|
|
| Fælles netkur - 2 |
| Forfatter:  |
Gitte |
| Dato:  |
17-11-2004 15:54 |
|
Altså - ifølge tidligere tråd, så sidder vi altså en del overvægtige madammer, som alle gerne vil ned på noget, der ligner før 1. graviditet's-vægten igen!
Og nu prøver vi altså at gøre det sammen!
Der er allerede kommet en del "fede" opskrifter og links til sider, hvor vi kan finde flere...
Følgende har skrevet, at de ønsker at tabe sig:
---/---/--- Startvægt - Ønsketab -- Tabt - Deadline
Michelle
Miki
Céleste
Ariel
Manly
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Gitte (mig!) 71,1 kg --- 9 kg --- 0 kg! --- 13.01.04
- om alle er med på denne kur, ved jeg ikke, men mit forslag er, at man kopiere ovenstående og sætter det i et nyt indslag i tråden, med sit eget mål på, så vi kan få en fælles liste over vores individuelle mål. Om en uge starter én af os en ny tråd (Eksempelvis "Netkur 3"), hvor vi får plottet vores vægttab - eller vægtstigning (!) ind.
Kan idéen bruges? Et eller andet må vi jo gøre, så vi kan "kontrollere" os selv og hinanden og måske kan det bruges til ekstra motivation, når det er sværest - og det ER jo en sk... svær tid vi går i møde, hvad angår fed mad og søde sager - Suk
Hvis der er flere der vil være med, så kan I jo bare hoppe på...
Kærlige hilsner fra en snart slank Gitte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg er da med |
|
|
Jeg er med
Michelle
Miki
Céleste
Ariel
Manly 116,2 kg -- 48 kg -- 27,8 kg -- 01.05.05
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Gitte (mig!) 71,1 kg --- 9 kg --- 0 kg! --- 13.01.04
Men altsaa, Gitte, hvis du skal naa at tabe 9 kilo inden den 13.01.04 saa skulle du vist have været noget tidligere ude, haha.
Eg segir bara:"Er ekki allt í lagi">Jeg søger de ældste årgange af Pennybladet. Jeg vil betale godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Michelle og Manly |
Gitte |
17-11-2004 19:58 |
|
Til computerspasseren  :
1. Du stiller dig forest i den tekst du vil have kopieret.
2. Tryk højre museknap ned og hold den nede.
3. Bevæg musen ned over den tekst du vil have kopieret. Det bliver blåt imens.
4. Slip museknappen.
5. Tryk på tasten "Ctrl" - hold den nede, mens du samtidig trykker på "C"-tasten.
6. Gå ned på dit eget nye indlæg og stil dig med musen dér, hvor du vil kopiere teksten ind.
7. Tryk "Ctrl", hold den nede, mens du trykker på "V"-tasten... og Vupti, så har du kopieret teksten ind!
Til Manly: - Hvad mener du  Det er da ca. 1 kg. om ugen. - Det BURDE da kunne lade sig gøre...?!? Måske er det en ANELSE urealistisk i juletiden og jeg er SÅ slikken, men JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL!!
Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh....... |
|
|
Der sker ikke rigtig noget når jeg trykker på "Ctrl og C!?
Teksten bliver også kun blå,når jeg trykker på venstra musse knap.
Kan en af i kloge hoveder ikke sætte mine tal ind? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte datoen er gammel |
|
|
Gitte altså, den dato er snart et år gammel, fnis
Eg segir bara:"Er ekki allt í lagi">Jeg søger de ældste årgange af Pennybladet. Jeg vil betale godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pinligt! |
Gitte |
17-11-2004 23:24 |
|
Øv altså:
2 x piiinligt!!!
Michelle - Det er min fejl. Det ER venstre museknap du skal trykke på! Undskyld!!! (-Jeg er elendig til højre og venstre!!) Men bortset fra det, vil jeg da meget gerne plotte dine tal ind...
Manly - ALTSÅ!! Det opdagede jeg altså ikke! - Man skal jo lige vænne sig til, at skrive det nye årstal, ikk'?!
Gitte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har prøvet.. |
|
|
Med den venstre også,og rtykket Ctrl og c,men intet skete...
Mine tal :
Vægt: 73kg
Ønsket vægt: 50kg
Tabt: 0Kg
Deadlinie: 01.06.05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så...! |
Gitte |
17-11-2004 23:43 |
|
Så er du på, Michelle...
Vil du veje 50 kg??? Det er da HEEELT vildt lidt! Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel du er, din kropsbygning, om du har fået børn osv. ... men 50 kg! Jeg vejede 51 kg., før jeg ventede mit første barn som 22 årig. Der har jeg ingen intentioner om at komme ned igen, men hvis jeg kan komme ned omkring de 60 kg., så vil jeg være glad - og jeg tror faktisk at jeg ville synes jeg var for tynd, hvis jeg blev mindre end det. Men jeg er også 39...
Waauuw, hvor det stormer udenfor!! - Fedt, at skulle på arbejde i en børnehave imorgen, der er omgivet af høje træer!!
Gitte
Michelle --- 73 kg --- 23 kg ----- 0 kg --- 01-06-05
Miki
Céleste
Ariel
Manly ----116,2 kg --- 48 kg --- 27,8 kg -- 01.05.05
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Gitte --- 71,1 kg --- 9 kg --- 0 kg! --- 13.01.04
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte...... |
|
|
Jeg har meget tynde knogler,så jeg er faktisk ikke så tynd enda,når jeg vejer 50kg,som jeg gjord da jeg blev gravid for 7år siden..
Har også kort tid efter jeg havde fået Andy vejer 52kg,så jeg ved det kan lade sig gøre..
Der er bare sååååå laaaaang vej igen..
Hva skal vi så veje os 1 gang om ugen,og skrive resultatet ind,eller hvad???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snart jul |
Louise1973 |
18-11-2004 12:40 |
|
Jeg vil meget gerne med på kur, meeeen det er altså snart jul og der har jeg rygrad som en regnorm
Så hva med at starte op 1 januar? så skal jeg nok lade være med at komme med flere dårlige undskyldninger!!!
Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte igen |
|
|
Hvis vi ikke er flere der vil være med, så tror jeg det er smartest at holde det hele i denne tråd istedet for at starte nye op hele tiden, det er bare til irritation for andre.
Og har man sin opsætning til at nyeste svar øverst, så bliver den jo ikke svær at holde styr på.
Louise, du kan jo bare hægte dig på senere hvis folk bliver ved, for det ser da ud til at vi er et par stykker der ikke er færdige lige efter jul.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil også |
|
|
hej
jeg vil også gerne være med
min vægt nu er 65 kg
vil gerne ned på 55 kg
deadline 1/5 2005
jeg håber at vi kan hjælpe hinanden, da jeg simpelthen ikke er stæk nok til at gøre det selv, hvis i forstå
så det her er bare alletiders ide
minni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
Gitte |
18-11-2004 16:46 |
|
Opdatering med Minni i skemaet:
Michelle --- 73 kg --- 23 kg --- 0 kg --- 01-06-05
Miki
Céleste
Ariel
Manly ---116,2 kg --- 48 kg --- 27,8 kg -- 01.05.05
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Minni --- 65,0 kg -- 10 kg --- 0 kg --- 01.05.05
Så er Minni også på og Louise hopper bare på, når regnormen har rettet sig ud!
Ja, måske har du ret, Manly, at det er bedst at holde det i denne tråd... men så forsvinder den nedad på siden og nye får ikke rigtigt mulighed for, at hoppe med på slankevognen... - eller hvad?!
Jeg var ikke klar over, at man kunne sortere i tråden
- Så nu lærte jeg også noget nyt!
Michelle... ét eller andet må du have gjort forkert, for det er nøjagtig sådan jeg selv gør! Det kan selvfølgelig også være dit system, der er bygget anderledes op - det har jeg ikke så meget forstand på. - Men jeg vil selvfølgelig gerne sætte dine tal ind fremover.
Ja, skal vi ikke opdatere listen en gang ugentlig? Eksempelvis hver... mandag???
Øv... er på vej til møde på arbejdet, og der står garanteret slikskåle på bordet... og jeg ÆÆÆLSKER slik!
- Giv mig styrke og karakter....!!
Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traaden... |
|
|
...kommer överst hver gang der bliver svaret i den, og den förste der skriver har jo forholdsvist nemt ved at finde den, hvis den kun er en uge gammel.
Man kunne maaske ogsaa lave en mailinggruppe, saa personlig snak og raad ikke fylder selve traaden op.
I er ihvertfald velkomne til at skrive til mig hvis der er noget.
Og lige til sidst... Ih hvor er i smaa allesammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hæ hæ! |
Gitte |
18-11-2004 22:37 |
|
Ja, vi er jo bittesmå ... men det bliver du jo også snart - ... Men til den tid er vi endnu mindre
Det er i øvrigt et imponerende vægttab du allerede har haft! - Hvornår startede du? Har du været "alene" om det, eller har du fået hjælp? (Vægtkonsulenterne el.lign.?)
I må også gerne skrive til mig!
... Men de der ikke gider læse om vores slanke-bavl, kan jo bare lade være - De er nok hoppet af tråden for længst!!
Jeg har lige været til møde på jobbet - og der var heldigvis ikke slik på bordet, så jeg formåede at holde endnu en dag med rank ryg - Hurra for mig!!
God fredag - og god weekend til alle
Gitte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
Céleste |
21-11-2004 15:19 |
|
Miki
Céleste--- 71,5 kg --- 10 kg --- 0 kg indtil videre 01.05.05
Ariel
Manly --- 116,2 kg --- 48 kg --- 27,8 kg -- 01.05.05
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Må jeg godt være med selv om det ikke er pga. graviditet at jeg tog de mange kg. på?
Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se evt. min præs. for flere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jubiii |
Gitte |
22-11-2004 15:12 |
|
Jeg har tabt 2,4 kg på 1½ uge og er nu nede på 68,7 kg.
- og hvad har jeg så gjort...:
Altså, jeg har jo VIRKELIG forsøgt at holde mig fra de søde sager. Det er ikke lykkedes 100%, men jeg har ihvert'fald fået mindre, end jeg plejer!
Så har jeg husket at tage madpakke med på arbejde - rugbrød med meget lidt smør - ellers er jeg bare tilbøjlig til at lave nudler eller lignende nemt.
Jeg har drukket så meget vand, at det stod ud alle vegne
Tjah... det er vist dét! Jeg VILLE gerne have trænet et eller andet - løbet en tur el.lign. men jeg GIDER ikke når der er så koldt - og mørkt! ... måske i denne uge...
Men det HAR altså hjulpet mig, at vi har startet dette op... Det hjalp til at være standhaftig, når sliksulten var der, for det ville jo være en anelse flovt, hvis jeg ikke var rykket bare LIDT! Men jeg lover at slrive det på alligevel, hvis/når jeg pludselig står i stampe, eller værre endnu - begynder at tage på igen!!
Nu ser skemaet således ud:
Miki
Céleste--- 71,5 kg --- 10 kg --- 0 kg ---- 01.05.05
Ariel
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Gitte --- 71,1 kg --- 9 kg --- 2,4 kg! --- 13.01.04
Skriv jer selv på, hvis I vil være med...!
(Også selv om dellerne ikke er kommet pgr. af graviditet, Celeste!)
Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jajaja, nu |
Céleste |
23-11-2004 00:22 |
|
kommer jeg....jeg har tabt hele 0,5 kg!
Miki
Céleste--- 71,5 kg --- 10 kg --- 0,5 kg --- 01.05.05
Ariel
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg venter lige |
|
|
Jeg vejer mig altid om onsdagen og skriver det ind i lurpaktabellen, og det vil jeg gerne blive ved med.
Flot tab du har haft Gitte, men pas på ikke at regne med at det bliver sådan fra nu af, det er meget normalt at tabe meget den første uge når man rigtigt går igang. Men så går det lidt langsommere som regel.
Jeg startede med de danske vægtkonsulenter, men efter et par måneder blev jeg gravid og fik enormt meget morgenkvalme der varede hele døgnet i laaaang tid. Derfor fik jeg en meget dårlig oplevelse ud af at prøve at spise så mange grønsager så det holdt jeg op med, og spiste så "normalt" i min graviditet.
Jeg er også kommet frem til at jeg ikke tror jeg ville kunne have fulgt deres regler resten af mit liv, så det ville nok ikke have endt lykkeligt. Efter jeg fødte har jeg istedet lavet mine egne regler. Og de går kort og godt ud på at jeg bare ikke skal spise flere kalorier end jeg forbrænder. Omkring 1200-1500 omdagen. Mit behov er ligenu på næsten 3000 kallorier da jeg stadig ammer. Derfor har jeg tabt så meget. Det kræver selvfølgelig at man sætter sig grundigt ind i hvor meget de forskellige madvarer indeholder. Og kan sige så nogenlunde hvor meget det vejer, men det er jo i forvejen en miljøskade jeg har med fra ddv.
Derudover prøver jeg at spise rigtigt mange proteiner da de mætter helt vildt god uden at fede, og knapt så mange kulhydrater. Og jeg drikker overhovedet ikke noget med sukker i. Lightprodukter kan man hurtigt vænne sig til så sukkersodavand f.eks er alt for sødt. Desværre vænner man sig hurtiger den aden vej, så sukkersodavand er totalt forbudt i min verden. Men det er også det eneste forbud som sådan.
Det vigtigste for mig er at jeg har valgt at jeg må spise ALT bare ikke for meget. På den måde er der ikke noget af det forbudte som er særligt fristende fordi man ikke har smagt det i lange tider. Jeg spiser altså til tider slik, bare ikke for meget. Og jeg spiser også det meste af det som kommer på bordet når jeg ikke selv laver mad, men især salat og grønsager, i massevis, så er der nemlig også plads til lidt kød og kartofler, bare ikke meget.
Håber jeg har gjort mig forståelig. Ellers spørger I bare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes det er svært |
|
|
hej
jeg synes det er så svært at tage sig sammen, jeg har ville tabe mig i flere år efterhånden
men jeg har så svært ved at lade en slik skål gå min næse forbi.
hvad gør i andrer?
jeg har meldt mig ind i et motionscenter for at komme igang, så det er jo selv følgelig en start
og hvad med mad, for jeg er vildt kræsen især over for grønsager
har i nogle ider
hvordan finder i ud af det med kalorierne?
håber i har nogle råd, for den her slanke kur skal bare lykkes
det skal nok lige siges at jeg har bare taget på og ikke været gravid
fortsat god dag minni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil også være med |
|
|
Hej!
Jeg vil også gerne være med, der er efterhånden kommet flere og flere kilo på og de er svære at komme af med når man er alene om det.
Miki
Ariel
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Pernille --- 81 kg -- 15 kg -- 0 kg --- ???
Er der nogen der ved hvor lang tid det ville tage hvis man skal tabe sig ca. 15 kg?
Mvh Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille |
Céleste |
23-11-2004 21:18 |
|
du skal bare sætte en realistisk horisont på vægttabet og så naturligvis være opmærksom på om du kan overholde den.
Jeg forsøger at holde mig fra stivelse, det er lettere sagt end gjort!!!!! Men igår eksempelvis spiste jeg kun kyllingekød. Idag stod den på suppe, så der er det lidt sværere da hvidløgsbrød går så godt sammen med suppe....
C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes også det er svært... |
Gitte |
23-11-2004 22:34 |
|
.. dét der med at lade slikskålen stå!
Når jeg skal have menstuation, så kan jeg næsten rive skabene ned af væggen i desperation efter et stykke chokolade
Desværre er det chokoladen jeg hungrer efter. Vingummi, bolcher og lakridser er jeg ret ligeglad med ... men jeg spiser det alligevel, hvis der ikke er chokolade
Min motivation i øjeblikket - det er (uden lyv) jer!! Jeg er ikke blevet superhellig, men istedet for de 12 stykker fyldte stykker chokolade, som jeg ku' snige op af slikskålen, før jeg blev for flov til at tage flere, kan jeg nu holde mig til 2 eller 3!
"Stivelse" ... Øøøh, hvad er det lige det er?!? - og hvilke stivelses-produkter er det så lige man skal holde sig fra?!
Pernille, jeg ville tro at et realistisk mål, kunne være et kilo om ugen. - De dér superkure, hvor man taber 10 kg. på 14 dage, dem tror jeg altså ikke på - Det er sgu ikke sundt! - og så tager man med garanti, det hele ligeså hurtigt på igen.
Hvis man siger ét kilo pr. uge, så bliver man alligevel lidt glad, hvis man kun har tabt 800 g - og superglad, hvis man har tabt lidt over et kilo - og det kan man jo nemt komme til!
Minni: Sejt, at du har meldt dig i et motionscenter!Grøntsager... Kan du ikke skrive alle dem ned, som du GODT kan lide, hvad enten det er i rå eller kogt form og så sørge for, at du så vidt muligt, har dem i huset. - Jeg spiser heller ikke vanvittig meget grønt, men jeg har altså tabt mig alligevel.
Hvis man er sodavands-drikker, er der vist meget at hente, ved at skippe dem og drikke vand istedet. Jo mere vand, jo bedre. De renser ud og skulle sætte gang i forbrændingen... tror jeg 
Man kan gå fra let- til skummetmælk.
Gå fra Kærgården til Becel
For mig virker det bedst med, at indføre små ændringer af gangen - hvis der skal laves alt for meget om på én gang, kan jeg ikke overskue det og så går det i vasken.
Så indtil nu, er jeg faktisk bare kun lidt mere afholdende med de søde sager!
Jeg får ALDRIG taget mig sammen til at dyrke sport alene. Kunne godt tænke mig at prøve noget spinning - Har hørt at det skulle være hårdt, men sjovt! - Er der nogle af jer der bor i nærheden af Ballerup, som ku' være interesseret i, også at gå til spinning?!?
Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte det |
Céleste |
24-11-2004 11:36 |
|
stivelse jeg skriver om er det som findes i vores mad fra naturens hånd. Kartoffler, ris, pasta og brød. Det betyder så at det er grøntsager og kød/fisk/fjerkræ du skal spise.
Jeg bruger ikke de der let produkter, for dem tror jeg ikke en fis på, tilgengæld forsøger jeg at holde igen med smøret -har aldrig smør under leverstohej eller ost eller salami for den sagsskyld. Den med brødet og kartofflerne har jeg meget svært ved at overholde selv
Jeg overvejer at gå til Aerojump, men det er DYRT og ligger for langt væk.
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er paa vej |
|
|
Omkring et kilo i denne uge, maa gætte mig lidt frem da jeg blev vejet for sent i forhold til hvad jeg plejer, og min egen vægt er gaaet i udu. Jeg havde pludselig tabt 10 kilo pa en nat eller saa. Fint, men nok ikke helt realistisk.
Meeeen, gættet er nok ikke helt ved siden af.
Miki
Ariel
Manly --- 116,2 kg --- 48 kg --- 28,8 kg -- 01.05.05
MoonQueen
Helle
Inger
Ditte
Pernille --- 81 kg -- 15 kg -- 0 kg --- ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|