Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Vaskemaskiner
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 18:35
Efter mange år i lille lejlighed og derfor tøjvask på (dyrt!) vaskeri (n) flytter vi nu i hus, og skal til at anskaffe os en vaskemaskine. Og her er det så at jeg har brug for et godt råd. For hvordan er det lige med den slags maskiner?
- Skal vi købe en ny eller går det med en brugt?
- Hvilket mærke holder i så fald bedst (brugt)?
- Hvilke vasker godt?
- Hvad skal man kigge efter ellers? ?:-)

Håber nogle vil øse af deres vaskemaskineerfaring :-)

På forhånd tak,

minski
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville købe
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 18:47
en ny!!

vi har en bauknect, den er 10 år fungere upåklageligt og så er den energi mærke b og det kan altså mærkes om det er en a/b eller om det er d/f energimærke på strøm forbruget.

hilsen berit

man ligger som man har redt !

dansk tinker forening
0
0
Svar på denne tråd

Køb en ny
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 19:12
jeg sværger selv til Miele, men OK - den er rasende dyr !
0
0
Svar på denne tråd

Ny.....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 19:18
Jeg ville også købe en ny, det ville da være ærgerligt at købe en brugt og så et ½ år senere er skidtet brudt sammen.

Men prisforskellen på en A og en B i energiforbrug er svær at tjene ind, så nøjs med en B'er.

Vi købte vores opvaskemaskine hos Skousen, og han regnede prisforskellen ud for os, ca. 2500 vaske. Så kan man selv regne på hvor tit man vasker op, hver anden dag giver ca. 14 år. De fleste holder ikke 10 år, så FED forretning.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 19:51
købe en ny.

Marianne
0
0
Svar på denne tråd

vi har 2 gange
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 20:27
begået den dumhed at købe brugt og de har bare ikke holdt mere end ½-1 år også kan det bare ikke svare sig at købe brugt... vi sværmer til Zanussi men bauknaugt (staves) er også lækker.

Og hvis man kigger mere end et sted kan du godt finde dem til ordentlig priser, og prut gerne om prisen vi fik faktisk vores næsten 1200,- billigere ved at prutte om prisen.

pøj pøj med valget!

-sanne

WV Passat Family Limo, 2,0 Med alt i udstyr, såsom Klima, startspærre, fartpilot, hækspoile, 15" alufælge, og meget mere. Skriv for Yderlig Info!
0
0
Svar på denne tråd

åh ja prut
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 20:30
om prisen

måske du kan bruge dette link

prut

hørte vist nok om det i rabatten og jeg vil bruge det næste gang vi skal ud og invistere!!

hilsen berit

man ligger som man har redt !

dansk tinker forening
0
0
Svar på denne tråd

Køb en ny
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 20:54
Og køb en Miele!

Hvis der er billig varme - sol/biobrændsel - så køb den model med indtag for varmt vand, det spare enormt på elforbruget.

Claus

Har du problemer med PCen eller skal du have nyt isenkram så er der altid gratis vejledning at hente! Send en besked eller en e-mail.
0
0
Svar på denne tråd

Køb en ny
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 21:07

som alle de andre - køb en ny

Se efter en med en høj centrifugeringshastighed - det er virkelig en fordel, hvis man vasker meget.

Den eneste grund til at købe brugt - hvis du kan få en af de gamle husholdningsmaskiner på 380 volt - de har kun den halve vasketid, men må efterhånden være mindst 10 år.
0
0
Svar på denne tråd

Køb IKKE...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 09:08
Køb IKKE en upo! Den kan simpelthen ikke vaske rent. Har selv een og kender også andre, der lider under samme problem.
Og hvis du vælger at købe i Elgiganten, så lad dig ikke lokke at ekspedienten. Vi blev direkte fejl informeret da vi købte vores maskine der.

Mit råd er, at ikke at købe en over-spare maskine - de tager simpelthen for lidt vand ind til at tøjet bliver rent - det er i hvert fald min erfaring! Jeg hælder ekstra vand på min maskine ved hver vask for at få tøjet nogenlunde rent.

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville købe
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 09:22
en ny...

Vi har gode erfaringer med AEG og Bosch..

I dag er gode vaskemaskiner heldigvis ikke så dyre, som for år tilbage..

Mette
0
0
Svar på denne tråd

høje omdrejninger
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 10:13
ud over mærket mener jeg du skal kigge på ting som feks ved hvormange omdrejninger der centrifugeres.... jo højere tal jo mindre vand i tæjet efter vask, dvs hurtigere tøretid uanset om det er i tumbler eller på snoren.

jeg mener man bør købe mindst 1200 og helst 14-1600 omdrejninger.

Min nye Bosch er en 6 kg tromle + 1600 omdrejninger. pris på tilbud kr 5000.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

vaskemaskine
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 10:22
Jeg ville også brug penge på en ny. Vaskemaskiner bliver let slidt, da der er store krefter i dem. Og de har ikke specielt godt af at flytte (og det vil de jo hvis man køber brugt).

Køb en med høj centrifugehastighed, lavt energiforbrug og godt vaskeresultat. Så bliver du tilfreds på længere sigt. Miele har et godt rygte, men er møgdyrt. Tror du også kan blive godt tilfreds med en andet mærke.

Har du meget dårlig plads, men det har du vel ikke, hvis du flytter i hus. Så dette er vel egentligt ikke til dig, men lidt bla-bla-bla fra min side ;-D . Så vil jeg anbefale at købe en kombineret vaskemaskin/tørretumbler. De er ikke så gode til at tørre som en rigtig tørretumbler, men sådan en reddede os da vi før boede i en lille lejlighed. Der var der ikke plads til tørretumbler og overhovede ikke plads til at tørre tøj, når vejret var dårligt. Da var den guld værdt. Og selvom vi nu har en rigtig tørretumbler og et godt rum til at henge tøj i, bruger jeg stadig vaske/tørremaskinen en gang imellem. Det er ganske behageligt at smide tøjet i maskinen og få det rent og tørt tilbage uden at måtte løfte en finger ;-D

MVH Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 08:31
Tak for alle svarene! Nu er jeg ikke helt på bar bund længere...

Havde nok regnet ud at det er smartest at købe en ny, nu skal jeg bare have kæresten overbevist om det samme 8-)

tak,
:-)

Minski
0
0
Svar på denne tråd

Miele er
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 12:03
forholdsvis dyr men holder også i MANGE MANGE år!

Se evt. på denne side for at se hvad man spare ved at tinge om prisen.

C

Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Se evt. min præs. for flere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider