Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Forslag til barselsgave ?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 10:56
Jeg har en god veninde som kan føde hvert øjeblik det skulle være - hun er i fuld sving med diverse tricks for at overtale den lille fyr til at titte frem NU... :-D
Når det endelig sker, så vil jeg jo gerne give hende en "barsels-tillykke-ting"...... Men hvad er en rigtig god gave at give ??
Modtager forslag/erfaringer med kyshånd {>

Hun er en rigtig god veninde, men vi bor geografisk ikke tæt på hinanden og ses derfor ikke så tit i IRL.
Så sådan noget med et "gavekort" på madlavning-rengøring-barnepasning er ikke så godt - slet heller ikke når jeg selv venter mit første afkom om 5 uger... ;-D

(Og de HAR tonsvis af tøj til den lille ny....)
De har i forvejen en datter på 3 år, tager med så en lille ting med til den nybagte storesøster ?

På forhånd tak til alle Jer erfarne....

Hilsen Jane

Bedækning tilbydes ved Danmark´s mindste kårede Pintohingst

Indy Star
0
0
Svar på denne tråd

hjertelig tillykke
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 11:11
med de lykkelige omstændigheder.

vi øsnkede os penge men fik dog ingen hehehe.

ja tøj o vs har man altid nok af for det meste da.

men vi fik så en rigitg god gave af min far eler ret og sagt jessica jonna fik en god gave af min far da hun kom til verden.

barnets først bog, de falder altid i gode hænder,dem kan må få i forkellige udgaver ved boghandlern.

eller hvad med et aktivitetcenter hvor tæppet er med de falder også altid i gode hænder vi fik også sådan en og jessica er bare så glad ved det i dag.

til storesøstern kan man give lidt legetøj rasmus fik utrolig meget legetøj og bluser fra familien af, man skal bare altid huske storesøster/bror først indne man styrter hen til modern og den lile nye ellers kan de store godt blvie jaluxe rasmus fik atl opmærksomheden først den lille nye vil jo i forvejen gerne have ro de første par uger af dens liv.

men held og lykek med din venidne håber du kan bruge nogle af mine forslag og held og lykke med din mave hvad skal du have???

knus fra Sandra.W.

hoppe gerne DV.max 12år skal være rolig og tilredet. dressur:la. gerne lidt springglad.være 100%rask. trafiksikker.min 160 i stg. gerne grov af bygning. max 20.000kr kun sønderjylland
0
0
Svar på denne tråd

Moren skal da
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 11:18
ha' noget lækkert til sig selv! Noget lækkert creme f.eks.! Den lille nye kan så få et lækkert stykke (træ)lejetøj! Og glem ikke storesøster og evt. faren!

For nylig fik min veninde lille Frederik og vi købte så for sjov gaver til faren, og han blev simpelthen så glad og befippet! Vi købte en krus hvor der stod "Verdens bedste far" (hadegave!!) og en nøglering også noget med "far" på! Men det bedste var at se hans ansigtsudtryk! TIL MIG???
Lille Frederik fik selvfølgelig tøj og bamse!
{>
Rigtige kvinder er gift med en cowboy

Brudekjole sælges

0
0
Svar på denne tråd

Barnets første bog
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 11:42
vil jeg ikke anbefale. Man vil blive så træt af den at sidde og udfylde i den. Jeg har fået tre barnets første bøger og har overhovedet ikke sat et eneste flueben i dem. Og Albert er nu 3 måneder gammel.

Det jeg blev vildt glad for i barselsgaver var ammetshirt (se www.ammetoej.dk ), creme til kroppen, en lækker hårshampoo, undgå parfume, en bog om træning af bækkenbunden (efterfødselsgymnastik), en video med Charlotte Birkow (den er vildt go og sjov :-) ) og til Albert fik jeg en masse tøj plus noget legetøj fra Brio (you know: blærelegetøj som ranglen og hunden ;-) )

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg fik min......
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 11:47
Søn for syv måneder siden, fik jeg et par gaver som betyder rigtig meget for mig, min veninde havde broderet et billede hvor der står min søns navn,vægt,længde,hvornår han ankom til verden og så er der broderet en bamse,og nogle andre ting, da jeg jo ikke kunne få billedet på sygehuset da det tager tid at lave, havde hun købt noget tøj og nogle børnebøger.

Min mor kom med en meget speciel bamse, som er hans et og alt derudover fik jeg en elefant af sølv til at hænge i barnevognen.

En god gave ville også være et tog som er lavet i træ som er til lys og så er der tal fra 1-? som man kan sætte på bordet til de næste mange fødselsdage.

Du skal nok passe på med tøj og legetøj, jeg fik så meget jeg næsten ikke kunne slæbe det ud fra sygehuset.

Ang.storesøster. så ville jeg tage en lille ting med, det bliver svært for hende det næste stykke tid, når den lille ny får det meste opmærksomhed.

Vh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

Lækker tophest sælges.(mere info på min præsentation.)
0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige......
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 11:57
et godt tip som jeg fik af en fra HN.

Jeg har taget noget pap i forskellige farver. på gul feks. har jeg klippet tøj ud af reklamerne og klistret på, på rød har jeg klistret madvarer osv.

Derefter har jeg lamineret det, man kan også sætte det i en A5 plastiklommer og sætte tape på toppen.

Til sidst har jeg bundet de forskellige sider sammen med en kraftig snor og det er et hit,det er en bog han har med over alt og der er en masse farver og billeder.

Når den er snasket godt ind, tører man den bare over med en klud.

Og der er garanteret ikke nogen der har en magen til.

På forsiden kunne du jo eventuelt sætte et billede af de nybagte forældre eller et af storesøster.

Beagle: Det med barnets første bog vil jeg ikke give dig ret i, min er allerede fyldt godt op og jeg skriver i den hver eneste gang han kan noget nyt. :-)

Vh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

håndklæde..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 12:18
Hvad med et lækkert håndklæde hvor barnets navn er broderet for neden?

Rikke

Lev mens du gør det, elsk mens du tør det.

Hvis du skal citere mig for noget, jeg ikke har sagt,vil jeg sætte pris på, at du citere mig korrekt :-DBilleder
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 12:28
Man kan købe sådan nogen små sæt med ler eller gips i - til at tage aftryk af den lilles hænder og fødder.
Sådan en ville jeg gerne have haft ;-)

Måske et gavekort til en fotograf - flere steder kan man få det til en rimelig pris og det er da altid herligt med et billede af den nyfødte.

En Bog om barnet - til at skrive om det første år i.

Et fotoalbum i drengelook så forældrene kan sætte billeder ind til drengen som er hans album.

Man kan også købe små bløde albums (i babyudstyrsbutikker) der er vandtætte og lavet i plast - hvor man kan sætte billeder ind og barnet kan ligge med den og kigge på billeder og genkende ansigter.
0
0
Svar på denne tråd

Trusser & shampoo
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 12:32
Efter at have födt 4 börn er jeg ikke i tvivl,nye trusser og shampoo/balsam er bare det bedste at få! Og jeg har aldrig selv gået fejl i byen når jeg har givet det samme til andre.
0
0
Svar på denne tråd

Mine nærmeste gode veninder har
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 13:19

alle fået et kort, som er lavet som et klippekort... :) :)

På kortet er der så et antal timer... Jeg plejer at skrive 10 timer på kortet... Og de er modtaget med kyshånd alle sammen... :) :)
Fordi disse timer er noget jeg skal gøre for dem... :) :)

Enten kan de vælge, at jeg skal komme og støvsuge hele hytten, eller være barnepige, så de voksne kan komme ud en aften... :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest..
Så HUSK:
Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
0
0
Svar på denne tråd

Else G.........
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 15:39
Du må da meget gerne sende sådan et klippekort til mig også, jeg kan love dig at jeg vil modtage det med kyshånd. ;-D

Vh.Susanne.

0
0
Svar på denne tråd

pude el. "dådsattest hylster"
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 15:59
man kan da få rigtig mange søde ting syntes jeg.

Jeg ved da feks. at der er en herindefra der brodere på puder og lign. (så hendes annonce på markedspladsen) det ville da være en sød ting at få lavet, en lille pude med navn, fødseldvægt, fødselstidspunkt osv.

Min faster fik en masse søde ting da hun fødte, bla. et rundt hylster i "sølv" til dåbsattesten, på hylstret var der bamse, tog og lign, det var en rigtig sød ting og min faster var meget glad for det.

Det kan købes i alm. smykkeforretninger.

Meget få mennesker lever i dag, de fleste forbereder sig på at leve i morgen

"SOMEDAY is not a day of the week!"

"Hold af hverdagene - for dém er der flest af." Dan Turell
0
0
Svar på denne tråd

Ja, husk storesøster
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 16:06
Legetøj til storesøster vil være et hit og den skal selvfølgelig afleveres først!

Der er kommet masser af gode forslag til den lille bebs, så det springer jeg over.

Husk faderen som meget ofte bliver glemt!

Gode idéer til moderen er et gavekort til f.eks. H&M, gavekort til massage eller andre "selvforplejende" ting.
Der vil komme et tidspunkt hvor hun er s*ide træt af kun at have tøj der "næsten" passer og i øvrigt er håbløst umoderne fordi hun har en tendens til at bruge alle tøjpengene på børnene.
Massagen er guld værd, når ryggen og håndledende begynder at værke efterhånden som bebs bliver tungere.

Derfor er et massage-gavekort også en god idé til den stolte fader.

Mvh Jean
*Der ved ALT om hvad det vil sige at have gammelt tøj og ondt i kroppen!*

Køber du foder hos Mogens i Tappernøje?
Han kører i en rød pick-up.
Jeg har mistet hans nummer, så vær sød at skriv til mig hvis du kender ham.
0
0
Svar på denne tråd

elseG......
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 16:43
hey sådan en har jeg da ikek fåret jeg troede ellers jeg var en god bekedt til dig øv øv :-(

knus fra Sandra.W.

hoppe gerne DV.max 12år skal være rolig og tilredet. dressur:la. gerne lidt springglad.være 100%rask. trafiksikker.min 160 i stg. gerne grov af bygning. max 20.000kr kun sønderjylland
0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 18:30
heller ikke, Else!

Men nu bor jeg jo også så langt væk. *G*

Nu må du altså i øvrigt snart komme og se guldklumpen! Og de tre store er jo også blevet MEGA store siden I var her sidst.

Mvh Jean

Køber du foder hos Mogens i Tappernøje?
Han kører i en rød pick-up.
Jeg har mistet hans nummer, så vær sød at skriv til mig hvis du kender ham.
0
0
Svar på denne tråd

Takker !
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 19:29
Takker for alle de gode forslag !
Så må jeg hellere ud i morgen og se om jeg kan finde lidt til både Mor, Far, Storesøster og den kommede Lillebror - så jeg er klar når han kommer til verden.

Idéen med et sæt til hånd/fodaftryk i gips, synes jeg lyder rigtigt sødt - er der nogen der ved hvor det kan købes ??

Sandra: Vi ved ikke om det bliver en dreng eller pige, det tager vi som en overraskelse :-D
Alle folk siger at det er en "drenge-mave", jeg har kun taget 10 kg på og det "hele" sidder lige på maven.
(Har ellers normalt INGEN problemer med at tage voldsomt på i vægt :-P )

Hilsen Jane

Bedækning tilbydes ved Danmark´s mindste kårede Pintohingst

Indy Star
0
0
Svar på denne tråd

De små synger
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 10:53
Jeg har givet alle mne veninder bogen "De små synger" og de er alle blevet mægtig glade for den, kender vi ikke alle det der med at vi kan huske en eller to linjer af en god sang, men ikke kan huske resten. Nu har de mulighed for at synge hele sange for deres børn, og det er en bog som kan bruges i mange år.

Hilsen Marianne

Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd

SE nu er det jo sådan med barselsgaver
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 11:07

at dem uddeler jeg personligt... :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest..
Så HUSK:
Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider