Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 07:41
er der nogen af jer der har eller har haft bækkenløsning.
Hvad fik i besked på i måtte og hvad måtte i ikke..
knækket det i jeres knogler når i gik/går . rejser jer vender jer i sengen osv ? For det gør det nemlig i mit bænken.
gik / går I til fysio . Hjalp det ?

Jeg har fået konstateret bækken løsning.

Hvad sker der hvis man ikke passer på alt det man ikke må ?
hpber i har svar på mine spørgsmål...

Hilsen Louise
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 07:48
det i mine sidste 2 graviditeter...

Det er bare ikke morsomt! :-(

Alt gør ondt, ingenting kan man.

Rengøring, gåture, løft - alt det var forbudt. Ridning var ikke aktuelt for mig dengang, men det ville være på forbudtlisten - idet ALT helst skal foregår med samlede ben, eller ihvertfald parallelle ben.

Pude mellem knæene når man ligger kan hjælpe. Jeg havde også et støttebælte, det hjalp lidt.

Bedst hjælp havde jeg dog af kiropraktor og noget bækkenløsnings-gymnastik jeg gik til - det foregik i vand, og var øvelser der styrkede muskulaturen, så den kunne holde lidt sammen på bækkenet.

Og jeg kunne også fornemme og høre knæk i leddene nogengange - især i de 2 bækkenled i lænden.
De to har jeg stadig problemer med i perioder - 8 år efter sidste graviditet :-(

Så jeg har ikke meget opmuntring - vil dog sige at det for mig blev MEGET bedre meget hurtigt efter fødslen (y) :-)

God bedring, og må din graviditet gå hurtigt :-)

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 08:50
...en som også har bækkenløsning, der desværre er blevet der efter graviditeten. Men hun må meget gerne ride - ja, hun skal faktisk helst, fordi ridning netop styrker muskulaturen i bæknet.

Men der kan jo være forskel på, om det er en "gammel" bækkenløsning (hendes yngste er 3½) eller om det er kommet i forbindelse med graviditet.

Havde selv bækkenløsning, men det forsvandt heldigvis efter fødslen.

Hilsen

Nat

Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford
0
0
Svar på denne tråd

min bækken løsning
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 09:46
er heller ikke sjov.
jeg har ondt ...og kan dårligt komme op af min sofa .. og vende mig i sengen..
Det knækker helt vild i mit bækken ... øv
plus jeg er er blevet opereret i mit hofte . i 2001 så det gavner bestemt ikke ..
jeg kna ikke lade være at støvsuge. det skal bare gøres .
jeg har ikke nogen til at hjælpe mig så jeg blir nød til at gøre det selv. Min fyr arbejder og har sent fri ....
men altså hvis der er noget der er meget tungt .. slæber han det selvf. Hvis jeg ber ham om det.
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 09:55
pjat!
SELVFØLGELIG kan du lade være med at støvsuge!
Der er ingen der dør af at leve lidt mere støvet i de måneder det varer - så I må nøjes med at få støvsuget når manden kan hjælpe. Eller hvad med din store datter?

Husk iøvrigt når du vender dig i sengen, skal det foregå med samlede ben (det er svært - men kan læres).
Og ud af sengen skal være med begge ben på en gang og så op og sidde. Få evt anbragt snore/reb strategisk rigtige steder, ved sofa/seng osv så du kan TRÆKKE dig selv op.

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

Helle H
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 10:16
Jamen hvad kan der ske .. andet end man selvf for mere ondt hvis man ikke holder sig til de regler der er for bækken løsning ?
Jeg går til fysio også .. iøvrigt.. men har kun været der engang.
skal derop igen på torsdag...

0
0
Svar på denne tråd

Hvad der kan ske...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 10:19
Der kan ske det at dit bækken aldrig bliver normalt igen, at du altid skal leve med de stærke smerter.. dag og nat.. så jeg ville bestemt lytte til din krop.. og så stoppe når den siger fra....

jeg stoppede ikke... og har en bækkenløsning som har ødelagt mit bækken, og min ryg... har invaliderende smerter resten af livet... det er hvad der i yderte tilfælde kan ske.

nogle har så den risiko hvad enten de passe på eller ej.. det er noget med hormoner. men hvis jeg var dig.. og gerne vil have et normalt liv efter fødsel.. så ville jeg passe godt på mig selv..

Mette
0
0
Svar på denne tråd

mht. til hvad man må
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 10:31
og ikke må... så er der ikke så mange regler.. den bedste regel er at stoppe når det gør for ondt.. '

men gå ind på >http://www.baekkenloesning.dk/> der vil du kunne finde gode råd mm.

Det kan blive en alvorlig tilstand hvis du ikke tager det alvorligt nu i starten..

Held og lykke med din graviditet.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 14:23
...nu har jeg hørt om en del, der lider af bækkenløsning, men hvad er det egentlig? Det gør ondt og foregår i bækkenet, men hvad er det egentlig, der sker?

Håber I vil svare en nysgerrig :-)

God bedring Louise.
0
0
Svar på denne tråd

Ganske kort
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 14:33
fortalt, så består bækkenet af 3 led.

1 foran nede mellem benene for at sige det sådan - det hedder symfysen
Og 2 bagi de sidder i hver sin side af lænden.

Det er de steder bækken knoglerne er 'skilt' ad så de kan udvide sig når et barn skal ud igennem bækkenet. Hvis ikke de var der kunne man ikke føde et barn, da det hele ville være uelastisk.
Bækkenet hænger så sammen med ledbånd - så man alligevel normalt er rimelig stabil.

Op til fødslen og under denne, frigives en mængde hormoner som blødgør disse ledbånd - så de rigtig kan give sig meget.

Hos nogen kvinder blødgøres bækkenleddene så desværre ALT for meget og ALT for tidligt... Og man har en bækkenløsning.

Hvis man så overanstrenger sig, og ikke aflaster bækkenet, så får man tillige hvad der svarer til forstuvning/forstrækning af disse led/ledbånd. Og det kan tage LAAAANG tid før de får det bedre igen - og for nogen bliver det aldrig rigtig godt igen.

Nøjagtig ligesom en kraftig forstuvet fod, kan drille en i årevis efter skaden.

Mvh

-Helle

0
0
Svar på denne tråd

ok jeg kan ikke sige
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 15:56
Andet at det i har skrevet , gør at jeg passer bedre på mig selv..
jeg har ikke lyst til at ende med smerter resten af livet.
det nok jeg har lidt med min hofte.
jeg isger tusind tak for alle jeres gode råd..
mvh louise
0
0
Svar på denne tråd

Helle..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 16:48
Tak for svaret! Nu giver det lidt mere mening :-)

Men så kom jeg til at tænke på.. sker det modsatte aldrig? At naturen istedet glemmer at sætte gang i tingene, så det ikke løsner sig??

Det er egentlig nogle indviklede mekanismer, vi sætter vores lid til som mennesker .. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider