Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Puhaa lettelse.... foreløbig
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 19:47
Tjaa, som så mange andre i denne tid måtte også vi en tur forbi Landbohøjskolen.

Vores ene hoppe blev i lørdags desværre sparket på det venstre forknæ. Vores egen dyrlæge mente der var hul ind i ledet og sendte os til Landbohøjskolen.

Derinde konkluderede de detsamme og ville have hende i narkose så de kunne få skyllet det godt igennem.

Så med stor nervøsitet kørte vi hjem igen, ventende på den grufulde opringning: Kunne hun lappes sammen eller ej.

Efter narkosen ringede de og fortalte at der var et lillebitte hul ind til ledet, men at der desværre også var hul i seneskedehinden og at noget at senen var skåret over, dog ikke helt. Men man kunne sagtens lappe hende sammen.

Ingen kan dog garantere om hun bliver ridehest igen, det er også ligemeget bare hun kan gå på fold og hygge sig.

Så den lille hest er blevet syet sammen og har fået forbinding på.
Dyrlægen fortalte at det største "problem" nu var om den ville støtte på benet.

Det vil hun heldigvis gerne og hun er glad og frisk som en fisk :-P
Hun er glad for sin boks og især spanden udenfor er fin. (den indholder gulerødder)

Næste "problem" bliver så om såret vil holde når de begynder at arbejde med benet på 10. dagen....

Så alle jer der kan, kryds fingre for vores lille hest.
Tror det har gavnlig effekt med masser af krydsede fingre :-)

Også lige et par billeder af den flotte bandage:

Og lige et sidste af damen i sin "nye" boks.

Hilsner fra Ramona og Stine
0
0
Svar på denne tråd

Håber det bedste!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 21:38
Sikke noget :-( Lad os håbe det bedste og at hun kommer til at kunne rides igen :-) Jeg krydser i hvert fald fingre!
Du må lige holde os opdaterede med det videre forløb!
Mange hilsner
:-) Anne Sofie :-)

Knabstrupperpony sælges: hoppe, kat II, 4 år, tilredet, talent for dressur/spring, vant til skovture, meget rolig/børnevenlig! Se hesteprofil/Mazy på præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Sikke da en omgang
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 00:07
den lille hest har været ude for. Jeg skal nok hjælpe med et par krydsede fingre !
God bedring med hende.

Line-ligach
Lykken er.. en broget hest...
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 09:18
Jeg krydser også fingre for din hest.
Min hest fik for ca. 7 år siden skåret en sene over da hun bukkede ind i elhegnet. Jeg kan trøste dig med at hun har det fint i dag, dog er hun lidt stiv i benet (bagbenet), men hun er heller ikke helt ung.
Så held og lykke for jer begge. Jeg tror på at det går godt.
Venlig hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

Krydser
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 09:21
alt hvad der krydses kan, og håber det bedste for din hest :-D

;-D Bettina (og Amarillo {> )

"Hvis situationen eller problemet er af en sådan art, at der kan gøres noget ved det, så er der ingen grund til bekymring.
Hvis der på den anden side ikke er nogen udvej, ingen løsning, ingen mulighed for løsning, er der heller ingen grund til at bekymre sig, for du kan alligevel ikke gøre noget ved det"
- Dalai Lama
0
0
Svar på denne tråd

Vores heste på ferie sammen.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 12:56
Hej Stine.

Nå, det er hende der har den spand med gulerødder. Hende skal jeg da lige ned og hilse på når der bliver besøgstid.

Sebastian skal opereres imorgen. Mine nerver sidder lidt uden på tøjet, men det lykkedes da dyrlægen at skabe en smule tillid igen igår. Vi har jo fået afværget enhver mistanke om mus, i de to led, hvor der var mistanke. (Det var kun mig der havde mistanke om det ene).

Jeg håber alt bliver vel med Ramona igen. Hun ser dejlig ud.

Hvor længe skal hun være derinde?
Hvis alt går vel imorgen - OG DET SKAL DET - får jeg Bastian hjem i midten af næste uge.

Held og lykke med hende, Lunah.

Så er Sebastian også kommet på nettet.
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
The strong one, is the one, who will not let the falling one, fall...
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 16:48
Takker for alle de krydsede fingre.

Vi har ikke fået noget tidspunkt på hvornår hun må komme hjem.

På 10. dagen vil de gå i gang med nogen øvelser, så regner ikke med hun får lov at komme hjem før tidligst næste uge igen (uge 39).

Laurel: Har også en ældre hoppe der fik skåret stræksenen over i bagbenet, da hun var 10 mdr. gammel. Hun lever i bedste velgående og uden mén.

Men er der andre der har erfaringer, både gode og dårlige, hører jeg gerne om dem.

Lunah: Hun vil sikkert sætte pris på en gulerod ;-D

Skal nok krydse fingre for Bastian i morgen. Så godt at operationen stod på tavlen, på den store gang.

Stine
0
0
Svar på denne tråd

har lgie prøvet det samme
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 19:15
Det lyder meget som det Star Shine lige har gennemgået. Han blev dog ikke indlagt. Han faldt i skoven, og slog hul på begge forknæ, hvor det ene sår gik helt ind til ledet.

To dage senere begyndte han at halte, hvorefter der gik en uge før han var rentgående igen (og har været det siden).

Dyrlægen vaskede sårene grundigt igennem og han fik også sådan en smart forbinding på, som din har - hans var bare blå! Sårene er næsten vokset sammen, og der er kun meget lidt arvæv.

Det har været en utrolig hård omgang at komme igennem, da mine parter var på ferie de første par uger, så jeg stod med fuldtidsjob, og hesten, som jeg skulle bruge så meget tid på som overhovedet muligt, samt 3 eksamener og en nyligt overstået hjernerystelse! - Det har bare ikke været min sommer...

På den positive side, kan jeg kun sige, at Star Shine og jeg er blevet meget tættere knyttet, og at jeg har lært at lægge forbindinger!

Det værste har været, at han er umulig at få ud af ridehuset nu. Hvis der er bare den mindste uvante lyd eller andet "der er farligt" begynder han enten at hoppe på stedet eller stejle op ad mig.

Han er kommet i ridning igen, og jeg glæder mig til at starte pindetræningen igen, så vi snart kan komme til at hoppe lidt igen.

Jeg håber virkelig at det kommer til at gå godt for jer, og at helningen forløber som den skal og hesten bliver som før! - jeg x'er også alt for at det går godt!

Mette

2 jordegern - 1 kanin - 1 hest

- de siger jeg har en zoo! - der er måske noget om det? :-)
0
0
Svar på denne tråd

sene skåret over
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 20:56
min hoppe har haft skåret den ene bøjesene i forbenet halvt over - og efter et halvt års pause og genoptræning (lod hende gå lidt ekstra tid da det var sommer og hun gik på døgnfold) var hun frisk igen :-)
At hun så efterfølgende har fået andre skader har ikke noget med senen at gøre...

Så mon ikke det går ligeså godt med jeres :-)
Jeres heste er i hvert fald i gode hænder på landbohøjskolen :-)

Krydser alt hvad jeg kan for patienterne :-)

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  12-09-2004 17:38
Lige en lille opdatering herfra.

Ramona har det rigtig godt og det går rigtig rigtig godt med benet.

I morgen kan det ske at vi får lov at tage hende med hjem :-D . Så godt går det med helingen. Der er slet ingen betændelse eller puds i såret.

Så kryds lige fingre igen, så er i søde ;-D

Ramona og Stine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider