Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Min visdomstand ! AV
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 17:14
Ja, AV AV AV min visdomstand gør ondt nu, oppe i højre overkæbe har jeg bare ondt nu. Ligesom en ond hovedpine i kæben.

Har heldigvis haft fat i tandlægen, men har først fået en tid den 19. September. Så må jeg holde det ud så længe. Gør det ondt at få en visdomstand trukket ud fra overkæben ???

Jeg har fået fjernet dem fra underkæben (10 år siden) og det gjorde nas ! Så nu er jeg vildt hunderæd for det skal gøre ondt igen, eller er de nemmere fra overkæben, at trække ud.

Trøst mig ! Skån mig for voldsomme historier, please.

Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

Pyhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 17:18
der er længe til d 19 - med tandpine... Stakkels dig :{-(

Jeg fik fjernet en i overmunden for nogle år siden - og husker det afgjort ikke som noget problem....

Men den jeg fik fjernet i undermunden sidste torsdag er en HELT anden historie.... AV - men det vil du jo ikke høre om :-)

Kan tandlægen da slet ikke få tid til dig før? Synes det er længe at vente... Held og lykke med det :-)

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ringe til ham igen.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 17:28
Jeg har også fået fjernet en visdomstand i overmunden uden problemer.

Det kommer selvfølgelig an på hvordan den sidder.

Jeg synes ikke du skal vente så længe, hvis du har smerter.
Så må han da kunne "putte dig ind".....?

Held og lykke med det, og god bedring!

Venlig hilsen Charlott
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 18:17
Puha, der langt tid til den 19. Især hvis man har ondt og er nervøs for tandbrækkeren.

Men fat mod!! :
Jeg fik fjernet min højre visdomstand i fredags, og den venstre en uge før... (begge i overmunden)

Og sagt helt ærligt, så gjorde det ikke spor ondt. Det værste var faktisk bedøvelsen, men det tager kun et lille øjeblik. Faktisk tog det længere tid at blive bedøvet, end at få fjernet selve tanden. Jeg kunne spise lige så forsigtigt samme aften, og efter et par dage kunne jeg bare spise løs...

Og tro mig, jeg er den værste af de værste kyllinger hvad tandlæger angår! (Græd lidt som en rigtig tøs med den første tand, men det var rent hysteri!!o)

Så held og lykke, jeg ønsker for dig at det går lige så smertefrit som for mig.

Mange hilsener Ane
0
0
Svar på denne tråd

du skal da
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 18:39
ringe og sige at det her er AKUT!

Med penge kan man:

Købe et hus, men ikke trivsel.

Købe en seng, men ikke søvn.

Købe et ur, men ikke tid.

Købe en bog, men ikke viden.

Købe en position, men ikke respekt.

Betale en læge, men ikke helbred.

Købe en sjæl, men ikke et liv.

Købe sex, men ikke kærlighed.

June

0
0
Svar på denne tråd

Ja - det skal da
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 20:24
ordnes med det samme - ellers må du ringe til en anden tandlæge....der er jo frit valg af tandlæge :)

God bedring

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Du skal da have en akut tid
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 09:28
tandpine er ad H til ....

Har fået fjernet alle 4 visdomstænder. Den første trak de ud - det gjorde ikke ondt - men den var enorm og de flåede en halv time - de har herefter besluttet at resten skulle opereres ud.

Det gjorde ikke ondt at få opereret tænderne ud, men det var ikke så rart da bedøvelsen lettede.

MEN - man overlever - jeg er overbevist om, at det er meget værre at føde børn :-D

mvh
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 10:39
fået en tid kl. 11.30 i dag, har nemlig så ondt og min egen læge er på kursus så jeg kan ikke få smertestillende medicin udskrevet.

Glæder mig vildt til kl. bliver 11.30.

Beagle..........
0
0
Svar på denne tråd

skal have en tand revet ud
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 14:09
på mandag kl 9 skal jeg være der av av siger jeg også bare, man kan altså godt komme ind akut hvis du ringer elel r tager der ind med det samme kan du altså be om at få den ordnet med det smame det skal de gøre.

jeg gruer for på mandag jeg er så hunde rad men det skal jo laves og på onsdag skal jeg have prikket hu´l eller suget betændelse ud af min bihule av av der sider en kæmpe betlndelse indsamlig bag knoglen ved kindne på mig så det trykker og der løber betændelse ned i munden poå mig hele tiden ad ad.

held og lykek med din tand

knus fra Sandra.W.

hoppe gerne DV.max 12år skal være rolig og tilredet. dressur:la. gerne lidt springglad.være 100%rask. trafiksikker.min 160 i stg. gerne grov af bygning. max 20.000kr kun sønderjylland
0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 14:15
været hos tandlægen. Tanden skal ud, der er et hul på siden af tanden og hullet nærmer sig roden. Derfor gør det så ondt.

Jeg har fået en tid til tandudtrækningen den 24. September. Ja, 14 dage....... indtil da må jeg holde den kørende på panodil og Dolol ellers bliver jeg rundtosset af de smerter. Det er mest om natten jeg har ondt.. om dagen er jeg jo helt væk i lille-manden.

Jeg kunne ikke få en tid før, ellers skal jeg ud i byen og lede efter en tandlæge. Klinikken der er populær fordi tandlægerne er brandgode, især hvis man er ræd, som jeg er .... Desuden skal min blodfortyndende behandling i niveau så man kan trække tanden ud uden jeg forbløder....

God weekend og god bedring til dig Helle, Sandra god fornøjelse på mandag.

Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

ååhhhhhhh........
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 22:08
Hvor er lille Albert bare alt for kær...
Faldt helt i svime på din præsentation..

Men held og lykke med tanden..
Jeg sidder og døjer med smerten fra en, der blev taget fra undermunden i forrige uge, og drømmer om hvor nemt det var da den i overmunden blev taget ud.. Det gjorde nemlig slet IKKE ondt, og jeg havde ikke brug for smertestillende bagefter... Så frygt ej..
(y) ;-)

Latoya er lånt ud :{-(
Men hun kommer hjem om 11 måneder ;-)

SSH eller SSA?? Klik her..
0
0
Svar på denne tråd

Digibola,
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 11:19
takker mange gange. Ja, min lille Albert er da meget kær :-)

Tanden ryger imorgen kl. 15.30 , har haft vildt mange smerter i weekenden og i morges kl. 8 ringede jeg til tandlægen og fik en tid imorgen. Jeg kunne også komme til i dag men mine koagulationsfaktorer skal lige lidt ned ellers forbløder jeg.....

Tak for jeres støtte, jeg overlever nok. Tæller sekunderne til imorgen......

Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

pokkers--
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 19:08
Av av, jeg kan også mærke at min visdomstand er ved at bryde igennem i venstre del af overkæben.

Men kind har været hævet hele dagen, så jeg er kommet til at bide mig selv i den.
Kan ikke rigtig lide tanken om at skulle have den hevet ud ved tandlægen :-(

Mvh.Sara P* 8-)
Du skal ikke kaste med pindsvin,
hvis du selv sidder i en gummibåd!
0
0
Svar på denne tråd

Beagle...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 19:22
Jeg skal nok tænkte på dig..
Men min tandlæge fortalte mig, da jeg fik min ud, at der som regel ikke er de store problemer med smerter, når tanden sidder i overmunden.
Det var noget med, at den ikke sidder fast i knoglen, som de gør i undermunden.

0
0
Svar på denne tråd

Det tog sølle 5
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 17:52
minutter at hive tanden ud ! Det var en mægtig sød tandlæge der trak den ud. Godt nok så det voldsomt ud med de redskaber.

Det er nu 2½ time siden, bedøvelsen har foretaget sig og jeg har ikke ondt. Hurra for det smertestillende min læge ordinerede til mig igår. Nu håber jeg snart blødningen stopper. Det kan godt gå lidt endnu pga mit fortyndede blod.

Så deeeet var altså ikk´ sååååå slemt. Faktisk var smerterne fra tanden værre end veer, synes jeg.

Beagle, som snart smiler sit tandpastasmil igen :-)
0
0
Svar på denne tråd

Godt det er
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 18:11
overstået..

Og jeg er glad for smerterne er værre end veer. Så tror jeg alligevel godt jeg vil have børn.. ;-D ;-D ;-D ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider