|
|
| Genitiv på engelsk |
| Forfatter:  |
Christina (Fonzie) |
| Dato:  |
19-11-2004 20:54 |
|
Sidder med en engelsk stil hvor jeg har fået til opgave at forklare hvad genetiv er på engelsk, med nogle bestemte ord som eksempel.
Det er for så vidt lykkes mig ganske godt, men nu er jeg stødt på noget hvor jeg simpelthen ikke kan forklare hvorfor det skal være den slags genitiv, nemlig i sætningen: "(...)are not the only reason that the ultra cheap TICKETS golden-age might be coming to an end in Europe.
Jeg kan simpelthen ikke forklare hvorfor tickets er genitiv, for tickets er jo en "død ting" og burde derfor være en "of" genitiv, men det er jo en s...
Jeg er forvirret?
Med venlig hilsen Christina og den udlejede Fonzie // Se også Fonzie's hjemmeside - opdateret med masser af billeder m.m. //
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genitiv |
| Forfatter:  |
Maria Bitsch |
| Dato:  |
19-11-2004 21:38 |
|
'Tickets' genitiv skal se sådan ud: Tickets'.
Fordi der er tale om en s-endelse (flertal/pluralis), putter man en apostrof på. For det er jo en genitiv, idet man taler om billeternes guldalder... Hvis det er billettens, er det jo selvfølgelig ticket's.
For øvrigt mener jeg da godt, man må bruge s-genitiv ved i hvert fald nogle døde ting? Men kan være jeg husker fejl. Golden age of the ticket(s) lyder i mine ører da også ok.
Måske har det noget at gøre med, at 'golden age' er et begreb?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet