfor sparede mange penge.
Og så er det jo hyggeligt at gå og samle lidt ind her og der - man kan få lang tid til at gå med at kigge på stofbleer og små body'er
Vi gjorde det samme med barnevognen, dog mener jeg at vi købte den i marts og hentede den i maj, hvor jeg havde termin 9. juni.
Vi satte også børneværelset i stand, men har efterfølgende lavet det helt om, så det passer til en pige.
Denne gang har vi jo stort set alt hvad vi skal bruge til babyen, jeg har suppleret op med nye stofbleer, lidt vintertøj og andre småting der trængte til at blvie udskiftet.
Den stolte far, har været i Babysam og bestille en ny barnevogn, da vores datter stadig bruger sin hver dag (hun er 20 mdr når hun bliver storesøster) - den skal vi hente i starten af januar.
Vi har gjort børneværelse nr. 2 klar, men denne gang har vi ikke malet og pyntet en masse op - det er beige og bliver malet når vi ved om det er en lillebror eller lillesøster.
Jeg har lavet nogen uroer til værelset og er ved at sortere Filippas legetøj, så vi kan få babytingene indpå værelset.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både og |
|
|
Der sker ingen ting ved at vente lidt endnu... men hvorfor vente, hvis du synes det er hyggeligt at gå og bygge rede
Jeg tror det er ganske naturligt for os kvinder, at vi gerne vil have alt klar, hvorimod nogle mænd... synes det er ok at vente til i sidste øjeblik.
Vi har altid haft alt klar inden barnet blev født. Dvs. det var jo mest med den første, ved de andre er der jo knap så mange ting som skal indkøbes.
Man kan jo heller aldrig vide om man skulle være så uheldig at føde for tidligt, så er det rart at der er lidt styr på tingene derhjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.. |
|
|
husk at din mand måske ikke har samme følelser for banret endnu som du har.
som du selv skriver så er det endnu for ham kun "nogle skvulpelyde".
tag ham med ind og se en scanning fks så vil jeg næstyen vædde med at han også får babykuller  min kæreste fattede det vist først rigtigt da han var med der... og så deltog 100% i alt.
jeg ville nok selv vælge at vente med alt det du nævner til cA 2 mdr før fødslen, det er nok mest fordi jeg er lidt overtroisk mht til barnevogn osv
vi havde købt sengen, manden samlede den mens jeg lå på sygehuset. og barnevognen stod ude i et anneks. det eneste der faktsik blev gjordt var at jeg malede værelset og samlede puslebordet.
det der er vigtigt du har klar er bleeer, stofbleer, vandkar, babypleje produkter, autostol/net til i skal hjem. andet brugte vi slet ikke det første lange stykke tid. han sov i liften eller i vores seng.
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du er... |
|
|
ikke for tidligt ude.
Jeg startede lang tid før med at købe småting ind. Vores økonomi er ikke for god, da vi lige har købt et nedlagt landbrug. Skrev under lidt før vi fandt ud af at jeg var gravid. Min kæreste havde ikke den samme opfattelse som mig, men han kunne jo heller ikke mærke noget eller se noget. Han var med til scanningen, men det var ikke nok. Det var først da jeg var omkring et halvt år henne, han begyndte at bliver baby kulret.
idag er det eneste vi mangler, en baby... Kæresten mener at jeg skal ud at slæbe halm idag. Har jo gået med plukveer siden i mandags, men det bliver ikke rigtig til mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som sådan |
HHansen |
16-12-2004 10:42 |
|
er du ikke for tidligt ude....
Bare husk på at du ikke kan TVINGE faderen til at føle den samme trang til at være i god tid som du gør.
Det får du ikke andet end skænderier ud af....
Gå du bare igang med at købe og indrette, og planlægge i det omfang du kan gøre alene.
Større beslutninger som flytning osv, skal du dog nok have ham med i, og derfor bliver du nødt til at vente på at han er klar.
Men det skal nok komme, han har bare brug for lidt mere tid end dig, før han fatter hvad der skal ske.
Jeg tror dog du gør ret i at forberede dig på at i bliver boende et stykke tid hvor i er - hvis i skal købe og flytte er det alligevel ikke hensigtsmæssigt alt for tæt på maj måned.
Held og lykke med det hele
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt at høre |
|
|
Tak, det er rart at høre nogle meninger!!
Nej på nogle punkter er han nok ikke "helt med" alligevel, selvom jeg går og bilder mig ind at han er meget engageret.
Vi skal scannes den 4 januar - ih det bliver SÅ godt! Men det er sjovt - for sådanne ting går han meget op i; det var ham der flåede brevet op og læste det højt for mig, ALT om hvordan det skulle foregå, ja selv det der stod nederst om parkeringsmuligheder *fnis*
Og han er også meget opsat på det med at tage billeder af maven og se hvordan den vokser.
Men så stopper det
Mit argument idag var netop også - økonomi!!! At købe ting i flere små omgange. Og forberede os så det ikke blev stressende at tænke på.
Hans svar; Når du ligger og føder er du da ligeglad med hvad vi har og ikke har, og vi får sikkert også en masse. ARGH nej jeg er sg* da ikke ligeglad om vi har noget tøj overhovedet at putte den lille i!!! Og forlade sig på gaver - DET tør jeg ikke!
Med barnevognen er der lift, som jeg regner med baby skal sove i det første stykke tid. Men der mangler jo dyne, pude, sengetøj mm
Det, og tøj kan jeg vel i realiteten selv gå og hyggekøbe (med god samvittighed nu efter jeres svar  )
Men der er bare nogle ting som jeg synes han skal være med i - bæresele, babyalarm, musikuro, seng, puslefaciliteter (skal vi have et decideret puslebord eller kan vi klare os med hvad vi har?)
Er det ikke at snyde ham for at være med også, hvis jeg spiller stædig og selv går ud og investerer i sådan nogle ting?
Godt jeg har bilen idag, så tager jeg altså på indkøb!
♡ Knuz fra Malene_s ♥Alle dyr undtagen mennesker ved, at livets overordnede mening er, at man skal nyde det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov................. |
|
|
og det med overtro har jeg også, og er en af de ting der også kan få ham helt ud i tovene!!!
Så barnevognen bliver som sagt først hentet op til det sidste og opbevaret hos mine forældre. Det samme regner jeg med vi kan gøre med tremmeseng  Jeg vil nemlig heller ikke have det ind, og desuden ligger baby vel mest i liften de første dage anyways...?
Rikke; sig mig, den baby har det vist for godt derinde hva?  Jeg tror da også du skal ud og lege i halmen hehe.
Helle; Ja flytning synes jeg også skal være enten "lige om lidt" - eller EFTER. Men der mener han jo bestemt at jeg kan jo gå og hygge mig med indretning og småkasser, og det uden stress. aaaarh hva? Og tænk hvis baby kommer lidt tidligere end forventet.... øøh ups
Men du har ret, skænderier er ikke et hit heller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
TinaR |
16-12-2004 10:51 |
|
Mht. gaver, så får nogen mange ting og andre - som os - fik ikke ret meget til selve baby.
Vi fik en smule tøj og ellers var det ting til mor og far, hvilket også var lækkert
De ting du SKAL bruge, skal du sørge for at have købt - men lad vær med at købe for meget tøj, det får I helt sikkert og det kan jo købes når du har født. Det er også sjovere når man kan købe det i farver, fremfor hvid og beige.
Så sørg for en standard garderobe og køb resten senere.
Bæresele, babyalarm, seng, musikuro osv KAN også købes bagefter, når I har set hvad I får og hvad I har brug for.
Vi fik købt en del ting, som vi faktisk kun har brugt få gange - fx. en skråstol og bæreselen.
Hovedpude skal du ikke købe (med mindre den følger med dynen), for barnet må ikke bruge pude før omkrign et års alderen - af fare for kvælning.
Og sørg for MANGE stofbleer - med mange mener jeg en 30-40 stykker. Det havde vi til Filippa og selvom vi havde tørretubmler, så var det svært at følge med - især hvis man får en super-gylper som vi gjorde.
Om I skal bruge et rigtigt pulsebord kommer jo an på om I har noget I kan bruge, er der fx. plads på badeværelset?
Vi har ikke plads på badeværelset, så vi købte et puslebord med skabe og skuffer som står på Filippas værelse. Det bliver rykket ind på den nye værelse en af dagene og så skifter vi begge børn derinde.
Spørg din kæreste om han føler sig snydt, hvis du handler lidt - det er nok den eneste måde at find eud af, om han vil være med eller om det er ok du handler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg må nok indrømme |
|
|
At jeg er overtroisk .. af h til .
Jeg tør dårligt købe noget nu .. Jeg har en tremme seng nu barnevogn lift tøj har jeg ikke noget af .
men tingene står hos veninden og hos farmor..
Jeg vil helst ikke hvde det hjem før jeg har født og hr Gabriel i mine arme .
Men jeg tror nu det er pga min baby nr 2 hendes Hjerte var ikke iorden. og kunne nemt ha mistet hende. i mine arme.. imens vi sov.
Så jeg vil være sikker på alt er iorden. med Gabriel inden jeg køber noget eller for det hjem mener jeg .
Men jeg syens det helt fint du køber ind nu .
Du glæder dig helt vildt.
Men lov mig lad være at lav han/ hendes værelse eller seng klar . inden du har født.
ja jeg er overtorisk . hvad det angår.
Men ellers tilykke med mavsen ..
Krammer louise
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
sanne jensen |
16-12-2004 13:39 |
|
Da jeg kun var 9 uger henne købte vi barnevogn og seng som vi får hjem en månede før fødsel. Og vi har da også købt en del tøj.
Normalt plejer det at være os kvinder der ikke kan vente med sådan noget, men her var det min mand der havde travlt.
Selv har jeg været lidt tilbageholdende hvad det angår tøj, barnevogn osv. Men synes det er dejligt at han viser så stor interesse for barnet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overtro ??? |
|
|
Jeg må sige at jeg ikke er overtroisk.. mht. til at købe ting før fødslen..
Jeg havde ikke barnevogn hjemme da jeg fødte min første søn... ej heller havde vi gjort sengen klar.. alligevel mistede vi ham under fødslen..
Ved de andre har vi haft tingene.... også klargjort. Dog hentede min mand først barnevognen til vores yngste da jeg lå på sygehuset..
Det var ikke pga. overtro... men mere fordi jeg ikke ville have en barnevogn stående.. hvis nu det skulle ske at barnet ikke overlevede.
Denne gang har jeg tænkt mig at gøre alt klar.... jeg skal have kejsersnit.. og orker ikke at tænke på alle de ting efter jeg har født.. og barnevogn... ja den har vi jo fra den sidste..
Held og lykke med alle jeres fødsler..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
Jeg ville også gerne vente med indkøb da jeg skulle have lærke,nok mest fordi jeg en gang før var gravid men hvor babyen døde halvvejs i graviditeten og så var bange for at det skulle ske igen.Jeg ville vente tiljeg var 7mdr henne,med det resultat at jeg ikke kom til at deltage fordi jeg blev indlagt med svangerskabsforgiftning.Nej hvor var det surt at alle andre købte tingene og arrancerede det hele.Så hvis jeg var dig ville jeg også begynde at købe ting når du falder over dem,moske er du heldig at du kan spare en del på januar udsalget.Held og lykke med det hele.
Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu har jeg faktisk lige snakket med min kæreste, som dog er på arbejde.
Han sagde at han syntes lige jeg skulle vente lidt, og at han ville da gerne med ud og købe lidt tøj på et tidspunkt. Men vi blev også enige om at jeg måtte da gerne købe lidt, hvis der evt lige var et godt tilbud el. lign.
Og jeg kan faktisk godt se det der med at det er sjovere at købe mere bagefter - når man ved hvilke farver man kan satse på
Uh det med puden havde jeg egentlig godt læst, så det bliver ved dynen! Men hvor mange dyner... er en nok eller skal man have en til lift, en til seng osv? Damn jeg er på bar bund
Louise; Det kan jeg love dig! Tør slet ikke have seng og barnevogn herhjemme, og vi har slet ikke et børneværelse at gøre klar så det giver sig selv. Jeg kan rydde op i soveværelset og gøre klar, men mere bliver heller ikke gjort.
Sanne; Dejligt at han viser stor interesse *S* Og det er nu smart det med at man kan købe og vente med at få det hjem!
Og har jeg ikke fået det sagt.... Så tillykke til alle jer andre med maver også!!!
Hov forresten kommer jeg nu i tanke om, at min mor har et lille baby-håndklæde liggende derhjemme som vi købte ret tidligt også - og da jeg kiggede her den anden dag, vupti jamen der lå sørme lidt mere 
Der var vist et par bluser eller bodystockings, mere nåede jeg ikke at snage for hun havde "glemt" at fortælle mig at *bedste* heller ikke kunne vente fnis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mette; Hvor var det forfærdeligt!!! Ja nogle gange skal man heller ikke lægge for meget på det overtro - det sker som det er bestemt højere steder fra.
Og dorte; også forfærdeligt! Altså hvor skal man nogle gange igennem meget før det går godt, men I to er da heldigvis beviser på at det kan gå godt sidenhen og bringe glæde
Masser af held og lykke herfra!!!
Jeg har en mistanke om, at jeg måske kan have begyndende bækkenløsning allerede nu, så jeg tænker også - jeg skal være med mens jeg kan.
De her dage med jule-indkøb har nogle gange været så hårdt at jeg ikke kan være nogle steder bagefter, men vralter rundt med hammerondt.
Januarudsalget får bestemt ikke lov til at være foruden mig!  Jeg er begyndt at træne med min nye kode til vores fælleskonto, og armsving "bare på beløbet" hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I øvrigt malene |
|
|
Da jeg så dit indlæg idag
Altså overskriften..... troede jeg du var i fødsels.. tænke eeeeeej man det er jo tidligt alt for tidligt....
Men gudskelov køber du bare ind til din lille kommende bebs .... pyhaaaaa
du skal altså ikke tage dig af min overtro eller noget...
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyner... |
TinaR |
16-12-2004 21:28 |
|
Vi havde to dyner - en som altid lå i hendes seng og en vi tog med i lift og barnevogn go som samtidig blev brugt i stuen mv.
Syntes det er rart, at den i sengen ikke bliver "nasset" til med alt muligt - den må gerne være ren og frisk når barnet er puslet og har fået nattøj på
Sådan har vi det stadigvæk, Filippa har to dyner - en i barnevognen og en i sengen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næh... |
klara |
16-12-2004 22:12 |
|
det synes jeg ikke du er. Da jeg var ti uger henne begyndte jeg at strikke et barnevognstæppe/svøb. siden er det blevet til små trøjer, små sokker og huer, noget syet tøj også og noget købt. det er rigtigt, det kan betale sig at se efter 5 for 100 babybodystockings i supermarkeder og sådan... på den måde kan man spare meget ved at købe småting hist og pist.
du kan jo også risikere at føde fire uger før terminsdagen - det er ikke superusædvanligt. og så skal du jo ikke stå med håret i postkassen og tro, du kan shoppe i sidste sekund.
Men... du er ikke for tidligt ude, jeg tror det er almindeligt for kvinder at begynde at bygge rede når hormonerne raser.
Men hvis det skaber ufred og konflikter med din mand, for hvem graviditeten ikke er så virkelig som for dig, så er du!
min mand er vidunderlig og ønskede lige så meget som mig at jeg skulle blive gravid. han glæder sig til at blive far. Men i starten var det bare mig, der syntes baby-shopping var spændende. Han er stadig ikke vild med det. Men han er begyndt at ryde i lejligheden, indrette bedre, lede på nettet efter tilbud, og male i det rum, hvor babyen skal bo. Han går til det på en anden måde. Det betyder jo ikke, det er forkert! sådan vil det blive ofte, også når barnet kommer. at man håndterer det forskelligt, men lige kærligt.
derfor. mange mænd oplever først babyen som rigtigt rigtig, når man kan se og mærke udenpå maven at der er liv. og så begynder redebygningen, men på en anden måde end de fleste kvinders.
så lad ham glæde sig på sin måde, uden for mange bebrejdelser. og drejer det sig om at flytte en kommode for at der kan stå en vugge, så når i det også nok. du kan jo også nyde at shoppe med din mor... som nok også nyder det mere, end din mand ville!
held og lykke med det hele.
sidse, 30. uge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil ikke |
|
|
ødelægge din glæde Malene - og tillykke igen
Men det du køber... tag og opbevar det hos nogle andre ... svigerforældrene eller dine forældre og bare det er vasket så kan du jo mærke poser eller tasker med "nyfødt" "til sygehus" eller lign.
Jeg er hamrende overtroisk - og den eneste gang jeg IKKE fik min vilje måtte min mand hjem og fjerne vuggen og tøjet og alt det andet der var gjort klar til baby
- og det var svært!!
En fødsel er ikke "bare" og der er meget der kan ske undervejs ...
og du får masser af tid til at vaske tøj osv. når du alligevel går hjemme med baby, og du får masser af tøj når det er den første fødte
Og der er masser af tid til at finde noget andet at bo i - (har du lyst til at smide noget ud, så prøv at gemme det væk i et stk tid og se så om du mangler det .. hvis ikke så ud med det  .. min mand er samler så jeg kender alt til at han ikke vil rydde ud i tingene  )
I kan sagtens bo dér indtil barnet er 2-4 år og får brug for et værelse... min veninde boede i en 1 vær. med 2 børn på 0 og 1½ år - i 1 år.
så slå nu koldt vand i blodet og find noget andet at give dig til  - det er også meget sjovere at købe tøj når man ved hvad køn barnet er .. efter man har født!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste nyt! |
|
|
Louise; ja uha da det var en del for tidligt, nej gudskelov har baby det godt derinde og har forhåbentlig tænkt sig at blive der et stykke tid fremover
Til gengæld ville det da være dejligt at høre Noget til Rikke's lille - kigger den ikke snart frem??
ALtså I har en masse gode råde og vise ord - og de må jo sætte sig et sted  For jeg kigger og piller og finder så mange fine ting jeg gerne ville købe..... men intet er det blevet til endnu. fornuften sejrer hver gang, og jeg kommer ud med en lille tilbudsting til en tyver.
I torsdags var jeg ved lægen, og af nysgerrighed spurgte til hjertelyd. Det snakkede vi så lidt om - hvor tidligt den kunne høres og sørme om ikke min rare læge, midt i travl konsultation, hentede apparatet og fandt min lille øjesten's hjertelyd til mig!!!
JEG HAR HØRT HJERTET BANKE!!!
Hvor var det vildt dejligt, det gjorde bestemt ikke mit rede-instinkt mindre hihi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malene |
|
|
den lille i min mave har åbnetbart ikke travlt, for den er der endnu. Tror ikke der sker noget i nat. Har stadig plukveer i løbet af dagen, men holder de igen, rigtig træls når man regner med at nu sker det, også sker der ikke noget alligevel. Nu kniber det med at nå at komme hjem fra sygehuset inden juleaften, men det er der jo ikke så meget at gøre ved. På tirsdag skal jeg til jordemoder igen også må vi se hvad han hun siger, hvis alså der er ikke er sket noget inden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Pedersen |
ElseG |
19-12-2004 00:57 |
|
....hvorfor skulle du IKKE kunne nå hjem fra sygehuset, inden jul, nu... ????
Du må da gå derfra med barn og mand og det hele og husk endelig blomsterne... efter 4 timer...
Kender en der fødte kl. 15 om eftermiddagen juleaftensdag, og var med da der skulle danses om juletræet... herrre Gud, det er jo kun en fødsel sagde hun..
Da jeg fik Mette.. min anden fødsel, lige bortset fra aborten i uge 21.. men, da jeg havde født Mette, ja der kørte jeg da selv hjem, 4-5 timer efter fødslen..
Min svigermor så underlig ud i hovedet, da jeg kom og afleverede bilen, da den var lånt af dem...
Øhhh skulle du ikke føde alligevel... Jow da, ungen er da her i liften, og så blev Mette sat midt på spisebordet...
Chris.. ??? Han sov, for han havde fået en del (meget) under vesten...
Det er jo ikke nemt, både at skulle til fødsel og julefrokost..
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ElseG... |
|
|
Jeg havde håbet på, at jeg kunne blive der de 4-5 dage som de anbafaler første gangs fødende. Det er jo den tid det tager for mælken at løbe til. Vil gerne have nogenlunde styr på amningen inden jeg tager hjem. Er jeg parat til at tage hjem efter en dag eller to gør jeg selvfølgelig det, men ellers må jeg jo bare blive der, det er vigtigere for mig at få en ordentlig start på amningen end det er at holde juleaften.
Juleaften kommer trods alt igen næste år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Det var dog fornuftigt at ville blive på barselsgangen, da du er førstegangs fødende... der kan være mange ting som du vil være usikker på, så er det godt at være der, hvor der er nogle til at hjælpe dig... både mht. til amning, barnets bad mm..
Jeg ser ikke noget heltemodigt eller sejt i at forlade hospitalet før man er klar... til den nye opgave det er at blive mor..
Og som du siger, der kommer en ny juleaften... så nyd du bare barselsdagene....
Held og lykke med fødslen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mette(blossi) |
|
|
Tak for det. Selvfølgelig er det træls hvis jeg ikke er hjemme juleaften, men dagene på barselsgangen kan jo ikke gøres om. Og for mig er det vigigt med en god start.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de første dage |
|
|
Jeg vil også tilslutte mig at blive på barselsgangen.
Da jeg også er førstegangs har jeg tænkt mig at tage imod al den tid og hjælp de kan tilbyde indtil jeg selv føler mig rustet.
Det er jo svært at fortryde når man først ER kommet hjem, og sidder der med en masse spørgsmål...
Rikke, den venter måske endda til efter jul  så I får det hele med...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|