Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Mørketid er hyggetid
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 19:43
Ih, hvor er det bare lækkert at det er så tidligt mørkt, er det ikke?

Nu er det tid til stearinlys i vinduerne, tæpper på sofaen, vinterdynen skal hives frem, den lune morgenkåbe og de varme dynesokker er stillet klar.

Og nu er kagen i ovnen færdig så nu dufter der af nybagt i hele hytten. Ungerne sidder i badekarret og hygger sig med at pjaske med vand. Lauras værelse er ved at blive omdannet til prinsessebolig.

Ja, jeg aner slet ikke hvor al den energi kommer fra. Manden er jo i Hamburg for resten af året og kommer kun hjem på weekend. Men alligevel finder jeg overskud til at ordne og hygge om os.

Hvordan har I andre det med den mørke tid?

Jeg har ellers en tendens til vinterdepression, men denne vinter tror jeg det bliver til en forårsforelskelse istedet ;-)

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 20:59
at du lige skulle skrive det...

Jeg har også lige fyldt stuen med stearinlys, vasket alle hyggetæpperne, så de er klar til brug og fundet vinterjakker og flyverdragter frem fra deres sommerbolig :-)

Og så har jeg også lige fået et energi-udbrud efter at have været lidt bombet siden jeg fik min lille søn for 7½ uge siden :-)

Måske er det det dejlige vejr i dag, der lige har inspireret til aktivitet. :-)

Jeg elsker også den mørke tid med stearinlys, the og varm kakao om aftenen og så en rigtig dejlig ridetur eller gåtur med hund og barnevogn i skoven i klar, kold luft. Det er bare skønt.

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Hyggeligt - ja, men...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 21:09
... kun hvis man sidder indenfor, med guf, tæppe over benene, og ild i brændeovnen.
(og i øvrigt er jeg ved at komme i julestemning - så snart skal der også nisser til)

I dag synes jeg nu godt at jeg ville have haft mere lys. Det er ikke sjovt at famle sig rumdt i blinde for at lukke hesten ud, når dyrlægen har været på "natbesøg". Og da vores stald ikke er færdig, var det med at slæbe lamper ud fra stuen, for at han kunne se hvad der skulle ses.

Men det var da heldigt at jeg selv var hjemme i tide til at fodre i dagslys, så jeg kunne se at stakkels lille pusling stod med et tykt ben. Ikke noget seriøst, men der skal dog antibiotika til i 5 dage til for at sikre at det ikke BLIVER seriøst. Jeg hader at føle mig som jordens største pyllerhoved, men jeg VIL altså hellere tilkalde dr. dyr et par gange for meget end for lidt - og heldigvis var han da enig med mig i at det var bedre at forebygge en alvorlig infektion. Og jeg HADER at skulle stikke min hest - men det går jo nok... HESTEN tager det jo roligt nok - det er bare mig...

Men ud over det lille udbrud af jammer og elendighed, så kan jeg godt lide vinteren :-)
*£isbeth & Baloo*
A fanatic is one who can't change his mind
and won't change the subject.
(Sir Winston Churchill)
0
0
Svar på denne tråd

Tak Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 08:33
Ja, jeg synes jo også - da jeg så overskriften - ville skrive noget om mørke og manglende lys og ufærdige stalde...og ikke mindst om at famle sig frem på bælgsorte folde efter dyrlægebesøg...

Men det klarede du jo fint.. ;-D

Mørketid...ja det er jo noget med dybfrosne, uisolerede bondehuse.. ;-)

Og eftersom jeg har delt mit hus op i to, står begge brændeovne inde hos Lisbeth - sådan er goderne jo så ulige fordelt..til gengæld kan jeg så hygge mig med et højlydt oliefyr, i "køkkenet", det er knap så charmerende... 8-)

Jeg synes ikke det er spor hyggeligt. Jeg h a d e r vinter og kulde, og når man bor 1000 m. fra bare noget, der ligner civilisation bliver det endnu værre.

Og prøver man at trøstespise lidt juleguf, så kommer straffen jo bare med endnu mere på sidebenene. ØV! :{-(

Og jeg h a d e r nisser! >:-(

PJ

Islandshest sælges: Unghest med top 4-gænger-potentiale!
- Andre islandheste til salg: 10 års 5 gænger vallak, klassisk redet til middel klasser samt brunblak hingsteføl fra 2004 - alle med topafstamning.
0
0
Svar på denne tråd

Altså PJ...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 09:29
Der er da civilisation lige inde ved siden af hvor du bor... (du ved - derinde hvor der også er guflager til nødsituationer)

Og det hedder ikke bundfrossent og uisoleret – det hedder RUSTIKT!

Det lyder MEGET bedre – selv om man ikke fryser mindre af det.

Mne det ER den tid hvor man får lyst til suppe, varme boller og anden vinterhygge :-)

Og snart flytter der nisser ind i det rustikke….

*£isbeth & Baloo*
(Sir Winston Churchill)
0
0
Svar på denne tråd

Rustikt...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 11:36
Ja...udtrykket, der dækker alt fra decideret nedrivningskrævende til medium forfaldent.. ;-D

Guflageret inde ved siden af er fint - og civiliseret...ja - det kan jo diskuteres. Havde du måske ikke kun Studenterguffer og Mentos, hva´?

PJ
(- der var umådeligt sliktrængende i går og måtte nasse hos Lisbeth, fordi hun var for doven til at køre til tanken 5 km borte på scooter i buldermørke!) :-@
0
0
Svar på denne tråd

Jo, men...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 11:59
... var der opstået en alvorlig gufkrise, havde jeg ingredienserne til pandekager... Eller til Bolcher!

Og jeg havde i øvrigt også saltstænger og rosiner og chokolade...
*£isbeth & Baloo*
(Sir Winston Churchill)
0
0
Svar på denne tråd

Den mørke tid...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 22:30
I princippet elsker jeg den! Jeg elsker mørke, skygger, natten... og himlen, uanset om den er grå eller blå. Ikke så meget det hyggelige ved det - mere det smukke. :)

Men min psyke er ikke altid helt med på den. Sidste år var det rent galt - i år tripper det langsomt nedad, men heldigvis ikke på samme måde som sidste år (det halve år ved psykologen gjorde da sit ;)).

Så jeg tror, jeg vil nyde vinteren i år. Sidste år lagde jeg ikke mærke til julen, og juleaften sagde mig intet. I år skal det være anderledes, nemlig! :D Jeg ville gerne tænde lys, men må ikke for mine forældre (hende den 19-årige brænder vel huset NED med det der fyrfadslys!!! 8-)). Så jeg vil nøjes med min orange lampe.

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

æbleskiver
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 17:41
Jeg er ved at gøre plads i fryseren til æbleskiver, for mig er vinteren = æbleskiver.

For en gangs skyld glæder jeg mig ikke til det bliver vinter, og det er simpelthen fordi jeg er blevet bilejer siden sidste vinter, og skal nu til at kæmpe med is på ruderne, glat føre, mørke mv.

Hilsen Helle

Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider