Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 11:53
... rigtig kommet på landet.

For en lille måned siden havde jeg nær kørt en løs ko ned.
I går aftes var der så løse får på vejen... Jeg har faktisk ikke set får herude før. Altså på en mark 8-)

Nå men. I går var jo så også inde i Århus og se et par veninders nye lejlighed. Lækker lejlighed - bestemt.
Men jeg kunne mærke at jeg var virkelig glad for mit eget lille skæve bondehus, som har kostet 1/3 af prisen på deres lejlighed.

... og køer og får på vejen. Det er jo bare et lille krydderi.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 12:08
Du er vist bare ude på at skaffe dig noget billigt aftensmad ;-)

Jeg har ikke været ved at køre dyr ned for nylig - til gengæld havde jeg en noget vild køretur forleden nat da jeg var ude hos min søster.

Det øsregnede og da jeg satte mig i bilen på vej hjem skulle jeg småtisse (det skal jeg stort set hele tiden).
Jeg kører fredeligt igennem landsbyen men må op og hoppe på bremsen, fordi der væter en fuld mand ud gennem nogen træer og direkte ud forand bilen!... ikke godt for min blære!

Jeg fortsætter og når vel en lille km hvorefter LillePut planter et gevaldigt spark lige i min fyldte blære! Hvis ikke jeg havde været flittig med mine knibeøveæser havde jeg tisset på sædet, men jeg nåede akkurat at holde ind til siden og løbe ud af bilen.
Fik revet bukserne og plantet mig... tadaaa, under en lygtepæl lige ud for en hus hvor der var fest!

Drivvåd og rød om ørerne fortsatte jeg hjemad - mødte endnu en flok fulde mennesker på vejen, fik hoppet på bremsen men nåede hjem uden at have tisset i bilen eller kørt nogen ned!

Måtte lige have to lune boller og en kop cacao at styrke mig på inden jeg gik i seng ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 12:10
Jeg har det på præcis samme måde.

Vi flyttede ud på vores gård i marts og jeg nyder at have plads og ro omkring mig, at naboen lugter af gylle engang imellem og at krikkerne løber ud, ja det må man jo så leve med, og hellere det end en lille lejlighed i Århus som koster det samme i månedlige udgifter som vores landbrug gør. :-)

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
everyone imitates someone-
0
0
Svar på denne tråd

jeg opdagede
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 12:18
Jeg opdagede at jeg var kommet langt nok på landet, da der de første 14 dage var rigtigt mange strøm udfald.
3 af dem på mere ende en halv time. Og så måske et par stykker om dagen der ud over.

Jeg havde glædet mig til at flytte på landet, men dengang troede jeg også man kunne stole på strømforsyningen uanset hvad adressen var.

Efter 14 dage fik elværket lokaliseret fejlen, og der har ikke værtet problemer siden.

Linda

:-P
hvis man er "Venner" med alle er man ikke "Ven" med nogen

Prima kvalitet oksekød sælges. Tryk: HER
0
0
Svar på denne tråd

Der ER dejligt...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 12:22
... ude på landet.

Jeg nyder det også - og har endnu ikke kørt andet ned end en rotte.

Jeg har vænnet mig til at holde MEGET øje med om der kommer noget rendende ude fra markerne - og i skoven kører jeg ret langsomt. Men Rotten var altså en tand for hurtig (og dum) til at jeg kunne undgå den. Gudskelov var den død på stedet.
*£isbeth & Baloo*
A fanatic is one who can't change his mind
and won't change the subject.
(Sir Winston Churchill)
0
0
Svar på denne tråd

hihi Tina
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 12:24
... sikke et syn. Men når man skal - så skal man altså...

Jeg gjorde faktisk lidt det samme engang. Ponyen stod på sommergræs og vi brugte folden til at ride på. Når vi så skulle tisse, plejede vi at løbe om bag en bygning.

Men lige denne dag, var jeg jo allerede til hest, og der var ikke andre en mig.

Så jeg gemte mig så godt jeg kunne bag krikken og i græssett, og satte mig til at tisse. Men krikken - ja han flytter sig jo - lige som der kommer en bil forbi... Ja men hej hej :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg nøjes med løse køer og kalve......
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 12:57
herude på landet ved mig - dammm hvor man lære at kører forsigtigt forbi den #¤%&/%¤ bondemand, som aldrig har styr på sit hegn og sine dyr 8-)

Var lige i bil med en veninde inde i Jægergårdsgade i Århus her forleden weekend - et sted hvor jeg har boet i 3 år. Sidder og fortæller veninde "fra landet af", hvor dejligt det var at bo i storbyen og bla.bla., da hele verden så "eksplodere" om ørene på os.
Folk i vild panik løber i skjul inde i BruunsGaleri, og flasker flyver igennem luften, mens store flokke af fodboldfans forfølger hinanden igennem gaden :-@

Nøjda hvor var det dejligt at komme ud på landet, og dens fred og ro igen - hvor det eneste der kan komme løbene er naboens kalve. Og det største drama består i at fiske ens halvvoksne kat op af naboens gylletank.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

laaaaaaaangt ude på landet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 21:25
Vi bor også langt ude på landet. Før boede vi midt i en lille forstad, hvor der var købmand få meter fra os. Men i feb i år tog vi beslutningen om en gård på landet nær skov og åbne vidder. Vi bor tæt på et slot, og har skov rundt om os, her er stort set aldrig en bil på vejen, lige med undtagen i turist sæsonen hvor det vrimler med turister som er ved at falde ind over vores hæk af nysgerrighed *GG*

Det vildste vi oplever er når vores kalve mener naboens mark er mere lækker, eller når Emma hopper over hegnet og drøner rundt i haven.

Men vi nyder at vågne op til lydende fra skoven en sommermorgen, eller som nu uglen der tuder om aftenen. Vi har ikke lygtepæle, her er mørkt som en negers r..... men vi er på landet og vi har vores dejlieg dyr og hinanden, hvad behøver`vi mere ??

Efter vi er flyttet på landet bager jeg næsten alt vores brød selv, og tro mig vores gæster den hygeg som det er at komme i vores hjem med kaffe på kanden, friskbagt brød på bordet og hesten som står og glor ind til os af køkkenvinduet.

0
0
Svar på denne tråd

Uhhh der findes ikke noget sååå ....
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 01:45

end som at komme kørende en sommer morgen ved 3.30 tiden og så opdage en flok kvier på vejen.. Og så drøne hjem og vække naboen, med "Hej Jørgen, ja undskyld jeg vækker dig, men der render en flok kvier løs... !!"

Inden man så sig om, var hele nabosognet vågne og på kviejagt.. :) :)

Det var ikke naboens, men naboen længere henne ad vejen.. :) :) :) :)

Det snakkes der stadigt om, at hende byboen, hun vækkede hele sognet... :) :) :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider