Jeg ville også brug penge på en ny. Vaskemaskiner bliver let slidt, da der er store krefter i dem. Og de har ikke specielt godt af at flytte (og det vil de jo hvis man køber brugt).
Køb en med høj centrifugehastighed, lavt energiforbrug og godt vaskeresultat. Så bliver du tilfreds på længere sigt. Miele har et godt rygte, men er møgdyrt. Tror du også kan blive godt tilfreds med en andet mærke.
Har du meget dårlig plads, men det har du vel ikke, hvis du flytter i hus. Så dette er vel egentligt ikke til dig, men lidt bla-bla-bla fra min side

. Så vil jeg anbefale at købe en kombineret vaskemaskin/tørretumbler. De er ikke så gode til at tørre som en rigtig tørretumbler, men sådan en reddede os da vi før boede i en lille lejlighed. Der var der ikke plads til tørretumbler og overhovede ikke plads til at tørre tøj, når vejret var dårligt. Da var den guld værdt. Og selvom vi nu har en rigtig tørretumbler og et godt rum til at henge tøj i, bruger jeg stadig vaske/tørremaskinen en gang imellem. Det er ganske behageligt at smide tøjet i maskinen og få det rent og tørt tilbage uden at måtte løfte en finger
MVH Lisbeth