Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

At få sin løn!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 17:57
Ja jeg er ved at være godt og grundig træt af at være fattig!

Jeg har lige blevet færdig uddannet som lærer her i sommeres og har fået job. Til trods for det er jeg bestemt ikke blevet rigere :-(

Jeg blev færdig som lræer i juni mdr(17/6) og som "gave" fra min fagforening fik jeg 4 uger karentæne. Det vil sige, at jeg fra den 17/6 og til d. 17/7 fik jeg ingen penge. Jeg skulle så have haft lidt penge til d. 1. august, men de blev forsinket p.g.a travlhed i fagforeningen og dem fik jeg så omkring d. 1/9 -ikke mange penge med ca 2 ugers dittendssats.

Nu havde jeg så fået lidt vikararbejde og skulle have suppleret op fra fagforeningen. Til d. 1/10 fik jeg så lidt penge fra skolen (ca 3000 kr) og knap 2000 kr fra a-kassen.

Det skulle svare til en "fuldløn", hvilket det jo ikke gør, da det er mindre end en fuld dittentssats og jeg skulle jo ikke blive fattige af at arbejde!

De regnede så ud inde på a-kassen, at min dittendssats var 900 kr ubetalt pr uge, hvilket slet ikke stemmer, men de vil ikke høre -tro mig har prøvet alt -tossehovedet!

Nu finder jeg så ud af, at jeg hele tiden at blevt lønnet på skolen, som uuddannet og har fået ca 35 kr for lidt pr. time. Jeg gør skolen opmærksom på dette og jeg skulle så få alle mine penge igår.

Jeg står op igår morges og skynder mig at tjekke på netbank, hvad der er gået ind, da jeg jo endelig skulle få lidt penge -nem ak nej -jeg har fået 476,06 kr. i løn ?:-)

jeg går snart totalt i krise over dette penge kaos.....

Jeg sagde det til skolen igår, og de oplyste mig, at der var sket en fejl og at det vil blive bragt i orden hurtigst muligt, men hvornår mon det er -flipper snart totalt ud, men hvad kan man gøre. Det er kommunen der skal udbetale min løn????

Opstaldning tilbydes 5 km fra Aalborg c . klik her
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 19:30
jeg spørger, men hvad er det for en snøvlefagforening du er medlem af???? Jeg har selv arbejdet i en fagforening og sidet med dagpengekørsel og man laver nye kørsler hele tiden og ikke kun til den første....mon ikke du skulle bede om en ny sagsbehandler der????

Det lyder som noget forfærdeligt rod men det er kun dig og evt. en ny behandler der kan rette op på det....dette både på kommunen og i fagforeningen...

Ellers kan du henvende dig til kommunen om hjælp indtil det hele er faldet på plads.....

Pøj pøj, håber du klarer den igennem ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor kommer
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 19:40
... du i karantæne når du lige er frisk ude fra uddannelsen?

0
0
Svar på denne tråd

jeg gik faktisk til
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 19:45
avisen med dem(fagforeningen/a-kassen). Når jeg fortæller min historie, så tror folk , at det er løgn.

Istedet for at fortælle den lange historie med fagforeningen vil jeg lie indsætte det brev jeg sendte til den øverste direktør inden jeg gik til ekstra bladet

Tirsdag. 31/8 2004
Kære Frank Jørgensen

Jeg skriver dette brev i vrede over jeres måde at håndtere nye lærer på. Jeg er netop dimitteret fra Aalborg lærerseminarium og får derfor ikke længere SU. Dette burde ikke være et problem, da jeg jo er medlem af dlf/a og derfor er berettiget til dagpenge og feriepenge.
I er også enige i, at jeg burde få mine dagpenge og mine feriepenge, men jeg har stadig ikke modtaget nogen penge fra jer –dette til trods for at jeg har betalt mit medlemskontigent til tiden HVER GANG .
Mine feriepenge skulle jeg havde fået sidst i juli, men de er først kommet i dag, d. 31/8 -04, efter at jeg flere gange har rykket for dem. Jeg talte med en medarbejder først i august, da jeg ikke kunne forstå, hvor mine feriepenge blev af. Her blev jeg oplyst om, at I havde meget travlt og I derfor ikke havde tid til at sende mig mine penge. Dette er totalt uacceptabelt!
Mine dagpenge fra perioden uge 30 -34, har jeg endnu ikke modtaget. Dette begrundes med, at jeg ikke har afleveret en ledighedserklæring, hvilket jeg har afleveret i juli måned. Eftersom I har mistet min ledighedserklæring, sendte jeg i sidste uge en ny sammen med mit dagpengekort, men i dag, da jeg kontakter jer igen, får jeg af vide, at I ikke har modtaget min ledighedserklæring og derfor har jeg ingen penge fået –dog er mit dagpengekort modtaget –disse to ting var i samme konvolut?

Det korte af det lange er, at vi nye lærer er berettiget til at få vores penge til tiden, såvel som andre lønmodtagere er. Jeg tror næppe, at I er interesseret i, at betale mine renter af mit overtræk i banken? At udbetale mine penge, det har I ikke tid til, men at sende mig en opkrævning på medlemskab, det har i masser af tid til!
Jeg forstår simpelthen ikke, at I, en fagforening, som burde varetage mine interesser, kan finde på at modtage nye lærer på denne måde?!
Jeg ved, at jeg ikke er den eneste, så derfor skal der gøres noget ved dette nu, så der ikke sker det samme næste år.

Såfremt, at jeg ikke har modtaget mine penge inden d. 3/9 -04, vil jeg gå videre til avisen med dette. Det er ingen trussel, men blot en realitet!

Med Venlig hilsen
Sanne B. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 23:06
når arbejdet har lavet en fejl som har gjort at du ikke har fået reguleringen udbetalt, så burde de anvise det manuelt, det er ingen sag for lønkontoret at beregne hvor meget du skal have ekstra og enten give dem via check/kontanter eller lave en bankoverførelse.

Det er da hvad jeg selv ville gøre hvis jeg havde lavet en fejl (arbejer på lønkontor på en skole)

Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

alle nyuddannet lærer
Forfatter: 
Dato:  02-11-2004 19:46
kommer i karantæne -ved ikke hvorfor

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider