Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 vask af lammeskind?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 13:41
Ja kort sagt, er der nogen der ved om et lammeskind kan tåle og komme i vaskemaskinen? Og hvad med tørretumbleren?
Den ene hund har desværre haft et lille uheld på lammeskindet, og nu er vi i tvivl om det skal til rens eller bare vaskes.

Håber på hjælp :-)


Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible


Medlem af Pat Parelli sekten!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja med det rigtige middel
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 14:56
Hej Ciller

Ja du kan vaske det i maskinen på 30 grader, men sørg for at købe vaskemiddel, som er beregnet til det. Ellers bliver skindet stenhårdt.

Det kan ikke tørretumbles, men skal ligge og tørre og gnubbes lidt ind i mellem mens det tørrer. Så bliver det fint og blødt igen.

VH Dixonfan
0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan godt tørretumble
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 20:14


Jo du kan sagtens tørretumble dit lammeskind. Det vigtigste er at du vasker med det rigtige vaskemiddel. Hvis du tørretumbler bagefter bliver det som nyt. I stedet for at klaske sammen rejser alle hårene sig igen. Jeg tumbler hver gang.

Det står også på vaskeanvisningen på Christies produkter.

Michelle L.
0
0
Svar på denne tråd
 
 og når man har vasket det forkert?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 20:45
Hvad gør man så?
Jeg har vasket mit i alm sæbe flere gange uden problemer, men ikke desto mindre er det blevet stift ved sidste vask, og hvad er redningen så, hvis der er nogen, kan man vaske blødheden tilbage i det, eller har man årets juleønske der for anden gang

....INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 19:05
For svarene!
Så må vi prøve og putte det i maskinen og se hvad der sker. Kan man købe det der specielle vaskemiddel i alm. supermarkeder, eller skal man i en specialbutik?


Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible


Medlem af Pat Parelli sekten!
0
0
Svar på denne tråd
 
 uldvaskemiddel?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 10:24

Det der 'specielle' vaskemiddel jeg bruger er bare uldvaskemiddel ?:-) - uden parfume når det er til hesten!

og det kan fås i supermarkedet.

Re. Ina: Inden jeg gik ud og købte nye lammeting ville jeg prøve at vaske det en gang til med uldvasdkemiddel og se om ikke det hjalp.

Jeg tumbler også mit uld, men holder det på lav varme.

Ane

Use what talent you possess: the woods would be very silent
if no birds sang
except those that sang best
-Henry van Dyke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ane------
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 23:04
Det vil jeg prøve, det erjo lidt af en udskrivning at købe et nyt, hver gang man har vasket.
Jeg har dog lidt fortrudt at jeg fik et der fylder hele sadlen , i stedet for et der kun ligger under sædet, man kommer lidt langt væk fra hesten synes jeg, eller også er det bare mig der har korte ben ?:-)

....INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Saa vidt jeg husker
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 23:09
saa har du korte ben Ina hehehehehehLove Ariel
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider