Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Deeet for vildt.......
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 22:40
Jeg har besluttet mig for en hovedreparation af mig!

Børnene, hestene, hundene, bilerne osv osv bliver repareret - og i sidste uge da en god kollega blev repareret for en mindre rygting - tænkte jeg - NU er det sgi mig der skal prøve.

Jeg har jo VÆNNET mig til altid at have ondt. For jeg vil ikke på vilkår spise medicin - og det er hvad min læge kan tilbyde mig - udover en fys der absolut ingen virkning har haft udover flere smerter og svimmelhed. Hospitalerne har intet kunnet udrette - og jeg har så tænkt - at pyt - jeg gør det nok bedre selv så ;-)

Jeg lider af migræne, har haft arbejdsskader med ryggen, hvor bindevævet var helt forskubbet, har brækket splinter af min ryg og har haft årlange bækkenløsninger, har slået ryggen og bækkenet i smadder ved en rideulykke, hvor jeg blev kørt ned med en løbsk hest, og senest har jeg været så "heldig" inden for et år at forstuve nakken 2 gange og få et piskesmæld ved en bilulykke. Det har givet mig en sjov nakke i godt et år, med bevægeproblemer og voldsomme migræner. Oven i har jeg været voldsomt træt - svært at ved at fungere fuldt ud med fuldtidsjob, aflastningsbarn, familie, hunde, heste mv.

Så jeg har tiltagende følt mig utilstrækkelig og ret kikset :-(

Jeg har ikke været sygemeldt andet end ved arbejdsskaden - hvor jeg brugte 3 mdr på egen regning på genoptræning.

Men - idag besøgte jeg jo så kiropraktorfyren ;-)

Og idag kan jeg kigge bagud - også til højre, og min højre skulder og arm er allerede ved at gøre meget mindre ondt ( ellers har jeg haft smertejag ned i skuldre og arme - mest til højre side ), og nakkespændingen er stort set væk ;-)

Så spørger jeg for sjovt nærmest, om gutten ikke gider se på mit bækken og lige nappe det! Han checker - og sætter sig rystet ned. Mit bækken er stadig - 11 år efter sidste graviditet - helt løst - jeg vader rundt med en kanon bækkenløsning stadigvæk :-( Det er så løst, at det kan kategoriseres som roterende. Så tror da i helv... at jeg har haft meget ondt - og at jeg ikke kan rejse mig selv , hvis jeg ligger på ryggen og det låser helt ude af led. Og min ryg - efter div, skader er et kapitel for sig :-)

Manden er efter kollegers udsagn og anbefaling rolig og helt nede på jorden - men han er nu rystet over, at jeg kan jobbe, ride og muge mv. For ryggen er helt fastlåst og bækkenet helt løst.

Men det fede er, at han åbenbart har gode resultater, selvom han intet selvfølgelig kan love.

Tænk at man i den grad kan vænne sig til at leve med smerter. Men heldigvis kan man jo sagtens det! Men det er næsten for stort at tænke på, at det måske kan repareres - og tanken er der alligevel - nu hvor jeg for første gang i over et år ikke har skulder, arm og nakkesmerter.

Han spurgte, hvad jeg syntes efter behandlingen - og jeg var ved at græde - jeg kan faktisk slet ikke tro, at det måske på et tidspunkt kan være slut.

Kommer den dag, hvor jeg kan gå almindeligt? Hvor jeg måske endda kan løbe igen? Hvor jeg kan se ud af øjnene uden det gør ondt? Hvor jeg kan bruge mine arme uden jag af smerter? Hvor jeg ikke er svimmel meget jævnligt? Hvor jeg kan sove en hel nat uden at ligge vågen, når jeg vågner, fordi min krop gør ondt? Hvor jeg kan sole mig - uden at bækkenet låser, fordi jeg har ligget stille flere minutter? Hvor jeg kan stå op og sidde ned uden at flytte mig rundt pgra smerter?

Det lyder for feeeeeedt :-)

Jeg synes den seneste tid, at jeg har skullet mande mig op, fordi jeg i perioder har haft lidt depressive tendenser - det er så svært at blive ved at være overskudsagtig når man faktisk har hamrende ondt og er dødtræt :-(

Idag tror jeg faktisk på at alt vil blive bedre. Og jeg fornemmer håb.

Måske skal jeg ikke leve som krøbleagtig, kikset og for overvægtig resten af mit liv - måske får jeg det liv tilbage, hvor jeg engang var frisk, overskudsbetonet, alm. af vægt da jeg løb det af jeg evt tog på osv osv.

Det er næsten for meget - tænk hvis det alligevel ikke holder - jeg er allerede midt i håbet ved at indstille mig på skuffelsen - og det kan alligevel kun blive bedre ;-)

Har nogle af Jer lignede erfaringer?

Er I blevet kureret for nogle grimme ting efter mange år?

Hilsen May-Britt B-)

Dejlig, børnevenlig shetlandspony udlånes i Nordsjælland - se her :
http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/42392/
0
0
Svar på denne tråd

Nøøjj...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 22:54
Sikke en masse du har været igennem. Hatten af for at du har kunnet klare det (y) det er godt nok ikke små ting.

Jeg har desværre ingen oplevelser at dele med dig, men vil ønske dig held og lykke. Jeg håber, at du når der til at blive smertefri igen, alt andet vil da være urimeligt.

Held og lykke May-Britt.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg fik
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 23:07
Efter mange år diagnosticeret min depression, der altså var atypisk. Det på trods af, at jeg som ung forsøgte selvmord flere gange. Når jeg ikke havde vrangforestillinger- eller sad og græd, så måtte jeg jo være rask?!

Men også da fyssen fortalte mig, at min ryg kunne trænes smertefri, jeg har ellers haft periodiske rygsmerter siden jeg var 18. Nu får jeg ondt, hvis jeg ikke træner muskelkorsettet- eller har belastende arbejde med skæve bøjninger og mange løft. Vægten af det løftede er ikke så vigtig- 20 liter mælk er værre end en kasse på 20 kilo, hvis de skal tages éen ad gangen. B-)

Man kan vænne sig til at være deprimeret og have ondt, det meste af tiden. Det kan faktisk være skræmmende- at få det godt!

Det mest skræmmende er dog, at man føler sig enormt oplagt, når man bare har det lidt halvgodt éen dag. Og at man resten af tiden bare sejler rundt med ondt på sjæl og/eller legme. Og de halvgode dage koster 3-4 halvdårlige.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

PS: Rigtig god bedring!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 23:08
Og held & lykke! (Y) (Y) (Y)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

xtiny.......
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 23:20
Din beskrivelse er faktisk skræmmende rammende :-(

Faktisk føler jeg mig helt høj, når jeg er inde i nogle dage med ok..... ;-) Så føler jeg, at jeg kan klare hele verden. Og det er sgi for nedtur når jeg så kort efter opdager, at alt jeg har sat mig for og lavet aftaler om, koster dage med meget lidt overskud efterflg for at sige det mildt :-(

Jeg har besluttet mig for at udlåne min mindste pony - og pt har jeg ikke engang tid og overskud til at se nærmere på alle de gode tilbud jeg har fået på hendes vegne - det blive tidligst torsdag :-(

Det er svært at acceptere - jeg en lalleidiot :-(

Men en kæmpedrøm igen at blive fuldt kampdygtig ;-)

Hvem ved - miraklernes tid er måske ikke forbi :-)

God bedring til dig også..... ;-) (y)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Jo....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 23:48
...det er en enorm lettelse, dels at få en forklaring på hvorfor man har ondt - det gør det meget nemmere at udholde. Dels at få hjælp - om det er terapeut, pykiater eller kiropraktor, er underordnet.

Bare at opnå at have en halv dag uden smerter, eller orke andet og mere end at stå op og børste tænder uden at skulle tage tilløb til det både psykisk og fysisk, er en fantastisk gave.

Man kan vænne sig til meget, og jeg kan helt klart følge dig i det at have ondt hele tiden, man er nødt til at skubbe det i baggrunden, og det gør nok, at man går med smerter, der kunne have været afhjulpet, hvis man havde reageret på dem med andet end "nu har man bare ondt et nyt sted"

Kureret er jeg ikke - ryggen er et kaos - hovedet ligeså - nu laver hoften grimme ting (SKAL tage mig sammen til at gå til læge i denne uge!) - men det er da en forbedring fra da jeg overvejede selvmord og var lam i højre ben, der iøvrigt virkede 3 cm længere end venstre på grund af skæv ryg - det fik min dygtige kiropraktor bugt med... - ja ikke hovedet altså - der skulle hun nok dreje halsen om på mig for at kurere det endeligt... :-D

Men jeg kunne godt bruge en dag eller to uden smerter snart!

Søde May-Britt, med dit aktive liv, havde enhver været træt - også uden antydning af bækkenløsninger, piskesmæld og andre dårligdomme.

Tillykke med at du har fundet sådan en dygtig kiropraktor, der i al fald kan lindre dine smerter.

Og god bedring! :-)

PJ

Islandshest sælges: Unghest med top 4-gænger-potentiale!
- Andre islandheste til salg: 10 års 5 gænger vallak, klassisk redet til middel klasser samt brunblak hingsteføl fra 2004 - alle med topafstamning.
0
0
Svar på denne tråd

Hej med dig
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 00:32
Ja smerter kan man jo vende sig til.
Jeg lider af Fibromyalgi,( Kroniske led og muskel smerter) Hybermobilitets syndrom, crondomalcia i knæene( brusken smuldre) Migræne.
Så har jeg været udefor 2 bilulykker.Blevet sparket ned af en hest brækkede kæben og mistede 9 tænder. og ja så er jeg faldet af en hest og slået hoved en gang for meget..
De smerter jeg har kan man ikke behandle så, heller ingen medicin til mig.
Men jeg har fundet ud af at kraniosakralt massage kan lindre en del smerter. I hvertfald for en tid.
Har så prøvet fysioterapi og zoneterapi hjalp ikke.
Jeg kan så ikke klare et arbejde, holdt op med at arbejde i Marts 2002 og har lige fået Pension her til August.
Det hjælper meget at kunne gå hjemme og selv styre hvor meget , man kan fra dag til dag.

Jeg kan godt muge ud, hvis altså jeg har lyst til at ligge brak et par dage..

Ridning på gode dage, er ihvertfald godt for humøret.
selv om man nemt kan blive lidt mørbanket af det.

Jeg tror det gælder om ,at finde nye og anderledes måder, at gøre tingen på ,og så acceptere når man ikke kan, det kommer man ihvertfald lang med.

Nærmere en løsning er jeg ikke kommet, for på gode dage glemmer man at, man bliver straffet smerte mæssigt, dagen efter man har lavet lidt for meget..

Anne

Stald Sørig
0
0
Svar på denne tråd

det lyder..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 08:50
hej MBN .. det lyder da godt at du har fået lindring for nogen af dine smerter.. jeg håber inderligt, at du får bugt med de sidste ting også, for det fortjener du..
ikke for at at skulle svine rose dig offenligt vil jeg nu alligevel sige: at du på trods af smerter formår at være en kanon varm og givende veninde, der smider hvad du har i hænderne hvis det brænder på hos andre.. kører det halve land rundt for at hjælpe med hvad du kan.. jeg er bare så glad for at være din veninde....
Molly må gerne bo her, ved du, og jeg har en plads ledig fra i aften..

bortset fra det, så var det da vist også på tide, at du SELV kom til en behandler.. dine dyr skal da vist ikke vente så længe tihi ;-)

rigtig god bedring
Sussie

0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår bare ikke
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 10:48
- Hvorfor du selv betalte genoptræning efter din arb. skade ?

jeg går selv med en arb. skade lige nu og den blev meldt og jeg nægter at betale 1 krone af det kiropraktor jeg går til (det bliver over 2000kr) for at få min ryg og lænd i orden igen. Det er dem der har en farlig arbejdsplads.

Men ja jeg kender godt det med gamle skader. Jeg begyndte som sagt til kiropraktor pga skaden for 2 uger siden, og hold da op sådan noget ripper op i hvad man måtte have af gamle skader. Jeg er skiftevis øm i skulder, arm, ben, nakke osv.

Men det hjælper..... så jeg skulle gerne være fit for fight til mit nye job om 14 dage

0
0
Svar på denne tråd

GiBben mfl......
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 14:04
Hej GiBben...... ;-)

Jeg skulle betale min genoptræning selv, da skaden ikke officielt kunne anerkendes som arbejdsskade idet den var selvforskyldt. Det var min egen skyld at jeg valgte at løfte en multihandicappet barn på 12 år, som lå og skreg af mavesmerter ( hun sov, det var nat og vi var på koloni - og pr erfaring vidste vi at hendes smerter kunne nedbringes ved at holde hende i en bestemt stilling ). Jeg burde have ladet hende ligge med sine smerter, have vækket en kollega til at hjælpe mig med at lifte hende - selvom vi var underbemandede da flere kolleger måtte tage hjem pgra rygsmerter, så de der sov havde hårdt brug for søvnen. Men det VAR min egen skyld jvfr arbejdsgiver - jeg skulle ikke have løftet barnet - men ladet hende ligge selvom hun havde voldsomt ondt.

For overhovedet at komme i job igen - min læge ville indstille mig til pension pgra skadernes omfang - hele mit bindevæv forskubbede sig ryggen, og bækkenet gik af led - valgte jeg selv at kæmpe mig rask.

Men jeg vil aldrig mere arbejde med multihandicaps - jeg kan ikke få mig selv til nogensinde at lade børn med smerter i stikken :-(

Til Jer andre:

Tusind tak for historier og søde ord ;-)

Jeg glæder mig meget på alle vegne, der trods svære tider og vilkår alligevel formår at skabe det bedst mulige liv ;-)

Og jeg tror, at bla. vores heste er terapi der gør hverdagen bedre for de fleste af, os og driver os til at fortsætte ;-)

Jeg er nødt til at KUNNE muge ud og passe mine heste, og til at arbejde for overhovedet at have råd til at have dem. Sådan er det for mange af os.

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 17:01
Hej May-Britt og alle iandre!

Jeg er virkelig glad på dine vegne at du har fundet ud af du kan få lettet dine smerter :-) Det er utroligt at man kan vænne sig til at have ondt altid??? Det har jeg også tænkt ofte men når man feks har små børn skal man jo holde sig igang.

Jeg er helt enig i at hestene giver livslyst og gør os positive mm. Jeg kan ihverfald mærke at jeg har fået det MEGET bedre psykisk ved at have taget heste intressen op igen :-)
og samtidig med holder man gang i kroppen.

Det er egentlig utroligt vi er så mange der har problemer med fysikken og psyken, jeg har ofte følt mig alene om at have det sådan ( har gigt og har ikke den mest rubuste psyke ) det hjælper faktisk lidt at vide jeg ikke er den eneste der bøvler med dette og har problemer hver morgen med at kravle ( bogstavlig talt :-) ) ud af sengen osv.

Ja det er selvfølgelig noget møg for os håber i forstår hvad jeg mener?

Pas på jer både fysisk og psykisk derude :-)

Knus
Mange Hilsner
Maria

"Det værste der kan ske for en unghest er når dens ejer har større ambitioner end evner"

Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

En kiropraktor er gud
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 18:17
så enkelt er det.

Jeg kan også rende rundt med helt ufattelige smerter pga myoser som følge af lidt slidgigt i ryggen og en tur eller to til kiro gør underværker. Ofte gør det hamrende ondt samme dag og/eller man sover som en gris, men dagen efter føler man sig som genfødt.

Jeg har også gjort brug af min kiropraktor til min søn,der ikke kunne kravle. Hans korsben var fastlåst og allerede efter første behandling begyndte han at kravle med begge ben. Da han begyndte at gå fik han lidt problemer igen og kunne ikke tage benet frem og græd utrøsteligt. Et hastebesøg hos kiropraktoren og så var han frisk.

Det gør virkelig underværker!!!
0
0
Svar på denne tråd

Utroligt......!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 18:22
Tja det er sgi da utroligt - og helt utroligt, at jeg ike har fået nosset mig til sådan en før ;-)

Alle mine 3 børn gik til kiropraktor som små - de er alle kejsersnitbørn - og de 2 ældste var ørebørn og fik en del lungebetændelser.

Min yngste var kolikbarn - og det sluttede efter kun 2 behandlinger.

Så alle 3 havde glæde af det.

Imorgen tidlig drager jeg med min unghest til Tove Due, der skal se på hendes ryg - så jo - vi er heldigvis mange der kan have glæde af den slags ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Hippie Lee......
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 18:32
Ih tak - det kunne jo være dig selv du lige beskriver ;-)

Der er måske en grund til at vi har det fint sammen stadivæk efter 26 års venskab :-)

Kæmpeknus og kh May-Britt.
0
0
Svar på denne tråd

til alle
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 10:08
som i gennem længere tid har fået smertemedicin.... Jeg kender en, som har fået tilkendt førtidspension pga. rygsmerter. Hun er lige nu på "afgiftning". En klog mand mener nemlig, at en del af smerterne, kommer fra nyrer og lever, som ikke kan klare alt det smertestillende. Nogle gange, får man ved smerter bare flere eller mere smertestillende, og det er en stor belastning for nyrer og lever. Så... måske er det sundt, at komme helt af med smertestillende i en periode, og så give kroppen ro, og "bide" de voldsomme smerter i sig inden man igen kommer i smertebehandling. Der findes forresten også smerteklinikker med alternetive smertelindrings metoder. Men til jer alle med de frygtlige smerter som styrer livet: Hold ud, og få det bedste ud af livet.... Mange tanker til jer alle (y)
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dog egentlig
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 23:11
skrækkeligt - at man skal leve med konstante smerter!!! :-(

Jeg sidder her og får en total dårlig samvitighed - slet og ret fordi at jeg faktisk ikke har ondt nogen som helst steder! ...

Jeg er bare doven og lad ... gider ingen ting - og der er bestemt ikke fysikken, der fejler noget!

Jeg er i skrivende stund godt 46 år gammel - og er fuldt funktionsdygtig.

Jeg har ingen skader - er sluppet forbavsende godt over tidens tand - og jeg KAN alligevel ikke tage mig sammen til noget som helst nyttigt. :-(

Jeg vil kalde det et "luksusproblem" - men derfor sker der alligevel ingenting.

GIV mig lige et spark i røven - og fortæl mig, at jeg INGEN undskyldning har - for ikke at tage mig sammen!

Jeg har en stavl af "Feng Shui"-bøger liggende - som fortæller mig, at jeg skal rydde op i mit rod .. indrette mit hjem, så det er i overensstemmelse med mit "sande jeg" ... Jeg bør iværksætte mine planer om mine fremtidige ønsker ...

Men INTET kan jeg klare pt ...

Når jeg så ser på I andres problemer .... SÅ skammer jeg mig!!! :-(

Dyb respekt fra
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Jamen Nina
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 00:28
Nu ved jeg, jo ikke hvad du mener med, du ikke kan klare noget??? Kan du bare ikke tage dig sammen?
Eller ligger det dybere, lidt deprimeret måske..
Der kan være mange grunde til at man ikke kan tage sig sammen.
Jeg har det da selv sådan, selv om jeg har mine kroniske smerter, så skal det jo ikke afholde mig fra at holde mit hjem i orden, og da slet ikke de dage hvor jeg har det nogenlunde, jeg vil jo helst selv, og selv om jeg får pension, så kommer der jo ikke nogen, og gør det for mig jeg kan ganske vist få hjemmeservice med tilskud, men alligevel vil jeg heller selv.
Men alligevel, så kan jeg godt tage mig selv i at ligge på sofaen, og ikke få lavet noget.
Men så har jeg lavet den regel, at mellem 13 og 15 der skal jeg lave lidt af det som skal gøres,
Nu kan jeg jo ikke knokle, men er nødt til at lave noget i små tempi, så jeg laver lidt og ser så lidt fjernsyn, laver lidt igen osv. så går jeg frem og tilbage mellem gøre mål og sofa ;o))

Idag er det lykkedes mig at støvsuge, gang -badeværelset- køkkenet og bagefter gjorde jeg badeværelset rent og fik vasket gulv i gangen.
Så fik jeg ryddet til side i køkkenet og vasket køkkenbord og spisebord godt af og sluttede af men at vaske gulvet også.
Så kan jeg rigtigt nyde, det rene hjem bagefter, og ja jeg nyder det virkeligt, når det har fået en omgang, selv om jeg må spise muskel afslappende -medicin og smertestillende bagefter...
I morgen skal soveværelset og stuen have en omgang, hvis jeg altså kan..

Det jeg savner mest er at kunne sadle op og ride ture, men det er ikke ret tit jeg orker, i lørdags var jeg næsten helt udmattet, da jeg var kommet i udstyret , sad på min bænk og var helt forpustet over at tage leggings på, men jeg ville så krumme blev lyn striglet og på med sadel og hovedtøj og så afsted, dejligt men gud hvor havde jeg ondt i ryggen dagen efter..
Det med Feng Shui, det er vist rigtigt godt, jeg blev virkeligt inspreret( stave) og fik ryddet op i skuffer og skabe. vinduskarme osv.Og det var rigtigt dejligt bagefter, når det hele er blevet forenklet lidt og alt det man ikke bruger er blevet kasseret med hård hånd..

Nå det var vist en længer smører 8-)

Anne K

Stald Sørig
0
0
Svar på denne tråd

fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 07:43
Det var sørme på tide at du fik gjort noget for dig selv! Mange gange er der jo lige noget andet som skal ordnes og dyr eller børn har førsteret til behandling.

Men det lyder ærlig talt som om du trænger rigtig meget.

Jeg gik med kronisk hovedpine i 8 år fra 2.g og efterfølgende depressioner, det er bl.a. derfor jeg ikke har fået en uddannelse.

Så fik jeg gravet alle mine visdomstænder ud fordi der "endelig" gik betændelse i og pludselig var det som at vågne af et mareridt og en stor tung dyne blev løftet væk fra mit hovede!

Man kan vænne sig til rigtig meget og først når det er væk opdager man hvor meget man er gået glip af, og hvor slemt det egentlig var. (og selvom jeg ved det, kører jeg videre alligevel 8-) )

De bedste ønsker herfra til din snart "nye" krop.

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd

Tingenes tilstand
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 13:11
Hej AnneK. :-)

Jeg tror, at du rammer lidt rigtigt, når du nævner ordet depression.

Men jeg kan ikke engang tage mig sammen til at være RIGTIG depressiv. :-P

Nej ... spøg til side ... Depression er ikke noget at spøge med.

Jeg tror at min mangel på energi og virkelyst skyldes den utroligt kedelige sommer. :-(

Min opfattelse af sommeren har været regn, regn, regn og atter regn. :-(

Dét er så gået skammeligt ud over hus og have, for jeg er ikke god til at rende ude i regnvejr og blæsevejr.

Lige nu ligger forhaven begravet i blade og jeg lader dem bare ligge.

Træværket på bygningerne (og der er MEGET træværk!) trænger til en god omgang algefjerner og så er der lige et par ture til genbrugsstationen, der mangler at blive kørt.

Hmmm .... Jeg tror sørme, at jeg vil holde en uges ferie snart - for jeg trænger! (y)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Nina L.
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 15:25
Hej med dig.
Jeg har aldrig været deprimeret, altså sådan for alvor, jeg tror ikke ,man helt kan sætte sig ind i hvordan det er, men jeg kender godt, det er lidt triste humør, alting er gråt og trist, man kan ikke tage sig sammen ,og måske synes man også man er blevet lidt træt og trist at se på. :-(.
Så har jeg et par gange, simpelhen helliget en uge, på mig selv.
Nu har jeg et spabad, det ved jeg godt ikke alle har.
Men altså så har jeg forkælet mig med lækker skum bad, ansigtskure og ordnet fødder barberet ben og rigtigt kælet for mig selv , så man føler sig lækker bagefter.
Jeg har fulgt en lækker kur, med lækker men slankende mad.
Været et par gange eller 3 i solarie og så den helt store tur ved frisøren.
Sådan en uge er guld værd for humøret. når ugen er slut og man måske har tabt et par kilo, fået lækker hår og er blevt pænt gylden, ja så sker der et eller andet og man kan holde hverdagen lidt ud igen :-D.
det burde man jo egentligt gøre en gang i kvartalet, tage en forkæl dig selv uge..

Stald Sørig
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige meldt mig til
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 21:39
MASSAGE!!! :-)

Jeg er jo selv massør - men jeg får sq næsten aldrig selv en "kærlig" behandling. ;-)

NU skal jeg selv under behandling!! :-)

Og jeg glæder mig som et lille barn. :-)

Jeg kan jo sagtens få behandling af min læremester - og vi giver hinanden en god gang massage i ny og næ ... Men NU skal jeg hen til en helt "NY"! - og så vil jeg da bare ligge og nyde det - OG lure hende af - hvordan HUN gør! ;-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Hold da helt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 18:23
k... Maybritt. Og jeg som synes, jeg havde problemer.

Havde jeg vidst hvor dårligt du egentlig havde det havde jeg nok skældt dig huden fuld over du ikke har besøgt en kiropraktor noget før. Nu har du så endeligt gjort det, så nu er der ingen grund til at skælde ud :-)
I stedetfor vil jeg sige, at jeg synes du er helt kanon. Tænk en gang, at du har så stort et overskud til at være så sød ved andre mennesker (og dyr), at man slet ikke kunne se, at du faktisk levede i helvede.
Jeg er virkelig glad for, at du endelig gør noget for dig selv.
Du skal blot ikke nøjes med kiropraktoren. Du skal osse finde en god massør som du bruger hver 14 dag.
Hvis musklerne er smidige holder kiropraktorens arbejde bedre. For så bliver knoglerne ikke hevet fra deres nye plads af nogen stive muskler.
Jeg ved godt det er dyrt. Men det giver dig større livskvalitet. Jeg taler af erfaring, da jeg selv får massage hver 14 dag og har fået det i årevis.
Til gengæld er det længe siden nu, at jeg har behøvet kiropraktoren.
Ligeledes har jeg masseret heste, som ejerne faktisk har opgivet, (men de ville dog lige prøve massagen også)da de har haft kiropraktor på, som tilsynladende havde gjort et godt stykke arbejde, men hvor bedringen blot ikke var vedvarende. Jeg har så sagt, at de måtte have fat i kiropraktoren igen, samtidig med at jeg masserede hesten. Fordi det er som regel en nødvendig kombination. (Der er naturligvis undtagelser).
Når mit råd så bliver fulgt, så går det den rigtige vej. Og behandlingen holder.
Så det er et princip der gælder både dyr og mennesker.

Mange ønsker om, at det nu kun går den rigtige vej og
Knus fra
Denise
0
0
Svar på denne tråd

Denise.....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 18:49
Tak for de søde ord og råd :-)

Jeg ved godt det er nødvendigt med massage også - min ene hest har lige været hos Tove Due og skal nu efterflg masseres.

Jeg har lige i eftermiddag været for anden gang hos min kiropraktor - og han gør altså underværker, men pt skal jeg ikke masseres - jeg har før prøvet det og hang næsten under loftet af smerter :-( Jeg healer mig selv - og det virker fint og er iøvrigt også årsag til at jeg har kunnet fungere iøvrigt på trods af mine problemer med ryg osv.

Håber du har det fint - det er snart længe siden ;-)

KH May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

healing eller massage
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 19:09
Jeg synes nu alligevel du skulle unde dig selv at blive behandlet af en anden, om det så er massage eller afspændingsterapi (har jeg prøvet en gang, det var ret vildt hvad hun kunne - man ligger bare og de går rundt og justerer lidt på ens stilling og trækker blidt i ens krop til man føler sig som gummi).

Det der med at klare det hele selv - nej, du trænger til at blive forkælet og smide alt ansvar en times tid.

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd

Altså pjemm.....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 19:16
ja ja - men først når alt er lidt bedre generelt :-)

Idag blev min nakke genjusteet og var langt bedre :-) Og så fík ryg og bækkken en omgang - jeg kan allerede mærke lidt forskel.

Så massage mv - måske om få uger ;-)

Hilsen May-Britt B-)

Dejlig shetterhoppe søger et sted at bo på Sjælland - se min præsentation tak :-)
0
0
Svar på denne tråd

Selvbetjening
Forfatter: 
Dato:  03-11-2004 15:58
kan være meget godt.
Men jeg synes nu, at det virker bedre at blive behandlet af en anden end sig selv. Om det så er det psykiske i det ved jeg ikke.
Jeg kan anbefale dig en super massør på Amager. Han er endda ret bilig.
Med hensyn til healing kunne vi måske udveksle energier på den måde, at jeg healer dig og du healer mig. Men det er jo nok blot ønsketænkning, idet det kræver vi har en mere stabil kontakt for at ajourføre skavankerne.
Jeg har nemlig stadig bøvl med ryggen og må heale det væk næsten daglig.
Det er dog endelig begyndt at gå i den rigtige retning, idet min udrensning er ved at være færdig for denne gang. Så i den seneste uge ser jeg lyset for enden af tunellen.

Stor knuser fra
Denise
0
0
Svar på denne tråd

Denise......
Forfatter: 
Dato:  03-11-2004 22:27
Tak igen :-)

Jeg vil få fat i sådan en sag, når jeg føler mig parat!

Lige pt er jeg ret "høj" over det kæmpeenergiflow, det har givet mig at få sat nakken og senest bækkenet og ryggen på plads :-)

Jeg er haft en megaarbejdsuge med pres på indtil nu - idag f.eks jobbe og vigtige møder kl 7-14 og igen 17-20. Imorgen skal jeg møde kl 7 igen ( kolleger syge ) og så lige direkte ud og undervise 25 kolleger i vores kommunale støttepædagogkorps omkring autisme indtil kl 15.30 ;-) Og jeg sover vel 6 timer i døgnet og ER FRISK - wuaw...... ! Og indimellem sæ'fø'li passe hestene, hundene, mine børn og aflastningsbarn - og jeg er IKKE træt :-)

Jeg er blevet sådan en slags fan - af min kiropraktor ;-) Han er iøvrigt også sådan en kinesiolog - og finder liiiige de ømme steder - og LAVER dem :-)

Så lige pt er jeg ikke sådan en legoklodsdame der er sat forkert og ude af led sammen - men HEL!
Og det er SÅ godt :-) ;-D

Du er velkommen til at komme herud og blive healet - jeg fungerer fint med selvhealing - det virker fint i spænd med det andet :-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Og med hensyn til massage ..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2004 22:36

Ja - undskyld mig - men healing er udmærket - dét kan i hvertfald ikke skade.

Men en god gang massage er måske også på sin plads - men jeg anbefaler IKKE massage før tidligst 2 uger efter kiropraktorbehandling.

Kiropraktoren skubber SÅ meget ud af det "vanemæssige leje", at sener og muskler er ude af balance det næste stykke tid.

En massør kan så i værste fald massere ledbånd og muskler helt ud af naturligt leje.

Nu ved jeg godt, at massage har været bragt på bane her - men man skal vælge enten eller - og ikke blande de to ting sammen.

Kiropraktor - OK!

Massør - OK!

Men IKKE samtidig!

Venlig hilsen
Nina

PS. May-Britt ...

Om nogle uger vil jeg gerne give dig fysiurgisk massage - og det skal være ganske gratis, hvis du får behov for det.
0
0
Svar på denne tråd

NinaL.......
Forfatter: 
Dato:  03-11-2004 22:41
Du er som sædvanlig den sødeste, kæreste og mest hjælpsomme :-)

Hvornår er det mig der skal hjælpe dig ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

HVA'BA`?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2004 22:56

May-Britt!!

FY!!

Det drejer sig sq da dælme .. og så videre ikke om, hvornår hvem kan gøre hvad for andre ....

Og det ved du da godt!

Skam dig. *LOL*

Jeg sender dig lige mit nye/gamle mobilnr. på beskedcentret. :-)

Og tag så lige og være lidt god ved dig selv! ;-)

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

NinaL.......
Forfatter: 
Dato:  03-11-2004 23:12
*LOL*!

Det kan du selv gøre æv bæv...... :-D

Igen tak....... {>

Knus og
Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Nina +Maybritt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 21:20
Du har altså ikke ret. Den kiropraktor jeg arbejder sammen med anbefaler efterfølgende massage.
Den næstsidste hest han havde anbefalede han endog rutteren til selv at massere stedet og lægge is på 2 gange daglig indtil jeg kom en uge senere.
Da jeg kom var hesten allerede fin.

Den sidste hest af mine han var ude til fik rytteren den samme besked. Da jeg så kom var det lige så hesten sagde wau (hvis den dog kunne tale), så meget nød den massagen, idet jeg nu kunne komme rigtig ind til et dybere lag muskler.

Men jeg medgår dig i, at det er ikke blot en rutine massage (som er et begreb jeg ikke bryder mig om), men en massage med fingerspidsfornemmelse, så man ikke laver overgreb på muskler der efter en kiropraktorbehandling ligger lidt anderledes.

P.S.Det er en kiropraktor der arbejder sammen med Charlottenlund dyrehospital. Han arbejder forøvrigt osse med mennesker. Så han er god nok ;-D

Maybritt:
Dit tilbud lyder tillokkende. Kan vi ikke aftale en dag hvor jeg masserer din hest og du efterfølgende giver mig en farvehealing? >o<

Knus Denise
0
0
Svar på denne tråd

Denise.....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 21:40
Ork jo :-)

Men ikke samtidig - farvehealingen virker stærkt - så du vil have brug for ro for dig selv bagefter :-) Jeg vil egentligt helst komme ud til dig - så kan vi lige slapre lidt te først ;-) Og du kan være i dig selv i ro bagefter.

Tove Due anbefalede mig at massere Blacky - så hun er blevet masseret på de ømme punkter fra dag 2 ca hver anden dag efter behandlingen. Hos Tove Due fik hun efter kiropraktikbehnadlingen akupunktur - netop for at løsne for nogle af spændingerne - men der er så kommet nye - som hun selv siger avs til, hvis jeg tager for hårdt. Så det er pr gefühl - og jeg løsner først musklerne med healing. Men hun villle have supergodt af en hel faglig korrekt massage - det gjorde underværker for Geysir da du masserede ham efter hans skade fra forrige år :-)

Hilsen May-Britt B-)

Pas på Jeres heste derude - der er stadig ingen opklaring på hestemishandlingerne!
0
0
Svar på denne tråd

Massage og kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 00:51

Hej healingsmassør. :-)

Nu er jeg ikke ude på at starte en længere diskussion, men jeg føler alligevel, at jeg bør præcisere, hvad jeg mener. :-)

Nu kan jeg læse, at du samarbejder med en kiropraktor - og så er det jo en helt anden sag. :-)

Dét jeg advarer imod - er at man får kiropraktisk behandling og derefter finder en massør, som ikke kender behandlingsforløbet.

Jeg anbefaler på intet tidspunkt "rutinemæssig massage" og mener heller ikke, at jeg har nævnt det i mine tidligere indlæg ...

Hvad jeg taler om - er fysiurgisk massage, og vi er vist begge enige om, at det er et virksomt middel, der i værste fald kan skade, hvis man overstimulerer et led eller en muskel.

Selvfølgelig arbejder man "mit gefühl", men det ER altså en fordel, hvis man kender til klientens forudgående behandling.

Jeg tager lige et eksempel, så andre også kan være med ...

En "forkrampet" og sammentrukket muskel har været "fastlåst" i den samme stilling i lang tid - måske år.

Så får den "en ordentlig tur" hos kiropraktoren. ;-)

Den vil forsøge at trække sig sammen til den "vante position" efterfølgende ...

De omkringliggende muskler, sener, blodårer osv. vil efter behandlingen OGSÅ skulle finde tilbage til den oprindelige position ....

Det er altså en ret stor manipulation, der finder sted.

Går man så til en massør - der intet kender til den forudgående behandling - eller måske kun får "mangelfulde" oplysninger af klienten ... Så KAN man (og det er dét, jeg mener) gøre skade i stedet for gavn.

At man godt kan blive anbefalet at massere lidt selv på en hest ... det er så en anden sag - og jeg tror næppe at en hjemmemassør, der får anvisning fra en dyrlæge, kan gøre den helt store skade - for der kræves trods alt en temmelig stor mekanisk bearbejdning, før man kan "vælte" en hest med hjemmemassage. :-)

Jeg tror faktisk, at vi i bund og grund er enige - jeg skal bare lære at udtrykke mig bedre. ;-)

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

NinaL.......
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 01:02
;-D

Tak søde :-)

Jeg er glad for, at jeg ikke kan vælte Blacky :-) Hun står da også stadigvæk og ser meget glad ud ;-D

God nat og sov godt :-)

Hilsen May-Britt B-)

Pas på Jeres heste derude - der er stadig ingen opklaring på hestemishandlingerne!
0
0
Svar på denne tråd

:o) .......
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 01:12

Hej May-Britt. :-)

Jeg er glad for, at Blacky står op endnu og er glad. :-D

Ejjj .. Nu driller jeg vist. *LOL*

Hvordan går det ellers med dig selv nu?

Jeg har ikke selv fået massage endnu - har ikke haft tid. ;-)

Men jeg havde en klient i går med en iskiasnerve i klemme (AVSSS!!!). (n)

Han "ormede" sig rundt på briksen til at starte med (hvor ER mine reb? ;-D)

Men han gik faktisk helt pænt ud fra klinikken igen. :-)

Måske beherskede han sig bare - så jeg ikke skulle tage fat i ham igen. *LOL*

Nej - spøg til side ...

Han havde god gavn af behandlingen og var endda så kry, at han spurgte, hvornår jeg havde tid til ham igen. :-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

NinaL.......
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 01:22
Fint - rigtigt fint tak.

Har klaret job, at undervise andre de støttepædagoger i kommunen, kurser, familien, hest osv hele uge UDEN at være udmattet - selvom jeg går i seng kl meget sent og står tidligt op :-) Sejt ikke..... ;-D

Jeg har faktisk kun intet at klage over ;-)

Skal til knoglebrækkerfyren igen mandag så alt til stadighed kan holdes ved lige ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen .. og snart godnat
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 01:29
May-Britt. :-)

Jeg har lige indsat, hvad du skrev:
>>>Jeg har faktisk kun intet at klage over<<<<

Jamen DET er da også lige til at lave en klagetråd om! *LOL*

Jeg vil da så bare - trods dét, at du "klager" *GGG* - ønske dig fortsat god fremgang med det hele! :-)

Mange godnathilsener fra
Nina :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej NinaL
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 20:52
Ja på den måde du fremlægger det nu, kan jeg blot sige, at vi er helt enige :-)
Så du får en stor hilsen fra

Denise

Uddannet hestemassør og healer.

Giv det ud du gerne vil have igen.

0
0
Svar på denne tråd

God bedring....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 21:52
....jeg ved hvordan det er, selvom mit ikke stod på så mange år som dit.

Jeg har altid været frygtelig stædig hvad angik små stædige rideskoleponyer der ville stikke af når man trak med dem. Alligevel lykkedes det en åndssvag pony at slæbe afsted med mig (fordi fjolset mig ikke ville give slip).
Nå men jeg var godt nok lidt øm i ryggen et par dage efter, men tænkte at det nok bare var nogle muskler der var blevet strukket lidt rigeligt fordi jeg holdt fast i den dumme pony.
Og ja det blev da også lidt bedre, og efterhånden vænnede jeg mig til at det gav nogle små jag i ryggen når jeg lavede forskellige ting.
Jeg gik 1½ år på denne måde uden egentlig at synes jeg var så voldsomt generet af det - lige indtil den dag jeg hverken kunne gå, stå, sidde eller ligge. Aldrig nogensinde har jeg haft så ondt før. Ergo så blev jeg jo nødt til at gå til lægen (jeg går ellers kun til lægen hvis jeg er lige ved at dø :-P).
Lægen sendte mig straks videre til en fysioterapeut og ja behøver jeg at sige at fysioterapeuten var skræmt da han først havde kigget på min ryg ???
Den var trukket skæv hele 3 steder (2 steder i lænden og et sted længere oppe) og som han sagde så kunne han se at det var noget jeg havde gået med længe, for knoglerne var faktisk blevet slidt skæve fordi de havde gnedet mod hinanden de forkerte steder. Han var dybt chokeret over at jeg både havde kunnet ride, muge ud og ja i det hele taget fungere normalt når mine ryghvirvler sad som de gjorde.
Han satte så de tre ting på plads, men kunne ikke love mig at det ikke ville smutte ud igen, da jeg som sagt har gået med det så længe, så der var kommet skævt slid på nogle af mine knogler.

Idag har jeg det faktisk ganske godt, så forsøget med at sætte dem på plads må være lykkedes nogenlunde. Dog kan jeg til tider have lidt ondt i lænden, så måske de to ting dernede er smuttet lidt ud igen. Jeg ved det ikke, men sådan som det er nu er det absolut tåleligt.

Så pøj pøj med dit bækken - trøst dig med at det i hvert fald ikke kan blive værre :-)

Pia

Gamacher, bid, sadelgjorde og dækkener sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Hmm PiaH
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 23:04
Mon ikke du skulle en tur til knoglemanden igen?
Se lige hvad du skriver:

Dog kan jeg til tider have lidt ondt i lænden, så måske de to ting dernede er smuttet lidt ud igen. Jeg ved det ikke, men sådan som det er nu er det absolut tåleligt.

Venlig hilsen
Denise

Uddannet hestemassør og healer.

Giv det ud du gerne vil have igen.

0
0
Svar på denne tråd

Denise...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 01:04
.... det har jeg været før, men de to steder i lænden bliver desværre ved med at smutte ud og ifølge min fys er det noget jeg må leve med fordi jeg selv var et fjols og ikke gik til lægen i ordentlig tid (i starten efter det var sat på plads første gang rendte jeg til fys i tide og utide hver gang der var noget der gjorde bare lidt ondt - men fyssen kan ikke hjælpe mig mere nu).

Jeg kan dog afhjælpe det i de perioder hvor jeg er øm dernede ved at lave nogle bestemte øvelser som jeg også har fået af den flinke knoglemand :-D

Så det er absolut meget mere tåleligt nu end det også var før det begyndte at gøre rigtig ondt, jeg kan f.eks. sagtens bukke mig ned og røre mine tæer nu uden at bøje i knæene selv i de perioder hvor jeg er øm, det kunne jeg slet ikke fra hesten havde trukket af med mig til jeg 1½ år efter kom til fys.

Men ja kan godt se at formuleringen ikke var så heldig :-)

Pia

Gamacher, bid, pandebånd og dækkener sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Bare en lille note
Forfatter: 
Dato:  17-11-2004 11:17
May-britt glæd dig NinaL er super god til at massere.

0
0
Svar på denne tråd

Uhhh ....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2004 23:33

Mange tak Camilla! :-)

Det kan være, at vi skal aftale en ny "omgang", hvis du trænger?

(Og det siger jeg - på trods af, at jeg har en dårlig samvittighed overfor en anden fra HN (og hendes mand) ....)

Men dét arbejder jeg på! - der er bare en vis kørselsmæssig afstand. ;-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider