Var jeg SÅ tæt på at klynge min "mini teen" på 12 år op i nærmeste flagstang og lade ham hænge i en uges tid
Han har nu i 14 dage kørt rundt med os, overholder ikke aftaler, laver ikke lektier osv. ... alt andet end lige hans Sk*dedyre gymnastik (han træner på eliteplan) og hans fodbold og klubvenner var ham revnende ligegyldigt
Forleden tog jeg så den beslutning at nu har vi prøvet med det gode i 3 måneder, sat hans månedsløn op til det 3 db, gået bag ham og sagt "vær sød at tage dine strømper på nu, du skal afsted" "vær sød at sætte dine ting væk" "nej ikke bare ned på gulvet, hen i skabet eller på hylden hvor de hører hjemme" osv.
I sidste uge fik han 3!! advarsler uden at han tog notits af dem
Og igår kørte jeg så tidligt hjem fra job og SÅ klappede fælden....
Der er INGEN fodbold de næste 14 dage. Der er INGEN gymnastik i MINDST 1 uge og han får kun lov igen HVIS han overholder aftaler - og idag når han kommer hjem så ryger hans mobiltlf. for han har lige fyret 200 kr taletid af på under 1 døgn!
SÅ de næste 2 uger skal han komme direkte hjem hver dag.
Når han har lavet lektier - og han bliver tjekket!!
SÅ skal han støvsuge, tørre støv af, holde sit værelse, tømme opvasker, klare vasketøjet (lægge sit eget sammen og på plads) og hjælpe til ude med bla at sørge for vi har brænde puttet i sække...
Sådan afstraffer jeg!!
Jeg vil ikke stå og være til nar for mine egne penge og da vi satte ham op i lommepenge blev det gjort klart HVAD han skulle gøre for dem og HVAD vi betalte til derudover (han gør alting op i penge .. så det er vi desværre osse nødt til )
Det gør så ondt at skulle være så hård, men når han bliver ved og bliver ved med at tage r*ven på os, så skal der konsekvens til..
Og selvom min samvittighed er sort som kul - især efter at have læst et indlæg herinde i går.. og jeg godt ved hvor taknemmelig jeg skal være over at have sådan en "vinder" i huset så grrrrr...
Jeg tror altså på at det er sundere at lære dem noget om ansvar og man gør dem en bjørnetjeneste ved at de får lov at hoppe over hvor de kan

et billede af "skarns-ungen"

suk!
Men desværre må jeg jo indrømme at mange af hans mindre charmerende træk har han ikke fra nogen fremmede

Jeg prøver bare af alt magt at forhindre ham i at begå de samme fejl som jeg gjorde i hans alder
Gør ikke som jeg gør...
Gør som jeg SIGER!