Ja jeg er ved at være godt og grundig træt af at være fattig!
Jeg har lige blevet færdig uddannet som lærer her i sommeres og har fået job. Til trods for det er jeg bestemt ikke blevet rigere
Jeg blev færdig som lræer i juni mdr(17/6) og som "gave" fra min fagforening fik jeg 4 uger karentæne. Det vil sige, at jeg fra den 17/6 og til d. 17/7 fik jeg ingen penge. Jeg skulle så have haft lidt penge til d. 1. august, men de blev forsinket p.g.a travlhed i fagforeningen og dem fik jeg så omkring d. 1/9 -ikke mange penge med ca 2 ugers dittendssats.
Nu havde jeg så fået lidt vikararbejde og skulle have suppleret op fra fagforeningen. Til d. 1/10 fik jeg så lidt penge fra skolen (ca 3000 kr) og knap 2000 kr fra a-kassen.
Det skulle svare til en "fuldløn", hvilket det jo ikke gør, da det er mindre end en fuld dittentssats og jeg skulle jo ikke blive fattige af at arbejde!
De regnede så ud inde på a-kassen, at min dittendssats var 900 kr ubetalt pr uge, hvilket slet ikke stemmer, men de vil ikke høre -tro mig har prøvet alt -tossehovedet!
Nu finder jeg så ud af, at jeg hele tiden at blevt lønnet på skolen, som uuddannet og har fået ca 35 kr for lidt pr. time. Jeg gør skolen opmærksom på dette og jeg skulle så få alle mine penge igår.
Jeg står op igår morges og skynder mig at tjekke på netbank, hvad der er gået ind, da jeg jo endelig skulle få lidt penge -nem ak nej -jeg har fået 476,06 kr. i løn
jeg går snart totalt i krise over dette penge kaos.....
Jeg sagde det til skolen igår, og de oplyste mig, at der var sket en fejl og at det vil blive bragt i orden hurtigst muligt, men hvornår mon det er -flipper snart totalt ud, men hvad kan man gøre. Det er kommunen der skal udbetale min løn????