Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Brændeovn...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 13:49
Hej hej

Jeg er så heldig at jeg har fået instaleret en brændeovn, men hvad er det bedste at fyre med?
Indtil nu har vi stoppet fyr mm. i, men det brænder bare lynende hurtigt væk. Brændeovnen er beregnet til at skulle kunne "brænde over", men det har vi ikke kunne få den til.
Er det briketter, kul eller noget andet træ, der skal til?

Hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

du skal
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 13:59
bruge noget at det "tunge" brænde... ikke gran, poppel og lign.. men eg, bøg og den slags.

med mindre du har købt en støbejerns ovn.. skal du passe på med at fyre med briketter, kul mm. da det ødelægger ovnen.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Bøgebrænde
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 14:04
er nok det bedste. Vi bruger kun fyr osv til optænding fordi det er så nemt at få gang i. NÅr der så er gang i den fyrer vi med eg, bøg eller birk. I år er det mest birkebrænde vi har. Det er lidt svingende kvalitet...men det var billigt :-)
0
0
Svar på denne tråd

for meget træk??
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 14:51
I skal som de andre sige bruge det "tunge" træ.

http://www.skov-info.dk/haefte/18/kap07.htm

Men derudover skal I huske at skrue ned for trækket i ovnen ellers brænder det hele meget hurtigt væk.

I vores brændeovn (en ældre morsø) skal der ingen bundtræk være og kun en lille smule træk fra trækkene i lågerne ellers brænder den for hurtigt.

Helle
0
0
Svar på denne tråd

::::::
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 16:28
Tak for jeres gode svar...jeg må prøve at skaffe noget andet brænde...

Hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

et tip...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 16:36
Ja her hos os, fyre vi kun med fyrbrænde, da vi har ca. 25 rummeter, fældet i vores have

Mit tip til dig, må være, at du lære din sambo, at stå op om natten og fylde i Maren(som er det eneste rigtige navn til en brændeovn) det har jeg lært min kæreste, og det fungere fint.

Hilsen Marianne

Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd

elm er
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 16:55
godt at fyre med da det er hårdt træ, det brugte vi altid til at fyrer over med om natten.

klem sanne

Skoda Octavia 1.8 T RS Med ALT i udstyr, Tonede ruder, spoiler, mm.
Årgang: 6/2001 KM:96000
Pris: 229500,- AFSLAG VED HURTIG HANDEL!!
Skriv for yderlig Info
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider