Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Svigermor
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 11:05
Fik lige besøg af svigermor igår, hun havde købt noget julepynt til mig.
Det er jo enormt sødt af hende, men det er altså ikke lige mig....
3 meget farvet glasting; 1 juletræ, 1 julemand og et julehjerte!!!
Ikke nok med det, hun havde sørme også tænkt sig hvor de skal hænge :-(
Jeg syntes at de er enormt grimme og ønsker ikke at glo på dem hele december!
Men det er godt nok svært..... Min kæreste foreslog at vi hang dem på toilettet, men hva så når hun kommer og ser dem der????

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Gaver givet......
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 11:11
af et godt hjerte men som man afskyr - hvad pokker stiller man op med disse uhyrligheder... :-@

Når jeg læser sådan et indlæg er jeg alligevel lidt glad for, at vores familie efterhånden er så lille, at jeg ikke mere overlæsses med gaver jeg aldrig har ønsket mig ;-)

Det er så frygteligt, for hvordan sige pænt nej tak uden at såre nogens følelser?

Jeg kan selv ikke lide nips og de fleste juleting, incl uhyreplanter som julestjerner :-( Men sidste år kom min søde svigerdatter med en flot julestjerne og den fik jo alligevel ærespladsen, fordi den var givet af et godt hjerte blev dem mindre grim - ligefrem køn ;-)

Grimme glasting - hm! Jeg aner virkeligt ikke, hvad jeg ville gøre ved dem - men mine døtre ville elske dem, så de ville nok få dem :-)

Hilsen May-Britt B-)

Pas på Jeres heste derude - der er ingen opklaring af mishandlingerne :-(

Reikihealing, kurser for de der selv vil lære, clairvoyance mv. for dyr og mennesker - se præs.
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at se tanken bag gaven
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 11:33
istedet for at se gaven. Så bliver du måske endda glad for dem. Kære Louise - bare op med pynten. Så gør du en gammel dame glad uden selv at tage det mindste skade.

Hvad nu hvis du giver svigermor et par stykker julepynt af den slags du kan lide at have hængende - hvem ved måske kan i bytte til næste år....
0
0
Svar på denne tråd

puha den er svær..
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 11:40
Du kan gøre ligesom jeg kom til engang. :0)
Jeg havde fået den grimmeste brune julemand man kan tænke sig!
Den var rynket som et gammelt æble i hovedet, og tøjet lignede sækkelærred.
Personen der gav mig den syntes selv den var ganske vidunderlig, og speciel, så den skulle jeg jo ha.
Aldrig har jeg set en grimmere Julemand!!!!
Jeg sagde pænt tak, og stillede den et sted hvor man ikke lige kiggede for meget på den.
Året efter røg den på et bål, og blev futtet af sådan i det skjulte.
Det er nu en 4 år siden, og jeg har heldigvis så mange nisser at ingen har lagt mærke til at den mangler. :-D
Hvis der bliver spurgt til den på et tidspunkt, må jeg bare spille dum, og sige at det kan være den er i en af papkaserne oppe på loftet, og at jeg ikke lige kan finde den.
Men først vil jeg da spille dum og lade som om jeg ikke aner hvad der er for en, for så kan det være personen tror det var en anden hun gav den til.
Du kan altid " komme til" at den bliver væk til næste Jul. :0)
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd

kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 11:48
komme til at tabe dem, eller sætte noget tungt på pakken ??

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg jo også
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 20:12
anti-sviger af format, men jeg vil da bare lægge dem væk og lade være med at hænge dem op. Hvis hun gerne vil glæde dig må hun jo lige bruge tid og energi på at finde ud af, hvad du overhovedet kan lide. Ellers kan jeg virkelig ikke se, det er så fantastisk og velment at man partout skal trækkes med det i over en måned og ærge sig.

Såeh...jeg ville bare putte det ind bagerst i skabet.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 14:38
Bryder mig absolut heller ikke om julestjerner. og der er er altid nogle der giver én en. De ryger med det samme videre i systemet
Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Gør din svimse glad...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 17:02
- Læg afskyelighederne ned i en skuffe og opbevar dem dér hele julen. Når svimsemor kommer forbi, hiver du dem op af skuffen og sætter dem et hyggeligt sted...

Så er I begge glade og julefreden er bevaret ;-)

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Fortæl hende...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 20:11
sandheden.....

Sidste år fik jeg rynkecreme i julegave af min svigermor... Jeg kiggede godt nok lidt og vidste ikke hvad jeg skulle gøre, men da jeg er meget velopdragen (jeg forbandede min mor væk for det dengang *GG*) sagde jeg ikke noget... I år frygter jeg at få samme ubrugelige gave (som iøvrigt blev givet væk til en i min familie):-(

Sig fra; du er hendes familie og hun burde gøre sig den ulejlighed at finde ud af hvad du foretrækker eller gør som mig: Had din svigermor og cut alle gavebånd til hende (min svigermor fik f.eks. et nyt fjernsyn et år af min kæreste og mig; hun kunne ikke finde ud af at sige tak for gaven til mig og hun har aldrig givet mig en fødselsdagsgave eller overhovedet ladet mig vide at hun rent faktisk ved hvornår den er).... Jeg vil dog ikke anbefale min metode, da den skaber splid (Der ligger mere til grund for mit had end bare gaverne; hun er meget underlig og har præsteret at fornærme alle i min familie incl. mig på det groveste inden hun havde mødt mig 5 gange).

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Du kunne jo
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 22:00
hænge det op når du ved hun kommer, kommer hun uanmældt sig de trængte til at blive vasket lidt af...eller kom til at tabe dem...Svigermødre....dem er der mange af....osse sem der giver en gamle brugte ulækre legesager som andre børn med sygdomme har suttet på...og så til ens allerførste helt nye baby....nej tak...men det siger man jo ikke vel... ;-)
:-DDer skal være plads til alle :-D
0
0
Svar på denne tråd

Gaver fra hjertet
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 01:07
Min svigerfamilie og deres gavegivning er et vidunderligt kapitel i et dejligt eventyr. NOT!

Min kærestes storesøster på hans mors side insisterer på at give os billeder af hendes børn (eller det er jo dem på 6 og 2 år, der giver gaverne...) hvert år til jul. Hvert år?! Og det er ikke engang nogle børn, som vi har et nært forhold til. *Suk*

Min svigermor har givet mig et af mit livs værste gaver. Hvis ikke den vinder som DEN værste. Sådan et broderet billede med duer og hjerter og tro, håb og kærlighed... Det er IKKE mig. Det er så absolut heller ikke min kæreste.
Og så er det altså svært at sidde juleaften i svigerfamiliens skød og pakke et billede op hver. For de er så gyselige og forfærdelige. Og så, ja - egnet til nogle, der er dobbelt så gamle som os (24 og 27).

Men samtidig er det jo noget, konen har siddet og broderet på i noget tid, formoder jeg. Og idéen er da sød. Den passer bare overhovedet ikke til os.

Løsningen har været at tage broderierne med hjem og lægge dem i rodekisten. Hvis svigermor nogensinde melder sin ankomst. Ja, så tager vi noget ned og hænger dem op.

Men hvor er jeg dog bange for at få flere i år....

Forresten, svigermor har også brilleret ved at give kæresten Eran DD's Frederik&Mary-sang på cd til hans fødselsdag. Min kæreste kan godt lide black metal og klassisk musik....
Seriøst tror jeg ikke, hun overhovedet overvejer, om gaverne passer til modtagerne.

Men glæd dig da i det mindste over, at du kun skal spekulere på juledimserne i december. Vi andre får rædsler, der kan give mareridt året rundt.

Akhal-Tekerne kommer!
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville hænge dem op
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 08:21
- jeg fik forrige år, den mest hæsligt afskyelige juledug af min meget søde og velmenende svigermor - og den var selvfølgelig på bordet...

Lev med at andre ikke har samme smag og tilgiv dem deres dårlige smag. Det var jo kun godt ment.

Helle
0
0
Svar på denne tråd

Hæng dem
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 09:11

stil dem, der hvor hun har påtænkt dem i år... Så næste år der er de glemt i en kasse eller gået i stykker ved et "Uheld"... :) :) :)

Det er tanken der tæller... :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

svigermødre
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 09:35
hejsa..
jeg er så heldig at ha en svigermor som jeg kan godt sammen med.. og jeg ved at hvis hun kom med noget som ikke lige var min smag ville der ingen sure miner være hvis jeg sagde det.. men der i mod min egen mor er et kapitel for sig.... hun giver mig tøj i julegave og det er altid noget som jeg bare ikke kan se mig selv i .. godt nok er jeg 30 men det er vel ikke ens betydning med at tøjet skal være konet...

Den med billederne kan jeg også tilslutte mig... min svigerinde(også et kapitel for sig) kommer hver år med billeder af begge børn, og hun blir sur hvis vi ikke hænger dem op... men jeg gider altså ikke ha et helt anegaleri med billeder af hendes børn fra hver år.. i år har hun dog fået taget et af dem sammen... jeg havde ellers pænt spurgt om vi ikke skulle få lavet et sammen af vores børn til hendes forældre for det syntes mig og min mand var bedre for svigerforældrene er lige så trætte af alle de billeder som skal hænge fremme.. men nej...-
Du har din stil, jeg har min,
ikke to er vi ens.
Det er det der gør hver enkelt rytter så unik
0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 12:41
... da noget pjat! At hænge julepynt/billeder etc. op når svigermekanikken kommer og så tage det ned igen bagefter...

JEg ved godt at det kan være svært at få sagt at - det der - dét er ikke lige mig/os... Men hellere det end at få det samme én gang til??

"Louise er helt vild med juleglaskugler lad os give hende nogle flere af dem" - nej vel?

Jeg kan forstå at man hænger ens børns tvivlsomme formnings/sløjd/håndarbejds kreationer op og lader som om de er pæne. Men svigermødres indkøb - så hellere sige nej tak.

Eller også sige pænt tak og lære at leve med det helt og fuldt. Ikke sådan noget halvdags.

I modsætning til hvad mange tror så er svigermødre ikke farlige :-P Giftige måske 8-). Men ikke farlige :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville fortælle hende...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 21:57
som det var... enten da hun havde givet dig dem, at det måske ikke liiige var dig eller næste gang hun kommer på besøg og spørger hvorfor tingene ikke er fremme.

Det er en ærlig sag at man ikke ser skønheden i de samme ting. Når jeg fx. er ude hos min svigermor så står hun altid på hovedet i hendes store kummefryser og spørger om jeg vil have frkadeller, porrer osv. osv. osv med hjem.. så er der lidt til fryseren! Siger pænt nej tak - hver gang ;-)

Idag fik jeg dog noget jeg blev vældig glad for. Var til 1. advents frokost derude og hun havde købt en Tips juleskrabe kalender til os begge - se det ku' jeg li ;-)

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."

"If you want to know what I think about bottled water, what does 'Evian' spell backwards?" (i)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider