Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Alternativ behandling når det er bedst
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 14:17
Som mange af jeg sikkert ved er min datter svær mulithandicappet. Hun har Downs syndrome og blev hjerneskadet 2 år gammel efter en hjerteoperation.

Hun har været fysisk meget dårligt sidenda. Men det er gået meget langsomt men støt fremad.

Efter at jeg har fået syge børn (mistede en handicappet dreng for 8 år siden (graviditetsskade))har jeg interresseret mig for alternativ behandling af enhver slags.
Når man har med det moderne sygehusvæsen at gøre (arbejder der selv :-) )finder man hurtigt ud af at de er gode til at diagnostisere symptomer men ikke så godt til at gøre noget ved selve grundtilstanden.

De er på mange måder bundet på hænder og fødder af deres retslige og egne grænser.

Nå nu til emnet.
Min datter har siden den mislykkede operation haft problemer med hendes føder. De er iskolde og tiltider mørkeblå. Foden er bøjet som en overdreven balletfod. Lægerne har haft talt om at der på et tidpunkt må overvejes at skære en sene over for at rette fødderne ud.
I tirdag var jeg afsted med Katrine til en ny behandler som jeg er går hos pga dårlig ryg. Han arbejder ud fra nogle principper med nervetryk. Ved at trykke specielle steder på kroppen kan man aktivere hjernen.

Ved undersøgelsen fandt han hurtigt frem til det samme som lægerne. Hendes højre side er svager en den venstre og hendes fødder er kolde, står i fejlstilling og er inaktive.
Hendes gode venstre side trækker den højre side og dermed ryggen skæv, så det var hans primære angrebspunkt. Vi fik adskillige punkter vi skulle trykke på en gang om dagen.
Til fødderne fik vi tre trykpunkter der skulle vække de føder lidt til live.
Og tænk 2 dage senere er hendes fødder næsten i normal stilling, hun vipper tæerne ovenikøbet opad og de er varme og lyserøde!
Nu glæder jeg mig vildt til at se hvad han ellers kan gøre for hende.
Det er noget nær et mirakel. Tænk hvis jeg havde fulgt lægernes råd og ladet dem operere hendes fødder og skære sener over. Nu har han løst problemet ved at trykke 3 steder.
Han har uddannet sig på en af de tyske store genoptræningscentre og har der lært meget om nervelammelser.

Har i også oplevet "alternativ behandling når den er bedst"?

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dejligt at høre
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 14:42
At din datter kan få det så meget bedre uden operation. I Tyskland er de sandt at sige også så meget bedre til at genoptræne. Herhjemme er den slags nærmest overladt til folk selv.

Jeg er meget skeptisk mht "alternative" behandlinger, jeg står helt af, når det kommer til krystaller og auramassage og dén slags. 8-)

Det med at den raske side trækker den syge side skæv er meget almindeligt fx ved lammelser efter apopleksi. Derfor ser man sommetider folk sidde helt skævt i kørestolen. Det kan rettes noget op med træning, men den træning skal man ofte selv betale. Min mor har lige trænet sig op til selv igen at kunne gå en smule (efter apopleksi- og 2 lårbensbrud), men den fysioterapi, hun har så godt af, er langt henad vejen selvbetalt- og et resultat af min mors stædige beslutning om, at hun *vil* selv kunne klare fx toiletbesøg.

Men hvor er det dejligt for dig, at din datter allerede har gavn af behandlingen, det er rigtig flot!
Fortsat fremgang med den lille! (Y)

MVH xtiny

<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 14:54
Ja, jeg har oplevet det. Ved ikke hvor alternativ det er, men det drejer sig om akupunktur.

Jeg har i årevis lidt af hovedpine og spændinger i nakken og skuldre. Jeg har gået til Fysioterapeut, massage, zoneterapi, kiropraktor, men lige meget hjalp det. Min ryg og skuldre blev gennemtjekket, men ingen kunne forklare hvad der var galt og hvorfor jeg blev ved med at have spændinger.

Indtil jeg fik akupunktur under min fødsel og det hjalp på veerne. Derefter blev jeg meget positiv overfor det, så jeg vil give det en sidste chance og lade en akupunktør kigge på mit nakke/skulder/hovedet problem.

Han konstaterede at problemerne stammer fra min kæbe 8-). Ok, tænkte jeg, det bliver mere og mere mystisk. Men jeg får nu behandling for det via nåle i ørene og er nu ned fra at have hovedpine flere gange i ugen til måske 1-2 gange i måneden. Det er helt vildt fantastisk !!!

Jeg bliver helt sikkert ved at går der hver anden måned når det egentlige behandlingsforløb er slut bare for at holde det vedlige.

Dejligt at høre at din behandler har kunne gøre så meget for din datter. Det bliver spændende at se hvad han mere kan gøre i fremtiden.

hilsen Steffi
0
0
Svar på denne tråd

Det var dog imponerende!
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 15:54
Dejligt at det kan løses på den måde. Jeg har på fornemmelsen, at læger ind imellem er lidt hurtige til at gribe kniven. De er gode til at skære i folk, det må man indrømme - men ud over det rent "håndværksmæssige" fornemmer jeg, at der er langt igen.

Hvad er han for en "type" alternativ behandler? Jeg går lige nu rundt med et nærmest kronisk hold i nakken - der ind imellem er ved at gøre mig vanvittig. Og læger har jeg altså - som du nok kan høre - ikke så meget fidus til...

VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk!!.....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 17:56
... sikken en dejlig julegave! Hvem er denne vidundermand?
Kh
Gitte

Stalden huser Balder, vallak og Jack D., hingst :-)
KÆLEDYRSKOMPAGNIET -
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 19:32
for jer. Jeg tror på alternative behandlinger, selvfølgelig til en hvis grænse og med en hvis skepsis. Men vil være villig til at prøve hvad som helst, hvis alle andre muligheder var brugt.

Zoneterapi har jeg haft en del glæde af både med rygproblemer, dårligt knæ osv.

0
0
Svar på denne tråd

Det var da en
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 22:15
dejlig oplevelse, og du slap for at indlægge din datter og lade hende operere på. :-)

Ja, jeg har også oplevet alternativ behandling, endda på egen krop. Hvilket var yderst positivt.

Céleste

Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Se evt. min præs. for flere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 23:39
Han er vel i bund og grund ikke så alternativ igen. Det er i hvertfald yderst håndgribeligt. Jeg har prøvet et par alternative behandler og fysioterapeuter og kiropraktor til min egen ryg. Det har hos nogen af dem hjulpet et stykke tid og så var den gal igen. Han retter ligesom ryggen og bækkenet op. Så mine skuldresmerter blev løst ved at løsne nogle anspændte rygmuskler længere nede.
Det var en befrielse af tage derfra.
Jeg kan specielt godt lide at han har sat sig rigtig meget ind i kroppen og slynger om sig med navne på muskler og nerver. Det giver en tryghed så man virkelig har fornemmelsen af at ens behandler ved hvad han laver.

http://www.oasenfyn.dk/Klinik.htm

Jeg linker lige til hans hjemmeside.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 13:42
jeg har også prøvet alternativ behandling på egen krop. efter at have haft kronisk blærebetændelse i 3 år fik jeg en behandling og siden da har jeg ingen problemer haft.

Men jeg tror også det er vigtigt at holde tungen lige i munden når man skal vælge behandler for det er ikke alle som er lige reele.
0
0
Svar på denne tråd

Carina
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 14:26
Fortæl, fortæl...

hvad var det for en behandling du fik? Det vil jeg meget gerne høre om, for min datter døjer så forfærdeligt med blærebetændelse, og venter i øjeblikket på en ultralyds-scanning.
Hilsen Helle - Mimi

De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd

Disse dersens trykpunkter
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 01:34

er meget lig akupunktørens behandlingspunkter.

Det kaldes for akupressur og der findes aku-punkter/distalpunkter, som påvirker muskler, lymfebaner, nervebaner - ja kort sagt - alt, hvad der findes i kroppen.

Nu er det ikke så nemt at beskrive punkterne og hvad de er gode for ...
Men der findes en nem een. :-)

Blærebetændelse:

Bag på knæet - lige midt i og ca. 1½ cun (1 cun er bredden på en tommelfinger - klientens mål!) over midten af bøjningen - findes et punkt, der hedder B40 (Blære40).

Man holder rundt om knæet og finder punktet - presser med enten pegefinger eller langemand i ca. 2-3 min.
Man kan også "stampe" med fingeren.
Manipulationen skal være "mærkbar" - dog uden at være direkte smertefuldt.

Behandlingen kan med fordel ske på begge ben - et ad gangen.

"Øvelsen" kan gentages 5-10 gange over et døgn -afhængig af manipulationens "styrke".

Ikke kun ved behandling af blærebetændelse - men også ved påvirkning af ALLE akupunkter, bør man drikke rigeligt med væske, da akutryk (lige som massage) udløser en udrensningsproces.

For at finde punktet ordentligt, kan man jo lige prøve på sig selv først ...
Man kan faktisk mærke, at man er lidt mere sensibel lige på det rigtige sted - end man er højere eller lavere på benet. ;-)

Håber at jeg har forklaret mig ordentligt - ellers må jeg forsøge at gøre det bedre næste gang. ;-)

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider