Som mange af jeg sikkert ved er min datter svær mulithandicappet. Hun har Downs syndrome og blev hjerneskadet 2 år gammel efter en hjerteoperation.
Hun har været fysisk meget dårligt sidenda. Men det er gået meget langsomt men støt fremad.
Efter at jeg har fået syge børn (mistede en handicappet dreng for 8 år siden (graviditetsskade))har jeg interresseret mig for alternativ behandling af enhver slags.
Når man har med det moderne sygehusvæsen at gøre (arbejder der selv

)finder man hurtigt ud af at de er gode til at diagnostisere symptomer men ikke så godt til at gøre noget ved selve grundtilstanden.
De er på mange måder bundet på hænder og fødder af deres retslige og egne grænser.
Nå nu til emnet.
Min datter har siden den mislykkede operation haft problemer med hendes føder. De er iskolde og tiltider mørkeblå. Foden er bøjet som en overdreven balletfod. Lægerne har haft talt om at der på et tidpunkt må overvejes at skære en sene over for at rette fødderne ud.
I tirdag var jeg afsted med Katrine til en ny behandler som jeg er går hos pga dårlig ryg. Han arbejder ud fra nogle principper med nervetryk. Ved at trykke specielle steder på kroppen kan man aktivere hjernen.
Ved undersøgelsen fandt han hurtigt frem til det samme som lægerne. Hendes højre side er svager en den venstre og hendes fødder er kolde, står i fejlstilling og er inaktive.
Hendes gode venstre side trækker den højre side og dermed ryggen skæv, så det var hans primære angrebspunkt. Vi fik adskillige punkter vi skulle trykke på en gang om dagen.
Til fødderne fik vi tre trykpunkter der skulle vække de føder lidt til live.
Og tænk 2 dage senere er hendes fødder næsten i normal stilling, hun vipper tæerne ovenikøbet opad og de er varme og lyserøde!
Nu glæder jeg mig vildt til at se hvad han ellers kan gøre for hende.
Det er noget nær et mirakel. Tænk hvis jeg havde fulgt lægernes råd og ladet dem operere hendes fødder og skære sener over. Nu har han løst problemet ved at trykke 3 steder.
Han har uddannet sig på en af de tyske store genoptræningscentre og har der lært meget om nervelammelser.
Har i også oplevet "alternativ behandling når den er bedst"?