Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Så ankom svinet
Forfatter: 
Dato:  18-11-2004 23:43
Og nu har jeg 30 kg kød i fryseren til det næste halve år.

Jeg har fået gris mange gange og hver gang er der et slag med som jeg har lavet rullesteg af. Uhmmm, dejlige bløde varme svesker indrullet i en god gang gris. Mums, en sovs man kan lave ud af den...

Men denne gang har jeg besluttet mig for at vove mig ud i noget rullepølse. Madmor på jobbet har en rullepøllepresse, men har ikke selv en opskrift på det.

Og nu er det jo let nok at prøve med Google men det fortæller jo intet om hvor godt det er.

Så er der nogle af jer der har gode opskrifter på en god rullepølse? Og hvordan får man den til at blive så fast?

Den må gerne blive godt krydret så den virkelig smager igennem :-)

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

jeg laver den
Forfatter: 
Dato:  18-11-2004 23:53
på slump!!

jeg folder selvfølgelig slaget ud og bruger 2 mellem størrelse løg ca, salt og peper i rigelig mængde sommetider persille også.

der efter ruller jeg den stikker lidt kødnåle i for at holde den, så snørrer jeg den med bomulds snor og bagefter i et elastik bind og så koger jeg den i den tid den nu skal havde når den er kogt kommes den i presseren og stilles på køl.

de plejer at holde godt sammen på den måde og de smager langt bedre end det man køber og den er væk i løbet af max 3 dage 8-)

hilsen berit

man ligger som man har redt !

dansk tinker forening
Misundelse er skjult beundring.

vores hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

husk.....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2004 06:56

af et slag laves to rulle pølse.

slaget deles midt igennem.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

da jeg..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2004 10:05
da jeg arbejdede i en slagter lavede jeg også rullepølse.

jeg foldede kødstykket ud, kom peberpulver(i det pulver var det noget sky osv i også) på samt løg. rullede dem og lagde dem i en net og så ned i pressen.

jeg ville nok lige smutte ned til slagteren og købe det der skal ind i pølsen. de smagte kanon godt.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Husblas
Forfatter: 
Dato:  19-11-2004 13:25
Hejsa

Man kan lægge opblødt husblas oven på krydderierne, inden man ruller den sammen, så hænger den bedre sammen når man skal skære den.

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider