Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

træt af manden (langt)
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 19:38
Suk! Nu vil jeg osse lige være anonym. Ikke for min egen skyld, men hvis familien skulle komme til at kigge ind.

Se overskrift!
Jeg er så ulideligt træt af ham. Min klageliste er så lang, så jeg blir helt led ved det og jeg ved ikke engang om det bare er mig, der er helt galt på den. Ude af stand til at leve i et parforhold.
Jeg har fuldstændig mistet lysten til ham - både på den ene og især på den "anden" måde. Dette sidste er et stort tab for mig, fordi det faktisk betyder en del for mig, men jeg føler intet.
For at tage det sidste først, så synes jeg han er aseksuel i sin adfærd - har ingen maskuline værdier. I begyndelsen vi var sammen fornægtede han nærmest sin maskulinitet: "jeg er ikke en rigtig mand" - udtalelser, men jeg mente at det var fordi, at dels kun har kendt én før mig ( og vi er ikke unge...), dels fordi han måske er opdraget sådan.Jeg sagde, at jeg da ville være kæreste med en mand og hverken en kvinde eller en munk - og jeg mente at det blev bedre. Men han er så ikke-mandig. Ikke feminin eller bøsset - bare aseksuel. Kigger aldrig på én med begær, ejheller på andre, utænkeligt at han skulle kunne komme med en mandevittighed, spørger jeg ham, hvad jeg skal tage på, har han en ide om, at jeg "jo plejer at gå i det eller det"(sort tøj fx, kjoler i en vis læmgde osv)- men aldrig et ord om, at det sr sgu s*xet ud, elle det der er for smart - eller sådan.
Spørger man ham hvilke kvinder han synes er lækre - kan han slet ikke svare - det findes slet ikke i hans verden.
Han vil da gerne you know what engang imellem - men fro mig ser det ud somom han mister lysten jo mere ophidset jeg blir. For mig betyder det egentlige s*ml*je, meget - men det kan han ikke forstå - at "kæle" er det vigtigste, han kan helelr ikke se om det er godt, skidt eller ligegyldigt for mig - og værst: han kan ikke se, hvornår det i den grad er lige før jeg er tilfreds. (alle de omskrivninger herinde ....)Så for det meste starter det ok - han blir slatten - og vil bare nusse videre. Når jeg spør om han mister lysten ved min adfærd, så benægter han.
Han atler aldrig om det her - og jeg gider ikke mere. Hvorfor blive ved - jeg har bare mistet lysten - og der kommer ikke noget ud af at snakke. Før spurgte jeg om der ikke var noget jeg kunne gøre anderledes - men nej.
Så er jeg træt af hans vattethed - overkonfliktsky.
Kan aldrig tage bladet fra munden.O
Overnaiv: blev fyret selvom ALLE andre kunne se det komme - og han ville ikke lytte til mine advarsler, nej, nej - alt var godt - lige indtil det gik helt galt.
Og så kunne han ikke engang blive rigtig sur.
Er på sin vis så overfladisk i sin omgang med andre - alt er altid bare "godt" - medmindre han bliver tvunget - af mig - til at se tingene i øjnene.
Blander sig i alle mine interesser - på en irriterende måde: intet kan jag have for migselv - og det betyder noget for mig.
Vil give hestene halm fx - men giver dem for lidt eller fortæller mig ikke, at halmkassen er fuld af ulækker gammel halm -så jeg må alligevel ud at checke.
Roder ad helvede til: gemmer ALT - jeg er en udsmider. Selv min gamle regenmaskine har han fandme gemt i et skab - selvom jeg smed den ud.
Overtager altid mine hjemlige projekter: vil jeg male - maler han. Går jeg igang med at rydde bryggerset - gør han det færdigt. Og vores hus er en række projekter - men jeg kan aldrig få lov at gøre mit arbejde færdigt. Ikke have tilfredstillelsen af at gøre det færdigt selv. Han må da gerne hjælpe - og jeg beder da også sommetider om hjælp - men han overtager simpelthen alt jeg begynder på. Senest begyndte jeg en tiltrængt oprydning i vores gård. Det er noget der for mig tager nogle dage ( skal osse passe mit arbejde), da jeg kom hjem idag havde han gjort det. Kunne han da ikke bare tage fat på noget af alt det andet rod?!
Og så tror jeg ikke han går i bad hver dag. det har jeg ikke tænkt over før - men nu gør jeg.
Han gør intet ud af sig selv - giver jeg ham en deo bruger han den ikke - men istedet en rexona-ting, som han har i umindelige tider. Mandeparfume og denslags er helt yt - og jeg sætter faktisk stor pris på at en mand dufter.
Siger jeg noget af al dette til ham - siger han bare, at det ikke er sådan. hans standardfrase er: sådan er jeg ikke.
Jeg opgiver snart.
Men jeg ved ikke rigtig om det bare er den nemme løsning. Om det er mig der er galt på den.
Og jo - han har gode sider - flere endda - men hvor jeg savner en mand, der vil være mand også selvom han laver mad osv osv.
Og så hader jeg, at når jeg vil diskutere noget af dette ( eller hans rådne forhold til hans børn fx), så vil han skændes, sådan noget pingpong-hvem-har-ret-og-hvem-sgde-hvad - Og skændes gider jeg simpelthen ikke. Jeg vil snakke og diskutere - men skændes er livet for kort til.
Borset far at vi ellers aldrig skændes eller er uvenner - bange for at jeg simpelthen er for ligeglad.
Støn. Gode råd søges!
0
0
Svar på denne tråd

Kæreste eller mor?
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 19:52
.. det lyder som om han ikke ved om du er hans kæreste eller hans mor...

??

Kh
Gitte

Stalden huser Balder, vallak og Jack D., hingst :-)
KÆLEDYRSKOMPAGNIET -
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor skriver du det?
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 19:53
Hvordan kommer du frem til det?
0
0
Svar på denne tråd

ih du godeste
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 19:59
du er da en standhaftig pige, her havde jeg for længst givet op, jeg gad ikke en gang beskæftige mig med hvad det var der en gang fængede, den sidste løsning jeg ville ty til, var at fortælle ham at enten bliver dine klagepunkter fulgt og ændret fra dag 1 eller også er du gået.
vis ham hvad du har skrevet, måske kan det vække ham.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

WAUUUU
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:03
PHYYYYYYY ha sikke en "kamel" at sluge.. tror aldrig jeg har læst så sørgelig en tråd fra én der er så trist i et parforhold.. Du godeste tænkte jeg da jeg læste dit indlæg og her går jeg "madam brok" eller "frk. Sippeby" og brokker mig herhjemme hvis manden ik lige er det jeg syntes han skal være ( er han nu vil jeg lige sige).. Har aldrig oplevet det du omtaler her nogensiden og det kommer jeg ved den søde grød heller aldrig til for det er livet dælme da for kort til.. var jeg dig så ville jeg for længst være flyttet min vej!! Hvorfor leve i så intetsigende parforhold som jeres er (eller har jeg læst forkert) når livet kan give lækre gode input så man LEVER..
Kan ikke give dig noget magisk hvor end jeg gerne ville...
:-Dwho intet vover intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

nu blir jeg da helt
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:05
elendig -
Hvad er det I reagerer så kraftigt på?
Det er jo stadig bare min version......
Uddyb meget gerne lidt.
0
0
Svar på denne tråd

Ved at..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:11
.. den måde du beskriver at han vil diskutere for at få ret - lyder som en teenager overfor sin mor...

Blandt andet..
Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET -
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du IKKE ved det xf....
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:13
Så læs lige hvad det er DU har skrevet ??????????

Det er sgu da spild af liv at ha´ så lidt lyst til en ( eller være sammen med en der har SÅ lidt lyst til dig ) og så tilbringe tid sammen .

Han er vattet , men det er du sandelig da også , hvis du ikke har kunne ruske op , tale ham til forståelse , Og du så stadig er der , så er du vattet .

Og en hel anden ting DU vist hvordan HAN var . Og hvis man tror at man kan lave om på mennesker så er man NAIV ud over alle grænser .

Hop af vognen , det er mit eneste råd .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Giv ham et mandekursus...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:18
.. hej igen Lone

Kan man ikke sende sin mand på et mandekursus?

Hvis ikke andet - så giv ham sådan et Specielt kursus for mænd som din...

Uanset hvad man synes om CMM så gør han sku´ noget ved sagerne når han holde disse mandekurser... (har selv gået hos ham på nogle sommerkurser for mange år siden og talte med mænd der havde deltaget på mandekurserne samt så videos og billeder fra det)

Kh
Gitte

KÆLEDYRSKOMPAGNIET -
0
0
Svar på denne tråd

næhhh illum
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:23
jeg er bare bange for at være for streng.
Og med hensyn til lyst: det har han jo - på sin egen måde.
Jeg har så let ved at være konsekvent og træffe beslutninger - men jeg er egentlig blevet nervøs for, om jeg bare er en frygtelig dominerende strigle, der ikke kan arbejde for et forhold.
Han er jo sød og venlig og al det - og nej: jeg mente ikke jeg skulle lave om på ham, jeg mente jeg kunne hjælpe ham lidt ved netop at fremhæve og vise accept overfor hans potentielle mandighed - nu han mente at han skulle lægge vægt på noget andet før - og hans naivitet var jo ikke skadelig før at han blev drønet ud.
Jeg vil jo ikke lave om på folk, måske derfor har jeg accepteret noget jeg nu er ved at brække mig over.
Iøvrigt må man jo lige finde frem til, hvad det handler om, før man går helt amok. det er det jeg er ved -
0
0
Svar på denne tråd

hæ hæ hæ
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:29
Det er jo ligefør jeg hellere vil have en mand, der vil glo p*rn* - end en ikke-mand.
Har aldrig truffet nogen der var sådan før - troede seriøst i lang tid det var et scoretrick.....
Vi har jo ikke boet sammen så pokkers længe - troede jeg skulle kende nogen rigtig godt før jeg hoppede ud i det igen. Men åbenbart ikke godt nok.
Jeg ville gerne gi ham et mandekursus - men det vil han da ikke. Han mene selv det er godt med bløde mænd - før snakkede vi (jeg) meget om, at være sin kønsidentitet bevidst - at han skulle. Men han siger bare: hvorfor skal jeg ikke accepteres som jeg er.
Ja, hvorfor skulle han ikke det?
Det værste er at jeg har ikke den der tillid om, at går alt galt er vi lige stærke og kan lige meget.
0
0
Svar på denne tråd

hmm.,..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 20:58
Jeg studsede altså over at du ærgede dig over hans forhold t sine børn..

HVis det er korrekt forstået han har børn, så vil jeg gætte på han ser dem meget sjældent? AT han selv yderst sjældent tager kontakt??

Puha.. Har kendt en mand a ala din.. Og kan kun sige.. LIvet er for kort til hvis ikke ens kæreste gider "samarbejde".. HVis Ikke I begge er enige om at I BEGGE skal være glade..såå...
;)
0
0
Svar på denne tråd

stadig xfileno...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 21:21
HVis det er korrekt forstået han har børn, så vil jeg gætte på han ser dem meget sjældent? AT han selv yderst sjældent tager kontakt??
- er du synsk eller noget?
Kenst en mand a la min? - Samme egenskaber? Og hvad gjorde du/ sagde han?
(allerede glemt ny login-kode- men det er mig?)
Hilsen Lone

>Hodie mihi -cras tibi
0
0
Svar på denne tråd

Du skal jo
Forfatter: 
Dato:  13-12-2004 22:41
gøre op med dig selv om du vil ham og hans væremåde eller ej.
Og hvorfor er så mange kvinder bange for at blive for skrappe???? Ja vi skal ikke være lede strigler, men på den anden side skal vi heller ikke lukke vores tanker og følelser inde fordi vi er bange for at fremstå som strigler.
Min kæreste har i en periode faldet lidt af på den. Han gjorde ikke så meget herhjemme og en af de ting som jeg faldt for, kom meget sjældent til overfladen. Det fik jeg fortalt ham på en god måde og den side viser han nu igen.
Vi kan alle falde i det hul som hedder "hr-og-fru-jensen" og det kan også være fint nok, men det skal heller ikke blive sådan at vi mister dynamikken og gnisten i forholdet. For mig lyder det som om der er for meget dagligdags tummerrum hjemme hos jer og måske ikke så meget spænding. På den anden side fortæller du også at han altid har været sådan, det er bare nu det begynder at irritere dig. Kan det tænkes at han aldrig har lært at være en mand?????
Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med ham omkring de tanker du tumler med. Lad ham vide hvor alvorligt det er for dig og hvad konsekvensen måske kan ende med at blive. Hvis han stadig holder sig til at sådan er han og det kan der ikke laves om på, og at du heller ikke kan gøre noget for at bedre situationen, så må du gøre op med dig selv om hvorvidt du vil være i et forhold, hvor du ikke får dine behov opfyldt eller hvorvidt du vil takke af.

Et forhold er en dynamisk ting, hvor vi forandre os sammen eller hver for sig. Der vil være perioder fyldt med mere tolerance end andre. Du er sikkert inde i en periode, hvor din tolerance kan ligge på et meget lille sted og når nogle vigtige behov ikke bliver opfyldt er det at du stejler og bliver irriteret.

Hvad gør du for at han kan få lov til at være manden i jeres forhold?

Hilsen,

Anja :-P

0
0
Svar på denne tråd

forstår ikke lige hvad du vil med ham
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 06:26
Alene det at han ikek gider gøre noget ud af sig selv, får mig til at stige af. Bare tanken om en mand som bruge ren gammel sur deo er afskyligt i mine øjne. Han render i røven på dig som et lille barn, kan ikke noget af sig selv, har ingen mening om nogen ting og vil kun nusse.

Tænk dig om, er det virkelig det du vil spilde dit liv på ?? At gå og bruge din tid på at tæænke på alt det dårlige, bruge energi på at gå fut under ham ??

Det er jo meget tydeligt han er langt fra hvad du forventedem at han er helt sin egen og måske er der en grund til han ikke har mange forhold bag sig, for med den attitude skræmmer han da folk fra sig.

Liver er for kort til den slags, og du fortjener bedre.

Vi er alle forskellige, også i vores meninger og holdninger
0
0
Svar på denne tråd

bløde mænd
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 06:46
tja, jeg har vel selv været gift med en, og jo jeg vidste også godt han var blød, da vi blev gift, men ikke at han var en vpér.

Jeg kan godt følge dig Lone, og måske bunder det i samme følelse som jeg havde, jeg blev så træt af at bære hele familiens ansvar på mine skuldre, at være den der træffer beslutningerne betyder også at man er den der har ansvaret.

Jeg må indrømme jeg holdt i 7 år, så var jeg slidt op. Pudsigt nok ser min exmand ikke sine børn idag, dem har han fravalgt til fordel for sin nye kone, hendes 2 børn og deres fælles barn.

Jeg ville hvis jeg var dig tage mit forhold op til kraftig revision, og overveje fordele og ulemper, min exmand var også utrolig sød, en rigtig svigermors drøm, hjælsom, tog ungerne også de brune bleer, vaskede op, lavede mad osv, men det er bare ikke nok i længden, ligeberettigelse eller ej, en mand er en mand og en kvinde en kvinde.
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre.
{>
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 09:19
Nu vender jeg lige det hele på hovedet for dig, det hjælper nogen gange at se det fra en anden vinkel.

Hvorfor gør han ting færdig du er begyndt med ? Er det for at gøre dig en tjeneste, for at gøre dig glad ? Kan han bare ikke vise det på en "forståelig" måde for dig?

Du skriver: Siger jeg noget af al dette til ham - siger han bare, at det ikke er sådan. hans standardfrase er: sådan er jeg ikke.

Hvis du vil gøre et sidste forsøg på at redde forholdet, ja så må du spørge ind til hvordan han så er ! Men lad være med at gå ham for meget på klingen med sætninger som "du gør altdi sådan og sådan", "hvorfor bruger du ikke mandedeodorant", " du rydder altd først op når jeg er begyndt på noget" osv.

Sig i stedet: "Jeg kan se du har gjort mit arbejde færdig, hvorfor det?", "Jeg er kommet tvivl om du elsker mig længere, jeg vil bede dig om at gøre lidt mere ud af dig selv, det vil tiltrække mig". Brug generelt "jeg" sætninger til at udtrykke dig overfor ham.

Det er vigtigt at du ikke skyder skylden på ham. Han er jo som han er. Det er dig der er utilfreds lige nu, så det er dig der skal gøre noget ved det. Det kan godt være at han også har det dårligt, men det er hans problem.

Inden du tager en snak med ham, så blive enig med dig selv havd du vil have ændret af de ting som du overhovedet ikke kan leve med og hvilke ting du er villig til at gå på kompromis med.

Når I så snakker om det, så pas på det ikke bliver ping-pong skænderi, du kan selv stoppe det ved at spørge ind til det I er ved at snakke om i stedet at give tilbage af samme skuffe. Stil målrettede spørgsmål som: "Jeg forstår ikke hvad problemet er, vil du uddybe det for mig?". Og husk også at holde nogle pauser når i snakker, lyt til hvad han siger, ikke bare hans ord men meningen bagved. Hvis du mærker du er lige ved at eksplodere så sig "jeg har brug for lige at tænke mig om inden jeg giver dig et svar".

Husk det er dig der er irriteret, og det er kun dig der kan gøre noget ved det. Du kan enten sige det og det kan jeg ikke leve med, det må ændres på en måde. (Enten må han gøre en indsats, eller må I flytte fra hinanden).

Og ellers må du sige til dig selv, ok jeg er godt nok træt af han er en samler, men han kan få garagen for sig selv, der kan han opbevare sit skrammel og så være ligeglad.

Husk i sidste ende er det dig og dit velvære det gælder. Du behøves ikke spille den "pæne pige", men udtryk dine meninger og holdninger konkret. Og pas på dig selv, det er godt at kæmpe for et forhold, men stop i tide hvis du mærker at du er ved at give afkald på dit selvværd.

Held og lykke med det, håber at høre hvordan det går på et senere tidspunkt !

0
0
Svar på denne tråd

kom dog ud af det forhold
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 09:57
Det blir da ikke bedre af at blive ...
du trænger til en mand med go i , som tilfredstiller dig . Der er da ikke noget ved at leve så kedeligt et liv...

Man bliver helt træls af det , og slatten selv...

Så drop forholdet .. kom ud af vagten og slå dig løs .. mød nogen nye mennesker.. og fyre ;-)

held og lykke med det ¨'

Julehygge hilsner til dig
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider