Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvornår efter fødslen???
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 21:58
Hejsa

Er der nogen, der ved, hvornår det er normalt, at man får den første menses efter fødslen???

Jeg kan ikke finde noget om det i nogle af de kloge bøger, jeg har, og jeg undrer mig lidt over, at lille Jeppe nu bliver 7 uger i morgen, og at jeg stadig ikke mærker nogle tegn på en forestående mens.

Jeg ved godt, at den slags kan være uregelmæssigt, når man ammer (eller er det en gammel skrøne???), men jeg synes da snart måske, der skal til at ske noget???

Ikke fordi, at jeg savner det ligefrem; men kæresten og jeg var ude for, at et kondom ikke virkede helt efter hensigten, så man bliver jo helt nervøs for, om man allerede kan være gravid igen. Det er jo lidt tidligt :-@

Men ellers synes jeg da lige, at I også skal have et billede af vidunderet:

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

jeg har ammet
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 22:02
begge mine og mens er kommet ca en måned efter fødsel og har været regelmæssigt der efter.

i princippet kan du godt være blevet gravid også selvom du ikke har haft 1 mens :-@

og sikke et dejligt vidunder ham jeppe er {>

hilsen berit

dansk tinker forening
dv heste sælges der i blandt et føl efter Willemoes kun ved seriøs henvendelse formidles kontakten videre.
priser fra 27000-
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 22:15
Alt fra få uger til et års tid er normalt - selv var jeg så "heldig" at få min 1. mens lige efter jeg var holdt op med at bløde efter fødslen, belastende!

Til gengæld var min venindes søn 14 mdr før hun fik mens og det hele er normalt ifølge min læge.

Det er rigtigt, at amning kan forstyrre rytmen fordi der er hormoner der spiller din krop et puds og fordi kroppen bruger sine ressourcer på andre ting.

Og ja, du kan sagtens være blevet gravid uden at have fået din mens - der kommer jo en ægløsning FØR hver mens.

Hvis du er i tvivl eller er usikker, så kontakt din læge og få hans/hends råd.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har godt
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 22:17
nok ikke ammet anne, men min mens kom ca. 6 uger efter fødslen.....

Hvor er den lille Jeppe bare nuser :-)

Mette Mejer
Vælg rigtigt første gang -Vælg NF
STALD ANNERUP
NEW FOREST
REGION 1

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ammer ikke så
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 22:25
meget, kun hyggeamning, da jeg ikke har mælk nok i babserne. Supplerer naturligvis op med enfamil (modermælkserstatning). Og har ikke fået mens. Det kan svinge meget fra kvinde til kvinde. Flere på min termin inde på netdoktor som ammer har fået mens og omvendt...... Har du ikke snakket med lægen om prævention ?????

Når vi er igang med billederne, kan jeg heller ikke lade være med at sætte en herind. Din Jeppe er vidunderlig, ligeså vidunderlig som min lille Albert.

God vind fremover til din lille familie.

Babykram fra

Beagle og Albert.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ventet hen mod
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 22:31
1 År hver gang har 2 piger, og er nu gravid med den 3...
Jeg er stoppe med at amme begge piger da de var ca. 8-9 mdr. Og jeg mener at huske at efter den første fik jeg mens efter 11 mdr. og med nr. 2 var det omkring årsdagen...
0
0
Svar på denne tråd

Prævention
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 22:33
Vi brugte også kondom; men det virkede ikke helt efter hensigten, da det revnede - det sker jo desværre af og til...

Og p-piller, eller hvad jeg nu bliver rådet til, skal jeg først til konsultation hos lægen om, om 14 dage, når jeg skal "tjekkes op" efter fødslen...

Men jeg vil indtil mit lægebesøg tage det roligt så :-)

Det lader ikke til at være unormalt, at der går noget tid :-) Jeg var bare vant til at kunne stille uret efter min mens inden jeg blev gravid...

Men mange tak for Jeres svar...

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

jeg fik
Forfatter: 
Dato:  14-10-2004 09:57
min mens efter ca. 10 mdr... mens min veninde faktisk fik det ret hurtigt efter fødslen.. vi begge har ammet i lang tid... så man er meget forskellig.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

2mdr ca
Forfatter: 
Dato:  14-10-2004 14:48
ca 2mdr efter fødslen kom min mens begge gange, jeg ahr dog det problem nu at jeg fik en p-sprøjte den 15/8 og dagen indne kom min mens og siden ahr jeg haft den nu så ikke flere sprøjter til mig i næate mdr det er pillen igen.

knus fra Sandra.W.

hoppe gerne DV.max 12år skal være rolig og tilredet. dressur:la. gerne lidt springglad.være 100%rask. trafiksikker.min 160 i stg. gerne grov af bygning. max 20.000kr kun sønderjylland
0
0
Svar på denne tråd

Nøj...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2004 18:02
....hvor er Jeppe og ham Albertje dog bare kære! {>

:-)
Minski (der ammer på tredie måned og heller ikke har fået det dér endnu).
0
0
Svar på denne tråd

for mig
Forfatter: 
Dato:  14-10-2004 19:03
Var det præcist efter 4 uger efter hver fødsel og nu har jeg en fra 84 og en fra 88 og efternøglern fra 98..
Jeg ammer kanont længe den 1 hun blev ammet i 15 mdr. knægten fra 88 i 22 mdr. og den sidste dreng i 19 mdr. og jeg har spist mini-Piller alle 3 gange uden det har stoppet min mælk.. ;-D Den sidste han vejede 4300 G og 56 cm født på 11 timer og da var mor blevet 33 år og havde ikke født vaginalt siden 84 da knajten fra 88 var en sædestilling og derfor blev et kjesersnit med en lille fødselsvægt på 2700 og 49 cm.. SÅ da kæmpen kom i 98 blev jeg lidt "bange" 6 uger før termin hvor de kære læger på Svendborg sygehus sagde "der er en velvoksen baby derinde på godt og vel 4000 g" HJÆÆÆÆÆLP tænkte jeg sikke en kæmpe men han kom under gode omstændigheder og jeg blev kun syet med 6 sting bagefter...
:-Dwho intet vover intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

Hvor hurtigt man kan blive gravid?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 07:55
.. efter at have født? Hører om nogen som er blevet det næsten på barselsstuen...

Hvor hurtigt skal man beskytte sig efter at have født?

Kh
Gitte

Min stald huser den gule Balder og den broget Jack D. ;-)
KÆLEDYRSKOMPAGNIET - et godt sted for dyr.
0
0
Svar på denne tråd

HundeGitte
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 09:18
Tjaaa vel forskelliget fra kvinde til kvinde vil jeg mene/sige. Jeg selv blev atter aktiv efter 6 dagen af sønnens fødsel selv om jeg blødte og havde sting.. Jeg gjorde dog ikke noget før jeg lige havde rundet egen læge. Jeg fik mini P-piller da jeg fik taget mine sting hos lægen og det gode ved mini P-pillerne er at de ska tages hele tiden også i mens perioden og de nedsætter ikke mælken, ik hos mig i alt fald. ;-D Er nu også lidt i familie med Nora malkeko når det ska være.. :-P
:-Dwho intet vover intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med p-staven???
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 09:31
Er der nogen, der har erfaring med den???

Den har jeg nemlig læst lidt om, men der står ingen steder, om man må bruge den, når man ammer...

Ellers synes jeg nemlig det lyder vanvittig smart. Ikke noget med at huske at tage piller, meget lidt hormon og så virker den i tre år. Det kunne jeg godt tænke mig, hvis man ellers må...

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

P-stav..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 09:59
Jeg har ikke erfaring med staven... men har læst at den ikke er særlig sikker, da lægerne kan have svært ved at placere den korrekt.

Mange gravide trods prævention

Flere hundrede kvinder er blevet gravide på trods af, at de har brugt p-staven Implanon

kse - 13:44 - 5. okt. 2004

P-staven Implanon skulle beskytte mod uønsket graviditet, men flere hundrede kvinder i Europa og Australien er blevet gravide på trods af hormonstaven, skriver Göteborgs-Posten i dag.

Den lille stav bliver opereret ind i kvindens arm. Staven frigør hormoner, som forhindrer ægløsning og påvirker slimen i livmoderhalsen, så det skulle være umuligt at blive gravid. Alligevel er den ikke effektiv nok.

Grunden er ifølge Göteborgs-Posten, at lægerne har svært ved at placere den lille stav korrekt.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 12:26
Ja det lyder jo ikke særlig betryggende 8-)

Men min egen læge har vel også en mening og nogle erfaringer om, hvad der er bedst... :-)

Men tak for svaret...

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

jaaah!!!
Forfatter: 
Dato:  16-10-2004 01:21
sille her kom 11 1/2 måned efter hendes bror ikke planlagt smiler....... så det kan gå rigtig stærkt

Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider