Og du kan få kureret din fobi på meget få timer. Prøv at se efter i din lokale avis eller telefonbogen, om der er en psykolog, der bruger NLP i nærheden af dig.
Vær opmærksom på, at der desværre findes en del selvbestaltede "terapeuter", der bruger NLP- eller ihvertfald reklamerer med det- nogen af dem er sikkert gode nok, men jeg ville have mere tillid til en psykolog.
Jeg har selv døjet med en krybfobi (edderkopper men også sommerfugle! Derimod mærkeligt nok ikke hvepse...

) og den er blevet meget mindre. Nu kan der godt sidde nogen gode store eddyer i hjørnerne herhjemme.
Hvis din fobi forhindrer dig i at gøre ting, som du gerne vil og nedsætter din livskvalitet, så er det en god idé at få den behandlet.
Richard Bandler beskriver i "Brug din hjerne- til en forandring" en metode til fobibehandling, som jeg selv har brugt med godt udbytte. Men jeg tror, man kommer længst med professionel hjælp, når det er en slem fobi. Min har aldrig forhindret mig i at klappe bæsterne en- eller snuppe dem med støvsugeren. *Selvom* jeg har skreget *højt*, når jeg opdagede éen.