Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

min datter på 8 år
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 07:53
Har lige været hjemme hos sin far , og hans familie i en hel uge i sommerhus i jylland..

Normalt er hun glad, og fræk .. men igår da hun kom hjem . Sagde hun ikke ret meget . Jeg tænkte nej hun er nok træt.. Så kom hun tidligt i seng .. så hun kunne få den søvn hun mangled..

men her til morgen var hun ligesådan.. virkelig underlig... hendes øjne er helt triste.. Og jeg vil ikke udspørge hende om alt muligt ..

Hendes far har hun ikke været på weekendt hos hele sommeren .. pga mig og ham havde uoverenstemmelser. fordi jeg blev sur over at de lod hende ride uden ridehjelm ...
De har to heste hjemme.. Og så svigted han hende hele sommeren og så frem til nu ...
Han ringede ikke til hende eller noget ..
Og ligepludselig fik jeg brev.
at han ville godt se hende... og jeg som kunne se og høre på isabella hun var ked af hun ikke havde været hos hendes far .. i flere måneder.. Lod hende komme hjem til ham .fordi hun er jo også glad for at være der ...
Men det altså ubehageligt når man for sin datter hjem .. vildt underlig og ikke siger noget.. og er ked af det .. og trist..
Jeg ved ikke om det fordi hun ikke har været der i flere måneder, at hun så kommer med dem på ferie i en hel uge.
At det har været fgor stor en mundfuld på en gang...
jeg vil helst ikke udfritte hende.. hvis jeg spørge hende om der noget i vejen , siger jamen der er ikke noget mor...
Så jeg lader hende komme til mig nu hivs hun har brug for at snakke ....
men det ikke rart ..
havde det helt skidt med at sende hende i skole ... :(

Hilsen Louise
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
0
0
Svar på denne tråd

Giv hende lidt tid
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 08:32
Det ER svært for børn i den alder at stå midt imellem de voksnes kampe.

Der kan være mange ting galt - sidst hun besøgte sin far oplevede hun jo så at du blev sur fordi hun havde redet uden ridehjelm... Måske har hun faktisk haft en god uge, men er bange for at sige det? Fordi hun ikke vil gøre DIG ked af at hun faktisk har haft det godt...

Måske er hun bange for at I skal blive endnu mere uvenner igen, og at hun derfor ikke kan se sin far i længere tid igen?

Kan også være at ugen har været et flop, men at hun heller ikke har lyst til at sige det til dig, fordi hun så er bange for hilke konsekvenser DET får.. F.eks om hun ikke må komme hos ham igen.

Jeg ville bare give hende tid, lad hende fortælle det hun selv vil - og lad hende komme hos faderen igen når det er aftalt hun skal det - medmindre selvfølgelig at hun SELV kommer og siger at hun ikke vil (og her SKAL hun altså også have en god grund - du skal være sikker på hun ikke bare giver afkald på sin far fordi hun ikke vil gøre dig ked af at hun gerne vil se ham)

Jeg kan iøvrigt ikke helt forstå at i ikke har en FAST aftale om samvær når hun er så lille som hun er - og at du ikke finder det vigtigt at hun ser sin far - altså at du lader ham slippe afsted med at han bare ikke 'gider' ringe til hende eller se hende hele sommeren. Stakkels pige...

Håber hun snart bliver glad igen :-)

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

helle H
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 09:45
jamen vi har en fast aftale.. hver 14 dag hos sin far.. Men så fordi vi havde de uoverensstemmelser, holdte han sig væk...
Pga en ridehjelm..Hans reaktion var ubehagelig .. Og hna mente jeg ikke skulle blande mig i om hun red med hjelm eller ej ...
Jeg ville da blive ulykkelig over hvis de ringede og sagde hun havde slået hul i sit hovede .... 7-9 13 --

Og det kunne han ikke forstå ...

han holdte sig væk i hele sommeren og det meste af efteråret.. Isabella gik stort set hverdag og spurgte. hvornår skal jeg hjem til min far...
Jeg skrev til ham ingen reaktion ... overhovede ...
først efter kangt tid fik jeg et brev fra ham..
om hans ønsker til hende. og hvad han ville og ikke ville .. Og vi er belvet enige om at vi ikke skal mødes i døren mere , og isabella bare skal gå ud på en fast tidspunkt .på pakerings pladsen ..
Så hun ikke skal se mig og hendes far diskutere en gang til.......
jeg var iøvrigt også på amtet og snakke med dem .hvad jeg skulle stille op og min datter var så ked af hun pludselig ikke så sin far...
Og hende jeg talte med sagde jeg kunne jo ikke tvinge ham til at se sin datter...

men nu har hun været på ferie i en hel uge ..... Og jeg ved hun har det godt... ...
men det har nok været for mange dage efter så langt tid ... Så går der nok lidt tid før hun finder sig selv igen...
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
0
0
Svar på denne tråd

Det er trist
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 10:12
når to VOKSNE mennesker ikke kan finde ud af at amarbejde om de børn de har fået sammen.

Jeg kan GODT forstå du ikke vil lade hende ride uden ridehjelm, og jeg kender alt til alle de andre ting man kan blive uenige om (jeg er også fraskilt - har 3 børn med eks'en) - men jeg synes man som forældre har PLIGT til at kunne ignorere uenighederne når børnene er der. Og det er da LIDT barsk for en lille pige på 8 år at blive sendt ud af døren for at være sammen med far, istedet for at blive hentet inde?
Man kan da ringe til hinanden efterfølgende eller mødes uden børnene er der, for at snakke om tingene.

Men ok, hvis ikke I KAN se hinanden uden at fare i flæsket på hinanden, så er den løsning langt det bedste i kan byde hende.

Men det er klart at en hel uge hos far så påvirker hende meget når hun ikke har set ham i mange måneder.

Barnligt af ham, at straffe barnet fordi DU forlanger hun rider med ridehjelm...

Kan du iøvrigt ikke bare snakke med din datter om det med at ride med/uden ridehjelm? Og sige til hende at du vil have hun rider med hjelm, også når hun er hos far... ???

Nå, det blev en lang smøre, held og lykke med samarbejdet fremover - håber for din datter at i kan få det til at fungere (y) :-)

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

helle h
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 10:28
jeg vil også gerne helst have vi kunne snakke sammen ..
og det hans ønske at ikke skulle komme op og mødes med mig...
han kan desvære have en meget ubehagelig adfærd , men det lod jeg som ingeting....

Ikke for at pudse glorien eller noget.. Men jeg har altdi været sød og rar .. hvergang han hented hende ..

Og jeg ville også mene det var bedst vi kunne mødes og snakke det hele igennem ..
Og han aflevere hende .. han sender tilligemed sin kone hjem med hende til mig ..
og det synes jeg er lidt umodent.. at han ikke selv gør---
men jeg synes det så syndt for isabella .. og de er så stride .. at de har smidt et par støvler ud som isabella fik af en der også hedder Helle som hendes datter ikke havde gået med ret meget .. så slidte var de ikke.. Og isabella var såå glad for de støvler... .. Så har de købt nye til hende... det også fint nok .. men isabella var ked af det ... fordi hun var så glade for de andre støvler ----
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels pige
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 10:39
og du har ret det er ikke ok at de smider hendes ting ud! Uanset om det er noget nyt du har købt eller noget hun har fået et andet sted fra, så er det jo HENDES nu, og det er et overgreb mod hende at de tager dem og smider dem ud.

Mvh

-Helle

0
0
Svar på denne tråd

ja og jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 10:46
op , håber ihvertfald Isabella kvikker lidt op og smiler lidt igen når hun kommer hjem...
Nu skal hun også snart med mig og lillesøster til juleoptog.. på skovlundegård.. med hestene og det hele ..
Og så skal vi ned og synge for nogen ældre mennesker.. på Plejehjem ...
Det bliver da Hyggeligt..
Der ser vi ihvertfald frem til ....
Og så mig med min store gravide mave... hi hi .. ja jeg skal køre hestevogn ,... for første gang i mit liv ; )
0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 23:23
For mig lyder det som om din mand er et uansvarligt barn, der er sur over ikke at få sin vilje sat igennem, men jeg ville også flippe ud hvis min datter red uden hjælm, for at sige det mildt.
Der er jo nok ikke så meget at gøre ved det, da du sikkert hverken kan eller vil afskære din ex fra at se sin datter, eller endnu værre ikke lade din datter se sin far, men er det ikke en fornøjelse for hende, så lad det ske så lidt som muligt, forstået på den måde, at hvis han ikke insistere og hun ikke spørger, så lad være med at presse på.
Jeg ville nu nok arbejde på at få ud af hende hvad der er foregået mens hun var hos sin far, små børn har det med at tænke meget over tingene, og de misforstår meget nemt noget, som de så helt unødigt går og tumler med.
Min egen datter på 9 bliver nemt enormt bekymret hvis noget kommer bag på hende, eller hun høre en halv vind.
det kan være nødvendigt at lægge lidt pres på for at de ikke skal gå i spåner over deres egne tanker, og der kan jo reelt være noget der trykker hende, jeg tænker i retning af at der er noget hun ikke må fortælle mor, for så bliver mor sur, og så gider far ikke ha' besøg af hende. Det er et vild dilemma for et lille barn, men de er enormt loyale, så derfor prøver de at holde på hemligheden, jeg kan jo kun gætte, men føl dig frem.
Din ex virker ret perfid alt taget i betragtning, også at vi jo kun har hørt sagen fra ´din side.
held og lykke med det, og god vind til fødslen.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider