Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Møgglad(naiv?)
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 17:54
Hold da op! Her møder man op på "hestebanen" igen efter 15 år og er fuldstændig styrtende lykkelig! Men hvor er der for det første sket meget, og hvor er det, for det andet, svært at komme igang igen. Opstaldningen er snart hjemme,- skønt sted, men pony/hesten er noget andet og jeg kan jo heller ikke bare købe før jeg har boksen, og vi skal også lige sælge en lejlighed og... Og jeg vil bare have den pony/hest nu! Og vi skal spise gulerødder og hygge os :-) Men! Efter at være flyttet fra byen til landet og efter de benævnte 15 år er der godt nok sket meget. Idag henter man ikke bare en hest et eller andet sted og håber det går,- det er sådan set fint nok med mig, men jeg har det lidt svært som gennemsnitlig bonderøv i hestemiljøet. Jeg har seriøst ikke brug for en fuldblods araber med stamtavle, sløjfer og hvad har vi. Ej heller solarium og hvad de nu ellers har opfundet i mellemtiden. Jeg vil bare have en pony/hest, med en rigtig vamset vinterpels og god appetit, som vil med i skoven og fløjte med fuglene. Men jeg føler mig nærmest som jaget vildt og snot naiv. Jeg har to gange måttet undskylde kæmpe for at slippe for at snakke med sælgere som bare ikke tager et nej som svar. Hvad gør jeg? Er det fjollet det med dyrlæge checket før køb,- og skal man virkelig købe en hest når man er voksen, eller kan man godt nøjes med en pony (jeg er altså kun 165 og jeg synes heste der er højere end mig er lidt...i ved, store) og er det sandt, at man bare bliver træt af kun at ride i skoven og burde købe en dressurhest for en sikkerheds skyld. Årrrhhhh!!! Er der andre, som bare hygger sig lidt med det hele og har nok i det,- så ville det vel nok være dejligt med jeres vinkel på tingene :-)
0
0
Svar på denne tråd

du skal havde
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 18:02
den tjekket af dyrlægen det er ikke en fjollet ting.

jeg har fundet ro og hygge med tinker hesten, den er så alsidig at den kan bruges til det behov jeg har nemmelig først og fremmest en vamset hest/pony med et dejligt hygge sind

jeg rider pt pony fra 145 til 148

så hver kræsen i dit hestevalg og køb ikke før det bare er hesten og så kan race og størrelse være næsten fuldstændigt under ordnet.

pøj pøj

hilsen berit

man ligger som man har redt !

dansk tinker forening
0
0
Svar på denne tråd

Ene og alene dit valg
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 18:20
Om det skal være en pony eller hest og hvor den ligger rent uddannelsesmæssigt.

De ting du indtil nu har fået af informationer er regulære salgstaler eller andre folks meninger/holdninger.

Jeg syntes også at dyrlæge tjek er en god ting, der er ikke noget mere ærgeligt, at spare de penge man risikerer hurtigt at bruge langt flere, såfremt hesten man køber har en skavank.

Jeg er selv hyggerytter og når jeg skriver hyggerytter i stedet for skovtursrytter er det fordi, jeg ikke går af vejen for at ride pony-games, ringridning, orienteringsridning o.sv. udover skovturene. Deltager også gerne i aquility. Jeg rider også på ponyer, men de er ikke af en bestemt race.

Held og lykke med at finde ponyen/hesten der lige er dig!

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd

altså nu
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 18:27
har jeg jo en vældig fin holstener hoppe, med en berømt far og et usædvanligt udseende ... og jeg HAR vænnet mig til at få at vide at det da er synd, at den hverken skal kåres eller rides til stævner (læs vises frem)

Men jeg bor nu engang på landet, og har i min - engang for længe siden - ungdom redet de stævner som jeg skulle deltage i i mit liv ..

Så jeg bruger hende til lidt let dressur, mest fordi jeg finder det sjovt at lære hende noget :-)

og så rider jeg ellers skovture og lign. resten af tiden :-)

Jeg hygger mig, hesten hygger sig og en skumringstur i skoven hvor man møder alverdens dyreliv giver mig en ro og en glæde som intet andet kan!

For nu ikke at købe sig til problemer fra start af er der mange der får lavet en bøjeprøve på hesten..

Jeg har ikke fået det gjort på min!!

Hun kostede ikke en formue - under 20000,- og er rent exteriør stort og flot og lige gående på sine ben ...

Hendes eneste skavank er lidt skøre hove fordi hun har hvide hove 8-)

og til mit brug var det jo ligegyldigt om der gemte sig en mus eller 2 :-)

og dyrlægen gav mig ret!!

så jeg vil sige det er meget en vurderings sag hvorvidt man vil ofre de 2500,- ca på en dyrlægeattest eller om man vil leve i troen på at den intet fejler indtil andet viser sig 8-)

Held og lykke med hestekøbet :-)

Med penge kan man:

Købe et hus, men ikke trivsel.

Købe en seng, men ikke søvn.

Købe et ur, men ikke tid.

Købe en bog, men ikke viden.

Købe en position, men ikke respekt.

Betale en læge, men ikke helbred.

Købe en sjæl, men ikke et liv.

Købe sex, men ikke kærlighed.

June

0
0
Svar på denne tråd

tænk på hvad
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 18:33
det er du vil og ikke hvad andre syntes du skal.

Du skal finde lige den hest du svinger med. Det der med om det er en pony eller hest er da totalt lige meget. Der er masser af dejlige muler, store og små. Du skal ud, at lede efter din.
Men få dyrlægen til at undersøge den, tænk hvis den mule du lige har tabt hjertet og pengende til er syg.
Jeg tænker også, at det er godt at have for øje, at valg har konsekvenser.

Held og lykke
Flisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Det skulle da gerne være hyggeligt.........
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 11:00
at have hest/pony ;-D

Og ALLE heste/ponier kan komme til at gå LA-dressur, hvis man ligger arbejde, undervisning og træning i det. Om man så "gider" det er jo en helt anden sag ;-)

Så du skal købe den hest/pony, som du har lyst til at købe - en som du er glad for, og som du bare MÅ eje.

At jeg så synes, at det er en god nok ting at få hesten igennem et alm. handelsundersøgelse med bøjeprøve - ja det er bare for en sikkerheds skyld.
Jeg kan også godt lide, at ens dyrlæge ligesom har set hesten og vurderet den til at være sund og rask. Sådan at når man en dag ender med at kalde dyrlægen ud fordi der er sket noget, ja så kender de lidt til hesten.

Jeg kan også anbefale dig, at få din smed til at kigge på hestens hove og benstilling - det er erfarne fagfolk, som også ved noget om holdbarhed hos heste.

Og så find en hest med et godt sind - om den ikke er så skolet indenfor dressur, spring e.l. ja det er ligegyldigt. Er den fornuftig, så kan man altid få noget "godt" udaf hesten, og få en masse dejlige stunder sammen med den.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 13:32
at du skal vente til den helt rigtige dukker op. Du skal ikke lade dig "skræmme" af, at det er en dressurhest osv. Den skovturshest jeg har fået, har gået la4 dressur, men det betyder bare, at han er velopdragen og lystrer når vi er afsted. Det jeg var "nervøs" for, var om han kunne sætte vinterpels, og finde sig i kun at blive striglet og redet et par gange om ugen, men det går bare fint. Jeg syntes du skal vælge med hjertet, og være ligeglad med, hvad andre siger du skal vælge. Ingen tvivl om, at du skal sætte kravom at den er rolig og trafiksikker, og vil rides ud alene. Giv tid, så dukker den perfekte hest også op for dig. Alt efter prisen, så er et dyrelæge tjek jo altid en god ting. Vi købte vores efter den havde været ved tjek hos tidligere ejer, og fået konstateret begyndende gigt i det ene forben.....Så vi fik den ikke tjekket yderligere. Held og lykke med det !!!!
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

lidt erfaringer
Forfatter: 
Dato:  25-10-2004 19:50
"Idag henter man ikke bare en hest et eller andet sted og håber det går,"
He he nej, det er for risikabelt, dog har jeg selv gjort det et par gange med stort held - ved godt det er dumt, men hvis hesten koster under 10.000 kr. og man ikke har de vilde ambitioner - jammen altså ved de to første heste var vi MEGET forsigtige, dyrlægetjek og forsikring, de andre kom bare dumpende ;-)

"Jeg vil bare have en pony/hest, med en rigtig vamset vinterpels og god appetit, som vil med i skoven og fløjte med fuglene."

Sådan en har jeg - købt for 5000 kr. (utilredet dog)
Det kan man sagtens - så er det jo bare "uldtotterne" man skal gå efter. ;-)

Der findes altså mange heste og ponyer rundt omkring der lever en "baghavetilværelse" et eller andet afslappet privat sted - og - føler du at du falder igennem på din manglende viden, så tag en eller anden med som ved lidt mere - men det er altså ikke alle steder det er pinligt ikke at være på en bestemt måde og have 20 års erfaring i hesteforstand :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider